- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Beter dat je nog een klote jaar hebt maar wel vooruit gaat met een nieuwe leiding en financiele vooruitgang, dan dat je kunstmatig jezelf weer aan wat betere spelers helpt tegen ongunstige voorwaarden. Nu een stap terug is over een paar jaar 3 stappen vooruit. Wat Cruijff bij Ajax liet gebeuren dat laat die Varkenoord groep bij jullie gebeuren. Van Hanegem zal ook wel kritisch blijven, is ook prettig als een icoon meewerkt.
Dat laatste is een goede, maar hij is/wordt als een ouwe gek aan de kant geschoven. Zou mooi zijn als ook spelers als Wijnaldum, Makaay, Tomasson, Hofland vooral, en ElAhmadi uit de doeken doen hoe het er soms aan toe gaat. Alleen durven ze dat logischerwijs niet aan
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geen slecht idee inderdaad, al hoop ik ook op een revolutie bij Feyenoord maar dat zit er nu niet echt in. Er is veel te veel scheef gegroeid. De bom gaat dit seizoen zeker weten barsten. Wordt weer gezellig op S
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Wel erg hypocriet dit, alle stadion bezoekers vereenzelvigen met een stel neanderthalers dat geen opvoeding heeft gehad. Standaard argumentje van mensen die niet naar het stadion gaan en een oordeel over voetbalsupporters hebben.
Vraag me dan serieus af hoe jij thuis op de bank van een wedstrijd van PSV kan genieten. Dan moet er wel iets goeds mis zijn 
Huh? Ik geef toch aan dat ik twee seizoen een seizoenkaart heb gehad en vanwege bovenstaande reden er mee gestopt ben het stadion te gaan. Hoe kun je dat dan een standaardargument noemen van mensen die niet naar het stadion gaan?? Verder zeg ik nergens dat alle mensen in een stadion zo zien maar bij mij in de buurt zaten er verdacht veel. Maar nogmaals snap helemaal niets van je redenatie.
Hoe ik thuis van wedstrijdje kan genieten. Zit heerlijk te kijken en hopen dat mijn clubje wint. Niet veel anders dan jij vermoed ik. Waarschijnlijk is grootste verschil dat jij tijdens wedstrijd wat meer schreeuwt en zingt en ik dat thuis niet (zingen) of nauwelijks (schreeuwen) doe.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hij speelt inmiddels sinds 2007 bij AZ in de jeugd. Niks bijzonders dus, een scandinavier die zich na vier jaar verstaanbaar weet te maken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Geen slecht idee inderdaad, al hoop ik ook op een revolutie bij Feyenoord maar dat zit er nu niet echt in. Er is veel te veel scheef gegroeid. De bom gaat dit seizoen zeker weten barsten. Wordt weer gezellig op S
.
de 'internet'revolutie heeft iig nog niet genoeg zoden aan de dijk gezet 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
.
Bedoel je dat het nóg erger gaat worden bij Feyenoord?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Toch was afgelopen seizoen een aardige klap voor ze denk ik. Top 5 zullen ze wel halen, maar top 3 denk ik toch niet.
Mwa, Adriaanse is toch wel een redelijke garantie om de goede lijn van de laatste jaren nog even uit te rekken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bedoel je dat het nóg erger gaat worden bij Feyenoord?
Ik denk het wel. De verhoudingen tussen Feyenoord en de FSV lopen al scheef, en zo zijn er veel zaken die onder veel spanning staan. Als je straks een keer verliest en gelijk speelt, of na, pak 'm beet, 7 wedstrijden niet best presteert kan de bom ook nog gaan barsten. En met deze selectie is dat goed mogelijk. Al moete nwe hopen op het beste natuurlijk. Maar hoe het nu gaat, en er wordt sportief niet gepresteerd kan het wel eens gaan escaleren. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
de 'internet'revolutie heeft iig nog niet genoeg zoden aan de dijk gezet
Het zal wel weer old school moeten
.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Vind deze transerperiode wel erg interessant.Ajax en PSV voor het kampioenschap zoals ik het nu zie. De subtop word ook erg spannend met groningen die belangrijke spelers behoudt, az met altidore:) utrecht als die nog wat spelers halen(verhoek,toornstra,Roorda )? Ado zal dan welweer wegvallen. Ik ben ook erg benieuwd naar nec en vitesse. Twente zal tussen de top en de subtop spelen. Feyenoord degradant?:P
Wat gaat er nog rondin het transfercircuit? Gaat Immers nog naar westham? En Assaidi ook niks meer van gehoord. Wie is eigelijk gepromoveer?:P toch niet rkc he
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vind deze transerperiode wel erg interessant.Ajax en PSV voor het kampioenschap zoals ik het nu zie.
