- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik zeg. Kortzichtig.
Als Feyenoord beter presteert gaat iedereen er achter staan. Krijgen alle spelers meer vertrouwen, worden ze allemaal beter en meer waard. Tel daarbij op extra seizoenskaarten, kaartverkoop, extra rondes beker voetbal, competitiepremie, Sponorinteresse (Shirtsponsordeal loopt af), seizoenskaartverkoop volgend jaar, omzet merchandise..... etc. En dan heb je het zo over 4 mjn verschil. Dus nog zonder eventueel Europees voetbal.
Nee, dat prijskaartje van Fer is zo terugverdient als het goed uitpakt.
Onzin. Feyenoord verkoopt nu al veel seizoenskaarten, shirtjes en andere merchandising. Dat zal echt niet fors toenemen als Fer blijft. Overigens is het onzin te denken dat dit Feyenoord 5e kan eindigen. Helemaal als je dat aan het wel of niet blijven van Fer toeschrijft. Met Fer werd je de laatste jaren ook niks. Je kan beter nu 4 of 4,5 miljoen voor hem accepteren. Easy money.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Kans is groot dat Ajax dus al het CL televisiegeld voor Nederland gaat vangen, paar miljoen extra dus voor Ajax als Twente eruit gaat.
Helaas wil Fer nooit voor Ajax spelen 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb Benfica de afgelopen jaren meerdere malen gezien. Normaliter is Benfica gewoon een maatje te groot voor de Nederlandse clubs, net als vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Helaas wil Fer nooit voor Ajax spelen
Jammer. Was voor Jong Ajax vast een versterking geweest 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3713 stemmen
Weet ik niet hoor of Feyenoord geen 5e kan worden. Ajax, Twente, PSV en AZ zijn duidelijk beter. Maar Roda, Heerenveen, Groningen zijn ook niet heel sterk dit jaar, om nog maar te zwijgen over een Ado of Utrecht. Hebben best geluk dat veel subtoppers aan het kwakkelen zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
15 minutes of fame zitten er alweer op voor Twente 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onzin. Feyenoord verkoopt nu al veel seizoenskaarten, shirtjes en andere merchandising. Dat zal echt niet fors toenemen als Fer blijft. Overigens is het onzin te denken dat dit Feyenoord 5e kan eindigen. Helemaal als je dat aan het wel of niet blijven van Fer toeschrijft. Met Fer werd je de laatste jaren ook niks.
Je bent niet kortzichtig maar gewoon dom.....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens is het onzin te denken dat dit Feyenoord 5e kan eindigen.
Ach ja, Ome Leo had een paar seizoenen terug al een plekje op de Coolsingel gereserveerd. Laten we het op kinderlijk enthousiasme houden.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Weet ik niet hoor of Feyenoord geen 5e kan worden. Ajax, Twente, PSV en AZ zijn duidelijk beter. Maar Roda, Heerenveen, Groningen zijn ook niet heel sterk dit jaar, om nog maar te zwijgen over een Ado of Utrecht. Hebben best geluk dat veel subtoppers aan het kwakkelen zijn.
Groningen is juist wel sterk. Vond ze nu 2 duels prima spelen.
Maar ik geloof vooral niet in dit Feyenoord. Alleen al die voorhoede met Cisse, Fernandez en Biseswar. Dat is pure armoede. Fer is nog hun beste middenvelder, zegt mij ook wel wat want zo best is Fer niet eens. Achterin staat Feyenoord op zich aardig. Ik zou zeggen plek 8-12. Misschien met mazzel deelname aan de PO's, met pech gewoon rechterrijtje. Laat je niks wijs maken door een potje tegen de nieuwe degradant en een zwak Roda.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ach ja, Ome Leo had een paar seizoenen terug al een plekje op de Coolsingel gereserveerd. Laten we het op kinderlijk enthousiasme houden.
Misschien winnen ze de Rotterdam Cup wel weer, of hoe heet die prijs van de wedstrijd die Feyenoord jaarlijks tegen Sparta speelt? Kan je ook vieren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar ik geloof vooral niet in dit Feyenoord. Alleen al die voorhoede met Cisse, Fernandez en Biseswar. Dat is pure armoede. Fer is nog hun beste middenvelder, zegt mij ook wel wat want zo best is Fer niet eens. Achterin staat Feyenoord op zich aardig. Ik zou zeggen plek 8-12. Misschien met mazzel deelname aan de PO's, met pech gewoon rechterrijtje. Laat je niks wijs maken door een potje tegen de nieuwe degradant en een zwak Roda.
Dus op basis van twee duels kun je wel iets over Groningen zeggen, maar niet over Feyenoord 
Ik denk ook niet dat we 5e worden, maar sluit het ook niet uit. Om de simpele reden dat de verschillen klein zijn en in de winterstop nog van alles kan gebeuren. Matavs (met z) blijft daar ook niet het hele seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dus op basis van twee duels kun je wel iets over Groningen zeggen, maar niet over Feyenoord
Groningen heeft gewoon goede spelers (al moeten ze Matavz dan niet kwijtraken), Feyenoord heeft er op een paar na heel weinig. Zeker voorin is het extreem matig. Misschien breekt Cabral door, wie weet. Speelde wel sterk tegen Roda.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3713 stemmen
Groningen is misschien van mijn kant wat scorebord journalistiek. 2-1 tegen 10 man van een Roda dat armoedig speelde tegen Feyenoord leek me niet best. Maar goed zie minder groot tussen de subtoppers en Feyenoord verschil dan met de top 4. Nog steeds is een 5de plek voor een Feyenoorder niks om trots op te zijn natuurlijk.
