• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.170 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.639 acteurs
  • 199.342 gebruikers
  • 9.394.648 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

PSV en Twente speelden anders ook niet al te best tegen Hapoel en Odense(?)... ik verbaas me dit seizoen vooral over de wisselvalligheid die de ploegen tentoon spreiden. Al ligt de ondergrens bij Ajax gewoon al jaren veel te hoog. Wanneer ze een slechte pot spelen is het gelijk ook echt een extreem waardeloze pot die het aangluren niet waard is. Dat heb je bij die andere ploegen nog net niet. Om vervolgens Ajax wel te zien schitteren in andere wedstrijden. Het kan niet anders dan een mentaliteitskwestie zijn en dit speelt al jaren...wat gaat er toch rond in die koppies?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

De ondergrens van Ajax ligt te laag bedoel je.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Het kan niet anders dan een mentaliteitskwestie zijn en dit speelt al jaren...wat gaat er toch rond in die koppies?

Nu we het in Nederland met tweede garnituur voetballers moeten doen valt op dat het niet enkel voetbaltechnisch minder is, maar ook een juiste mentaliteit ver te zoeken is. Echte topspelers hebben beide, maar het gros van de licht getalenteerde voetballers ontbreekt het volledig aan het tweede.

Maar goed, als ze je op je 17e al een contract geven voor een salaris dat hoger ligt dat dat van je hele familie verander je al gauw in een verwend schoothondje..... Daarbij heb ik het idee dat er nooit echt veel rond gaat in die koppies.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Reinbo schreef:

Daarbij heb ik het idee dat er nooit echt veel rond gaat in die koppies.

Dat klopt helemaal en is zelfs een aantal jaar geleden door VI onderzocht. En raad eens waar de slimste voetballer speelt? Juist ja, NAC. Wat natuurlijk ook iets over onze supporters zegt. Het gehalte aan eencelligen is bij ons sowieso lager, want er gebeuren zelden acties als vuurwerkbommen gooien, zoals we de afgelopen dagen weer over Utrecht konden lezen. Onze spreekkoren zijn ook lief: verder dan homo gaan we niet en dan grijpt de speaker meestal snel in.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4556 stemmen

vanmiddag wordt Christoph Daum voorgesteld als nieuwe trainer van Club Brugge.

Ik ben benieuwd wat hij zal brengen de komende weken/maanden...

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Dat klopt helemaal en is zelfs een aantal jaar geleden door VI onderzocht.
Nee hoor, dat "onderzoek" liet iets heel anders zien:

De (meeste) spelers maakten korte metten met het vooroordeel dat voetballers slechts oog hebben voor hun sport en de PlayStation. Zo gaf Gilissen in moordend tempo veelal het juiste antwoord op vragen over politiek, vreemde talen, geschiedenis, Tweede Wereldoorlog, muziek, taal en uiteraard voetbal.

http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-05-11/SPI20090511.pdf

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Daar staat dus helemaal niets wat het tegendeel bewijst. Dat er per club één slimme kop tussen loopt, geloof ik best, en zelfs dat bleek niet het geval gezien de tekst "De meeste spelers' (Van deze slimste per club notabene), maakte korte metten met het vooroordeel. Dat impliceerd dus dat bij sommige clubs zelfs de slimste /hoogst opgeleide selectie speler nog steeds niet verder komt dat PS3 en zijn eigen sport

Kortom, dit artikel zegt helemaal niets, dus ik blijf geloven dat het tegendeel waar is. En hoeveel voetballers maken er immers hun studie af of halen een VWO diploma?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Daar staat dus helemaal niets wat het tegendeel bewijst.

Dat beweer ik dan ook niet. Onderzoek zet ik niet voor niets tussen aanhalingstekenstekens, die steekproef is van likmevestje natuurlijk.

ik blijf geloven dat het tegendeel waar is
Op basis van wat dan?

En hoeveel voetballers maken er immers hun studie af of halen een VWO diploma?
Hoezo is dat relevant?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Op basis van hetgeen ik zie op tv en hoor op de radio en de hele cultuur die rond het voetbal hangt. Ik zie ze nooit in de schouwburg of bibliotheek, om het zo maar te stellen. (Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.)

