• 16.142 nieuwsartikelen
  • 179.471 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.410 acteurs
  • 199.439 gebruikers
  • 9.403.584 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Eén plaats hoger op de eindranglijst van de Premier League levert al 800.000 ton (in ponden) op terwijl je in de EL van geluk mag spreken als je quitte speelt. En mocht het onverhoopt voorkomen dat je een rampjaar hebt en degradeert dan kost je dat helemaal klauwen met geld. En mocht je nou eens een geweldig jaar hebben en CL haalt dan levert dat natuurlijk ook veel meer op. Vandaar dat de prioriteit bij de competitie ligt en niet in de weinig aantrekkelijke EL.

Wat is 8 ton waard in een competitie waar een ploeg als Stoke City alleen al 40 miljoen aan tv geld krijgt?

In Engeland heb je 4 Cl tickets. Man U, City en Chelsea pakken vast plek 1-3. Dan heb je nog voor de rest 1 ticket over. Arsenal, Liverpool en de Spurs. Dus de kans is enorm dat je EL speelt (plek 5 en 6). Dan snap ik niet dat je daar niet vol voor gaat. Neem Porto vorig jaar. Zij zijn CL niveau, maar ze spelen wel om die EL te winnen en met succes.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat is 8 ton waard in een competitie waar een ploeg als Stoke City alleen al 40 miljoen aan tv geld krijgt?

In Engeland heb je 4 Cl tickets. Man U, City en Chelsea pakken vast plek 1-3. Dan heb je nog voor de rest 1 ticket over. Arsenal, Liverpool en de Spurs. Dus de kans is enorm dat je EL speelt (plek 5 en 6). Dan snap ik niet dat je daar niet vol voor gaat. Neem Porto vorig jaar. Zij zijn CL niveau, maar ze spelen wel om die EL te winnen en met succes.

Maar wat is diezelfde 8 ton dan waard in de EL?

Qua prestige hoeven ze het denk ik ook niet te doen want de Engelsen slaan de PL hoger aan de EL.

En Porto, ja Porto stond ver voor het einde van de competitie al mijlenver voor, die konden het zich wel veroorloven alles op de EL te gooien.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee, Vermeulen is een kwal. Enorm overtuigd dat hij het allemaal wel weet. Daarnaast heeft hij een vervelende attitude. Het zegt wat dat ik die man vervelender vind als Tom vh Hek en Y Mulder.

Met die Tom van 't Hek heb je gelijk, groot gelijk zelfs, wat een oetlul, maar Vermeulen vind ik geen attitude hebben. Smaken verschillen, nietwaar?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Redlop schreef:

Kan een PSV-deskundige mij uitleggen waarom Fred Rutten Matavs niet in de basis zette?

Vooral Marcelo in basis voor Derijck was waanzin.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Maar wat is diezelfde 8 ton dan waard in de EL?

Qua prestige hoeven ze het denk ik ook niet te doen want de Engelsen slaan de PL hoger aan de EL.

En Porto, ja Porto stond ver voor het einde van de competitie al mijlenver voor, die konden het zich wel veroorloven alles op de EL te gooien.

Dat geld zegt een Engelse ploeg niks. En prestige? Man Utd of Chelsea hoeft niet voor de EL te gaan nee, maar Tottenham, Liverpool en Arsenal wel. Zij winnen nooit prijzen. Dan is de EL toch een schitterende prijs? Voor het geld hoeft geen 1 Engelse club het te doen in de EL. Net of ze bij Tottenham niet dolgraag eens een Europese prijs weer willen pakken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Liverpool wint bijna nooit iets? Champions League al jaren niet gevolgd zeker.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Liverpool wint bijna nooit iets? Champions League al jaren niet gevolgd zeker.

Wauw, 1x de CL in 2005 gewonnen. Dat is de enige aansprekende prijs in ik gok 20 jaar?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Alsof de CL niets voorstelt . Ze hebben 'm toch gewonnen, en niet zomaar een prijs en ook niet eens in zo'n ver verleden.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Alsof de CL niets voorstelt . Ze hebben 'm toch gewonnen, en niet zomaar een prijs en ook niet eens in zo'n ver verleden.

Man, wat snap je er niet aan? Liverpool wint praktisch nooit een prijs, dat was mijn punt. Of die ene prijs nou de EL of de fairplay beker was interesseert niks. Het blijft maar 1 prijs en alweer 6 jaar terug. Daarvoor wonnen ze ook nooit wat. Laatste PL landstitel is 21 jaar terug.

