• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.170 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.638 acteurs
  • 199.342 gebruikers
  • 9.394.555 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Boerrigter haakt af bij Oranje en wordt vervangen door Beerens.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Beerens vind ik momenteel nog een stukje beter. Om het even, eigenlijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Gelukkig (niet dat ik Boerrigter een kwetsuur gun). Kan die jongen ook eens rust pakken voor ie dalijk langdurig buitenspel staat. De Boer heeft volgens mij nooit van de term 'dosering' gehoord. Met zo'n krappe selectie geen overbodige luxe. Dat niemand fris is en er veel blessures zijn, mag hem wel aangerekend worden.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Chucky92 schreef:

Godsklere was stoor ik mij aan Johan zeg. Elke keer zo denigrerend doen tegenover Hans wat echt helemaal nergens op slaat. Maar dan denkt Johan weer even grappig te zijn ten kosten van Hans. Misselijkmakend.

Ook denk hij dat hij de wijsheid in pacht heeft. Met het stomme gelul over Utrecht. Hij vind het raar dat Utrecht moet verkoopt terwijl zij moeten verkopen. En hij zegt 3 beste spelers verkopen. Sorry hoor, alleen Strootman kan je tot een van de beste Misschien aanrekenen. Asare is echt beter dan Mertens en van Wolfswinkel heeft nooit bij Utrecht gespresteerd. Het lijkt wel of hij een hekel aan Booy zomaar heeft. En hij vergeet inderdaad te vertellen dat Booy wel die talenten heeft gehaald.

Ook dat stomme gelul, dat Utrecht geen lijst had, Utrecht wilde namelijk Roorda, Toornstra, Verhoek, der Reijk en de Ridder halen. Maar die waren geen van alle haalbaar.

En dan nog die nonsens over de Zweden. Nilsson kan er inderdaad niks van, maar zoals Hans terrecht zegt wordt Martensson steeds beter en kan Gerndt echt heel goed voetballen alleen is die lui. Die Johan lult ook maar,

En als Gerndt er aan het eind van het seizoen er 30 inlegt, gaat die zeggen ja heb het altijd al een goede spits gevonden alleen niet voor dat geld.

En dan ook nog Wilfred (die ik normaal echt leuk vind) heeft zich achterlijk gedragen.

Maar niet om te beginnen om onze mislukte comedian Everse. Godverdetering wat is hij slecht zeg.

Och och, Johan heeft kritiek op Utrecht... Ik was het volkomen met hem eens. Hoe kom je erbij dat Asara beter is dan Mertens? Ik hoop dat dat een grap is want als je dat vindt heb je er geen verstand van. Moet je kijken hoe Mertens nu speelt bij PSV, hij is daar een van de bepalende spelers, Asare heb ik alleen tegen Ajax fatsoenlijk zien ballen voor de rest ook niet. Daarnaast zijn de vervangers niet veel soeps nee, als je kijkt hoe goed Van Wolfswinkel, Strootman en Mertens presteren en hoe goed ze zijn. Overigens is Du Chatinier niet goed met Van Wolfswinkel omgegaan, daarom presteerde hij niet bij Utrecht. Zelfs een blinde kon zien dat hij talent had. Maarja Du Chatinier blijkbaar niet. Alleen dat van dat lijstje klopte inderdaad niet nee.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

SIlberbauer, Mertens, Strootman, Van Wolfswinkel, Mulenga, Asare ... Utrecht had vorig jaar beduidend meer kwaliteit dan nu, hoewel die laatste twee er nog zitten natuurlijk.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

@AjaxRulezzz

Asare is altijd meer bepalend geweest voor Utrecht dan Mertens. Zoals ik al zei toen Mertens goed speelde bij PSV, dit niveau haalt hij nooit vol en aan het eind van het seizoen is die kut. Nou het heeft niet lang geduurd, want nu speelt hij al drama. Asare heeft pech gehad met blessures, maar zodra hij fit is hij de belangrijkste speler van Utrecht. Mertens is niks meer dan overgewaardeerd.

Wat lul jij nou met niet goed met van Wolfswinkel omgegaan, hij heeft 2 seizoenen lang rond de 27 wedstrijden gespeeld waar misschien 4x als vervanger. Vergeet even dat hij tegen Liverpool zijn sleutelbeenbrak en sindsdien ook niet meer gespresteerd heeft bij Utrecht. Leuk he Derksen napraten.

En Strootman heeft onder Utrecht nooit goed gespeeld (alleen tegen Ajax). 1e helft was Utrecht redeijk goed, toen was hij er niet, toen kwam hij 2e helft en heeft een goede wedstrijd gespeeld. Dat hij het nu bij PSV goed doet kan Utrecht niks aandoen. En je hebt het over vervangers niet goed zijn. Besef je wel dat Utrecht geen voorbereiding heeft gehad met die vervangers en dat Utrecht 10 punten meer had moeten hebben (door vooral scheidsdwalingen) en dat ze dan 5e hadden gestaan en Derksen niet meer zo stom heeft geluld.

Ook een punt waarom Utrecht moeilijk begon was door de vele blessures.

En iedereen van Wolfswinkel heeft alleen uit penality's gescoord, ja doelpunten zijn doelpunten maar die maak ik ook. Hij heeft volgens mij vorig jaar 9 velddoelpunten gescoord en hij heeft zoveel kansen laten liggen (bijvoorbeeld Heracles uit, Napoli uit, PSV thuis etc)

Mertens is overschat, Strootman is nu goed heeft bij Utrecht nooit gepresteerd, Silberbauer was een held maar Martensson wordt steeds beter en kan denk ik zijn niveua misschien wel evenaren. Asare en Milenga spelen er nog.