Eh, opleidingsniveau zegt iets over de verstandelijke vermogens...... Als je slim bent kun je namelijk met relatief veel gemak je VWO halen. En als je slim bent doe je dat ook. Vergelijk het eens met Rugbyers, roeiers en hockeyers, die studeren vrijwel allemaal.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik snap niet zo wat sportmentaliteit met opleiding te maken heeft..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het ging om het verschil tussen mentaliteit van echte toppers en het tweede garnituur dat in de eredivisie rondloopt.

Maar ik denk dat een (hoge) opleiding afronden ook met mentaliteit te maken heeft. Heeft immers veel met focus en doorzettingsvermogen te maken.

Daarbij vermoed ik dat topsporters die ook nog eens studeren (zoals de meeste hockyers, roeiers en rugbyers) een betere mentaliteit hebben dan voetballers. Heb hier geen cijfers ter onderbouwing voor, maar het zou me sterk verbazen als het niet zo was. Een simpele aanwijzing is al het feit dat het hier veelal om amateurs gaat en zijn ondanks hun studie minstens zo veel trainingsarbeid verrichten als de voetballers, die er goed voor betaald worden...... (en daarnaast enkel met hun playstation spelen )

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

schram101 schreef:

Het zit Chucky echt zwaar wat Derksen en consorten zeggen..

Nou, dat valt wel mee. Het gaat mij erom dat Utrecht het heel zwaar had en dat er 6 doelpunten worden gemaakt tegen de kampioen, en dat hun het alleen maar afzeiken (behalve Hans). Het is gewoon een prachtig resultaat voor Utrecht, maar het ging er alleen maar om wat er mis ging bij Ajax.

Ook merk ik dat veel mensen Derksen gewoon letterlijk napraten. Die vent heeft er geen kijk op, want de ene week zegt hij dit en de andere week zegt hij iets anders. Hij lult maar wat. Tuurlijk is VI een erg vermakelijk programma, maar kwa inhoud is het natuurlijk niet veel.

YouTube - Van Basten vs. Derksen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nog nooit zoiets doms gehoord eigenlijk. Bovendien maken de meeste voetballers hun middelbare school gewoon af.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Dat gelul over opleiding heb ik ook steeds moeten horen van een collega die op hockey zat . Inclusief het geblaat dat hockey een veel moeilijkere sport is dan voetbal. Vandaar zeker dat die knakkers een hulpmiddel nodig om hun sport te beoefenen. Voetbal met een stokkie .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nog nooit zoiets doms gehoord eigenlijk. Bovendien maken de meeste voetballers hun middelbare school gewoon af.

Dat de meeste voetballers hun school afmaken (om mbo niveau) maakt ze nog niet direct een bolleboos. Maar ga eens kijken op en langs het hockey of rugbyveld, of de tennisclub, roeivereniging. Is toch een stuk slimmer slag mensen dat je daar aantreft.....

Maar jij mag het het domste vinden wat je ooit gelezen hebt. Je zult wel voetballer zijn, denk ik dan..

Zal zeker niet stellen dat hockey moeilijker is, maar ook geen sport waar ze zich zo aanstellen als bij voetbal.

Joy4ever schreef:

Voetbal met een stokkie .

Dat heet hurling, lijkt me wel een stuk lastiger dan voetbal (of hockey)

YouTube - Hurling - The Fastest Game on Grass

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ook merk ik dat veel mensen Derksen gewoon letterlijk napraten. Die vent heeft er geen kijk op, want de ene week zegt hij dit en de andere week zegt hij iets anders. Hij lult maar wat. Tuurlijk is VI een erg vermakelijk programma, maar kwa inhoud is het natuurlijk niet veel.

YouTube - Van Basten vs. Derksen

Afgelopen maandag zat hij zich in één uitzending zelfs nog tegen te praten. Eerst krijgen PSV (dat nog maar één linksback heeft en die laatst al na 65 minuten zag uitvallen met kwamp) en Willems een uitbrander omdat ze hebben afgezegd voor de interlands van -19 en later in de uitzending moet Huntelaar maar snel terug naar Schalke om maar geen risico te lopen voor de club die zijn salaris betaald.

Dat hij zich nu ook nog belachelijk maakt in een commercial van 'ik zeg doen' maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op.

http://www.youtube.com/watc...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat van Willems slaat ook echt nergens op, maar bij Afellay heeft PSV wel vaker zoiets geflikt.

