• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.231 films
  • 12.289 series
  • 34.133 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.353 gebruikers
  • 9.396.120 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Dus je gaat Nederland met Griekenland vergelijken?

Nederland had inderdaad een prettige loting en een gelukkig wedstrijdverloop tegen Brazilië, maar zonder (een beetje) geluk haalt niemand de finale.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Zou voor de Duitsers toch best duidelijk moeten zijn. Nederland is overkomen wat Griekenland in 2004 is overkomen. Veel geluk en een prettige loting. Griekenland wist alleen wel te winnen.

Brazilie en Uruguay waren echt geen makkies. En Denemarken (moet jij weten) ook niet in de groepsfase.

Verschil tussen Griekenland en Nederland is wel duidelijk lijkt me. Zij hadden alles meezitten, hadden daarvoor en hebben daarna niks gepresteerd. Nederland staat altijd wel in een kwartfinale bijna.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ach, kom. Zo slecht is het ook allemaal niet. Als iedereen fit is maak je gewoon een goede kans, ook tegen Duitsland, dat gisteren ook totaal niet imponeerde. Dat onze achterhoede en bank zwak is, was al langer duidelijk. Als je dat kunt maskeren door veel creativiteit op het middenveld en voorin, is er weinig aan de hand. Zoals we de laatste jaren ook wel zagen. Robben, Afellay en Van der Vaart (en Elia in goede doen) erbij scheelt een slok op een borrel.

Dat gezeik, denigrerende gelul en de paniek is iets typisch Nederlands na notabene twee oefenwedstrijden zonder winst. Of zijn ze in Spanje ook zo in paniek over wat hun nationale elftal sinds het WK gepresteerd heeft?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Wat een stel heerlijke goals gister zeg:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Portugal is absoluut een outsider voor het komende E.K. Zit net iets achter Oranje.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha die keeper van Bosnie kan er niks van zeg.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Als je de afgelopen wk's en ek's erbij pakt zou Nederland toch meer een outsider moeten zijn dan Portugal, statistisch gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Portugal is absoluut een outsider voor het komende E.K. Zit net iets achter Oranje.

Wauw. Ongelofelijk. Hoe de stemming plots volledig kan draaien na 1x een potje te zien die Oranje dik verliest en Portugal ruim wint

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

Als je de afgelopen wk's en ek's erbij pakt zou Nederland toch meer een outsider moeten zijn dan Portugal, statistisch gezien.

Haha. Yeah right.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Jazeker. Ga de behaalde prestaties maar na.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wauw. Ongelofelijk. Hoe de stemming plots volledig kan draaien na 1x een potje te zien die Oranje dik verliest en Portugal ruim wint

Is toch al jaren zo dat Portugal net iets achter Oranje zit? Daarnaast is Portugal zowat ieder toernooi een outsider voor de titel. Snap niet zo goed wat dat met de laatste wedstrijden te maken heeft.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

Jazeker. Ga de behaalde prestaties maar na.

Ik vond Oranje de laatste 2 toernooien (een stuk) beter.

Heeft ook weinig zin om nog langer terug te gaan, omdat de teams er toen (geheel) anders uitzagen.

En als je het over 2006 hebt. Je wou toch niet beweren dat Portugal die wedstrijd beter was dan Oranje? Had weinig met voetbal te maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Want? In 2000 beiden de halve finale. In 2002 waren wij er niet bij, maar Portugal kwam niet door de 1e ronde heen dus dat zegt beide weinig. In 2004 een halve finale voor ons en finale Portugal. 2006 was Portugal wat beter, 2008 allebei kwartfinale maar Nederland had wel een indrukwekkende groepsfase gespeeld en 2010 is duidelijk. Na 2006 is Oranje zwaar uitgelopen op Portugal.

Sowieso, lekker relevant om het verleden erbij te halen. Net of 2002, 2004 of 2006 nog iets met nu te maken heeft.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Haha. Yeah right.

EK 2000: Portugal halve finale, Nederland halve finale (gelijk)

WK 2002: Portugal groepsfase, Nederland afwezig (Portugal beter)

EK 2004: Portugal finale, Nederland halve finale (Portugal beter)

WK 2006: Portugal halve finale, Nederland achtste finale (Portugal beter)

EK 2008: Portugal kwartfinale, Nederland kwartfinale (gelijk)

WK 2010: Portugal achtste finale, Nederland finale (Nederland beter)

reken maar na...

Ik zet mijn geld op Portugal. Statistisch meer kans om verder te geraken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dit is het Portugal van nu. De vorm van het afgelopen jaar, en wanneer het er echt om gaat:

Portugal Cyprus 4-4

Noorwegen Portugal 1-0

Denemarken Portugal 2-1

Bosnië Portugal 0-0

Landen als Nederland, Spanje en Duitsland walsen over dit soort landen heen als het er echt om gaat. En daar zit het verschil. Portugal mag zich scharen onder de outsiders, samen met Engeland, Italie en Frankrijk. De favorieten zijn Spanje, Duitsland en Nederland.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En als je het over 2006 hebt. Je wou toch niet beweren dat Portugal die wedstrijd beter was dan Oranje? Had weinig met voetbal te maken.

