• 16.186 nieuwsartikelen
  • 179.548 films
  • 12.337 series
  • 34.207 seizoenen
  • 650.596 acteurs
  • 199.473 gebruikers
  • 9.406.433 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Goals, punten, hogere eindklassering, meer geld, Europees voetbal.

Een huurling kan z'n huursom meer dan waard zijn. Kijk naar Alex toentertijd bij PSV. Geen transfersom aan overgehouden maar was wel één van de absolute sterkhouders in het bereiken van een paar kampioenschappen en halve en kwartfinale CL.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

depri83 schreef:

Een huurling kan z'n huursom meer dan waard zijn. Kijk naar Alex toentertijd bij PSV. Geen transfersom aan overgehouden maar was wel één van de absolute sterkhouders in het bereiken van een paar kampioenschappen en halve en kwartfinale CL.

Of Berg, niet te vergeten.

(afbeelding)

Met als geniaal onderschrift: "Het was nog even schrikken geblazen, maar uiteindelijk pasten ze er allemaal op."

Maar uiteindelijk zal PSV dit jaar gewoon een goed team bij elkaar hebben gekocht, en gaan ze gewoon meedoen om de titel.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Zijn dat niet Tamata, en Ojo. Nou als dat de talenten voor komende jaren van PSV zijn

Geniaal onderschrift inderdaad.

Wat is die Cabral trouwens ineens overschat.

Op voetbalzone heb ik na die wedstrijd tegen Roda al talloze artikels over hem voorbij zien komen, over dat hij de beste van Nederland wil worden enzo.

Leuk dat je een goede wedstrijd speelde, maar laat dat elke week maar eens zien.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

dutchtuga schreef:

Staan er aardig goed voor?

UEFA-coëfficiënten - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik zie een gat van 11000 punten. Dat is ongeveer wat er gemiddeld in een heel seizoen wordt behaald. En dan heb je ook nog Rusland boven je waar miljoenen in het voetbal wordt gepompt. Nee, ik zie het niet gunstig in voor NL.

Je bedoelt 11 punten...

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

depri83 schreef:

Goals, punten, hogere eindklassering, meer geld, Europees voetbal.

Die guidetti lijkt me nou niet de speler, die het verschil gaat maken bij feyenoord. Anders had city hem er welke bijgehouden.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

happie schreef:

(quote)

Die guidetti lijkt me nou niet de speler, die het verschil gaat maken bij feyenoord. Anders had city hem er welke bijgehouden.

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de financiele middelen van Feyenoord?

Er zijn nu eenmaal weinig opties. En een nieuwe spits is echt noodzakelijk. Al is het alleen al voor de breedte. Voorin is Feyenoord mager bezet.

Cabral wordt inderdaad nogal overschat ineens. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd is een waarheid als een koe. Ik moet er wel bijzeggen dat die Hempte, die hij helemaal dol tikte, normaal niet zo slecht is. Ik denk dat Cabral in thuiswedstrijden nog wel wat leuke dingen zal laten zien, maar dat hij in uitwedstrijden zo goed als onzichtbaar is.

Ik zie die Guidetti overigens niet komen.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

happie schreef:

(quote)

Het niveauverschil tussen de PL en de Eredivisie is natuurlijk ook enorm he. Als hij daar niet voldoende is wil dat niet zeggen dat hij er hier ook helemaal niks van bakt.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

En het zegt ook genoeg dat Twente hem eigenlijk al binnen had. Als er een scoutingsapparaat goed heeft gewerkt de afgelopen jaren!

Laat hem maar komen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Respekked schreef:

Als er een scoutingsapparaat goed heeft gewerkt de afgelopen jaren!

Inderdaad: Parker, Akram, Rendla, Bruggink, Wellington ... en dan vergeet ik er vast nog een paar.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

Lijkt me dat bij Twente de goede aankopen duidelijk de overhand hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik snap het ook niet waarom City 'm niet bij de eerste selectie houdt. Balotelli, Aguero, Dzeko, Tevez etc. moet je toch makkelijk uit de basis weten te spelen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik moet er wel bijzeggen dat die Hempte, die hij helemaal dol tikte, normaal niet zo slecht is.

Vorig seizoen was die inderdaad erg goed. Dit seizoen in beide wedstrijden erg slecht. Zal zich misschien nog wel herpakken in de loop van het seizoen, maar de verdediging is echt bagger. Zonder Kah en De Fauw stelt het niets meer voor, en nu ook nog eens zonder Tyton. Met een plaats bij de eerste 12 mag Roda dit seizoen heel erg blij zijn. Hebben ze natuurlijk aan zichzelf te danken, als je bijna alle basisspelers gratis laat vertrekken en er amper iets fatsoenlijks voor terug in de plaats haalt. Tja, dan verdien je ook niet beter.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

VInd het wel competitievervalsing dat Feyenoord al tegen Tyton heeft gespeeld en 31 clubs nog niet. En nu moet Feyenoord er nog 2 keer tegen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens .

