- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Die Sigthorsson spreekt gewoon vlekkeloos Nederlands na pas 1 jaar in Nederland gespeeld te hebben
Hij zit al wat langer bij AZ..
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
En welke argumenten gaat hij dan aandragen? Het is nu niet zo dat Twente op papier een verbetering is. Dat ze nu toevallig twee jaar bovenin eindigen maakt het nog niet direct een betere club. Dan zou je toch moeten aantonen dat je struktureel CL speelt. Bovendien doet Feyenoord 'm nog een mooie aanbieding en staat hij gewoon onder contract.
Maar hij wil weg, ok, maar alleen voor de hoofdprijs. 4 mjn + een goed percentage van de volgende transfer, geen cent minder.
Twente presteert de afgelopen jaren structureel beter dan Feyenoord. Ook denk ik dat Twente hem een beter salaris zal aanbieden.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
wie de fuck is twente@ctueel nou weer.. kan net zo goed een conclusie van hen zijn.
Maar hoe dan ook mag Fer lekker gaan, aan ongemotiveerde spelers heb je niks.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Twente presteert de afgelopen jaren structureel beter dan Feyenoord. Ook denk ik dat Twente hem een beter salaris zal aanbieden.
Maar maak dat maar eens hard voor de rechtbank (Paar plaatsjes hoger in de Micky Mouse competitie is geen verbetering), zo hard dat ze je contract ontbinden..... Kansloos.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Die Sigthorsson spreekt gewoon vlekkeloos Nederlands na pas 1 jaar in Nederland gespeeld te hebben 
Hij speelt inmiddels sinds 2007 bij AZ in de jeugd. Niks bijzonders dus, een scandinavier die zich na vier jaar verstaanbaar weet te maken.
En nog even over Drenthe: Als ik een dergelijk salaris aangeboden zou krijgen zou ik ook gaan. Hij kan er maar mooi zijn hele familie van onderhouden. Ik vind Drenthe juist wel een grappig ventje en verre van arrogant. Altjd beleefd enzo in de pers. Erikssen komt er toch wel. Voor Drenthe (en voor Feyenoord) was dit "once in a lifetime". Zeer verstandig dat ie die kans heeft gegrepen destijds.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als Real zich morgen met 15 mjn bij Ajax meldt is Erikssen ook eind van de week vertrokken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Schijnt trouwens dat Wijnaldum een 'mega-aanbieding' uit Rusland had geweigerd.
Jammergenoeg..
Maar maak dat maar eens hard voor de rechtbank (Paar plaatsjes hoger in de Micky Mouse competitie is geen verbetering), zo hard dat ze je contract ontbinden..... Kansloos.
Inderdaad, dan moet het wel héél prangend zijn of een absurd hoge transfersom die de club eist.
Dost verloor toen ook de arbitragezaak van Heerenveen. Maar goed het nieuws komt vooralsnog van een of andere paupersite, al heb ik het inmiddels ook via andere kanalen gehoord
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Real zich morgen met 15 mjn bij Ajax meldt is Erikssen ook eind van de week vertrokken.
15? Haha, dat is de helft van het gewenste bedrag.
En ik wist overigens niet dat Sigthorsson al een paar jaar bij AZ in de jeugd speelde. Dat verklaart weer het 1 en ander.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wijnaldum schijnt ook nog iets in het verleden te leven denkende dat Rusland niet zoveel voorstelt als competitie. Jammer dat ie het niet gedaan heeft nee.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wijnaldum schijnt ook nog iets in het verleden te leven denkende dat Rusland niet zoveel voorstelt als competitie. Jammer dat ie het niet gedaan heeft nee.
Lijkt me ook lekker voetballen daar. Mooie vrouwtjes d'r bij 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Denk ik niet. Hij is dan ook niet zo stom en heeft al meerdereg rote clubs de deur te wijzen. Hij weet zelf ook wel als hij goed is dat ze nog wel terug komen. Voor een Scandinavier is Ajax ook nog een hele grote club. Volgens mij zal hij alleen voor de bijl gaan als Barca zich meldde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt me ook lekker voetballen daar. Mooie vrouwtjes d'r bij
Inderdaad. Ik had het wel geweten
.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Volgens mij had het niet zo zeer met Rusland te maken als wel met het feit dat hij het nog te vroeg vond om naar het buitenland te gaan, want ook uit Engeland, Portugal, Frankrijk, Spanje en Duitsland was er interesse.
