- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Christina Ronaldo speelde het afgelopen WK ook lekker in teamverband, dus daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8246 stemmen
Of wou je nog verder naar het verleden gaan, statistisch gezien.
Precies, want zonder Figo komt Portugal ook niet ver op een toernooi toont het verleden immers aan.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
27 uit 9 met een doelsaldo van 34-6 in een poul met Finland, Zweden en Hongarije. Dat noem ik er overheen walsen.
Man we hebben net met 6-2 over Bosnië heen gewalst, in een wedstrijd waar het erom ging.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar niet zoals jij het gebruikt. O.a 2002 aanhalen als argument waarom Portugal het komend WK zeer waarschijnlijk beter zal gaan doen dan Nederland. Dan ben je klaar voor een dwangbuis.
Nogmaals; ik reageerde op een post waar het als onzin werd verklaard dat Portugal het de afgelopen paar wk's en ek's beter heeft gedaan. Lezen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Afgelopen twee kwalificatie edities had Nederland geen enkele moeite met zulke 'middenmotors'.
24 uit 8 in 2010 tegen landen als 'Noorwegen & Schotland.
27 uit 9 in 2012 tegen landen als 'Zweden / Hongarije / Finland'.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Man we hebben net met 6-2 over Bosnië heen gewalst, in een wedstrijd waar het erom ging.
En afgelopen vrijdag ging het er niet om? Of tegen Denemarken voor that matter? Portugal is niet in staat geweest om het te brengen wanneer het moest. Ze hebben drie kansen gehad om zich te kwalificeren of veilig te stellen, en ze pakken de laatste. Niet echt overtuigend.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Christina Ronaldo speelde het afgelopen WK ook lekker in teamverband, dus daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn.
Zeg het vaak genoeg en je gaat het nog geloven ook.
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Is toch al jaren zo dat Portugal net iets achter Oranje zit? Daarnaast is Portugal zowat ieder toernooi een outsider voor de titel. Snap niet zo goed wat dat met de laatste wedstrijden te maken heeft.
Idd. Je hebt helemaal gelijk hoor. Portugal zit helemaal niet zo ver achter NL en dat is helemaal niet iets van de laatste wedstrijd (en)
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Afgelopen twee kwalificatie edities had Nederland geen enkele moeite met zulke 'middenmotors'.
24 uit 8 in 2010 tegen landen als 'Noorwegen & Schotland.
27 uit 9 in 2012 tegen landen als 'Zweden / Hongarije / Finland'.
Winnen is iets anders dan eroverheen walsen.
Bosnië heeft daarnaast een ploeg die absoluut van Nederland zou kunnen winnen. Maar dat heeft Zweden ook, blijkbaar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nogmaals; ik reageerde op een post waar het als onzin werd verklaard dat Portugal het de afgelopen paar wk's en ek's beter heeft gedaan. Lezen.
Om vervolgens te zeggen dat je die statistieken gebruikt als argument waarom Portugal op EK 2012 verder komt Nederland. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bosnië heeft daarnaast een ploeg die absoluut van Nederland zou kunnen winnen. Maar dat heeft Zweden ook, blijkbaar.
Wanneer het al klaar en gespeeld is. Ik hoef je niet te herinneren hoe zwaar Zweden is afgeslacht door Nederland enkele maanden ervoor, toen er wel nog geknokt moest worden voor kwalificatie.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat heb ik niet gezegd. Afgaande op die statistieken zou ik Portugal hoger plaatsen, maar ik denk dat NL en PT even ver zijn. Portugal heeft echter een betere bank dan NL.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Wanneer het al klaar en gespeeld is. Ik hoef je niet te herinneren hoe zwaar Zweden is afgeslacht door Nederland enkele maanden ervoor, toen er wel nog geknokt moest worden voor kwalificatie.
Nederland heeft een goede kwalificatie neergezet, absoluut. Maar beetje raar om te stellen dat wij makkelijk over Bosnië en Denemarken heen zouden walsen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat heb ik niet gezegd. Afgaande op die statistieken zou ik Portugal hoger plaatsen,
Dat heb je wel gezegd, en nu doe je het weer, haha.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nederland heeft een goede kwalificatie neergezet, absoluut. Maar beetje raar om te stellen dat wij makkelijk over Bosnië en Denemarken heen zouden walsen.
Misschien is walsen een superlatief wat niet gepast is bij die landen inderdaad, excuus. Een degelijke overwinning is meer gepast.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat heb je wel gezegd, en nu doe je het weer, haha.
Nee dat doe ik niet. Ik zal het anders formuleren, misschien dat je het dan wel begrijpt: ALS ik op die statistieken af ZOU MOETEN gaan dan zou ik Portugal hoger plaatsen. Op gevoel vind ik echter dat we allebei even ver zijn, maar ben ik wel van mening dat Portugal een sterkere selectie heeft.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zet mijn geld op Portugal. Statistisch meer kans om verder te geraken.
Dan zegt Materny: ' Om vervolgens te zeggen dat je die statistieken gebruikt als argument waarom Portugal op EK 2012 verder komt Nederland.'
Dat heb ik niet gezegd. .
Hmmmm?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nee dat doe ik niet. Ik zal het anders formuleren, misschien dat je het dan wel begrijpt: ALS ik op die statistieken af ZOU MOETEN gaan dan zou ik Portugal hoger plaatsen. Op gevoel vind ik echter dat we allebei even ver zijn, maar ben ik wel van mening dat Portugal een sterkere selectie heeft.

happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Zeg het vaak genoeg en je gaat het nog geloven ook.
Nee hoor ik hoef het maar één keer te zeggen. Zolang hij voor zichzelf speelt, zal Portugal geen aansprekend resultaat halen. Als hij in teamverband speelt, dan verandert dat (wat niet zal gebeuren). Anders is hij alleen maar een sta in de weg voor een ploeg, die dan zonder hem beter af is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dan zegt Materny: ' Om vervolgens te zeggen dat je die statistieken gebruikt als argument waarom Portugal op EK 2012 verder komt Nederland.'
Hmmmm?
Als ik mij enkel op die statistieken zou moeten baseren, dan zou ik een dergelijke aanname kunnen maken, klopt. Persoonlijk doe ik dat echter niet, kwestie van gevoel en cijfers op grote toernooien van elkaar gescheiden houden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Laten we er maar over ophouden. Twee december hoop ik gewoon op een poul met Nederland Vs. Portugal.
1: Afrekenen met de spoken van het verleden
2: Dutchtuga zijn excuses hier in ontvangst nemen na de vernedering in juni 2012. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Laten we het hopen.
Wat? Punt 1 en 2? 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Op de poule uiteraard. Verheug me er nu al op 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Het ruime verlies tegen Duitsland heeft laten zien dat Oranje volgend jaar geen titelkandidaat is op het EK.
1.Klopt, Nederland is een maatje te klein voor de Europese top
2.Nee, met een fitte groep is Oranje nog steeds kanshebber
1-2
0-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.