• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.002 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.147 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ligt er maar aan. Zijn gevoel van revanche nemen op Ajax en de Boer zal groot zijn. Moet er niet aan denken dat hij PSV kampioen maakt. Hoop nog steeds dat Ajax hem aan het buitenland verkoopt. Of gewoon een jaar in Jong Ajax zet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zolang die jongen niet wat aan zijn karakter gaat doen, wordt het nergens wat. Maar goed, met een ja-knikker als Rutten zou het misschien wat kunnen worden. Ik ben in ieder geval niet banger voor PSV als ze hem erbij nemen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ik hoop nog steeds dat het goed komt en hij er 25 inschiet bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Zolang die jongen niet wat aan zijn karakter gaat doen, wordt het nergens wat. Maar goed, met een ja-knikker als Rutten zou het misschien wat kunnen worden. Ik ben in ieder geval niet banger voor PSV als ze hem erbij nemen.

Hij heeft het bij AZ goed gedaan, ondanks een aantal relletjes. En cijfermatig was hij bij Ajax ook zo slecht niet. Dus ik heb wel enige vrees dat hij bij PSV (staat toch bekend als gemoedelijker) weer goed gaat presteren. Met speler als Mertens, Lens en Wijnaldum om je heen krijg je vast goede ballen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Ik hoop nog steeds dat het goed komt en hij er 25 inschiet bij Ajax.

Dat gaat hij vast wel doen namens Jong Ajax misschien.

Weg met die paria, nooit meer in Ajax 1.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hij heeft het bij AZ goed gedaan, ondanks een aantal relletjes. En cijfermatig was hij bij Ajax ook zo slecht niet. Dus ik heb wel enige vrees dat hij bij PSV (staat toch bekend als gemoedelijker) weer goed gaat presteren. Met speler als Mertens, Lens en Wijnaldum om je heen krijg je vast goede ballen.

Het is ook een hele goede speler, maar kies je voor het individu of voor het team? Zou altijd voor het 2e gaan als trainer.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

stfuympos schreef:

Bij De Boer kwam er wel meer lijn in het spel overigens.

Dat is dan ook het punt. Niet dat het flitsend was, maar onder de Boer en met de Jong voorop was er van tijd tot tijd tenminste sprake van enige logica en verzorgd spel. De Jong mag dan een mindere speler zijn, hij weet wel waar ie moet lopen en hoe hij gedienstig moet spelen.

Dan gaat de rest ook meteen wat gemakkelijker voetballen. Bijsluitende middenvelders, om maar wat te noemen. El Hamdaoui is misschien wel de beste aanvaller die Ajax onder contract heeft gehad sinds Ibrahimovic, maar helaas niet de meest geschikte.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Het is ook een hele goede speler, maar kies je voor het individu of voor het team? Zou altijd voor het 2e gaan als trainer.

Team staat voorop maar heb zelf het gevoel dat hij prima met iedereen kan omgaan behalve met zichzelf en de trainer.

Ik blijf het iig. jammer vinden vind het namelijk een echte Ajax speler mischien niet eens zozeer voor in de spits maar op de flanken of om de spits heen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Niet dat het flitsend was, maar onder de Boer en met de Jong voorop was er van tijd tot tijd tenminste sprake van enige logica en verzorgd spel.

Mhow, vond de start onder de Boer (Milan uit, Vitesse uit en AZ voor de beker) zeer goed qua spel, maar na de winter speelde Ajax redelijk beroerd. Gelukkig bleven de resultaten op 2 slippers tegen Utrecht en ADO na wel goed, maar overtuigend was het zeker niet meer. Hoop dat Ajax na de zomer beter voetbal op de mat legt.

In de laatste 5 jaar heb ik maar 2 goede seizoenshelften gezien. Het jaar onder Ten Cate na de winterpauze en in Jol zijn eerste jaar na de winterpauze.

Voor de rest valt het vies tegen. Maar ik vertrouw op de Boer.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

moviemafketel schreef:

Je denkt toch niet dat Ham niet voor een slechte sfeer bij pSV gaat zorgen? Domste aankoop van PSV zou dat zijn.

Ging bij AZ ook prima. Het kan nu eenmaal zo zijn dat botst met een trainer of trainers. Het is zeker een risicotje maar dat hij op zeker een sfeerverpester gaat zijn geloof ik niet.

