• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.540 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.547 acteurs
  • 199.466 gebruikers
  • 9.405.721 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Weer jammer dat er een winterstop tussenzit.

Gunstig voor Anderlecht wbt. AZ als tegenstander zijn bijna verplicht om dragende spelers te verkopen door aflopende contracten.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

timbo_ schreef:

Park en Nani speelde gewoon tegen Basel

Dan moeten ze Rooney maar opstellen.

Of Hernández.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Gunstig voor Anderlecht wbt. AZ als tegenstander zijn bijna verplicht om dragende spelers te verkopen door aflopende contracten.

Poulsen. En wie nog meer?

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

timbo_ schreef:

Park en Nani speelde gewoon tegen Basel

Maar zijn niet echt basisspelers.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

Nani wel toch?

merijn82

• 1932 berichten
  • 460 stemmen

Zal Ajax al een onderzoek gestart zijn jegens de UEFA naar aanleiding van deze verdachte loting?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8275 stemmen

kos schreef:

(quote)

Maar zijn niet echt basisspelers.

Park niet, Nani echt wel.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3713 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Geloof je nou echt dat Man U niet 100 procent gemotiveerd zal zijn? Die moeten nu gewoon de EL winnen (net zoals Man City), iets anders is een schande. Nee, lijkt me een onmogelijke opgave voor Ajax. Wel een mooie affiche.

Man city had bar weinig kans op de landstitel vorig jaar. Maar goed volgens mij is het niet de eerste keer dat een topploeg snel uit de EL is gegaan. Maar we zullen zien.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nani wel toch?

Volgens mij is dat iedere keer wel/niet. Hij heeft een vrij grillige prestatiecurve.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Die Sir Alex is echt de grootste mazzelkut van de wereld zeg. Eerst al 2x de CL winnen en 4x een finale spelen en dan ook nog eens in zijn nadagen als coach het grote Ajax voor het eerst in een officiele wedstrijd treffen onder zijn leiding. Wat heeft die man het geluk. Ze treffen niet elke keer een 4 voudig EC1 winnaar

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

En dan kan die beste man ook nog eens zijn telraam van zolder halen

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Leuk leuk, tegen AZ

50/50 lijkt me, al ken ik AZ eigenlijk helemaal niet. Maar ze staan op kop in Nederland, dus een slechte ploeg zal het wel niet zijn.

AZ is als team sterk, individueel valt het wel mee. Als AZ een offday heeft, dan hebben ze weinig om op te teren. Ze staan hier op 1, maar ik vind ze zeker niet de beste. Maar AZ verdient wel respect, doen het goed.

Oud Anderlecht speler Maarten Martens speelt daar, maar is al een tijd geblesseerd.

Anderlecht ruim favoriet, maar AZ heeft wel kans. Moeten ze maar effe Anderlecht-Ajax van vorig jaar terugkijken hehe.

PSV en Twente zaadlotingen, maar wel goed haalbaar.

En ik ben nog steeds blij met Man Utd.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

O ja, het B-team van United:

Kuszczak

Fabio

Evans

Smalling

Rafael

Carrick

Anderson

Nani

Fletcher

Berbatov en

Park

succes

Wat wil je nou voor punt maken?

Iedere Ajacied is blij met de loting en jij komt weer effe zuur laten zien dat het heel moeilijk wordt. Joh.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

En dan kan die beste man ook nog eens zijn telraam van zolder halen

Die hadden ze ook vast 2x bij zich tegen Basel

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ze staan hier op 1, maar ik vind ze zeker niet de beste.

Dan ben ik heel benieuwd wie jij wel de beste vind dan. Ajax is het zeker niet. PSV dan? Twente?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Het lijkt erop dat Man Utd deze duels zeker serieus neemt:

Ferguson: "Kijk uit naar duels met Ajax" - VoetbalPrimeur.nl

Smalling: 'Ajax een echte test voor United' - VoetbalPrimeur.nl

Reactie van Verbeek:

Verbeek uitgesproken: "Anderlecht is favoriet" - VoetbalPrimeur.nl

Wat? De nummer 1 van Nederland is altijd favoriet tegen een Belgische ploeg. Daarnaast kan ik me nog herinneren dat Ajax met twee vingers in de neus van Anderlecht won. Komop Verbeek, wat meer vertrouwen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Dan ben ik heel benieuwd wie jij wel de beste vind dan. Ajax is het zeker niet. PSV dan? Twente?

In mijn ogen is PSV momenteel de sterkste. Twente zeker niet, die gaan zeker nog onder Ajax eindigen.

Ik denk nog steeds dat Ajax en PSV na de winter bepalen wie de titel wint. Zeker als komende speelronde zondag een beetje mee zit.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

AZ heeft even een mindere periode en PSV een wat betere (hoewel: verliest tegen Feyenoord, matig tegen NAC). AZ heeft echt een lange periode sterk gevoetbald. Tegen Ajax beter, PSV weggetikt, Vitesse weggespeeld, etc.) Hun selectie is alleen niet breed genoeg en zal waarchijnlijk ook nog eens kwalitatief verdund worden.

PSV is voor mij ook wel de grootste titelkandidaat momenteel. Vooral omdat ze vooral op het middenveld en in de aanval de meeste/beste opties hebben.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Als Ajax na de winter weer iedereen fit heeft dan gaan ze ook zeker nog meedoen denk ik. Twente gaat wel afhaken, vind ze niet zo bijzonder.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2377 stemmen

Niet bijzonder. Maar dat is geen enkel team in de Eredivisie.