Een stuk volwassener en uitgekookter toch zeker wel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Statistieken . Dan schrijf ik Duitsland maar af voor de titel, die hebben ze al decennia niet meer gehaald namelijk . Statistieken waarderen over een termijn van 10 jaar is net zo waardeloos als groente verkopen bij een snackbar.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Bosnië was een ploeg die Portugal volgens velen zou kunnen uitschakelen. De 1-1 in Frankrijk was nog zo fantastisch.Vervolgens maken we Bosnië in met 6-2. Dit Portugal is ee stuk sterker dan menigeen zou denken. Onderschat ons maar lekker, ik hoop op die loting met NL en PT in een poule.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Statistieken . Dan schrijf ik Duitsland maar af voor de titel, die hebben ze al decennia niet meer gehaald namelijk . Statistieken waarderen over een termijn van 10 jaar is net zo waardeloos als groente verkopen bij een snackbar.

Statistieken ja. Vaak de basis om reële aannames te kunnen maken.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Materny schreef:

Landen als Nederland, Spanje en Duitsland walsen over dit soort landen heen als het er echt om gaat. .

Nederland heeft dit nog niet laten zien. Waar heb je het over? Er overheen walsen...

Spetie

• 38871 berichten
  • 8246 stemmen

dutchtuga schreef:

Ja maar als je de laatste 3 jaar pakt is Nederland beter, De laatste 20 jaar ook, aleen tussen 2000 en 2007 niet, dus zo kun je altijd aannames maken natuurlijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Een stuk volwassener en uitgekookter toch zeker wel.

Uitgekookter zeker, maar om volwassen bij die wedstrijd te zetten...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Ja maar als je de laatste 3 jaar pakt is Nederland beter, De laatste 20 jaar ook, aleen tussen 2000 en 2007 niet, dus zo kun je altijd aannames maken natuurlijk.

Ach ja ik beschouw 2010 als een enorme uitschieter. Zo hoog schat ik NL echt niet in. Heeft me amper kunnen overtuigen. Kijk nu enorm uit naar een duel NL-PT. Ronaldo en Nani tegen Braafheid en vd Wiel

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Nederland heeft dit nog niet laten zien. Waar heb je het over? Er overheen walsen...

27 uit 9 met een doelsaldo van 34-6 in een poul met Finland, Zweden en Hongarije. Dat noem ik er overheen walsen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

EK 2000: Portugal halve finale, Nederland halve finale (gelijk)

WK 2002: Portugal groepsfase, Nederland afwezig (Portugal beter)

EK 2004: Portugal finale, Nederland halve finale (Portugal beter)

WK 2006: Portugal halve finale, Nederland achtste finale (Portugal beter)

EK 2008: Portugal kwartfinale, Nederland kwartfinale (gelijk)

WK 2010: Portugal achtste finale, Nederland finale (Nederland beter)

reken maar na...

Je negeert ons punt dat de prognose voor het komende E.K. helemaal niets te maken heeft met de toernooien voor 2008, of misschien 2006.

Behaalde resultanten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst, of zoiets.

Of wou je nog verder naar het verleden gaan, statistisch gezien.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Materny schreef:

Landen als Nederland, Spanje en Duitsland walsen over dit soort landen heen als het er echt om gaat.

Onzin. Nederland sowieso niet. Zeker niet over Bosnië.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Maar niet zoals jij het gebruikt. O.a 2002 aanhalen als argument waarom Portugal het komend WK zeer waarschijnlijk beter zal gaan doen dan Nederland. Dan ben je klaar voor een dwangbuis.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8246 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ach ja ik beschouw 2010 als een enorme uitschieter. Zo hoog schat ik NL echt niet in. Heeft me amper kunnen overtuigen. Kijk nu enorm uit naar een duel NL-PT. Ronaldo en Nani tegen Braafheid en vd Wiel

Portugal heeft het 3 keer goed gedaan op een toernooi. Als we toch naar statistieken kijken:

Laat Nederland maar bij Duitsland en Portugal in de groep komen. Nederland overleeft namelijk altijd de groepsfase op een eindtoernooi als ze meedoen.

En Braafheid staat echt niet in de basis dan.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

dutchtuga schreef:

Bosnië was een ploeg die Portugal volgens velen zou kunnen uitschakelen. De 1-1 in Frankrijk was nog zo fantastisch.Vervolgens maken we Bosnië in met 6-2. .

Zonder die rode kaart had ik het nog moeten of ze er overheen waren gewalst.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

Ronaldo en Nani tegen Braafheid en vd Wiel

Als je je een beetje verdiept hebt in het Nederlands elftal, zou je toch moeten weten dat Braafheid niet in de basis zal spelen op het E.K.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.