- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Amerikaans model? Grappig, dan wordt RKC dus kampioen en zo.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ben een Newcastle fan maar dat terzijde.
Als Etihad dat wil betalen is hun goed recht, heeft niemand wat mee te maken. Gewoon een overeenkomst van twee partijen. En zo gek is dat bedrag niet.
Dat is 45 miljoen per jaar. Dat krijgen zelfs clubs als Man Utd en Real Madrid never nooit. Jij weet ook wel dat dit gewoon onder een naam sponsoring geld in de club pompen is. Terecht dat dit onderzocht wordt. Dat Man City is echt een totaal krankzinnige club geworden door die overname.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze zouden toch eens naar een Amerikaans model moeten, want het piramide model wat we hier hebben met 5 a 6 super rijke clubs levert nu niet bepaald een aantrekelijke competitie op. Alles voor de kwartfinales wordt enkel voor de vorm gespeeld.
Je kan dat helemaal niet invoeren per continent. Bovendien wel eens gehoord van luxury tax? Een Amerikaans model heeft voor City geen nut hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die 6-5 regel wordt al omzeild door het halen van 15 jarige jochies. UEFA en FIFA zijn gewoon laffe corrupte organisaties. Volg het CL voetbal ook al jaren niet meer. Kijk hooguit twee wedstrijden per jaar. Spanning is er volledig af. Ging al mis bij de introductie van het poule systeem en het toelaten van meer clubs per land.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Sinds wanneer is het verboden om extern geld de club in te pompen? Dan zou half Europa en Nederland omvallen
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen dit soort deals en verwacht ook dat de UEFA hier helemaal niks aan kan doen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Amerikaans model? Grappig, dan wordt RKC dus kampioen en zo.
Lijkt me helemaal top. Maakt competitie elk jaar weer anders en spannend.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Overigens een compleet nu al verloren zaak van de Uefa natuurlijk. Volstrekt onmogelijk hard te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is 45 miljoen per jaar. Dat krijgen zelfs clubs als Man Utd en Real Madrid never nooit. Jij weet ook wel dat dit gewoon onder een naam sponsoring geld in de club pompen is. Terecht dat dit onderzocht wordt. Dat Man City is echt een totaal krankzinnige club geworden door die overname.
Nee, het is krankzinnig dat de UEFA zich gaat bemoeien waaruit een onderneming inkomsten genereerd.
Dat Real en Man u dat niet krijgen doet helemaal niet ter zake.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen dit soort deals en verwacht ook dat de UEFA hier helemaal niks aan kan doen.
Niet verrassend dat jij niet tegen extern geld in een club pompen bent...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel verrassend dat jij er wel tegen bent als fan van een beursgenoteerde club.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Lijkt me helemaal top. Maakt competitie elk jaar weer anders en spannend.
Het zou in ieder geval een echt eerlijke competitie worden, dus dat is al een pre natuurlijk boven wat we nu hebben.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ik wacht nog steeds op een kapitaalinjectie van Rotterdam Airport van 455 miljard 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wel verrassend dat jij er wel tegen bent als fan van een beursgenoteerde club.
Ben ook niet blij dat Ajax beursgenoteerd is. Als Ajax ooit eens 50 miljoen cadeau krijgt dan moeten ze zich daar weg kopen.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen je favoriete club in leven houden dan niks met je geld weten te doen en dan maar een club als speeltje houden..
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik wacht nog steeds op een kapitaalinjectie van Rotterdam Airport van 455 miljard
Dan kan je Fer zijn contract denk ik wel verlengen 
Twente mist wel een paar keer nu trouwens de 2-2.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Doe mij maar een criminele organisatie, zo'n havenstad zou toch heel interessant moeten zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ben ook niet blij dat Ajax beursgenoteerd is. Als Ajax ooit eens 50 miljoen cadeau krijgt dan moeten ze zich daar weg kopen.
Als Ajax 50 miljoen cadeau krijgt moet de UEFA toch ingrijpen? Want dat MAG helemaal niet?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als Ajax 50 miljoen cadeau krijgt moet de UEFA toch ingrijpen? Want dat MAG helemaal niet?
Mag Frank de Boer geen Staatslot of Kraslot kopen?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Misschien een stuk grond verkopen? Oh wacht...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mag Frank de Boer geen Staatslot of Kraslot kopen?
En dan? Frank de Boer mag dat vervolgens helemaal niet in Ajax stoppen van de UEFA.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dan kan je Fer zijn contract denk ik wel verlengen 
Twente mist wel een paar keer nu trouwens de 2-2.
Nee joh gewoon Munsterman dan blijven uitknijpen en Fer weg laten gaan, principes 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Doe mij maar een criminele organisatie, zo'n havenstad zou toch heel interessant moeten zijn.
iets met Colombiaanse boeren ofzo ja 
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Denk dat ze dan wel iets meer moeten neerleggen, hoeveel staat de koers nu?
Maar goed, aandelen zijn nog altijd Eigen Vermogen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Denk dat ze dan wel iets meer moeten neerleggen, hoeveel staat de koers nu?
Maar goed, aandelen zijn nog altijd Eigen Vermogen.
Geen idee, volg dat niet. Meen dat ik een jaar of 2 terug eens las dat Ajax heeft bekeken wat het zou kosten om van de beurs af te gaan. Was toen geloof ik rond de 50 miljoen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
En dan? Frank de Boer mag dat vervolgens helemaal niet in Ajax stoppen van de UEFA.
Oke, oke. Dan vangen we 50 miljoen als we Eriksen aan Man City verkopen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oke, oke. Dan vangen we 50 miljoen als we Eriksen aan Man City verkopen.
Waar moet Man City dat geld vandaan halen? Dat MAG helemaal niet.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Ok, geen idee hoe ze dat dan berekenen en of het in de praktijk uberhaupt wel mogelijk is. In principe kunnen aandeelhouders vragen voor hun aandeel wat ze willen natuurlijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
[quote]Naomi Watts schreef:
[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:
[quote]Naomi Watts schreef:
[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:
Tja, als je het als onderneming beschouwd wel. Helaas is dat het ook. Het zou echter een club moeten zijn die zich in competitieverband meet met andere clubs. Op het veld, maar als het even kan dan wel met gelijkaardige middelen. Dan krijg je strijd en spanning.
Maar helaas is voetbal veranderd in een spel waarin multimiljardairs kunnen tonen wie de grootste kotszak heeft. Spannend? Nee. Vulgair? Ja, heel erg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.