• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.172 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.681 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ze hebben toch zo'n goede jeugd..?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik denk dat ze er liever 3 hebben.

Waarom 3? 2 vervangers lijkt mij genoeg en Affelay kan ook op die positie spelen dus eigenlijk hebben zij er al 3.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Chucky92 schreef:

Bullshit, Barca heeft met Thiago en Fabregas 2 vervangers.

Bullshit.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Bullshit.

Leg dan even uit waarom...

Eriksen is op dit moment een redelijke voetballer met talent, maar daar gaat Barca echt geen tientallen miljoenen voor betalen. Helemaal niet als ze Fabregas en Thiago al hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Raar artikel. Ze willen hem in 2013 voor 27 miljoen halen. Volgens mij loopt zijn contract in 2013 of 2014 af.

Eriksen zou daar wel perfect passen, maar inderdaad pas over 2 jaar. Ik hoop dat hij met 1 of 2 jaar nog verlengd en dan voor 30-35 miljoen wordt verkocht. Barcelona zou de ideale club zijn. Het is sowieso zijn droomclub.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Eriksen is op dit moment een redelijke voetballer met talent, maar daar gaat Barca echt geen tientallen miljoenen voor betalen. Helemaal niet als ze Fabregas en Thiago al hebben.

Ik denk dat niemand tientallen miljoenen gaat betalen voor Eriksen in deze vorm.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Redelijke voetballer met talent? Hahahaha kom op zeg.

Heel Europa zit achter die jongen aan. Blinkt uit voor Denemarken, speelt met Ajax sterk in de CL, laat briljante dingen zien en is pas 19 jaar.

Als dat ''redelijke speler met talent'' heet, dan moet je vaker Ajax kijken.

Die jongen is niet voor niets genomineerd voor de Golden Boy award voor de grootste talenten van Europa.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Maar ja wat zegt zo'n nominatie als je ploeggenoot Ebecilio ook is genomineerd.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Redelijke voetballer met talent? Hahahaha kom op zeg.

Heel Europa zit achter die jongen aan. Blinkt uit voor Denemarken, speelt met Ajax sterk in de CL, laat briljante dingen zien en is pas 19 jaar.

Als dat ''redelijke speler met talent'' heet, dan moet je vaker Ajax kijken.

Die jongen is niet voor niets genomineerd voor de Golden Boy award voor de grootste talenten van Europa.

Ja, Ebecillio is ook genomineerd voor de Golden Boy award, dus dat zegt al genoeg over hoe serieus ik die prijs neem.

Ik bedoel dat hij op dit moment gewoon redelijk is, valt mij toch een beetje tegen. Vorig seizoen was die beter. Tuurlijk heeft die veel talent, maar waarom zou Barca hem halen als ze Thiago en Fabregas hebben.

En je hebt het erover dat heel Europa achter hem aanzit. Volgens mij zij jij dat Neymar zwaar overgewaardeerd is, daar zitten nog meer clubs achter aan. Dus dat zegt ook niks.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Waarom niet? Het is toch een fysiek spel. Snap niet waarom je iemand wel zou mogen schoppen (in ruil voor twee wedstrijden schorsing) maar bij slaan plots een veelvoud daarvan aan straf zou moeten krijgen. Met schoppen kun je iemand veel meer pijn doen dan met slaan..... Het mag allebei niet, maar beoordeel het dan ook gelijkwaardig en overdrijf niet zo omdat het met de hand gebeurd ipv de nop.

Hij slaat hem toch gewoon vol in zijn gezicht?! Natuurlijk is dat niet gelijkwaardig. Als je een overtreding maakt met je benen, heb je meestal de intentie om de bal te spelen. Als je iemand zomaar in zijn gezicht slaat niet. Overigens weet ik zeker dat als iemand, zonder dat de bal in de buurt is, iemand neerschopt, hij ook een duel of zeven aan zijn broek krijgt. Je vergelijking slaat dus nergens op.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Van Praag: “Johan is de enige”

KNVB-voorzitter Michael van Praag en voormalig verdediger Theo van Duivenbode hebben hun steun uitgesproken Johan Cruijff. De twee prominenten Ajacieden deden dit tijdens de presentatie van het boek ‘Johan Cruijff, uitspraken’.

De legendarische nummer 14 liet eerder weten niet te willen vertrekken uit de raad van commissarissen, ondanks dat hij in conflict is geraakt met zijn vier medebestuursleden.

