• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.270 series
  • 34.075 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.287 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Drenthe dacht ook daadwerkelijk het Madrid niveau te hebben. Ik had ook getekend, maar wel met het idee dat het lekker cashen is. Drenthe dacht ook echt daar een bepalende speler te worden.

Geen idee waarom je wederom zo overdreven reageert, want het klopt wat ik zeg. Hij is daar geflopt en moet naar een lager niveau. Eriksen moet nu ook niet naar Milan gaan.

Voetbalzone - Update: Chinezen maken grootverdiener van relatief onbekende Conca

Welke reactie is hierop nou geschikt?

of of ?

De voetbalwereld is ziek.

wees blij dat dat in China is, want als een topclub uit Europa zo'n salaris zou bieden, dan is het voetval echt kapot gemaakt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Turks omkoopschandaal kan grote gevolgen hebben

Voetbalminnend Turkije is in de ban van een grootschalig omkoopschandaal. Inmiddels zijn ruim vijftig mensen uit de voetbalwereld opgepakt, terwijl meer aanhoudingen niet zijn uit te sluiten. Spil in de rel is de Turkse kampioen Fenerbahçe.

Tijdens de invallen van zondag zijn door de Turkse politie onder anderen de voorzitter en de vicevoorzitter van Fenerbahçe opgepakt. Preses Aziz Yildirim en zijn rechterhand Sekip Mosturoglu zouden een prominente rol spelen in de rel, waarbij vier duels in de slotfase van het afgelopen seizoen 'gekocht' zouden zijn.

Duidelijk is dat zeker vier wedstrijden verdacht zijn, te weten: Eskisehir-Trabzonspor (0-0), Eskisehir-Fenerbahçe (1-3), Karabukspor- Fenerbahçe (0-1) en Sivasspor- Fenerbahçe (3-4) op de slotdag.

In het afgelopen seizoen kroonde Fenerbahçe zich op basis van doelsaldo tot kampioen (foto). Trabzonspor had daardoor het nakijken. De Turkse kampioen zou zich schuldig hebben gemaakt aan zowel het omkopen van tegenstanders als het betalen van aanmoedigingspremies aan tegenstanders van de rivaal in de titelstrijd. Dat laatste is na invoering van de nieuwe voetbalwet ten strengste verboden in Turkije.

Behalve celstraffen voor de verdachten, kan het schandaal tevens verregaande gevolgen hebben voor Fenerbahçe. De club kan bij voldoende bewijs de titel van afgelopen seizoen kwijtraken en een divisie teruggezet worden. Bij de verplichte aftocht hoort ook een puntenstraf van tien punten.

Behalve de bestuursleden van Fener zijn ook functionarissen van Sivasspor en veel mensen van Eskisehirspor opgepakt. Niet alleen bestuursleden werden aangehouden. Ook diverse voetballers werden gearresteerd. Onder hen Serkan Calik (Gençlerbirligi) en Serdar Kulbilge (Kocaelispor).

De voetbalwereld is idd ziek.

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Drenthe dacht ook daadwerkelijk het Madrid niveau te hebben. Ik had ook getekend, maar wel met het idee dat het lekker cashen is. Drenthe dacht ook echt daar een bepalende speler te worden.

Geen idee waarom je wederom zo overdreven reageert, want het klopt wat ik zeg. Hij is daar geflopt en moet naar een lager niveau. Eriksen moet nu ook niet naar Milan gaan.

Voetbalzone - Update: Chinezen maken grootverdiener van relatief onbekende Conca

Welke reactie is hierop nou geschikt?

of of ?

De voetbalwereld is ziek.

Drenthe is niet geflopt, Hij moet weg omdat het zo'n kutvent is geweest, heerlijk. Gaat ie nu toch gewoon naar Juventus om die club weer een beetje te helpen op te bloeien. Is ook geen straf volgens mij. Als hij gewoon gaat voetballe kunnen we nog veel plezier aan hem beleven.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heb je Drenthe daarover gesproken? Geef mij het stukje tekst waarin zegt dat Drenthe zegt een dragende speler te worden? Daarnaast kun je het toch altijd proberen als Madrid je een dergelijk contract aanbiedt? Je zou gek zijn als je het niet probeert. Drenthe was niet eens een groot talent: had een aardig seizoen bij Feyenoord erop zitten en een erg goed toernooi met Oranje -21.

Geen idee ook waarom je Drenthe erbij haalt eigenlijk.

Milan zou een perecte opstap zijn voor Eriksen. De Serie A ligt precies tussen de Eredivisie en de Engelse of Spaanse competitie in. Daarnaast is Eriksen weer twee jaar verder van het moment dat hij voor Ajax koos. Nu blijkt dat hij de Eredivisie met gemak aan kan. De Serie A moet ook wel lukken. Zeker als hij daar 1,5 miljoen per jaar kan verdienen.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Omdat Drenthe een goed voorbeeld is van een jonge Eredivisievoetballer die veel te snel naar de top is gegaan en daar geflopt is.

Zulke jongens moeten eerst lekker 4 jaar hier spelen en dan eens verder gaan kijken.