Er is toch altijd kritiek op het feit dat die jongens te vroeg naar het buitenland gaan. Nu blijft er eentje, is het weer niet goed!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik keek even op de zwakbegaande site van AZ supporters, hilarisch hoe kansloos het daar is met de users 
AZ Fanpage - De opvangplek voor AZ verslaafden - azfanpage.nl
Kolbeinn Sigth�rsson verkast definitief naar een Noord-Hollandse eredivisionist ten zuiden van Alkmaar. Dat maakte AZ vandaag bekend op de eigen website. Naar verluidt betaald de club die met een doorgaans rijke bevolkingsgroep wordt geassocieerd 4 miljoen euro voor de IJslandse spits.
Sigth�rsson kwam in 2007 over van het Deense HK K�pavogur, voor naar verluidt 150.000 euro. Na een aantal jaar in de jeugdopleiding en Jong AZ brak de IJslander vorig jaar door in het eerste elftal. In totaal speelde The Sig, Siggi of hoe de maffe bijnamen op het forum ook moge luiden 32 competitiewedstrijden voor onze club. Hierin wist hij 15 keer te scoren.
Het is te hopen dat het Sigth�rsson net zo vergaat als zijn voorgangers die de overstap van Alkmaar naar de gehate rivaal maakten. Van Lindenbergh en El Hamdaoui is niets meer vernomen nadat ze kirrend van geluk de slangenkuil betraden. Perez is terug op aarde na waanbeelden met rode en witte banen en drie sterren, en denkt nog altijd met weemoed terug aan de tijd bij AZ en zijn spel dat hij nooit meer zou evenaren. De Zeeuw was nog enigszins succesvol in een zeer matig elftal, maar ontsteeg ook nooit zijn niveau bij AZ. Bovendien is hem zeer duidelijk geworden dat een transfer van AZ naar die andere Noord-Hollandse club in Alkmaar niet erg gewaardeerd wordt. Deze opsomming is op zich trouwens al treurig genoeg, want het toont aan dat spelers de laatste tijd maar van Alkmaar naar Amsterdam verhuizen of het niets is. V��r Lindenbergh is er sinds de meeste supportersheugenis geen overloper geweest.
Hoewel AZ liever geen spelers aan de aartsrivaal verkoopt, kon de club het bod van vier miljoen euro niet weigeren voor een speler die nog maar ��n jaar een contract heeft. AZ is weer een stap dichterbij financi�le gezondheid. Het is meteen het enige positieve aan dit nieuwsbericht, waarin onze beste, belangrijkste en meest veelbelovende speler naar een gehate concurrent verhuist. De vraag is te rechtvaardigen of het behoud van de spits ons sportief niet uiteindelijk veel meer dan vier miljoen euro had opgeleverd. AZ levert met Sigth�rsson - vorig jaar 15 competitiegoals en 3 Europese - potentieel ruim 20 doelpunten in. Net als vorige zomer wordt het weer een groot vraagstuk hoe dit moet worden opgelost. Hoe de AZ-supporters denken over Sigth�rsson zal 22 januari duidelijk worden.
Maar deze zin:
zegt wel voldoende hoe belangrijk AZers hem vonden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voorwaarde is wel dat je dan bij dezelfde club blijft
.
Uiteraard maar alleen Rusland was concreet (volgens van Geel) geworden. Te vroeg naar het buitenland is dan ook onzin, zo groot zijn de cultuurverschillen niet in die landen en was er geen Nederlandse club gekomen was ie gewoon naar het buitenland vertrokken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Er is toch altijd kritiek op het feit dat die jongens te vroeg naar het buitenland gaan. Nu blijft er eentje, is het weer niet goed!
Uiteraard, als een speler dan toch weggaat vind ik het Feyenoordbelang veel zwaarder dan het persoonlijke belang, ben geen Sportclub Wijnaldum-supporter 
Btw met toch aardig wat eredivisie-ervaring is het nou ook weer geen gevalletje-Castaignos die na één seizoen al naar het grote Inter gaat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die verkoop snapte ik dan weer niet. Die kan zo groot worden en voor hem hoefde het nou ook persé niet kreeg ik het idee.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
And so began the 'leegloop' bij Arsenal. Clichy naar City.