Sowieso altijd vreemd gevonden ,en ook al meerdere keren gezegd, dat iedereen El Hamdaoui altijd zo massaal veroordeelde en de Boer gelijk gaf en Bas Dost altijd de hand boven het hoofd werd gehouden en Jans de schuld kreeg.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Omdat Dost van Jans geen kans kreeg. Stond constant wissel en dat terwijl hij met afstand de beste spits uit de selectie was. El Hamdaoui heeft bijna alles gespeeld maar deed dat vaak zo slecht en met zoveel gebaartjes dat men klaar met hem was. Zijn uitstraling is gewoon ontzettend negatief en vervelend.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

El Hamdaoui heeft natuurlijk wel degelijk een hele goede fase gehad bij Ajax. Vond hem ook niet slecht en kreeg ook niet de indruk dat hij daarom nu geflopt is. Volgens mij meer een gedragskwestie dan dat hij faalde.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

El Hamdaoui heeft natuurlijk wel degelijk een hele goede fase gehad bij Ajax. Vond hem ook niet slecht en kreeg ook niet de indruk dat hij daarom nu geflopt is. Volgens mij meer een gedragskwestie dan dat hij faalde.

Het begon natuurlijk al met de onderhandelingen he, waarin hij van alles eiste (duurdere auto, sportschoolverhaal etc). Zijn start bij Ajax was nog wel oke, maar een aantal wondergoals verbloemen niet alles. Hij scoorde zo af en toe wel goals, maar in het spel was hij niet enorm betrokken. Zijn spel werd slechter en toen de Boer hem bij zijn 1e duel passeerde was de reactie van El Hamdaoui belachelijk. Niet professioneel, niet collegiaal, niet sociaal. Hij heeft 2x van de Boer een nieuwe kans gekregen, maar als je die niet pakt houdt het op. Hij hield zich niet aan afspraken op het veld, scoorde niet en speelde belabberd. En je kan op zich slecht spelen, maar zijn inzet en gedrag waren net zo slecht.

De conclusie is dat hij niet in het Ajax spel past, niet in de Ajax cultuur past en dat hij niet bij een topclub past. Bij een topclub kan je wel eens wissel staat of gewisseld worden. En dien je je aan de regels te houden, ook als vedette.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Sigthorsson maakt het hele team beter, geloof dat maar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eerst zien, dan geloven. Ik ken zijn kwaliteiten, maar het moet wel bij Ajax passen.

Benieuwd of de Boer, Blind, Bergkamp en Cruijff allemaal achter deze aankoop staan.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Sigthorsson maakt het hele team beter, geloof dat maar.

Wat is er zo goed aan hem dan, ik weet niet waar het op gabaseerd is.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In de laatste 5 jaar heb ik maar 2 goede seizoenshelften gezien. Het jaar onder Ten Cate na de winterpauze en in Jol zijn eerste jaar na de winterpauze.

Dat zal best, daar liepen per slot van rekening aardige spelers in rond. En dat was het ook vooral, individuele klasse. Verder wankele surrogaat, want met mooie Ajax-elftallen had het natuurlijk weinig tot niets van doen en toen het even tegen zat, bleef er weinig meer van over. Niet voor niets waren beide trainers bij de volgende winterpauze voltooid verleden tijd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

kos heeft al akelig vaak gelijk gehad als het over Ajax aankopen ging. Vaker in ieder geval dan de Ajacieden zelf, dus ben niet blij met zijn opmerking.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De conclusie is dat hij niet in het Ajax spel past, niet in de Ajax cultuur past en dat hij niet bij een topclub past. Bij een topclub kan je wel eens wissel staat of gewisseld worden. En dien je je aan de regels te houden, ook als vedette.

Op zich eens behalve dat hij niet kan slagen bij een topclub. Is mij te makkelijk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Dat zal best, daar liepen per slot van rekening aardige spelers in rond. En dat was het ook vooral, individuele klasse. Verder wankele surrogaat, want met mooie Ajax-elftallen had het natuurlijk weinig tot niets van doen en toen het even tegen zat, bleef er weinig meer van over. Niet voor niets waren beide trainers bij de volgende winterpauze voltooid verleden tijd.

Vond de ploeg van Ten Cate echt wel mooi hoor. Middenveld Davids, Sneijder, Gabri

Verder nog jongens als Heitinga, Huntelaar, Vermaelen en Stam in de ploeg. Not bad. Zij speelden op een gegeven moment weer echt Ajax voetbal.

Maar het is allemaal niet constant gebleken. Elke keer zakte het na een jaar weer in elkaar. Hopelijk verbreekt de Boer die vloek. De laatste keer dat Ajax echt een constante periode beleefde was onder Koeman, 2002-2004.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Op zich eens behalve dat hij niet kan slagen bij een topclub. Is mij te makkelijk.

Op basis van zijn gedrag denk ik dat. El Hamdaoui vind zichzelf groter dan de club. Dan zit je altijd pertinent fout in mijn ogen. Er is maar 1 man groter bij Ajax dan de club en dat is Cruijff.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Er is maar 1 man groter bij Ajax dan de club en dat is Cruijff.