Ik heb geen quotes bij de hand, maar ook jij hebt wel gelezen dat hij erg van zichzelf overtuigd was.

Eriksen heeft overigens nu 1,5 jaar in Ajax 1 gespeeld.

@joy4ever, dat is al gepost

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nee, Drenthe ziet er misschien in eerste instantie niet bescheiden uit, maar hij is niet iemand die zichzelf helemaal geweldig vindt of hoog van de toren blaast.

Daarnaast heeft Eriksen een stuk meer talent dan Drenthe en Milan en de Italiaanse competitie zijn geen Real en de Spaanse competitie.

Hij zou de stap nu prima kunnen maken, of nog een jaartje wachten en volgend jaar naar de Spaanse of Engelse competitie gaan.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Dacht dat ik 'm al had geplaatst, maar:

Driejarig contract ligt klaar voor Bahia bij Samsunspor

André Bahia is dichtbij een overgang naar Samsunspor. Na diverse gesprekken vandaag bij de Turkse club zou een overgang dichtbij zijn. Volgens de berichten ligt er een driejarig contract klaar voor de centrale verdediger van Feyenoord. Morgen zou de medische keuring al plaats kunnen vinden. Bahia ging al met diverse fans van de Turkse club op de foto.

---

Driemaal

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Eriksen heeft overigens nu 1,5 jaar in Ajax 1 gespeeld.

Waarvan 0,5 jaar echt als basisspeler en op '10'.

Ik ben het in deze discussie eens met A&L. Er zijn namelijk meerdere voorbeelden te noemen van spelers die veelste vroeg naar het buitenland zijn vertrokken met dollar-tekens in hun ogen en daar geflopt zijn. Daarbij vind ik dat de Eredivisie een prima competitie is voor aankomende talenten.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

lmao

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Milan kan zich de moeite besparen. Eriksen heeft al een paar keer gezegd niet eens weg te willen. Koos zelf Ajax omdat hij zich ergens wil ontwikkelen met zicht op een basisplaats.

Scout je eigen spelers eens, lelijke kutclubs. Deze is door Ajax gescout, laat hem daar dan ook spelen.

Nou nou, het is gewoon een fenomeen wat overal voorkomt. Zo halen Europese (top)clubs spelers bij Ajax weg en zo haalt Ajax spelers bij clubs als Groningen weg. Zie het probleem niet zo...

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Scout je eigen spelers eens, lelijke kutclubs. Deze is door Ajax gescout, laat hem daar dan ook spelen.

Meen je dit nou serieus?

Lees hem nog eens terug en misschien dat je dan je eigen dubbele moraal herkent!

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

@joy4ever, dat is al gepost

Oeps

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Leesvoer. Een opstel naar otherfool's hart.

Dutch style and the Dutch nation

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Meen je dit nou serieus?

Lees hem nog eens terug en misschien dat je dan je eigen dubbele moraal herkent!

Mja, ik neem het ook een beetje terug. Het gebeurt natuurlijk overal, ook bij Ajax. Het was meer irritatie dat een ontdekt talent als Eriksen alweer zo vreselijk snel in de gaten gehouden wordt door de grote geld clubs.

Sigthorsson is trouwens door de medische keuring bij Ajax gekomen. Zal vanavond wel definitief gemaakt worden.

Wat vinden jullie van hem bij Ajax?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Lijkt mij (helaas) uitstekend. Zoals ik al hele tijd terug aangaf.

Wat betreft die 'grote meneer' discussie: wat noem jij een grote meneer? want in de AZ-selectie was hij natuurlijk geen vedette of grootverdiener of zo. Hij speelde nota bene net een paar maanden in de basis.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En welke argumenten gaat hij dan aandragen? Het is nu niet zo dat Twente op papier een verbetering is. Dat ze nu toevallig twee jaar bovenin eindigen maakt het nog niet direct een betere club. Dan zou je toch moeten aantonen dat je struktureel CL speelt. Bovendien doet Feyenoord 'm nog een mooie aanbieding en staat hij gewoon onder contract.

Maar hij wil weg, ok, maar alleen voor de hoofdprijs. 4 mjn + een goed percentage van de volgende transfer, geen cent minder.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mja, ik neem het ook een beetje terug. Het gebeurt natuurlijk overal, ook bij Ajax. Het was meer irritatie dat een ontdekt talent als Eriksen alweer zo vreselijk snel in de gaten gehouden wordt door de grote geld clubs.

Je gaf zelf al aan dat er destijds ook al allerlei (waaronder grote) clubs op hem uit waren, maar hij voor Ajax koos. Dus het is niet alsof Ajax de enige was die hem in de gaten hield.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

En welke argumenten gaat hij dan aandragen? Het is nu niet zo dat Twente op papier een verbetering is. Dat ze nu toevallig twee jaar bovenin eindigen maakt het nog niet direct een betere club. Dan zou je toch moeten aantonen dat je struktureel CL speelt. Bovendien doet Feyenoord 'm nog een mooie aanbieding en staat hij gewoon onder contract.

Maar hij wil weg, ok, maar alleen voor de hoofdprijs. 4 mjn + een goed percentage van de volgende transfer, geen cent minder.

