- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo is het helaas. Vind het ook heel storend.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik zie dat hoger opgeleide ondervertegenwoordigd zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Er is allereerst een verschil tussen laag intelligent zijn en 'veel rondgaan in die koppies'. Ik doel dan ook tevens op algemene ontwikkeling en betrokkenheid. Zet ze dan ook niet af tegen de gemiddelde mens, maar tegen de betrokken/ontwikkelde mens. Ik zou namelijk gerust willen beweren dat er bij 70% de bevolking weinig door het koppie gaat. (En het is volledig arbitrair wat veel of weinig is, want je kan natuurlijk de hele dag aan sex denken en dan gaat er veel door je koppie, maar dat is niet waar ik op doel.
)
Verder trainen en voetballen voetballers volgens mij ook niet meer dat 15 uur in de week. Elke dag een uur of 3 met twee rustdagen = 15 uur. Op wedstrijddagen zelfs maar anderhalf uur. Verder is roeien natuurlijk veel intensiever dan voetbal. En geven die er, zoals ik schreef, vaak meer voor op.
Maar het ging me meer om een indicatie op hoofdlijnen, bewijsvoering achter de koma vind ik niet zo interessant.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Voor een casestudy 'angry white male' hoef je tegenwoordig slechts het voetbalforum te openen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Fernandez liep al wat gefrustreerd rond, hoor. Dat racisme-verhaal rammelt aan alle kanten, en is bovendien geen enkele aanleiding iemand maar twee keer in zijn gezicht te meppen. Ik vind het echt bizar dat dit slechts vijf duels oplevert.
Kom op zeg, het is maar een klapje. Nu niet bepaald een voltreffer van de elleboog op het neusbeen. De man kon gewoon verder spelen. Vind 5 wedstrijden zelf iets aan de zware kant, maar hij had natuurlijk nog een voorwaardelijke straf, dus daarom terecht, maar zeker niet te licht bestraft
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Kan mij ook niets schelen hoor, daar niet van. Maar ik ga niet wannabe bedroefd doen wanneer iemand van jou sneue clubje geblesseerd raakt. Zo sportief ben ik nou ook weer niet en jij als Ajaxhater geloof ik ook niet dat het niet uitmaakt of ons halve elftal geblesseerd is. Vind je vast wel leuk..
En het was als grapje bedoeld, je kan ook alles iets te serieus opvatten zeg
Kijk, het zou mij een tiefus zorg zijn of een speler van de joden zwaar geblesseerd raakt. Maar ik ga niet stoer achter internet vertellen hoe leuk het is. Achja, volgens mij blijft die 6-4 nog steeds pijn doen hé. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kom op zeg, het is maar een klapje. Nu niet bepaald een voltreffer van de elleboog op het neusbeen. De man kon gewoon verder spelen. Vind 5 wedstrijden zelf iets aan de zware kant, maar hij had natuurlijk nog een voorwaardelijke straf, dus daarom terecht, maar zeker niet te licht bestraft
. Zomaar een mep geven in voetbal is onacceptabel natuurlijk. Ik vind het ook veel te licht. Randdebiel. Een harde charge ok, maar klappen hebben totaal niets met voetbal van doen. Hadden er gerust 10 mogen zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom niet? Het is toch een fysiek spel. Snap niet waarom je iemand wel zou mogen schoppen (in ruil voor twee wedstrijden schorsing) maar bij slaan plots een veelvoud daarvan aan straf zou moeten krijgen. Met schoppen kun je iemand veel meer pijn doen dan met slaan..... Het mag allebei niet, maar beoordeel het dan ook gelijkwaardig en overdrijf niet zo omdat het met de hand gebeurd ipv de nop.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Verder is roeien natuurlijk veel intensiever dan voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom niet? Het is toch een fysiek spel. Snap niet waarom je iemand wel zou mogen schoppen (in ruil voor twee wedstrijden schorsing) maar bij slaan plots een veelvoud daarvan aan straf zou moeten krijgen. Met schoppen kun je iemand veel meer pijn doen dan met slaan..... Het mag allebei niet, maar beoordeel het dan ook gelijkwaardig en overdrijf niet zo omdat het met de hand gebeurd ipv de nop.
Omdat je voetbal niet met je armen speelt. Een klap is per definitie altijd wangedrag. En voor een smerige schop worden spelers net zo goed geschorst.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
OK. Ben stuurman geweest, dus, kan slechts vanuit de achterkant van de boot beoordelen hoe zwaar het is, maar anderhalf uur roeien lijkt me toch zwaarder dan een pot voetbal van anderhalf uur. Maar jij zal het in dit geval beter weten. (Misschien roeide je niet zo hard.