Zwak seizoen gedraaid, maar toch de laatste van 'the invincibles' die nu vertrekt. Zeker geen goed signaal voor Nasri en Fabregas 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik keek even op de zwakbegaande site van AZ supporters, hilarisch hoe kansloos het daar is met de users 
AZ Fanpage - De opvangplek voor AZ verslaafden - azfanpage.nl
Kolbeinn Sigth�rsson persona non grata
gehate rivaal
aartsrivaal
gehate concurrent
Dit is toch wel grappig hoor

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Die verkoop snapte ik dan weer niet. Die kan zo groot worden en voor hem hoefde het nou ook persé niet kreeg ik het idee.
nee ik kan er ook niet bij, zo jong, denk dat z'n ouders en hijzelf echt gek zijn gemaakt. Vind het veel vervelender dat hij wegging dan nu Wijnaldum, mooi type speler zo loerend op de buitenspellijn
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
nee ik kan er ook niet bij, zo jong, denk dat z'n ouders en hijzelf echt gek zijn gemaakt. Vind het veel vervelender dat hij wegging dan nu Wijnaldum, mooi type speler zo loerend op de buitenspellijn
Ik denk het ook. Ik denk ook dat het meer was dat Feyenoord hem wilde verkopen, hij vond het mijn inziens nog te vroeg. Al had ik Castaignos niet naar PSV zien gaan trouwens. Een ehcte spits. Gaat echt de spits worden voor oranje denk ik.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
En welke argumenten gaat hij dan aandragen? Het is nu niet zo dat Twente op papier een verbetering is. Dat ze nu toevallig twee jaar bovenin eindigen maakt het nog niet direct een betere club. Dan zou je toch moeten aantonen dat je struktureel CL speelt. Bovendien doet Feyenoord 'm nog een mooie aanbieding en staat hij gewoon onder contract.
Maar hij wil weg, ok, maar alleen voor de hoofdprijs. 4 mjn + een goed percentage van de volgende transfer, geen cent minder.
Als voetballer zijnde is Twente op ALLE vlakken een verbetering. Als jij dit anders ziet spreek je puur met je supportershart en die is alles behalve objectief.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Twente kan ook maar opeens weer een subtopper worden dit seizoen. En Twente lijkt op dit moment alleen sportief en financieel een verbetering maar bij een topclub voetballen is toch net even wat specialer denk ik.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
2007: 4e
2008: 2e
2009: 2e
2010: 1e
2011: 2e
Vind ik toch wel een behoorlijke verbetering hoor
Twente zie ik niet meer uit de top verdwijnen. Misschien geen kampioen, maar top 3 zeker weten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zijn zeer solide maar zie ze er niet lang meer blijven eigenlijk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ik denk het ook. Ik denk ook dat het meer was dat Feyenoord hem wilde verkopen, hij vond het mijn inziens nog te vroeg. Al had ik Castaignos niet naar PSV zien gaan trouwens. Een ehcte spits. Gaat echt de spits worden voor oranje denk ik.
ja dat gedoe met het niet-rechtsgeldige contract speelde nog (alleen had hij dan alsnog een nieuwe kunnen tekenen)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zijn zeer solide maar zie ze er niet lang meer blijven eigenlijk.
Ik hoop het ook niet
Maar keer op keer wanneer ze toppers verkopen blijven ze het goed doen, dus waarom nu ook niet?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Twente zie ik niet meer uit de top verdwijnen.
kan met een paar tegenvallende jaren zo gebeuren (met iedere club), zie Engeland, Feyenoord, en Psv dat net op tijd een slechte situatie heeft afgewenteld door o.a. een ontzettend goede deal met de gemeente.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik schat vooral de rol van Janssen erg hoog in bij Twente, nam ze toch vaak op sleeptouw. Ze hebben het een aantal keer goed opgevangen al houdt dat snel op denk ik. Al hebben ze met Munsterman wel iemand die je wel goed aan de top kan houden. Al heeft hij ook niet alles 100% onder controle.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Misschien al bekend, moest toch even lachen 
Simpel, maar leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.