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Of Berg, niet te vergeten.

(afbeelding)

Met als geniaal onderschrift: "Het was nog even schrikken geblazen, maar uiteindelijk pasten ze er allemaal op."

Ja lach maar, we staan nu al twee weken achtereen op de cover van de VI! Ik voorzie een aankondiging van de apocalyps.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik snap het ook niet waarom City 'm niet bij de eerste selectie houdt. Balotelli, Aguero, Dzeko, Tevez etc. moet je toch makkelijk uit de basis weten te spelen.

Dan hadden ze hem in ieder geval kunnen verhuren aan een fatsoenlijke club in een fatsoenlijke competitie. Als hij verhuurd word aan een club in de PL, dan speelt ie tenminste tegen echte verdedigers. Nu gaat ie spelen tegen matige verdedigers, zoals Schut, Kwakman, Marcelo, Wielaert en Wisgerhof.

Dat ze hem verhuren aan Feyenoord zegt al genoeg. Die Ryo speelde ook een paar leuke wedstrijden, daarna was het nieuwe er ook wel af. Wellicht dat Feyenoord 6de of 7de word, dat zal met deze jongen niet anders worden.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dan hadden ze hem in ieder geval kunnen verhuren aan een fatsoenlijke club in een fatsoenlijke competitie. Als hij verhuurd word aan een club in de PL, dan speelt ie tenminste tegen echte verdedigers. Nu gaat ie spelen tegen matige verdedigers, zoals Schut, Kwakman, Marcelo, Wielaert en Wisgerhof.

Dat ze hem verhuren aan Feyenoord zegt al genoeg. Die Ryo speelde ook een paar leuke wedstrijden, daarna was het nieuwe er ook wel af. Wellicht dat Feyenoord 6de of 7de word, dat zal met deze jongen niet anders worden.

Ik snap je gezeur niet zo. Feit is dat Guidetti een versterking zal zijn voor de huidige selectie van Feyenoord.

Ryo is gewoon een goede voetballer, die bij iedere club in de Eredivisie in de basis zou staan. Hij speelde later wat minder, maar was nog steeds erg dreigend en vaak ook sterk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Geen werkvergunning, en Nederland is gewoon heel aantrekkelijk. Ook wel belangrijk dat ie een basisklant is. Prima niveau om te beginnen.

Bij Feyenoord speelt ie in de basis, Ryo heeft anders ook genoeg geleerd (en werkvergunning). Blijkbaar kijk je alleen samenvattingen, want op een dip na bleef hij de smaakmaker. Dit is een jongen die van een halve kans een goal kan maken, en Feyenoord heeft gewoon behoefte aan een goalgetter.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bij Feyenoord speelt ie in de basis, Ryo heeft anders ook genoeg geleerd (en werkvergunning). Blijkbaar kijk je alleen samenvattingen, want op een dip na bleef hij de smaakmaker. Dit is een jongen die van een halve kans een goal kan maken, en Feyenoord heeft gewoon behoefte aan een goalgetter.

Ryo is geen goalgetter hoor. Loopt er niemand rond bij de beloftes die in de punt van de aanval kan spelen? Wie weet heeft Feyenoord nog zo'n Castaignos in zijn gelederen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het staat er wat verwarrend maar heb het dan over Guidetti die een goalgetter is.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het staat er wat verwarrend maar heb het dan over Guidetti die een goalgetter is.

Aha, ik zou het niet weten, heb alleen Ryo wel eens in actie gezien.

Misschien is het beter als Feyenoord helemaal geen spelers haalt. Degraderen gaan ze toch niet en al die investeringen maken Feyenoord niet beter.

Bovendien kunnen ze dan vaker jeugdspelers opstellen en er zit er altijd wel één bij die een beetje kan voetballen en eventueel doorverkocht kan worden. Meer dan de middenmoot zit er de komende seizoenen toch niet in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat ze er met Guidetti echt wel beter op worden. Omdat het een goalgetter is, en die heeft Feyenoord nog niet. Met een goalgetter, Fer die blijft, zeg ik zelfs top 5. En verwacht dat zijn salariseisen niet zo hoog zijn, prima om die jongen een seizoen te huren.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Nou daar geloof ik dus niet in. Dit Feyenoord speelt veels te zwak voor een top 5 positie, zelfs met een fatsoenlijke spits. Roda speelde verrassend slecht en Excelsior gaat rechtstreeks degraderen als je het mij vraagt. Die hebben teveel aan kwaliteit ingeleverd.