Volgens Van Praag heeft Cruijff volledig gelijk in zijn stelling dat het al jaren dramatisch is gesteld met de jeugdopleiding. ‘Dat hadden we in de jaren negentig, op Voorland, al door. De opleiding stagneerde, we zagen alleen niet hoe we voor verandering moesten zorgen.’

Nu Cruijff een grote groep oud-voetballers bij de club heeft gehaald en hoofd opleidingen Jan Olde Riekerink is vertrokken, heeft Van Praag weer vertrouwen dat het op termijn weer goed komt met Ajax. ‘Je ziet nu bij de club dingen gebeuren die jaren eerder hadden moeten plaatsvinden: oud-profs runnen met elkaar het technische aspect.’

‘Als Ajacied vind ik dat een godsgeschenk om te zien’, zegt Van Praag in het AD, die Cruijff oproept om zich niet weg te laten jagen. ‘Johan is de enige binnen Ajax die dat kán en het siert hem dat hij dat wil doen.’

Volledig mee eens. Er is er maar één die het kan oplossen en dat is El Salvador. Nu maar hopen dat de andere 4 van de RvC dat ook eens beginnen in te zien.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Bullshit, Barca heeft met Thiago en Fabregas 2 vervangers.

Dat lijkt mij ook ja.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Maar ja wat zegt zo'n nominatie als je ploeggenoot Ebecilio ook is genomineerd.

Dat slaat nergens op inderdaad. Maar schijnbaar voldoet Ebecilio aan bepaalde criteria.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, Ebecillio is ook genomineerd voor de Golden Boy award, dus dat zegt al genoeg over hoe serieus ik die prijs neem.

Ik bedoel dat hij op dit moment gewoon redelijk is, valt mij toch een beetje tegen. Vorig seizoen was die beter. Tuurlijk heeft die veel talent, maar waarom zou Barca hem halen als ze Thiago en Fabregas hebben.

En je hebt het erover dat heel Europa achter hem aanzit. Volgens mij zij jij dat Neymar zwaar overgewaardeerd is, daar zitten nog meer clubs achter aan. Dus dat zegt ook niks.

Ik vind Neymar overgewaardeerd omdat hij bijna niks functioneel doet. Al die trucjes heb je niks aan. Eriksen is wel een functionele speler. Als hij een hakje doet, dan zet hij er iemand vrij mee. Neymar speelt onzinnig. Maar is wel een goede speler natuurlijk, dat wel.

Ondanks dat Ebecilio erbij staat is de Golden Boy award wel een hele goede prijs. Spelers als vd Vaart, Rooney, Messi, Pato....er zitten geweldige winnaars tussen.

Golden Boy - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Eriksen had een periode een vormdip, dat mag als je 19 jaar oud bent. Maar de dingen die hij laat zien zijn redelijk uniek. Geloof maar dat hij binnen 3 jaar bij een club van het kaliber Barcelona speelt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik denk dat niemand tientallen miljoenen gaat betalen voor Eriksen in deze vorm.

De vorm die hij tegen Zagreb had?

Gelukkig zijn scouts en clubs niet zo kortzichtig als jij. Zij kijken wel over een dipje heen en beoordelen een speler op zijn potentie, talent en kwaliteiten.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik vind Neymar overgewaardeerd omdat hij bijna niks functioneel doet. Al die trucjes heb je niks aan. Eriksen is wel een functionele speler. Als hij een hakje doet, dan zet hij er iemand vrij mee. Neymar speelt onzinnig. Maar is wel een goede speler natuurlijk, dat wel.

Nou hij scoort wel aardig hoor voor Santos. Christiano Ronaldo had ook dat soort onfunctionele dingen toen hij begon bij United.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Vertonghen volgende Ajacied in lappenmand

Jan Vertonghen heeft donderdag op de training van België een teenblessure opgelopen. Het is onduidelijk of hij vrijdag kan spelen tijdens de oefeninterland tegen Roemenië.

Vertonghen is de zoveelste voetballer van Ajax die in korte tijd te maken krijgt met blessureleed. Gregory van der Wiel kreeg donderdag bij het Nederlands elftal last van zijn lies. Derk Boerrigter (rugblessure) verliet dinsdag het trainingskamp van Oranje.

Siem de Jong (vier tot zes weken) en Theo Janssen (twee weken) zijn voorlopig niet inzetbaar. Kolbeinn Sigthórsson en Nicolai Boilesen zijn tot de winterstop uitgeschakeld.