Met een Chadli is Twente ook een heel stuk sterker. Hoeveel wedstrijden heeft hij tot nu toe gespeeld? (6) Defensief vind ik ze ook wel een stukje sterker dan Ajax.

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat wil je nou voor punt maken?

Iedere Ajacied is blij met de loting en jij komt weer effe zuur laten zien dat het heel moeilijk wordt. Joh.

Ik zei dat men kennelijk denkt dat Man U. B wel te doen is, vandaar.

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Ajax loot Manchester United en Lyon loot Nicosia.

(afbeelding)

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Over en uit voor Ajax, normaal gesproken. Wel een mooie loting voor hun. Echter, mocht Man United een B team opstellen dan heeft Ajax nog een kansje. Het zou opzich wel kunnen dat Man U met een B team speelt, omdat Ferguson toch geen waarde hecht aan de EL.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Zenit geloot. Gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant blij dat Benfica geen AC Milan of zo heeft getroffen, maar Zenit schat ik wel hoger in dan ploegen als Leverkusen, Marseille e.d. Porto heeft, hoewel niet gescoord, Zenit wel laatst van de mat gespeeld. Voordeel is in ieder geval dat we eerst uit spelen.

Verder erg zuur voor Ajax. Relativeer je de uitschakeling in de CL door te denken dat je in een Europa League meer kans maakt, loot je de ploeg met de meeste naam in de competitie en die systematisch CL speelt Mooie affiches zijn het zeker.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Chucky92 schreef:

Over en uit voor Ajax, normaal gesproken. Wel een mooie loting voor hun. Echter, mocht Man United een B team opstellen dan heeft Ajax nog een kansje. Het zou opzich wel kunnen dat Man U met een B team speelt, omdat Ferguson toch geen waarde hecht aan de EL.

Waarom zou hij er geen waarde aan hechten? Geen mooiere troostprijs dan de EL toch?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Waarom zou hij er geen waarde aan hechten? Geen mooiere troostprijs dan de EL toch?

Volgens mij (verbeter mij indien nodig is) vond Ferguson het echt niet leuk om EL te gaan spelen, en heeft Platini zelfs kritiek geleverd op het gedrag van Ferguson.

Ik zelf hecht ook geen waarde aan de EL (vind het alleen leuk als FC Utrecht dan speelt tegen grote tegenstanders (Liverpool, Napoli). Maar de meeste clubs in de EL zijn van die kut ploegen.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nee, maar je sust toch wel een hoop gemoederen door de EL gewoon te winnen, lijkt mij, al vind je het niet leuk. En zo'n reactie lijkt me niet meer dan normaal na een zure uitschakeling en de gewenning door elk jaar gewoon door te gaan naar de volgende ronde in de CL. Na de winterstop zal hij er anders over denken.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Zenit geloot. Gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant blij dat Benfica geen AC Milan of zo heeft getroffen, maar Zenit schat ik wel hoger in dan ploegen als Leverkusen, Marseille e.d. Porto heeft, hoewel niet gescoord, Zenit wel laatst van de mat gespeeld. Voordeel is in ieder geval dat we eerst uit spelen.

Verder erg zuur voor Ajax. Relativeer je de uitschakeling in de CL door te denken dat je in een Europa League meer kans maakt, loot je de ploeg met de meeste naam in de competitie en die systematisch CL speelt Mooie affiches zijn het zeker.

Ach geen Ajacied die rouwt hoor. Man Utd loten is prachtig. Ik loot liever Man Utd dan Zenit. Dat zijn van die dooie nietszeggende teams die wel erg sterk zijn. Al schat ik Benfica hoger in.

Het positieve bij snelle eliminatie is dat Ajax wel eruit ligt en ik mag toch aannemen sowieso PSV en Twente niet. Meer titelkansen voor Ajax.

Ben toch al pissig over de EL door het onrecht van 2 weken terug in de CL. Nu voelt het tenminste nog wel als een CL waardig affiche. Porto-City is trouwens ook mooi. PSV loot bv Trabzonspor. Ik gok stadion weer halfvol en niemand buiten de echte fans kijkt uit naar zo'n potje.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

Nee, maar je sust toch wel een hoop gemoederen door de EL gewoon te winnen, lijkt mij, al vind je het niet leuk. En zo'n reactie lijkt me niet meer dan normaal na een zure uitschakeling en de gewenning door elk jaar gewoon door te gaan naar de volgende ronde in de CL. Na de winterstop zal hij er anders over denken.

Denk het niet, denk dat Ferguson nu vol voor de titel gaat (en dat wordt al een klus) en zijn beste spelers niet extra laat belasten door de EL. Denk dat de competitie zoals normaal gesproken het A-team speelt en de A-spelers rust krijgen in de EL.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Als je 15 jaar onafgebroken CL speelt dan is de EL toch wel triest. United speelde 3x de CL finale de laatste 4 jaar. Ik denk ook dat Ferguson lekker voor de PL titel gaat. Daar hebben ze nog genoeg kans op. Pas in de eindfase EL als ze er nog inzitten zal hij wel voor de eindwinst gaan.

Bij City vind ik het anders. Hun prijzenkast is nog erg leeg, zeker Europees, dus de EL is voor hun een eervolle prijs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.