- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Welk belang heeft een resultaat van 20 jaar terug tegen een ploeg uit Portugal voor Twente? Het enige wat telt is de 2-2 vanavond, wat niet goed is.
Heb het vooral over alle duels tussen NL en PT ploegen de afgelopen 30 jaar, incl interlands.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tegen Zuid Europeanen moet je gewoon nooit ervoor zorgen dat je in de uitwedstrijd moet scoren. Gaat niet werken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Heb het vooral over alle duels tussen NL en PT ploegen de afgelopen 30 jaar, incl interlands.
Dat lees ik, maar resultaten zeggen me weinig. Het enige wat nu relevant is, dat is de 2-2.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Tegen Zuid Europeanen moet je gewoon nooit ervoor zorgen dat je in de uitwedstrijd moet scoren. Gaat niet werken.
De oplossing: we geven geen cent meer aan het noodleidende Spanje en Portugal uit het Europese noodfonds, de landen gaan bankroet, het voetbal valt om en wij pakken ze weer 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Het zou je toch wel iets meer moeten zeggen. Het zegt iets over het type voetbal dat gespeeld wordt en of het elkaar ligt, of niet. Als ik 9 van de 10 keer verlies tegen dezelfde opponent, dan is er toch iets aan mijn speelstijl, waardoor de tegenstander een eitje aan mij heeft.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik denk niet dat Ruiz naar Tottenham gaat na vanavond.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De oplossing: we geven geen cent meer aan het noodleidende Spanje en Portugal uit het Europese noodfonds, de landen gaan bankroet, het voetbal valt om en wij pakken ze weer
Hehe nadeel is alleen dat het voetbal los van de landelijke economie ligt, zo lijkt het. Als je nagaat wat er in noodlijdende landen aan geld in het voetbal over de balk wordt gesmeten..
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Van Geel speelt blufpoker en hoopt op een hoger bod. Als Twente slim is laten ze het hierbij en halen ze hem van de zomer gratis op. Benieuwd of van Geel dan nog een held is.
Absoluut. Laat Fer lekker nog een jaar in de Kuip spelen. Dan staat het middenveld in ieder geval bij Feyenoord en moet Europees voetbal haalbaar zijn (mits er een spits bijkomt).
Fer heeft de clubs voor het uitkiezen aan het eind van het seizoen. Of laat Twente gewoon het bedrag betalen dat Fer waard is: minstens 5 miljoen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik denk niet dat Ruiz naar Tottenham gaat na vanavond.
Denk wel dat hij graag al bij de tegenstander van vanavond had gezeten. Transfer was bijna rond.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Doe mij maar een criminele organisatie, zo'n havenstad zou toch heel interessant moeten zijn.

iets met Colombiaanse boeren ofzo ja
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Hehe nadeel is alleen dat het voetbal los van de landelijke economie ligt, of zo. Als je nagaat wat er in noodlijdende landen aan geld in het voetbal over de balk wordt gesmeten..
Deze redenering was ook meer als grap bedoelt en wel erg kort door de bocht
. Maar als we er iets serieuzer naar kijken, zouden alle clubs die fikse leningen bij de overheid hebben uitstaan het wellicht moeilijk krijgen. Daarbij zijn de sponsoren vaak ook nationale bedrijven/ondernemingen en als de geldschieters omdonderen...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Overigens is het niet doorgaan van Twente en wel van Benfica weer een klap voor NL op de Uefa coëfficientie ranglijst. Portugal en Rusland (die ploegen zullen dit seizoen ook weer presteren) raken zo steeds meer los van Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Overigens is het niet doorgaan van Twente en wel van Benfica weer een klap voor NL op de Uefa coëfficientie ranglijst. Portugal en Rusland (die ploegen zullen dit seizoen ook weer presteren) raken zo steeds meer los van Nederland.
Want? In de EL kan Twente meer punten pakken. Wat dat betreft is uitschakeling niet eens ongunstig. Nederland staat er juist aardig goed voor. Dit jaar en komend jaar kan de aanval ingezet worden op de landen boven ons.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Staan er aardig goed voor?
UEFA-coëfficiënten - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ik zie een gat van 11000 punten. Dat is ongeveer wat er gemiddeld in een heel seizoen wordt behaald. En dan heb je ook nog Rusland boven je waar miljoenen in het voetbal wordt gepompt. Nee, ik zie het niet gunstig in voor NL.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Ik zie het echt heel somber in dit seizoen, als er niet snel versterkingen komen in het Emirates. Vandaag was echt een belabberde vertoning. 1-0 stelen in eigen huis 
Gelukkig hebben we 1 van de meest veelbelovende keepers van de EPL in huis, anders was het nu al over en sluiten wat betreft CL.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3606 stemmen
Net terug. Wat valt er van te zeggen?