)
Wordt in het filmpje overigens een roeiwedstrijd van 10 minuten vs een voetbalwedstrijd van 1,5 uur vergeleken of is de tijdsduur gelijk getrokken. Lijkt me nogal van belang in een intensiviteitsdiscussie,
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
OK. Ben stuurman geweest, dus, kan slechts vanuit de achterkant van de boot beoordelen hoe zwaar het is, maar anderhalf uur roeien lijkt me toch zwaarder dan een pot voetbal van anderhalf uur. Maar jij zal het in dit geval beter weten. (Misschien roeide je niet zo hard.
)
Wordt in het filmpje overigens een roeiwedstrijd van 10 minuten vs een voetbalwedstrijd van 1,5 uur vergeleken of is de tijdsduur gelijk getrokken. Lijkt me nogal van belang in een intensiviteitsdiscussie,
De stuurman. Jij had zeker het minste talent? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb inderdaad een groot gebrek aan domme kracht. 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Blijkbaar is Reinbo een lichtgewicht dwerg. Anders neem je wel vrouwen of kinderen als stuurman (vrouw).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toen wel ja, maar dat lichtgewicht is er wel een beetje vanaf. Je moet daarnaast natuurlijk wel over de juiste leiderschapskwaliteiten beschikken, dus voor vrouwen en kinderen is het een veel te zware baan.
De term dwerg vind ik toch wel een beetje racistisch..... 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dat zou dan discriminatie zijn.
Kos, Otherfool, lezen jullie mee? Werk aan de winkel voor jullie discriminatiebureautje! 
Ik heb trouwens zelf ook geroeid, ik spreek uit ervaring. Bij wedstrijden gingen we altijd op zoek naar een lieftallige dame van niet al te groot formaat (geen top roeister dus). Kinderen werkt ook prima, zeker bij geoefende teams. Zolang de stuur de boot maar recht houdt.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is al meer een 'voetballende' actie. Dit is je reinste wangedrag. Daar mag wel harder tegen opgetreden worden.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Domme kracht dus.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me dat een marathon, toch echt zwaarder is de de 100 meter sprint. Maar we verzanden in arbitrair geneuzel. Als voetbal zwaarder is zou dat best kunnen, maar of prof voetballers nu zoveel meer tijd een trainen besteden dan top roeiers, blijf ik sterk betwijfelen. En rust is voor een topsporter net zo belangrijk. Wil het hiermee bij laten, want we dwalen te ver af van het uitgangspunt van deze discussie. Namelijk de vraag waarom de voetballers in de eredivisie mentaal zo matig zijn. (Gezien de grote verschillen tussen de diverse wedstrijden van o.a. Feyenoord en Ajax)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Is al meer een 'voetballende' actie.
Dat vind ik dus een kul argument, geeft mij welhaast een vrijbrief om iemand kapot te schoppen.
Zeg ik gewoon sorry, dacht dat de bal daar nog was. Ik vind dat het resultaat van de actie veel meer zwaarwegend zou moeten zijn.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Namelijk de vraag waarom de voetballers in de eredivisie mentaal zo matig zijn.
Extrinsieke motivatie (beloningen) gaat in veel gevallen ten koste van intrinsieke motivatie (iets doen omdat je het leuk vindt). Daarom kan je toproeiers (die nauwelijks beloond worden) ook beter vergelijken met Topklassevoetballers.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Held! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Grotendeels heeft hij natuurlijk gelijk maar door met termen als 'roetmop' en 'kaffer' te komen doet hij afbreuk aan z'n eigen verhaal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar wat is dan de reden dat de voetballers van Ajax en Feyenoord (wat vaker) om de paar weken door het ijs zakken? Mij idee (gebaseerd op mijn onderbuik) is dat deze spelers, die tot het tweede garnituur behoren, niet alleen met minder talent, maar ook met minder mentaliteit behebt zijn.
Grotendeels ingegeven(gevormd) door een te hoge beloning voor hun prestatieverwachting. Kort door de bocht, ze verdienen te veel en daarom laten ze het mentaal schieten. En dat sluit volgens mij aan bij hetgeen jij schrijft.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zeg ik gewoon sorry, dacht dat de bal daar nog was. Ik vind dat het resultaat van de actie veel meer zwaarwegend zou moeten zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Doodschoppen dienen overigens minstens zo zwaar bestraft te worden, maar die komen er meestal ook met een wedstrijd of drie mee weg.
Exact mijn punt
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
'Barcelona wil Eriksen in 2013 halen' - Sport - TROUW
Zou goed nieuws voor Ajax + fans zijn.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
'Barcelona wil Eriksen in 2013 halen' - Sport - TROUW
Zou goed nieuws voor Ajax + fans zijn.
Bullshit, Barca heeft met Thiago en Fabregas 2 vervangers.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik denk dat ze er liever 3 hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.