• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.164 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.488 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Moordcommando? Haha kom zeg. Prachtig middenveld was dat, speelden schitterend voetbal.

Pas het seizoen erna verloor Ajax van Slavia en Zagreb, ken de feiten. In ten Cate zijn eerste jaar verloor Ajax van Kopenhagen (echt onbegrijpelijk gezien alle kansen en een 1-2 uitwinst).

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moordcommando? Haha kom zeg. Prachtig middenveld was dat, speelden schitterend voetbal.

Davids was over the hill en Gabri was niet zo'n geweldige speler. Verder was het toen ook geen team. Het was gewoon los zand. Nee, het echte Ajax-voetbal is de laatste jaren niet gespeeld door Ajax.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Moordcommando? Haha kom zeg. Prachtig middenveld was dat, speelden schitterend voetbal

Sneijder, ja, maar Gabri was een wroeter (onbegrijpelijk dat als een waardevolle kracht werd beschouwd, beschamend) en Davids ploeterde om zijn aftakeling te compenseren. Heitinga stond daar ook wel eens, want er moest geschoffeld worden. Niets mis met wat spierballen, maar buiten Sneijder liep het niet over van voetballend vermogen. En dan kom je wel eens een goaltje tekort.

Pas het seizoen erna verloor Ajax van Slavia en Zagreb, ken de feiten.

Ik zei 'uiteindelijk' en zie tweede alinea, het onvermijdelijke gevolg van die aanpak. Als je Ajax als Ajax wilt laten voetballen, investeer je niet in Urzaiz. De Mido van toen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Real betaalt dertig miljoen voor Coentrão

De Portugese verdediger Fabio Coentrão vertrekt per direct naar Real Madrid. Dat meldde zijn huidige werkgever Benfica dinsdag. Real betaalt dertig miljoen euro voor de 23-jarige international.

Coentrao had nog een verbintenis tot medio 2016 bij de Portugese club. Hij moet in Madrid nog wel medisch worden gekeurd. Vorig jaar was hij nog dicht bij een transfer naar Bayern München. Trainer Louis van Gaal hield een overgang naar Duitsland destijds tegen.

Coentrão is volgens de Portugese sportkrant A Bola zelf inmiddels tot een akkoord met Real Madrid over een vijfjarige verbintenis. De 23-jarige verdediger sloeg de maandagtraining van Benfica over om zich in Madrid medisch te laten keuren. Real Madrid en Benfica rondden op hun beurt de laatste details af.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens mij onderschatten er een aantal Gabri. Is gewoon een heel vaardige voetballer. Heeft ook jaren in het eerste van Barcelona gespeeld.

Davids was wel wat over the hill ja, maar hij kon echt nog wel wat. Het enige wat echt negatief uit die tijd was, dat was de keiharde overtreding op Farfan bij de 0-2 winst van PSV. In die wedstrijd was Davids vreselijk slecht. Maar ik heb hem vaak zat erg goed zien voetballen. In de bekerfinale tegen AZ bijvoorbeeld, waar hij een stuwende kracht was.

En de opmerking over Urzaiz is ook flauwekul. Werd gehaald als pinchhitter indien nodig. Zo gek was dat niet. Hij heeft alleen bijna geen minuut gespeeld, dus zijn aanwezigheid heeft 0,0 invloed op het Ajax voetbal gehad.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Het gaat niet om z'n invloed, maar om de gedachte achter zo'n investering. Dat had niets meer met Ajax-voetbal te maken. Het werd een idiote jacht op snel succes.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Wat is er zo goed aan hem dan, ik weet niet waar het op gabaseerd is.

Beweeglijk, fit, extreem doelgericht, fysiek sterk en kan alleen maar beter worden.

Het enige waar ik over twijfel is meevoetballende kwaliteiten als kaatsen en de korte combinatie, maar verder heeft hij alles in zich om juist bij Ajax op de goede plek te staan en ze er vanuit alle hoeken in te schieten. Op zeker minimaal 25 goals.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ook dat nog eens. De bom kan nu op zoveel mogelijke manieren barsten. Kan niet goed gaan natuurlijk. Been zal er een grote rol in spelen, heeft al meerdere malen laten zien met de verkeerde manier met spelers om te gaan.

(quote)

Denk ik ook. Ik denk dat het Legioen dan pas echt inziet hoe triest het gesteld is in Zuid. Want het is echt alarmerend.

(quote)

Ja. Blijf het inmiddels wel knap vinden wat van Geel er alsnog uit heeft weten te halen. Maar dit is echt enorme kapitaalvernietiging. Schrijnend hoe lang het zo door had kunnen gaan. Met een type vd Herik was het nooit zover gekomen. Je hebt dan ook wel zo'n leider nodig.

(quote)

Ik ook, je mag in deze situatie al blij zijn dat je een gouden lichting hebt in de jeugd. Ook de volgende generatie domineert de jonge jeugd selecties. Anders had het wel nog rampzaliger kunnen zijn.

Tja, Cabral. Echte Rotterdammer, enorm grote smoel ook . De jeugd is niet meer zo bescheiden. Weet nog niet wat ik van Cabral moet denken, of dat het echt om sportief vooruitzicht gaat of dat hij het gewoon zat is bij Feyenoord.