Zwakke 1ste helft. Nog een goede goal van Luuk maar daarna zakte het behoorlijk in. Tempo lag veel te laag en als Landzaat en Brama dan ook nog domme fouten gaan maken houd het op. Cornelissen vind ik ook veel en veel te traag. Zie veel liever Rosales. Zeker met een 1-2 achterstand, omdat hij aanvallend gewoon een stuk meer brengt. Meer tempo erin legt iig.
Tweede helft vond ik behoorlijk goed van Twente. Logische wissel van Janko voor Landzaat en daarna een nog veel beter wissel. Eindelijk die Bak Bami eruit en Ola erin. En Ola viel gewoon fantastisch in. Misschien had Twente daarna nog 2 keer moeten scoren, zeker die 1ste kans leek me erin te moeten, maar lag de keeper ook wel goed in de weg. Gelukkig toch nog een geweldige actie van Ola en een mooie kopgoal van Ruiz.
2-2 uitslag. Ik denk persoonlijk dat het niet gaat lukken helaas, maar wie weet. Ik had vanavond al 0-3 verwacht 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Een strijdvaardig Twente gezien in de tweede helft met als lichtpuntjes Luuk de Jong (goeie voetballer zeg) en invaller John (vreemd dat die niet mocht beginnen). Vond Ruiz niet meteen outstanding maar pikt wel z'n goaltje mee.
Verder lijkt dit Benfica toch een maatje te groot (al mogen ze hun doelman wel dankbaar zijn), had het gevoel dat ze nog niet voluit zijn gegaan, zal in de terugwedstrijd wel anders zijn. En wat een leuke voetballer blijft die Aimar zeg!
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
NOS Sport - Sno tekent bij RKC Waalwijk
Via een omweg weer terug in de ED.
Charmides
-
- 414 berichten
- 1305 stemmen
PSV laat oog vallen op Arnautovic...
Charmides
-
- 414 berichten
- 1305 stemmen
En volgens Martin van Geel is de interesse in de Braziliaanse spits Alves onzin.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik hoop op Guidetti. Erg talentvol en de huursom hoeft niet hoog uit te vallen. Feyenoord moet geen spits kopen van 27 jaar oud.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Heb tot nu toe één wedstrijd gezien van die Guidetti. Erg groot en sterk, maar moet wel leren veel minder roekeloos aan de bal te worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Denk niet dat hij het veel slechter zal doen dan een Castaignos. Fernandez hoort sowieso niet in de basis.
Charmides
-
- 414 berichten
- 1305 stemmen
Denk wel dat een Fernandez of een Cabral met geluk allebei een stuk of 8 a 13 doelpunten moeten kunnen scoren. Ik hoop en wil ook wel dat Guidetti komt maar mijn gevoel zegt dat hij maar een stuk of 7 scoort.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Die guidetti is door zijn lichaamsbouw er wel eentje die aardig wat kan scoren in de Eredivisie denk ik. Mits hij bediend wordt (wat wel het geval is met Biseswar en Cabral aan de zijkanten).
Hopen dat hij komt.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Want? In de EL kan Twente meer punten pakken. Wat dat betreft is uitschakeling niet eens ongunstig. Nederland staat er juist aardig goed voor. Dit jaar en komend jaar kan de aanval ingezet worden op de landen boven ons.
Ruslans is nog wel te doen om die bij te halen. In Portugal lopen wel betere spelers rond op dit moment. Daar zit gewoon meer geld. Bij Rusland vallen die goede spelers nog wel mee. Daar weegt het ongunstige klimaat beter mee, dan het geld. Echter is dat gat wel te groot om het binnen vijf jaar in te lopen. Oekraïne kan zeker nog wel ingehaald worden en de landen daaronder gaan ons zeker niet inhalen. Althans voorlopig niet.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Denk wel dat een Fernandez of een Cabral met geluk allebei een stuk of 8 a 13 doelpunten moeten kunnen scoren. Ik hoop en wil ook wel dat Guidetti komt maar mijn gevoel zegt dat hij maar een stuk of 7 scoort.
Fernandez zal ze misschien scoren tegen tegenstanders als Excelsior en RKC, maar verwacht niet dat hij veel in de grotere wedstrijden zal scoren. Gewoon een matige voetballer. Net als Denneboom.
Pffff, wat een treurnis toch.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Die guidetti is door zijn lichaamsbouw er wel eentje die aardig wat kan scoren in de Eredivisie denk ik. Mits hij bediend wordt (wat wel het geval is met Biseswar en Cabral aan de zijkanten).
Hopen dat hij komt.
Levert het eigenlijk nog wat op, als ze zo'n speler huren? Of is het alleen maar beter op het sportieve vlak. Zitten er verder ook nog spitsen in de jeugd bij Feyenoord?
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Levert behalve een zooi goals volgesmij niks op toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.