Wat is dat toch met al die blessures bij Ajax, zijn ze niet fit ofsow? Of zijn ze overbelast? Of is het gewoon pech?

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

.

Ik weet niet hoor, maar misschien is het handig Neymar te beoordelen op een hele wedstrijd of 5 en geen youtube-hoogtepuntjes en zulks. Slaat namelijk compleet nergens op wat je zegt. Als er iemand met briljante moves mensen vrij voor de keeper zet is het Neymar wel.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Waarom 3? 2 vervangers lijkt mij genoeg en Affelay kan ook op die positie spelen dus eigenlijk hebben zij er al 3.

Als je in te toekomst ook op het niveau wilt zitten waar Barcelona nu zit (dus helemaal bovenaan de berg) dan moet je investeren in een brede selectie. Ze hebben het geld er toch voor. Bovendien moet je de concurrentie voor blijven.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha, toen Castaignos en Wijnaldum tot de grootste talenten van Europa behoorden, stelde het nog niks voor.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Wat is dat toch met al die blessures bij Ajax, zijn ze niet fit ofsow? Of zijn ze overbelast? Of is het gewoon pech?

Het zijn geen echte kerels meer. Daarom verliezen ze altijd op kracht en inzet.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat slaat nergens op inderdaad. Maar schijnbaar voldoet Ebecilio aan bepaalde criteria.

Eh, zoals spelen bij Ajax..?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Denk het ook ja. Heb de lijst niet gezien, maar het lijkt me sterk dat er spelers van Nederlandse teams buiten Ajax of PSV opstaan. Dat Ebecilio erop staat is natuurlijk comedy van de bovenste plank.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik weet niet hoor, maar misschien is het handig Neymar te beoordelen op een hele wedstrijd of 5 en geen youtube-hoogtepuntjes en zulks. Slaat namelijk compleet nergens op wat je zegt. Als er iemand met briljante moves mensen vrij voor de keeper zet is het Neymar wel.

Ik zeg ook niet dat hij niks goed doet, maar het is wel een showvoetballer. Maar wie weet wordt hij nog beter. C. Ronaldo was dat in het begin ook. Maar momenteel vind ik hem maar overhyped. Zag hem voor de zomer nog tegen Nederland, leek nergens op.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, toen Castaignos en Wijnaldum tot de grootste talenten van Europa behoorden, stelde het nog niks voor.

Die 2 zijn nooit genomineerd voor de Golden Boy award geloof ik. Maar ik heb sowieso nooit wat over de Golden Boy awards gezegd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Ik heb geen idee, weet niet wat de eisen zijn. Ik zou hem ook nooit hebben genomineerd nee. Ook vreemd, want bijna elke andere naam op die lijst is wel een terechte nominatie.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Is het trouwens echt die Ebicilio van Ajax, want er zit er toch ook nog één bij Arsenal (?), die meedeed met Oranje U17.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het was Lorenzo.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Als Toivonen een smerige overtreding maakt dan is hij een misselijk mannetje dat maar snel moet oprotten naar Zweden. Geen discussie verder.

Als Fernandez een paar klappen uitdeelt maakt dan is het een reactie op een ander die "iets racistisch" zou hebben gezegd. Begrip alom.

Als Zidane een kopstoot geeft dan is het een reactie op een ander die "iets over zijn zus" zou hebben gezegd. Zijn Noord-Afrikaanse eer is aangetast, begrijpelijke reactie dus.

Ik - en velen met mij - zijn het gewoon zat dat er altijd met 2 maten gemeten moet worden.

nakada

• 2203 berichten
  • 1680 stemmen

En ik ben het wel helemaal met je eens. Al is een racistische opmerking ( voor sommige dan een begrijpelijke ) aanleiding, dat mag nooit meewegen in een strafoordeel. Wat ze over de zus van Zidane gezegd hebben is dus ook niet van belang, zijn gedrag is verwerpelijk.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

nakada schreef:

Al is een racistische opmerking ( voor sommige dan een begrijpelijke ) aanleiding, dat mag nooit meewegen in een strafoordeel.

Tuurlijk mag dat meewegen. Er is nogal een verschil tussen iemand zonder enkele aanleiding neermeppen en dat doen bij iemand die daar om vraagt. Rechters zien dat verschil wel gelukkig. En ook al doe ik er nu aan mee, dit hoort in geen enkel opzicht thuis in het voetbaltopic.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.