Dat doen ze 8 van de 10 seizoenen al dus dat zou zo maar kunnen
Maareh... Wijnaldum en Sigthorsson... Toch wel een heel hoog lamme tegen blinde gehalte hoor. Ik hoop toch dat Vitesse nog eens uitpakt, zodat ik ze eindelijk eens kan gaan supporteren.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Ik reken PSV eigelijk al een paar jaar niet tot de titelkandidaten, met hun te zakelijke spel,balletje terug op dekeeper. (Toch heb ik het elk jaar weer mis en staan ze weer erges bovenin)Maar deze aankopen bevallen me erg goed. Ziet er naaruit dat ze met meer durf gaan spelen. De verdediging dannog. Is Bouhlarouz niet te polsen voor een terugkeer naar nederland? Voor de spits zou ik sowieso milevsky halen.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Hmm Mounir bij PSV. Ik weet het nog net zo niet, maar de beste man heeft wel klasse.
Op papier is het wel wel een dodelijk team op de verdediging na dan, dat erken ik zelf ook wel.
Isaksson
Manolev. Bouma Marcello Pieters
Hutch. Strootman
Wijnaldum./ Toivonen Mertens
Lens. Mounir
Er van uitgaande dat ze Engelaar nog slijten en hopelijk nog een goede CV aan de selectie wordt toegevoegd.
Boularouz zou ik er persoonlijk niet verkeerd vinden. Al zal PSV hem nooit een soort gelijk salaris geven dat hij nu verdient in Duitsland. Weet ook niet of hij daar veel speelt..
Ben benieuwd de komende tijd !
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Ik denk het wel. De verhoudingen tussen Feyenoord en de FSV lopen al scheef, en zo zijn er veel zaken die onder veel spanning staan. Als je straks een keer verliest en gelijk speelt, of na, pak 'm beet, 7 wedstrijden niet best presteert kan de bom ook nog gaan barsten. En met deze selectie is dat goed mogelijk. Al moete nwe hopen op het beste natuurlijk. Maar hoe het nu gaat, en er wordt sportief niet gepresteerd kan het wel eens gaan escaleren. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.
Nadat Ajax nu eindelijk die 30e titel te pakken heeft mag Feyenoord nu ook wel weer eens terugkomen. Ik kan me niet voorstellen dat het nog slechter kan gaan met ze en hoop het dus ook niet. Ik blijf er trouwens bij dat Mario Been niet de geschikte trainer voor ze is.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Nadat Ajax nu eindelijk die 30e titel te pakken heeft mag Feyenoord nu ook wel weer eens terugkomen. Ik kan me niet voorstellen dat het nog slechter kan gaan met ze en hoop het dus ook niet. Ik blijf er trouwens bij dat Mario Been niet de geschikte trainer voor ze is.
ik vond Gerjan Verbeek er wel passen, wie denk jij dan dat een goede trainer is voor Feyenoord?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik hoop toch dat Vitesse nog eens uitpakt, zodat ik ze eindelijk eens kan gaan supporteren.
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Misschien nog wel eerder gezien hoe de Varkenoordgroep er nu tegenover staat.. Vraag me ook af in hoeverre Been hierin een negatieve rol speelt, aardig wat spelers zijn niet te spreken over hem (oud-spelers als Gio, Makaay) en huidige spelers (te weinig trainingsuren, niet intensief genoeg of persoonlijke botsingen.)
Als Fer ook nog naar Twente gaat wordt voor het grote publiek direct merkbaar waartoe het beleid heeft geleid: een middenmoter waar alweer een eigen speler zich niet verder ziet ontwikkelen. Die dreiging met een arbitragezaak is niet eens uit de lucht gegrepen. En met een of twee versterkingen word je denk ik ook niet beter dan vorig jaar (bijv. Dost vind ik niet beter dan Castaignos), plus de gemiste klappers die Wijnaldum en Fer later konden opleveren.
Ben wel blij met enkele spelers als Mokotjo, Vlaar en De Vrij, maar volgend jaar lopen nog een boel contracten af zoals van Biseswar (waar je niets over hoort) en Mokotjo. Zelfs Cabral begint zich al te roeren, weer zo'n jeugdproduct.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik blijf er trouwens bij dat Mario Been niet de geschikte trainer voor ze is.
Tuurlijk is hij dat niet. Na 2 jaar mag je wel iets van lijn hebben in je vertoonde spel. Patronen zijn daarom ver te zoeken op het veld, en dat is ook precies waar de gemiddelde supporter zich aan ergert. Talenten ontwikkelen niet onder Been, de oude rotten kunnen niet door één deur met Been.
'Hoe kun je het beste merken dat Been 10x niks is:' omdat hij na iedere verloren wedstrijd de schuld legt bij 'gebrek aan strijd', en bij iedere gewonnen wedstrijd het legioen aan het paaien is; zonder hun steun waren ze immers nergens!
Nooit hoor je die vent iets zeggen waar een analyticus iets mee kan...... Dat is het verschil met een F. de Boer, v.d Brom, Adriaanse, of wie dan ook.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ben ik met je eens. Hij kan simpelweg niet met mensen omgaan, trainings intensiteit schijnt ook niet geweldig te zijn en schijnt zich iets te veel bezig te houden met schnabbels.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maareh... Wijnaldum en Sigthorsson... Toch wel een heel hoog lamme tegen blinde gehalte hoor.