Tuurlijk niet. Hij is wel de grootste Ajacied.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Van Basten zegde Twente af

Niet Co Adriaanse, maar Marco van Basten was in de ogen van de leiding van FC Twente de gewenste kandidaat om Michel Preud’homme op te volgen.

De vroegere vedette was in de tijd dat hij bondscoach was van het Nederlands elftal een keer op de koffie geweest in Enschede om informatie te verzamelen over Orlando Engelaar en liet bij die gelegenheid klaarblijkelijk een onuitwisbare indruk achter.

“Hij was kandidaat nummer één,” bevestigen meerdere bronnen tegenover NUsport. Groot was dan ook de teleurstelling bij voorzitter Joop Munsterman dat Van Basten niet inging op de aanbieding.

Via drie sms’jes van dezelfde strekking liet de Utrechter weten dat hij diep nagedacht had over het aanbod, maar dat hij zichzelf niet als de ideale Twente-trainer beschouwde.

Niet in hoogste boom

Pas toen ook kandidaat nummer twee (Steve McClaren) uit het zicht verdween (de Engelsman genoot de voorkeur van de spelersgroep), kwam Co Adriaanse in beeld.

Binnen korte tijd kwamen beide partijen tot consensus ook al omdat Adriaanse qua salaris niet in de hoogste boom ging zitten. “Ik kom hier niet primair om geld te verdienen,” aldus de 63-jarige oefenmeester.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Tuurlijk niet. Hij is wel de grootste Ajacied.

Ha, je zag het vorig seizoen wel. Cruijff zijn woorden staan boven alles. Dan wordt Nederland gek en komt Ajax in beweging. Cruijff kreeg het voor elkaar om een heel bestuur te laten vallen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ha, je zag het vorig seizoen wel. Cruijff zijn woorden staan boven alles. Dan wordt Nederland gek en komt Ajax in beweging. Cruijff kreeg het voor elkaar om een heel bestuur te laten vallen.

Ja ook pas na 25 jaar en Jopie kennende stond er nog altijd een rekening te vereffenen hoewel hij uiteraard gelijk heeft met wat hij zegt.

Nee het is onmogelijk dat iemand groter is dan de club zelf het zijn nog altijd de supporters die het hem doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Ja ook pas na 25 jaar en Jopie kennende stond er nog altijd een rekening te vereffenen hoewel hij uiteraard gelijk heeft met wat hij zegt.

Nee het is onmogelijk dat iemand groter is dan de club zelf het zijn nog altijd de supporters die het hem doen.

In 2008 gaf hij het zelf op. In 2011 zette hij door en dan merk je dat hij altijd wint. Als hij wat voor elkaar wil krijgen lukt het hem ook.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

In 2008 gaf hij het zelf op. In 2011 zette hij door en dan merk je dat hij altijd wint. Als hij wat voor elkaar wil krijgen lukt het hem ook.

Hij al sinds hij bij Ajax weg is gegaan als trainer bezig om wat dan ook iets te bereiken.

Zelfs in de tijd van van Gaal was het niet goed.

Maar goed ben blij dat hij iets te vertellen krijgt en nu maar eens zien wat het de komende jaren zal opbrengen.

Ik blijf er nog steeds bij dat we als eerst van die beurs af moeten wil je ooit wat bereiken.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

Ja, omdat Jol het accent legde op het individuele. Bij Jol was het alle ballen op Suarez en El Hamdaoui en dan zien we wel wat er gebeurt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Ik blijf er nog steeds bij dat we als eerst van die beurs af moeten wil je ooit wat bereiken.

Waarom?

Als er een goed bestuur zit en goede mensen met voetbalverstand die financieel geen rare dingen doen, dan zal het me worst wezen dat Ajax beursgenoteerd is. Ook met een beursnotering kan je prijzen pakken en een club door laten groeien. Wat Porto presteert zou Ajax ook moeten kunnen zeg maar.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vond de ploeg van Ten Cate echt wel mooi hoor. Middenveld Davids, Sneijder, Gabri

Verder nog jongens als Heitinga, Huntelaar, Vermaelen en Stam in de ploeg. Not bad. Zij speelden op een gegeven moment weer echt Ajax voetbal.

Een moordcommando met Sneijder. Frappant dat iemand met jouw bijnaam dat Ajax voetbal durft te noemen. Met ten Cate werd uiteindelijk twee keer van Slavia Praag verloren en ook Dinamo Zagreb bleek te sterk. Dat is niet mooi, dat is droevig.

Maar het is allemaal niet constant gebleken. Elke keer zakte het na een jaar weer in elkaar.

Omdat het geen stevige elftallen zijn geweest. Zodra het individu het liet afweten, stond het collectief met lege handen. Ik vermaak me dan ook wel met de gedachte dat types als Suarez en Huntelaar door anderen op handen worden gedragen, terwijl simpele Siem het wel voor elkaar kreeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.