Ben geen kenner, maar volgens mij eindigt Twente al een jaar of 5 bij de 1e 2 plekken. Feyenoord?

Twente speelt jaarlijks Europees voetbal en speelt al een paar jaar bovenin mee. Het zou me verbazen als positieverbetering afgewezen zou worden. Al ken ik de criteria niet helemaal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Lijkt mij (helaas) uitstekend. Zoals ik al hele tijd terug aangaf.

Wat betreft die 'grote meneer' discussie: wat noem jij een grote meneer? want in de AZ-selectie was hij natuurlijk geen vedette of grootverdiener of zo. Hij speelde nota bene net een paar maanden in de basis.

Een grote meneer in de zin van dat hij 1 van de beters spelers was. Toen hij eenmaal een vaste basisplaats had begon hij erg goed te presteren.

Je gaf zelf al aan dat er destijds ook al allerlei (waaronder grote) clubs op hem uit waren, maar hij voor Ajax koos. Dus het is niet alsof Ajax de enige was die hem in de gaten hield.

Klopt. Ik zat gister ook fout met mijn bewering.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sigthorsson is trouwens door de medische keuring bij Ajax gekomen. Zal vanavond wel definitief gemaakt worden.

Ik weet niet of hij bij het spel van Ajax past. Het is niet het traditionele meevoetballende aanspeelpunt volgens mij, meer een werker en een sleurder. Maar ik moet ook zeggen dat ik niet heel veel wedstrijden van AZ gezien heb dit seizoen dus ik kan miszitten.

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mwah, ben nog niet overtuigd van zijn toegevoegde waarde. Vind het wel een goed teken dat hij zelf zo in z'n nopjes is met de overgang. Persoonlijk had ik liever Matavz van FC Groningen in een Ajax tenue gezien.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Die Sigthorsson spreekt gewoon vlekkeloos Nederlands na pas 1 jaar in Nederland gespeeld te hebben

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Sigthorsson-Trots-dat-ik-Ajacied-ben.htm

'Jeugdspeler Adekanye (12) naar FC Barcelona'

Volgens de website blaugranas.com neemt FC Barcelona een 12-jarig talentje over van Ajax. Het gaat om aanvaller Bobby Adekanye, die afgelopen seizoen speelde in de D2 van Ajax.

Adekanye, geboren in Nigeria, kwam als F-pupil van de amateurclub VV Alphia naar Amsterdam en was volgens kenners wekelijks de uitblinker in zijn elftal. Waarschijnlijk heeft FC Barcelona de ouders van Adekanye een baan aangeboden, zoals vaak het geval is bij jeugdtransfers.

Dit vind ik wel walgelijk. Een kind van 12 jaar al zien als voetbalhandel om naar een ander land te laten gaan

Dit moet echt verboden worden zeg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voor iemand uit Ijsland is dat ook zo aangeleerd hoor.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kweenie. Vraag me af of wij ook binnen een jaar IJslands kunnen

Ieder geval erg handig, scheelt weer in de communicatie. Op Sulejmani na kan de hele voorhoede van Ajax Nederlands.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik weet niet hoe ze dat bekijken daar over hoeveel jaar,maar op heden is dat een stap vooruit ( wie had dat ooit gedacht ? )

Twente speelt vooronde CL,

Hoger salaris

Zullen meedoen om de titel

Ikweet zeker dat dit allemaal mee zal wegen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Kweenie. Vraag me af of wij ook binnen een jaar IJslands kunnen

Ieder geval erg handig, scheelt weer in de communicatie. Op Sulejmani na kan de hele voorhoede van Ajax Nederlands.

Hij spreekt Nederlands.....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Toch verloor Ajax die hoger beroep zaak ook van Groningen rondom Suarez. Schijnbaar is de commissie wel erg kritisch.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ben geen kenner, maar volgens mij eindigt Twente al een jaar of 5 bij de 1e 2 plekken. Feyenoord?

Twente speelt jaarlijks Europees voetbal en speelt al een paar jaar bovenin mee. Het zou me verbazen als positieverbetering afgewezen zou worden. Al ken ik de criteria niet helemaal.

Feyenoord loopt voor het eerst dit jaar Europees voetbal mis. Het is nu niet dat hij plots naar een potentiële halve finalist van de CL gaat of zo veel meer kan gaan verdienen. Lijkt mij toch een lastig verhaal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Ik weet niet hoe ze dat bekijken daar over hoeveel jaar,maar op heden is dat een stap vooruit ( wie had dat ooit gedacht ? )

Twente speelt vooronde CL,

Hoger salaris

Zullen meedoen om de titel

Ik weet zeker dat dit allemaal mee zal wegen..

Ja, 3e voorronde CL.... Dat tweede zal wel meevallen aangezien Feyenoord 'm nog een ultieme aanbieding zou doen. En Feyenoord speelt ook om de titel.....

4e voorronde zal zijn tegen: clubs als Villarreal, Bayern München, Arsenal, Olympique Lyon, Benfica of Dinamo Kiev. Dus die echte CL zit er niet echt in.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.