Tja we gaan het maar weer eens beleven..

Maar eerst de bekertkrakert tegen AGOVV

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Gaat overigens best goed tot nog toe. Staan na een half uur nog op 0-0 tegen Sc Erica. Dus de openingsfase zijn we goed doorgekomen. Zou wel eens de tweede winst op rij kunnen worden.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

tweede uitzege zelfs 0-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Fernandez

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie het al weer. Ik reserveer alvast een plek op de coolsingel .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Are you watching Wijnaldum!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zie het al weer. Ik reserveer alvast een plek op de coolsingel .

Vergeet je mondkapje niet. Er ligt een hoop stof op

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

0-4 Cisse

Denk dat Fer nu plots wel wil blijven, maar van mij moet die weg.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Geniet er maar van. Over twee weken beginnen zijn schoenen weer te knellen...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Daar voelt hij niets van. Heeft zich in de tussentijd een bionisch been laten aanmeten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Cisse zet zijn beste teentje voor dus.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

0-5 Schaken

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Reinbo schreef:

Daar voelt hij niets van. Heeft zich in de tussentijd een bionisch been laten aanmeten.

nu ook nog een bionische Been

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dat jullie nu zo negatief zijn over Been. Met deze selectie valt toch weinig eer te behalen? Om het even wie je voor de groep zet lijkt me. Maar misschien komt er nog wel wat bij. Tijd genoeg nog. Met een fatsoenlijke spits ziet het er straks mischien weer heel anders uit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

0-9 WE WORDEN KAMPIOEN!!!!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

PSV bezig?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

kos schreef:

Altijd al gezegd. Been is ook maar zo goed als zijn materiaal. Toen hij bij ons achtereenvolgens Vadocz, Olsson en Wisgerhof kwijtraakte was het snel gebeurd met de resultaten.

Hij heeft een goede babbel en daar leunt hij erg op.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

Dat jullie nu zo negatief zijn over Been. Met deze selectie valt toch weinig eer te behalen? Om het even wie je voor de groep zet lijkt me.

Been presteert gewoon teleurstellend terwijl hij tijd zat heeft gehad om er iets van te maken. Je gaat me niet wijsmaken dat de selectie van Feyenoord vorig seizoen moest onderdoen voor die van bijvoorbeeld Roda of sommige andere subtoppers. Mannen als John van den Brom en Harm van Veldhoven hebben veel meer uit hun spelersgroep gehaald.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Reinbo schreef:

0-9 WE WORDEN KAMPIOEN!!!!

Winnen jullie toch nog een keer. Maar even serieus, ik ga toch echt voor de 12e plek voor Feyenoord(ik spel het goed) dit seizoen. Jij dan?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Adil Ramzi keert ook terug naar de Eredivisie. Is al een week bij Roda aan het trainen en heeft vandaag drie keer gescoord in een oefenwedstrijd. Dus die zal morgen op de opendag wel gepresenteerd worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

Dat jullie nu zo negatief zijn over Been. Met deze selectie valt toch weinig eer te behalen? Om het even wie je voor de groep zet lijkt me. Maar misschien komt er nog wel wat bij. Tijd genoeg nog. Met een fatsoenlijke spits ziet het er straks mischien weer heel anders uit.

Vorig jaar had hij een prima selectie en die het jaar daarvoor was nog beter..... Zou die neergaande lijn wellicht ook met de coach te maken kunnen hebben? Daarbij presteerde de selectie van vorig jaar gewoon zwaar onder de maat. Maar met deze selectie wordt het lastig, zeker als Vlaar geblesseerd raakt. Een of twee versterkingen zijn echt noodzakelijk.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Vorig jaar had hij een prima selectie en die het jaar daarvoor was nog beter..... Zou die neergaande lijn wellicht ook met de coach te maken kunnen hebben? Daarbij presteerde de selectie van vorig jaar gewoon zwaar onder de maat. Maar met deze selectie wordt het lastig, zeker als Vlaar geblesseerd raakt. Een of twee versterkingen zijn echt noodzakelijk.

Volgens mij was de groep gewoon te onervaren. De historie heeft toch wel geleerd dat je met alleen talenten het niet gaat redden. Tel daarbij een aantal blessures en gebrek aan kwaliteit bij je keeper, de Cler en nog wat mannen en het is verklaarbaar.

@Nomak: Roda en Den Haag hadden juist wel ervaring in de ploeg. Mannen als Kah, Wiellaart, De Rijk zijn misschien niet de grootste technici, maar weten wel wat er te koop is, zeker in de subtop.

Feyenoord heeft eigenlijk alleen Vlaar die kwaliteit aan ervaring koppelt. En die is nog vaak geblesseerd ook. Daarom moet Feyenoord wat mannen van 28-30 op de kop weten te tikken (en dus niet 33+ ers zoals de laatste poging om aan te haken)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan had Been dus nooit Landzaat moeten laten gaan..... Dat salaris was heus wel terugverdiend door betere resultaten (sponsors, budinessseats) en dan hadden Wijnaldum en Fer mogelijk bijgetekend. Daarnaast heeft hij ze constant het dsl in gepraat....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.