Ofwel, als Liverpool de EL zou winnen dan hebben ze een mooie prijs.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat snap jij niet aan het woord nooit? Als je een punt probeert te maken formuleer het dan niet met onjuistheden.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat snap jij niet aan het woord nooit? Als je een punt probeert te maken formuleer het dan niet met onjuistheden.

True maar jij zegt zelf 'bijna'' nooit is dan ook een foutje

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk dat is een prachtige prijs, maar inderdaad alweer enige tijd geleden. Liverpool is de laatste jaren geen prijzenpakker gebleken. Ik kan me voorstellen dat Liverpool alweer snakt naar een prijs en als het in de competitie niet lukt, dat ze dan toch wel de EL willen winnen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Anders neem je het niet per woordje bloedserieus. Je weet wel wat ik bedoelde.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Tuurlijk dat is een prachtige prijs, maar inderdaad alweer enige tijd geleden. Liverpool is de laatste jaren geen prijzenpakker gebleken. Ik kan me voorstellen dat Liverpool alweer snakt naar een prijs en als het in de competitie niet lukt, dat ze dan toch wel de EL willen winnen.

Weinig topclubs in Engeland die EL aspiraties hebben. Het toernooi heeft gewoon de radiatie van een drol. Als ze zo nodig een prijs willen winnen gaan ze wel voor de League Cup. Zo makkelijk is het niet voor een Engelse topclub om hun doelstellingen naar beneden te schroeven. Vooral erg raar aangezien ze zich aanzienlijk versterkt hebben van de zomer.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Scheelt dat Tottenham niet tot de Engelse top behoort.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, Vermeulen is een kwal. Enorm overtuigd dat hij het allemaal wel weet.

En waarin verschilt dat precies van een Derksen of Gijp .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

En waarin verschilt dat precies van een Derksen of Gijp .

Zelfspot.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Naomi Watts schreef:

Lees net dat het Zaterdag weer tijd is voor een clash tussen West Ham en Millwall .

. tof.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zelfspot.

Je vind dus dat Derksen en Gijp niet het idee hebben alles beter te weten?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Je vind dus dat Derksen en Gijp niet het idee hebben alles beter te weten?

Niet zo extreem nee. En ze hebben daarnaast veel zelfspot over zichzelf. Dat komt toch al wat anders over als zo'n Vermeulen die daad bloedserieus over Cruijff over wat anders zit te tieren.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet zo extreem nee. En ze hebben daarnaast veel zelfspot over zichzelf. Dat komt toch al wat anders over als zo'n Vermeulen die daad bloedserieus over Cruijff over wat anders zit te tieren.

Aha, Cruijff.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als het om voetbal gaat hebben Derksen en Gijp helemaal geen zelfspot, dat is alleen als het om onzin gaat.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Voetbalzone - Mancini in zijn nopjes: ?Silva is van het niveau Xavi en Iniesta?

wat ik ook al zei, vind hem momenteel overigens een stuk beter dan Iniesta.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Studio voetbal is gewoon een kwal programma.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Voetbalzone - Mancini in zijn nopjes: ?Silva is van het niveau Xavi en Iniesta?

wat ik ook al zei, vind hem momenteel overigens een stuk beter dan Iniesta.

Dat niet maar Silva doet het heel erg goed en maakt het Del Bosque zo heel moeilijk. Of makkelijk juist want Xavi wordt ook een dagje ouder. Iniesta op Xavi zijn plek en Silva op die van Iniesta. Wat een luxeprobleem ook. Al hoort ie zeker in elk lijstje beste middenvelders thuis.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Iniesta kan van zn leven niet op de plek van Xavi zo excelleren natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat denk ik wel maar al leert ie zich dat wel aan. Wat dat betreft vind ik Iniesta echt een hybride. Hij zal zich wel aanpassen, iig een betere optie als Silva daar neer zetten. Of je hele systeem op de schop gooien en aanpassen op Silva en Iniesta. Meest waarschijnlijke ook.

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Fabregas moet je op de plek van Xavi zetten lijkt mij...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mij ook, en met maar 1 VM spelen en laat Alonso het daar maar alleen doen. Silva ziet zichzelf als nummer 10, mag ie dan ook wel gaan doen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Kijken jullie uit naar Barcelona-Milan? Moet eerlijk zeggen dat het me niks meer doet. Ik verheug me op Ajax woensdag, waar ik zelf ook heen ga, maar al die groepspotjes zijn verder weinig aan. Alleen de groep Bayern, Villarreal, Man City en Napoli is leuk. Andere groepen zijn veel te voorspelbaar. Hoop zelf dat Ajax woensdag wint, anders wordt plek 2 bereiken achter Madrid al enorm lastig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.