• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.170 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.640 acteurs
  • 199.342 gebruikers
  • 9.394.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Laatste tijd? Welgeteld 1x toch? Volgens mij is PSV de enige club die spelers met wat drogredenen weghoudt van het Nederlands elftal (eerst Afellay, en nu Willems). Kan voor de rest geen voorbeelden bedenken, namelijk.

Kan of wil?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kan. Als die voorbeelden er waren geweest, had ik hier niet eens over gediscussieerd. Dan was het namelijk niet zo verwonderlijk.

Zoals ik al vaker gezegd heb hier; ik ben dan wel voor Ajax, maar dat betekent niet dat ik per definitie anti-PSV, -Twente, en/of -Feyenoord ben.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dat je het drogredenen noemt is al onzin.

Afellay was gewoon ontzettend blessuregevoelig. Had moeite met 2 wedstrijden in de week voetballen en heeft, na de enkele keren nadat hij afgezegd had voor Oranje, ook wedstrijden voor PSV moeten missen.

En dat je geen voorbeelden kunt vinden van spelers die zich uit voorzorg af hebben gemeld ligt echt aan jou. Alleen rond de oefentrip van Oranje naar Zuid-Amerika zijn er al 3 voorbeelden (Janssen, De Zeeuw en Sneijder).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind het niet meer dan logisch. Het is natuurlijk niet zo dat je van de KNVB compensatie krijgt mocht er iets misgaan. Ook een beetje je kapitaal beschermen, is ook onnodig bij een vriendschappelijk duel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nee, ik ook niet, maar het is een gebruik dat je afreist wanneer je niet geblesseerd bent. Het vreemde aan het geval Afellay was dat ie een week daarna vrijwel altijd wel gewoon weer in de basis stond bij PSV. Willems begrijp ik echt niet, die heeft niet eens een blessure. Laat hem dan gewoon afreizen en spreek af dat ie 45 minuten speelt, of een wedstrijd laat schieten (gebeurt ook vaker, wanneer een speler rust nodig heeft). Voor zo'n jongen moet het toch geweldig zijn om deel uit te maken van Oranje -19?

In veel gevallen (zo ook Sneijder, Janssen en De Zeeuw (die beiden daarna ook niet meer werden opgeroepen door Bert, niet zonder gevolgen dus) weet ik (zo) niet (meer)) wordt er door de artsen een officiële verklaring afgegeven. In hoeverre daar mee gesjoemeld wordt, is niet mijn zaak. Soort maas in de wet, zeg maar.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

AJAXF-SIDE.NL

Zoals het nu gaat is een ervaren verdediger natuurlijk wenselijk. Hopelijk dat hij terugkeert.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chivu

Wat een held was hij zeg. Alleen heb ik er een hard hoofd in, meestal worden dit soort geruchten toch nooit waarheid. Maar bij Chivu durf ik hoop te houden, omdat hij toch wel erg om Ajax gaf.

Alderweireld-Chivu zou na de zomer een mooi koppel kunnen zijn.

En nog een leuk complimentje: Vertonghen: 'Oranje is sterker dan Duitsland' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ik ben qua uiterlijk(toen ik nog lief en schattig was)ooit vergeleken met hem, dus het is wel een soort van een idool haha

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Nee, ik ook niet, maar het is een gebruik dat je afreist wanneer je niet geblesseerd bent. Het vreemde aan het geval Afellay was dat ie een week daarna vrijwel altijd wel gewoon weer in de basis stond bij PSV. Willems begrijp ik echt niet, die heeft niet eens een blessure. Laat hem dan gewoon afreizen en spreek af dat ie 45 minuten speelt, of een wedstrijd laat schieten (gebeurt ook vaker, wanneer een speler rust nodig heeft). Voor zo'n jongen moet het toch geweldig zijn om deel uit te maken van Oranje -19?

Afellay heeft meer dan genoeg wedstrijden gemist na- en voordat hij zich af had gemeld bij Oranje, zelfs een keer een wedstrijd tegen Ajax.

Willems heeft gewoon zelf aangegeven dat het beter is om deze wedstrijden even te laten schieten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het Chivu moment wat ik nooit meer zal vergeten:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Afellay heeft meer dan genoeg wedstrijden gemist na- en voordat hij zich af had gemeld bij Oranje, zelfs een keer een wedstrijd tegen Ajax.

Willems heeft gewoon zelf aangegeven dat het beter is om deze wedstrijden even te laten schieten.

Afellay is het wel ultieme voorbeeld van een speler die altijd voor de club speelde, maar voor Oranje altijd met de meest lullige kleine blessure afzegde. Irritant.

En geloof je echt dat een 17 jarige jongen liever interlands laat schieten? PSV heeft hem natuurlijk het 1 en ander ingefluisterd.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dat is speculeren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Over Willems? Klopt, maar het klinkt aannemelijk.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dus jij kent Willems goed genoeg om te denken dat hij dit niet zelf bedacht heeft?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk wat algemener. Een 17 jarige jongen die niet geblesseerd is wil altijd spelen. Dat PSV het niet verstandig acht kan, maar ik gok dat Willems dat met tegenzin heeft geaccepteerd. Het is niet dat hij dit jaar nou al 25 duels heeft gespeeld in het eerste.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Die jongen heeft, wat niet veel 17-jarigen hebben, de kans om de komende weken veel ervaring op te doen in de eredivisie en in de Europa league maar voelt aan dat hij het daarvoor even 2 weken rustiger aan moet doen. Waarschijnlijk inderdaad met tegenzin, maar wel verstandig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Waarschijnlijk inderdaad met tegenzin

We zijn eruit

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Chivu

Wat een held was hij zeg. Alleen heb ik er een hard hoofd in, meestal worden dit soort geruchten toch nooit waarheid. Maar bij Chivu durf ik hoop te houden, omdat hij toch wel erg om Ajax gaf.

