- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Hij is misschien wat balvaardiger maar daar houdt het dan mee op.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik vind de Kromme de laatste tijd veel onzin uitkramen, maar dit stukje vond ik dan wel weer ff mooi:
Dan speel je een keer 0-0 tegen Zwitserland, wat geen kleine tegenstander is, en dan gaan de mensen boe roepen. Dat irriteert Bert en mij irriteert het al een hele tijd. Ik heb niet zo veel op met het publiek dat bij wedstrijden van Oranje op de tribune zit.
Dat zijn niet de echte liefhebbers die je bij clubwedstrijden wel aantreft. Hele vakken zitten vol met mensen die dankzij een bank of een verzekeringsmaatschappij een kaartje hebben gekregen.
Voor hen is het een uitje, ze hebben geen gevoel bij waar ze gratis naar zitten te kijken. Ik heb er eens tussen gezeten en hoorde ze roepen dat er meteen over de middenlijn al geschoten moest worden. Net Amerikanen die voor het eerst van hun leven bij het voetbal zitten. Ik heb er een hekel aan als die het stadion domineren.
Helaas zie je dat bij thuiswedstrijden van het Nederlands elftal bijna altijd. Ik ben er lang voor weggebleven bij interlands. Ik trek dat publiek niet, het bederft de voetbalsfeer en daarom steun ik Bert van Marwijk in deze.
Mensen die vrijdag hebben zitten fluiten, moeten zich schamen.
(Column uit het AD - Dat 'gratis' publiek van Oranje trek ik niet - Sportcolumnisten - AD )
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Er is gewoon geen voetbalsfeer meer. Eindelijk iemand anders behalve de clubsupporters die het ook opvalt 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik vind de Kromme de laatste tijd veel onzin uitkramen, maar dit stukje vond ik dan wel weer ff mooi:
(Column uit het AD - Dat 'gratis' publiek van Oranje trek ik niet - Sportcolumnisten - AD )

kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Tja, dat roepen we al dik 10 jaar. Dus zo bijzonder vind ik dat stukje niet.
Onderhond
-
- 87621 berichten
- 12885 stemmen
Elitaire voetbalsupporters, toch wel de giller van de week.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tja, dat roepen we al dik 10 jaar. Dus zo bijzonder vind ik dat stukje niet.
Denk dat dit zo'n beetje de eerste 'grote meneer' die zich negatief uitlaat over de Oranje-supporters. Normaal lees ik alleen maar berichten over hoe fantastisch 'onze' fans wel niet zijn. Dus wat dat betreft vind ik het wel een bijzonder stukje.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Precies, dit is redelijk uniek.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het maar gezeur. Sowieso ligt het probleem bij de KNVB. Stop dan niet eens het stadion vol met zakenmensen maar maak de kaarten goedkoper zodat hele gezinnen er heen kunnen.
Op eindtoernooien zie je vaak weer de normale supporters op pleinen feestjes bouwen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dus omdat het probleem bij de KNVB ligt mag de Kromme geen kritiek uiten?
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Die overigens ook niet het stadion in kunnen komen.. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dus omdat het probleem bij de KNVB ligt mag de Kromme geen kritiek uiten?
Jawel hoor, geen probleem. Sfeer kan zeker beter bij Oranje interlands, maar het heeft geen zin steeds daarover te zeuren. KNVB moet het oplossen.
PS: zap nu effe langs EL, kom ik Feyenoord tv tegen. Reportage over een ziek jochie dat een dagje mee mag lopen bij Feyenoord. Toch wel fijn dat zulke dingen er zijn. Mooi om iemand even op te zien leven.
En ja, ik keek het af
Het is rust bij Jong Oranje.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Jawel hoor, geen probleem. Sfeer kan zeker beter bij Oranje interlands, maar het heeft geen zin steeds daarover te zeuren. KNVB moet het oplossen.
Dat is het dus juist. Nooit was er iemand, behalve een stel halve zolen op ene filmsite moviemeter die er iets over zei
. Nooit prominente (oud-) voetballers. Nu trekt De Kromme zijn mond een keer open en dat is dus uniek en interessant te noemen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor wie interesse heeft: morgen om 20u45 wordt de vriendschappelijke wedstrijd Frankrijk-België life uitgezonden op Canvas (tweede Belg).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voor wie interesse heeft: morgen om 20u45 wordt de vriendschappelijke wedstrijd Frankrijk-België life uitgezonden op Canvas (tweede Belg).
Morgenavond 20.45 Duitsland-Nederland, dus ik denk niet dat iemand je tip zal volgen 
Jong Oranje trouwens 1-2 achtergekomen net tegen Schotland. Pffff. De Vrij stond als een oud wijf te verdedigen en Bizot keepte matig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
In godsnaam, ontsla die Pot eens. Waardeloze, kleurloze coach. Laat een ploeg niet beter spelen, maakt spelers niet beter. 1-2 verliezen van Schotland en nog verdiend ook. Schandalig zeg.
Hopelijk stellen ze snel iemand aan die een ploeg wel kan motiveren. Ik denk aan bv Cocu samen met een oudere coach (Foppe de Haan ofzo).
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Sneijder verlaat training voortijdig · Mee met Oranje · nederlands elftal weblog - meemetoranje.nl
Ik krijg steeds minder zin in die wedstrijd morgen..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een ellende zeg. Andere opties vd Vaart en vPersie ontbreken ook al.