Die reclame vind ik ook niks, maar dit vond ik dan wel weer grappig:

YouTube - Johan Derksen doet reclame NEM om maar één reden: geld! (Voetbal International) (vanaf 0.28, en dan dat hoofd van Genee )

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Dat van Willems slaat ook echt nergens op, maar bij Afellay heeft PSV wel vaker zoiets geflikt.

Die reclame vind ik ook niks, maar dit vond ik dan wel weer grappig:

YouTube - Johan Derksen doet reclame NEM om maar één reden: geld! (Voetbal International) (vanaf 0.28, en dan dat hoofd van Genee )

Afellay was gewoon blessuregevoelig.

Maar denkend aan de situatie Janssen denk ik niet dat jij degene bent die hier kritiek op PSV kan hebben.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik zie niet in wat Janssen hiermee te maken heeft? Die wordt al tijden niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Dat de meeste voetballers hun school afmaken (om mbo niveau) maakt ze nog niet direct een bolleboos.

O het gaat je alleen om hoge opleidingen? Een voetballer die vmbo doet het kwalijk nemen dat ie niet op het VWO zit .

Maar ga eens kijken op en langs het hockey of rugbyveld, of de tennisclub, roeivereniging. Is toch een stuk slimmer slag mensen dat je daar aantreft.....

Als voetballer ben je ook sneller financieel onafhankelijk.

Vind het wel meevallen, vast wel mensen die beter kunnen leren maar nogal een misvatting dat je dan per definitie slimmer bent.

Maar jij mag het het domste vinden wat je ooit gelezen hebt. Je zult wel voetballer zijn, denk ik dan..

Jij bent vat hoogopgeleid, dan bewijs jij nu ter plekke dat een hoge opleiding en slim zijn niet per definitie samen gaan .

Nee, maar even zonder gekkigheid, is nu wel een beetje simpel redeneren wat je nu doet. Ik ben werkzaam in deb ouw, architecten zijn ook vooral hoog opgeleid maar de knowhow zit toch echt in de werkvoorbereiding en projectleiding. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Gelukkig maar.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Ik zie niet in wat Janssen hiermee te maken heeft? Die wordt al tijden niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal.

En waarom was dat ook alweer, nog voordat hij zijn giga vormcrisis ontwikkelde?

Omdat hij de Zuid-Amerika trip volgens Van Marwijk makkelijk afzegde.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Geen idee, volgens mij omdat Bert hem niet goed genoeg bezig vond. En terecht, want de eerste maanden bij Ajax kon ie ook geen potten breken. Ajax zelf heeft hem nooit weggehouden van het Nederlands elftal. Zelfs Boerrigter werd er gewoon naartoe gestuurd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

O het gaat je alleen om hoge opleidingen? Een voetballer die vmbo doet het kwalijk nemen dat ie niet op het VWO zit .

Ik neem niks kwalijk, ik stel enkel vast.

Naomi Watts schreef:

Jij bent vast hoogopgeleid, dan bewijs jij nu ter plekke dat een hoge opleiding en slim zijn niet per definitie samen gaan .

Nee, hoor. ben helemaal niet zo hoog opgeleid. Ben vooral van de praktijkervaring en de zogenaamde eigenwijsheid. Ben wel erg slim. Maar helaas is een hoog IQ ook niet zaligmakend.

Naomi Watts schreef:

Nee, maar even zonder gekkigheid, is nu wel een beetje simpel redeneren wat je nu doet. Ik ben werkzaam in de bouw, architecten zijn ook vooral hoog opgeleid maar de knowhow zit toch echt in de werkvoorbereiding en projectleiding. .

Het is ook simplistisch en kort door de bocht, maar ik geloof ook sterk in analyses en deductie op hoofdlijnen. Voor de bewijsvoering achter de komma, moeten ze maar wat universitair opgeleide mensen aan het werk zetten. Verder is dit moviemeter (de voetbaltopic notabene!) en geen Menza. Elke doelgroep krijgt de discussie die het verdiend zullen we maar zeggen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het blijft vervelend dat je het nu weer nuanceerd waardoor ik het er wel mee eens ben .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

ik verbaas me dit seizoen vooral over de wisselvalligheid die de ploegen tentoon spreiden.