Alderweireld-Chivu zou na de zomer een mooi koppel kunnen zijn.

En nog een leuk complimentje: Vertonghen: 'Oranje is sterker dan Duitsland' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Ben het niet mee eens met Vertonghen. Denk toch dat Duitsland iets sterker is dan Nederland, maar als de Duitsers een wedstrijd niet op voetbalgebied kunnen winnen dan winnen ze een wedstrijd op mentaalvlak. Als Nederland dezelfde mentaliteit als Duitsland had gehad, was Nederland al 3 of 4x wereldkampioen geworden. Daarvan ben ik overtuigt.

Maar zoals Waterreus al zei, voor Nederland is het misschien wel het laatste toernooi om wat te halen met deze generatie. Als ze dat beseffen hebben ze misschien een stap voor op de Duitsers, die nog een paar toernooien kunnen spelen met dat team. Er zit opzich wel een kern van waarheid in.

Niet dat ik veel waarde hecht 15 nov tegen Duitsland. Als Nederland namelijk wint roept heel Nederland dat ze wel even wereldkampioen worden maar als ze verliezen kunnen ze er niks van. Nou waarschijnlijk kan ik die wedstrijd niet eens normaal kijke want 4 uur van te voren gaat mijn verstandskies eruit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat bericht over Chivu lijkt me volledig uit de lucht gegrepen, zit geen enkele concrete bron in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

2014 is ook nog prima voor deze generatie (minus Mathijssen en vBommel dan). Ik denk dat 2016 lastiger wordt. De meesten zullen na dat toernooi denk ik stoppen, maar misschien zijn er dan al wel een aantal over hun top heen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

2014 is ook nog prima voor deze generatie (minus Mathijssen en vBommel dan). Ik denk dat 2016 lastiger wordt. De meesten zullen na dat toernooi denk ik stoppen, maar misschien zijn er dan al wel een aantal over hun top heen.

Ja, maar ik denk dat het dan wat moeilijker gaat worden omdat andere landen dan ook weer een topteam hebben. Op het WK waren er maar 3 goede teams, maar bijvoorbeeld op WK 2014 in Brazilië heeft Brazilië zoveel talent nu wat er dan denk ik wel staat. Ook Argentinië is dan een kanshebber (als ze een fatsoenlijke coach hebben). Denk dat 2012 minus Mathijsen, v Bommel en Kuyt. Achja, dan hebben we Douglas, Strootman en Affelay/de Jong al voor Kuyt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lekker boeiend hoe sterk de rest is. Komend EK kan je op een slechte dag ook van andere toplanden buiten Spanje en Duitsland verliezen. Een toernooi win je niet alleen op kwaliteit, maar zeker ook op stabiliteit, continuïteit en mentale kracht.

Voor 2012 en 2014 staat er nog een geweldige ploeg. Douglas vervangt Mathijssen, Nigel de Jong vervangt van Bommel voor 2014. Niks aan de hand. En Kuijt is door elke speler te vervangen die kan voetballen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Voetbalzone - FC Utrecht krijgt na 6-4 winst verschrikkelijk nieuws uit ziekenboeg

Godverdomme wat een *************************** zooi!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Das naatje voor Utrecht.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Het zit dit seizoen ook echt niet mee zeg.

Zes tot negen maanden, nou die zien we dit seizoen niet meer terug. Dan maar hopen dat Oar linksbuiten een beetje goed gaat doen en Gerndt in de spits dan maar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En Utrecht heeft al zo'n matige ploeg

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ben het niet mee eens met Vertonghen. Denk toch dat Duitsland iets sterker is dan Nederland, maar als de Duitsers een wedstrijd niet op voetbalgebied kunnen winnen dan winnen ze een wedstrijd op mentaalvlak. Als Nederland dezelfde mentaliteit als Duitsland had gehad, was Nederland al 3 of 4x wereldkampioen geworden. Daarvan ben ik overtuigt.

Het 'Duitsland-heeft-een-betere-mentaliteit argument' zie je ook jaarlijks terugkomen. Zou het in het Duitse drinkwater zitten?

Dé Duitse mentaliteit bestaat niet, evenmin als dé Nederlandse mentalitieit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mhow. Duitsland bleef altijd wel geconcentreerd tot de laatste seconde, net als Portugal en Italie. Nederlanders hadden bij een voorsprong vaak het idee dat ze er al waren. Maar ook dit verandert tegenwoordig. Op afgelopen WK heb ik een messcherp Oranje gezien dat tot affluiten scherp bleef. Schijnbaar kan je een mentaliteit wel veranderen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Daar zorgt van Marwijk wel voor gelukkig.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En Utrecht heeft al zo'n matige ploeg

Zes keer scoren met die zogehete 'matig ploegje' tegen de kampioen is toch een prestatie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.