Ik denk ook niet dat Fer blijft trouwens. Die partijen komen er wel uit heb ik het idee. Twente zal het bod mogelijk nog ietsjes verhogen, zodat ook de tegenhangers binnen Feyenoord toestemmen.

Maar een top 5 plek voor Feyenoord lijkt me echt bijzonder ver weg.

Charmides

• 414 berichten
  • 1305 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Fernandez zal ze misschien scoren tegen tegenstanders als Excelsior en RKC, maar verwacht niet dat hij veel in de grotere wedstrijden zal scoren. Gewoon een matige voetballer. Net als Denneboom. Pffff, wat een treurnis toch.

Nou, hij heeft het bij Excelsior goed gedaan, Fernandez is ook wel wat sneller en beter dan Denneboom. Het maakt niet uit of die ze tegen RKC scoort, als die het maar doet. En waarom zal Fernandez niet tegen een Sc Heerenveen, Utrecht of Den Haag kunnen scoren? Ik begrijp dat er niet word verwacht dat hij opeens makkelijk scoort tegen Twente, AZ, PSV of Ajax maargoed. Feyenoord heeft snelle aanvallers, een echte sterker afmaker moet er gewoon nog bij het liefst, als dat Guidetti is is dat Guidetti, proberen zeg ik dus.

Charmides

• 414 berichten
  • 1305 stemmen

Feyenoord heeft gewoon versterking nodig, daar is iedereen van Feyenoord het over eens. Proberen = proberen gewoon. Ik zie Feyenoord heus wel meedoen in het linkerrijtje, moet ook wel. Een plek bij de eerste 8 moet gebeuren aangezien het vorige seizoen. Wie weet is en word de groep nu hechter enzo. Er zit heus wel inzet in deze keer, met een versterking erbij is alles mogelijk. Die mensen vertrouwen een Van Gastel en Van Bronckhorst die ze al langer kennen. Van Gastel maakt jonge spelers beter, en Koeman geeft betere trainingen dan Mario Been. Bovendien vind ik dat Feyenoord een van de beste middenveld heeft van de Eredivisie, of dat kan sowieso nog worden. Je zult zien dat El Ahmadi het goed gaat doen, die speler heeft echt zoveel techniek.. Door Been werd die gewoon niet goed gebruikt. Met spelers als Clasie erbij is het voor El Ahmadi ook veel fijner. Clasie toont inzet en hij en El Ahmadi kunnen ballen veroveren en snel kort passen. Van Haaren heeft ook goede techniek en gaat ook meer spelen en beter worden, net als Cabral. Plus wat geluk erbij en misschien een verassing in de winterstop, en de prachtige thuiswedstrijden , zie ik niet in waarom Feyenoord dit seizoen niet bij de eerste 5 kan eindigen.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Combinatie tussen Karim en Jordy is gewoon puur genot! Ik heb dit seizoen al meer van El Ahmadi gezien dan in zijn eerste paar seizoenen

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Respekked schreef:

Lijkt me dat bij Twente de goede aankopen duidelijk de overhand hebben.

Welnee. Als je er 50 haalt dan heb je vast 10 goede spelers. Twente heeft enorm veel miskopen gehad de laatste jaren, maar doordat enkele aankopen echte toppers zijn geworden wordt dat snel (en graag schijnbaar) vergeten door sommigen.

Spelers als Akram en Wellington zijn gewoon dramatisch. En over een jaartje zullen spelers als Janko en Bajrami zich daar ook bij voegen. Als je even door Twente's transferbeleid snuffelt dan vind je zo 15 kutspelers uit de laatste jaren waar wel goed voor is betaald.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Bajrami ben ik met je eens maar waarom vind iedereen Janko toch zo slecht?

Heeft de snor dan zoveel invloed?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Bajrami ben ik met je eens maar waarom vind iedereen Janko toch zo slecht?

Heeft de snor dan zoveel invloed?

Ik kan prima zonder de mening van Derksen oordelen hoor. Janko is een afschuwelijk slechte speler. Dat niet iedereen dat ziet komt omdat hij de laatste weken 3x een penalty verzilvert heeft en 1x voor open goal tegen Vaslui een balletje erin tikte. De enige behoorlijke actie van hem dit seizoen is de kopbal tegen AZ. Dat is ook zijn enige kwaliteit, kopsterk zijn.

Analyses in het weekblad VI maken ook al weken duidelijk dat Twente met Janko erg matig speelt en dat het een stuk beter gaat zodra Luuk de Jong weer voorin staat. Lijkt me logisch. Janko kan er niks van, zonder zijn kopkracht gewoon Jupiler League niveau. Is traag, kan niet combineren, kan niet passeren, heeft geen steekpass, heeft geen techniek. Niks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.