Was vorig seizoen ook al. Vorig seizoen was er volgens mij geen ploeg zo constant als AZ tot nu toe dit seizoen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Alleen Messi is voorlopig productiever dan Huntelaar

Voetbal International houdt dit seizoen een ranglijst bij van productiefste spelers op de Europese velden, in alle officiële wedstrijden. Van alle spelers in de grote vier Europese competities (Engeland, Spanje, Duitsland en Italië) scoort alleen Lionel Messi tot nu toe vaker dan Oranje-international Klaas-Jan Huntelaar.

Huntelaar, die vorige week een dubbele neusbreuk opliep en zich met een speciaal masker op de training bij Oranje heeft gemeld, staat na de eerste drie maanden van deze voetbaljaargang op 21 treffers namens Schalke 04.

De aanvaller scoorde tien keer in de Bundesliga en voegde daar vijf goals in het bekertoernooi en zes in de Europa League aan toe.

Voorlopig maakte alleen Messi meer doelpunten dan Huntelaar. De Argentijnse sterspeler van Barcelona scoorde al veertien keer in de Primera División, vijf keer in de Champions League, drie keer in de strijd om de Spaanse Super Cup en één keer om de Europese Super Cup.

Vooralsnog kunnen verder alleen Mario Gomez (Bayern München) en Cristiano Ronaldo (Real Madrid) in het spoor van Messi en Huntelaar blijven. Gomez is de enige andere speler in de Europese topcompetities die de grens van twintig treffers heeft bereikt.

Cristiano Ronaldo staat na zijn vierde hattrick van het seizoen (afgelopen zondag tegen Osasuna, 7-1) op zeventien doelpunten in officiële duels.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Afgelopen maandag zat hij zich in één uitzending zelfs nog tegen te praten. Eerst krijgen PSV (dat nog maar één linksback heeft en die laatst al na 65 minuten zag uitvallen met kwamp) en Willems een uitbrander omdat ze hebben afgezegd voor de interlands van -19 en later in de uitzending moet Huntelaar maar snel terug naar Schalke om maar geen risico te lopen voor de club die zijn salaris betaald.

Appels met peren vergelijken. Huntelaar had zijn neus op twee plaatsen gebroken en Willems had kramp, nogal een groot verschil. Als je al van kramp een week niet kan voetballen, dan kan je net zo goed ophouden.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Appels met peren vergelijken. Huntelaar had zijn neus op twee plaatsen gebroken en Willems had kramp, nogal een groot verschil. Als je al van kramp een week niet kan voetballen, dan kan je net zo goed ophouden.

Het gaat dan ook niet om de kramp maar om het heel houden van een 17-jarige jongen die de laatste tijd 2 wedstrijden per week heeft gespeeld en de aankomende weken noodgedwongen heel veel zal moeten gaan spelen.

Daarnaast kun je natuurlijk ook discussiëren over het gegeven of het verstandiger is te spelen met een gebroken neus of met iemand die op zijn tandvlees loopt.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Reinbo schreef:

Daar staat dus helemaal niets wat het tegendeel bewijst. Dat er per club één slimme kop tussen loopt, geloof ik best, en zelfs dat bleek niet het geval gezien de tekst "De meeste spelers' (Van deze slimste per club notabene), maakte korte metten met het vooroordeel. Dat impliceerd dus dat bij sommige clubs zelfs de slimste /hoogst opgeleide selectie speler nog steeds niet verder komt dat PS3 en zijn eigen sport

Kortom, dit artikel zegt helemaal niets, dus ik blijf geloven dat het tegendeel waar is. En hoeveel voetballers maken er immers hun studie af of halen een VWO diploma?

Klopt, zo kan je natuurlijk makkelijk het verschil tussen iemand als Vertonghen en van der Wiel ontdekken. Ongeacht hun gedrag op het veld gedraagt van der wiel zich buiten het veld als een simplistische rapper die constant in gangstaaa taal op Twitter aan het lullen is terwijl Vertonghen eigenlijk doodnormaal is en een opleiding volgt.

Alleen heb ik nu het idee dat wanneer het team slecht draait bij Ajax, iedereen(vooral verdedigend) ook opeens een blackout heeft.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Het gaat dan ook niet om de kramp maar om het heel houden van een 17-jarige jongen die de laatste tijd 2 wedstrijden per week heeft gespeeld.

Laatste tijd? Welgeteld 1x toch? Volgens mij is PSV de enige club die spelers met wat drogredenen weghoudt van het Nederlands elftal (eerst Afellay, en nu Willems). Kan voor de rest geen voorbeelden bedenken, namelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.