Verklaar jezelf...
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Altijd al gezegd. Been is ook maar zo goed als zijn materiaal. Toen hij bij ons achtereenvolgens Vadocz, Olsson en Wisgerhof kwijtraakte was het snel gebeurd met de resultaten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien nog wel eerder gezien hoe de Varkenoordgroep er nu tegenover staat.. Vraag me ook af in hoeverre Been hierin een negatieve rol speelt, aardig wat spelers zijn niet te spreken over hem (oud-spelers als Gio, Makaay) en huidige spelers (te weinig trainingsuren, niet intensief genoeg of persoonlijke botsingen.)
Ook dat nog eens. De bom kan nu op zoveel mogelijke manieren barsten. Kan niet goed gaan natuurlijk. Been zal er een grote rol in spelen, heeft al meerdere malen laten zien met de verkeerde manier met spelers om te gaan.
Denk ik ook. Ik denk dat het Legioen dan pas echt inziet hoe triest het gesteld is in Zuid. Want het is echt alarmerend.
Ja. Blijf het inmiddels wel knap vinden wat van Geel er alsnog uit heeft weten te halen. Maar dit is echt enorme kapitaalvernietiging. Schrijnend hoe lang het zo door had kunnen gaan. Met een type vd Herik was het nooit zover gekomen. Je hebt dan ook wel zo'n leider nodig.
Ik ook, je mag in deze situatie al blij zijn dat je een gouden lichting hebt in de jeugd. Ook de volgende generatie domineert de jonge jeugd selecties. Anders had het wel nog rampzaliger kunnen zijn.
Tja, Cabral. Echte Rotterdammer, enorm grote smoel ook
. De jeugd is niet meer zo bescheiden. Weet nog niet wat ik van Cabral moet denken, of dat het echt om sportief vooruitzicht gaat of dat hij het gewoon zat is bij Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord kan ieder geval niet met jong talent omgaan. Of dat nou komt doordat ze niet meer om de prijzen spelen of omdat de begeleiding fout is, geen idee. Maar de laatste pakweg 8 jaar zijn toch een hoop talenten boos vertrokken die perse weg wilden en ook hun contracten niet wilden verlengen.
Van Persie
De Guzman
Wijnaldum
Fer (zit eraan te komen)
Cabral (wil weg als Rio Michachi weer wordt gehuurd)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Verklaar jezelf...
Matigheid troef. Dat zijn toch geen grote zomeraankopen meer? Wijnaldum gaat sowieso floppen/op de bank terecht komen, en Sigthorsson... tja... daar gaat je hart ook niet sneller van kloppen. Ze zijn drie klassen minder dan Dszudszak en ook El Hamdaoui, en 2 klassen dan Tadic en Matavz.
Vooral Wijnaldum vind ik een miskoop, en van die IJslander moet ik het nog maar zien.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ze zijn drie klassen minder dan Dszudszak en ook El Hamdaoui
Zo bekeken is de Jong ook een paar klassen minder dan El Hamdaoui, maar met de Jong i.p.v. El Hamdaoui in de spits, speelde Ajax wel een paar klassen beter.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Wijnaldum is beste aankoop van het seizoen tot nu toe die Sigthorsson kan ik niet echt plaatsen en zal ik wel zien hoe of wat.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Met Sigthorsson moeten we maar afgaan op het inzicht van Frank. Zijn rendement zegt me namelijk niet zo heel veel. 15 goals waarvan 7 tegen VVV (5) & De Graafschap (2).
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
speelde Ajax wel een paar klassen beter.
De laatste wedstrijd was de beste en ook de belangrijkste maar het was meer geluk dan wijsheid dat we de schaal binnen haalden, kwamen dan ook drie keer van de dood terug ofzo.
edit.
Bij De Boer kwam er wel meer lijn in het spel overigens.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Matigheid troef. Dat zijn toch geen grote zomeraankopen meer? Wijnaldum gaat sowieso floppen/op de bank terecht komen, en Sigthorsson... tja... daar gaat je hart ook niet sneller van kloppen. Ze zijn drie klassen minder dan Dszudszak en ook El Hamdaoui, en 2 klassen dan Tadic en Matavz.
Vooral Wijnaldum vind ik een miskoop, en van die IJslander moet ik het nog maar zien.
Verschil is dat El Hamdaou de klasse wel bezit, maar niet bij Ajax past. Sigthorsson waarschijnlijk wel. En dus gaat Ajax er op vooruit. Alles wijst er (helaas) op dat El Hamdaoui naar PSV trekt.
Vind dat Ajax met Janssen, Sigthorsson, Serero en Boerrigter voorlopig prima ingekocht heeft.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je denkt toch niet dat Ham niet voor een slechte sfeer bij pSV gaat zorgen? Domste aankoop van PSV zou dat zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.