Nu heb ik er geen zin meer in, wordt niks met al die afwezigen. Wijnaldum maar op 10 zetten? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lekker stel vandaag aan tafel. Genee en Derksen beiden met verkeerde been uit bed gestapt en dan bever en wallenkoning er bij. Vind er weinig aan vanavond.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat een ellende zeg. Andere opties vd Vaart en vPersie ontbreken ook al.
Nu heb ik er geen zin meer in, wordt niks met al die afwezigen. Wijnaldum maar op 10 zetten?
Of toch maar naar Frankrijk-België kijken?... 
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Waha, komende vrijdag mn held Maarten van Rossem bij VI.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dan flikker straal je toch op naar een ander land.
Maar zit Duitsland te wachten op een tsunami van Friezen!?
Ik heb trouwens juist steeds meer zin in dat potje morgen, dat de frivole Mannschaft maar eens lekker mag uithalen tegen de oranje muur die ongetwijfeld weer opgetrokken gaat worden. De Zwarte Magiër gaat Bange Bert alle hoeken van het veld laten zien. Het Volksparkstadion zal weer van Zwart/Wit zijn, wie es sich gehört! Helaas moet ik het eerste uur missen, het gaat episch worden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat een kut uitzending weer zeg, halverwege overgezet. Vind het echt jammer dat het niveau sinds Rene weg is zo bedroevend is. Hopen dat Rene snel terugkomt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik heb trouwens juist steeds meer zin in dat potje morgen, dat de frivole Mannschaft maar eens lekker mag uithalen tegen de oranje muur die ongetwijfeld weer opgetrokken gaat worden. De Zwarte Magiër gaat Bange Bert alle hoeken van het veld laten zien. Het Volksparkstadion zal weer van Zwart/Wit zijn, wie es sich gehört! Helaas moet ik het eerste uur missen, het gaat episch worden.
Of je de wedstrijd van morgen serieus kan nemen zonder Robben, Affelay, Elia uit vorm, Pieters, van der Vaart, Sneijder, van Persie. Vergeet ook niet dat Huntelaar een gebroken neus heeft, en nooit 100% voor bijvoorbeeld een kopduel gaat.
Het zou mij een zorg zijn wat het morgen wordt, voorspel een saaie gelijkspel of kleine overwining voor de Duitsers.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Van Gelder: Genee is achterbaks onderkruipsel - TV & Radio - AD
Opzich kan ik best begrijpen dat van Gelder geirriteerd raakt over VI. Ik vond dat gedoe bij van Gelder met zijn 250 nergens op slaan, maar ik vond het nog kinderachtiger dat VI hem op die manier nog eens afvalt. Het zijn toch volwassen mensen. Wat studio voetbal wat een streep op mij voorheeft, is dat het alleen over voetbal gaat. Geen reclames, gilet, stomme grappen (soms ook leuke hoor) en vervelende gasten (al kan ik Tom v/h Hek wel schieten, maar hij is nog leuk vergeleken met B Barend). Vind het beiden leuk om naar te kijken, alleen jammer dat in beiden programmas het altijd gaat over hoe slecht de topclub presteerde en niet over hoe goed de subtop club was die won. Dit was niet alleen het geval bij Utrecht - Ajax, maar dat zie je ook bij PSV - tegen bijv. Groningen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Lees op Vz trouwens allemaal reactie's over dat Jong Oranje verloren heeft en dat er misschien een mindere generatie aankomt (minder zeker, slecht niet). Waar maken mensen zich druk om zeg, ik vind het veel belangrijker dat ik in 2016 mijn HBO'tje heb afgerond i.p.v. dat Oranje het EK haalt. Ook jammer dat mensen alleen naar de prestaties van Jong Oranje kijkt, terwijl jonge spelers als Wijnaldum, Luuk de Jong, Strootman, Bruma en Krul al bij Oranje zitten en barsten van 't talent.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het Nederlands elftal dreigt het dinsdagavond in de oefeninterland tegen Duitsland te moeten doen zonder sterspeler Wesley Sneijder. De middenvelder liep maandag op de training een op het oog serieuze blessure op.
Bondscoach Bert van Marwijk weet dan ook nog niet of Sneijder inzetbaar is tegen de Duitsers. "Het zag er op dat moment niet goed uit, het is even afwachten wat de reactie dinsdag is", reageerde de trainer na afloop van de training.
"Ik hoop dat Wesley kan spelen, maar het kan ook zijn dat het niet zo is. We missen al wat spelers, dit moeten we er niet bij hebben", aldus Van Marwijk. "Ik had graag eens mijn groep compleet gehad, want dit is niet zomaar een wedstrijd."
Het Nederlands elftal mist dinsdagavond sowieso nog drie andere smaakmaker. Robin van Persie, Arjen Robben en Rafael van der Vaart zijn allen niet van de partij. Gregory van der Wiel, Joris Mathijsen en John Heitinga zijn na lichte blessures weer wel inzetbaar.
Nu maken we al helemaal geen kans. Niet dat we dat met Sneijder wel deden, omdat je met Babel en Kuyt op de flanken te zwak bezet bent.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zou het netjes van Duitsland vinden wanneer ze Özil, Schweinsteiger, Müller en Lahm op de bank houden. Dan krijgen we nog een beetje een gelijke strijd 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Oranje zonder 'De Grote Vier' is geen favoriet tegen Duitsland. Duitsland hoort die wedstrijd dus gewoon te winnen. Zeker nu Sneijder niet mee kan doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.