Charmides
-
- 414 berichten
- 1305 stemmen
Feyenoord gaat gewoon bij de eerste 6 eindigen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Er komt ook nog wel een spits bij.
Een Braziliaan uit Hongarije zeker... of Poepon...
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Bepaald geen verkeerd ploegje, dat Benfica.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Een Braziliaan uit Hongarije zeker... of Poepon...
Als die braziliaan maar een achternaam heeft die rijmt op eymar dan vind ik het goed 
Nee maar even serieus, waarom gaat Feyenoord niet achter Amoah aan?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
De geldnood is zo groot bij de club: Karim El Ahmadi gezocht voor bankoverval
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Volgens mij hadden we hier laatst met enkelen een discussie over.
De financiële controlecommissie van de Europese voetbalbond UEFA stelt een onderzoek in naar het grootste sponsorcontract ooit in de voetbalgeschiedenis. Manchester City sloot eerder deze zomer een deal met Etihad Airways, de nationale vliegtuigmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten. Voor circa 455 miljoen euro staat de naam van het bedrijf de komende tien jaar op het shirt van the Citizens alsmede op het stadion van de Premier League-club.
Etihad Airways heeft nauwe banden met de clubeigenaar van Manchester City, die een halfbroer is van de president van de Verenigde Arabische Emiraten. Er wordt dan ook gevreesd dat de sponsoring vooral moet dienen om de financiële fair-play-regels van de UEFA te omzeilen. Die regels worden in het seizoen 2013/14 van kracht en houden in dat clubs de verliezen binnen de perken moeten houden.
Manchester City werkte met een verlies van 106 miljoen euro in 2008 en 137,5 miljoen euro in 2009. Jean-Luc Dehaene, preses van het financieel controlepanel van de UEFA, wil niemand veroordelen voor de feiten volledig gekend zijn, maar gaat de werkgever van Oranje-international Nigel de Jong wel enkele vragen stellen. "Er kunnen nog geen stappen ondernomen worden, aangezien de regels pas vanaf 2013 toegepast moeten worden." De UEFA zal ingrijpen zodra men bewijzen heeft dat clubs op allerlei manieren de regels proberen te omzeilen.
Kijken of de UEFA hier wat tegen kan doen of dat het gewoon volgens de regels is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bepaald geen verkeerd ploegje, dat Benfica.
Mag je wel hopen en verwachten van een EL winnaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volgens mij hadden we hier laatst met enkelen een discussie over.
Kijken of de UEFA hier wat tegen kan doen of dat het gewoon volgens de regels is.
.
Op grond waarvan? Het is wel zoeken qua City, een verbod doen op sponsoring. Tja..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat was Porto...
Je hebt gelijk. Halve finalist, uitgeschakeld door Braga meen ik, die finalist was. Porto/Benfica, what the hell
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
.
Op grond waarvan? Het is wel zoeken qua City, een verbod doen op sponsoring. Tja..
Als je het echt niet snapt dan ben je een verblinde fan. 455 miljoen voor 10 jaar is totale gekte. Dat is natuurlijk geen echte sponsoring, maar extern gewoon fors geld in de club pompen. Sponsoring is dan een leuk dekmiddel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze zouden toch eens naar een Amerikaans model moeten, want het piramide model wat we hier hebben met 5 a 6 super rijke clubs levert nu niet bepaald een aantrekelijke competitie op. Alles voor de kwartfinales wordt enkel voor de vorm gespeeld.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Er is geen enkele reden om dat te verbieden. Walgelijke actie van de UEFA.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ze zouden toch eens naar een Amerikaans model moeten, want het piramide model wat we hier hebben met 5 a 6 super rijke clubs levert nu niet bepaald een aantrekelijke competitie op. Alles voor de kwartfinales wordt enkel voor de vorm gespeeld.
Mee eens. Gelukkig komt de financial fair play eraan en komt er ook vast nog eens een 6-5 regel. Maar dan nog zijn de verhouding te extreem geworden. Er mag verschil zijn, ik wil best voor Barcelona onderdoen, maar zo groot als momenteel is teveel. Spanning neemt af.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je het echt niet snapt dan ben je een verblinde fan. 455 miljoen voor 10 jaar is totale gekte. Dat is natuurlijk geen echte sponsoring, maar extern gewoon fors geld in de club pompen. Sponsoring is dan een leuk dekmiddel.
Ben een Newcastle fan maar dat terzijde.
Als Etihad dat wil betalen is hun goed recht, heeft niemand wat mee te maken. Gewoon een overeenkomst van twee partijen. En zo gek is dat bedrag niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.