En die Gerndt kan niet voetballen? Volgens mij is die Zweeds international, was Twente, Fulham en Feyenoord ook met hem bezig...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
"proest' Ajax syndroom "proest"

Wel geestige reacties op trouwens: "Ook Vermeer weet de aanvallers goed te vinden. Nu alleen nog zijn eigen."

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

Zowel Mertens, Strootman en van Wolfswinkel zijn jonge spelers die alleen maar beter worden en het nu goed doen. Grote kans dat ze straks nog beter zijn.

Maar Utrecht heeft er mooi wat geld voor gehad.

En hoezo speelt Mertens nu drama? Had zondag nog een paar prima acties, waaronder een assist. Of ben jij zo iemand die een persoon alleen afrekent op doelpunten?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nog even leuk over de scheidsdwalingen:

Venlo - Utrecht, zuiver doelpunt wordt niet gezien voor Utrecht. (scheelt 2 punten)

Vitesse - Utrecht, Vitesse krijgt penality wat duidelijk geen penality is. (scheelt 2 punten)

Exelcior - Utrecht, Mulenga kan zo aanleggen voor de 1-4 maar wordt door geen reden terug gefloten, het wordt 2-3 en nog bijna 3-3.

Nac - Utrecht, geen scheidsrechterlijke dwaling maar vooral pech dat er in de allerlaatste minuut gescoord wordt.

PSV Utrecht - Had rood voor Isaksson en een penality voor Utrecht moeten zijn. PSV komt gelukkig door een goede knal van Toivonnen op 1-0 en wint. (scheelt 2 punten)

Geen 10, maar dan 6 punten. Had je nu op 21 punten gestaan en gedeeltelijk 4de plaats. Maarja als dat was gebeurt had Johan weer lopen roepen dat ze zo geweldig hebben ingekocht etc.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Spetie schreef:

Zowel Mertens, Strootman en van Wolfswinkel zijn jonge spelers die alleen maar beter worden en het nu goed doen. Grote kans dat ze straks nog beter zijn.

Maar Utrecht heeft er mooi wat geld voor gehad.

En hoezo speelt Mertens nu drama? Had zondag nog een paar prima acties, waaronder een assist. Of ben jij zo iemand die een persoon alleen afrekent op doelpunten?

Drama is misschien overdreven. Maar toen Mertens zo goed begon, zei iedereen dat Utrecht gek was. Maar je ziet nu wel in dat het gewoon veel minder is. En Utrecht moest verkopen, Mertens wilde weg, en Strootman speelde een goede wedstrijd. Dan ben je gek als je geen 13 miljoen pakt voor hun.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

Iets minder, hij is verdomme wel topscorer van de eredivisie, dan heb je jezelf wel bewezen tot nu toe dacht ik zo en kun je moeilijk spreken van een overschat iemand.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Lezen is lastig hé. Ik zeg dat die geweldig begon, maar dat het steeds minder gaat. Net zoals bij Utrecht hij goed begon en het steeds minder ging.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

Geen 10, maar dan 6 punten. Had je nu op 21 punten gestaan en gedeeltelijk 4de plaats. Maarja als dat was gebeurt had Johan weer lopen roepen dat ze zo geweldig hebben ingekocht etc.

Ja joh, als je zo redeneert hadden de ploegen die nu boven jullie staan nog steeds boven jullie gestaan.. Dwalingen zijn er tot nog toe in ieders nadeel geweest en dat zal ook altijd wel zo blijven. Utreg speelt doorgaans gewoon heel matig en zonder bezieling. Dat ze die ene wedstrijd per jaar even boven zichzelf uitgroeien doet daar niks aan af.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ja joh, als je zo redeneert hadden de ploegen die nu boven jullie staan nog steeds boven jullie gestaan.. Dwalingen zijn er tot nog toe in ieders nadeel geweest en dat zal ook altijd wel zo blijven. Utreg speelt doorgaans gewoon heel matig en zonder bezieling. Dat ze die ene wedstrijd per jaar even boven zichzelf uitgroeien doet daar niks aan af.

Dat ze die ene wedstrijd goed spelen geeft toch aan dat het er wel in zit? 6 doelpunten tegen Ajax is niet meer gelukt sinds PSV het deed in 2009. Dan doe je het toch niet slecht?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

Chucky92 schreef:

Lezen is lastig hé. Ik zeg dat die geweldig begon, maar dat het steeds minder gaat. Net zoals bij Utrecht hij goed begon en het steeds minder ging.

Lezen is zeker moeilijk met al die spellings en grammatica fouten die jij maakt.

Ik zeg alleen maar dat hij nog steeds goed speelt. Waarom zou het nu weer minder worden? Bij PSV wordt hij tenminste een betere voetballer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Chucky92 schreef:

Dat ze die ene wedstrijd goed spelen geeft toch aan dat het er wel in zit? 6 doelpunten tegen Ajax is niet meer gelukt sinds PSV het deed in 2009. Dan doe je het toch niet slecht?

Als Vermeer die 3 persoonlijke fouten niet maakt, wint Utrecht niet. En dan heb ik het nog niet eens over de andere drie doelpunten, waarbij ook steeds één of twee personen staan te slapen. Nogmaals: Utrecht was niet goed, Ajax was achterin verbijsterend slecht. Als Utrecht nou druk zette of wat dan ook, mag je van mij best zeggen dat ze het afgedwongen hebben, maar in elke situatie ligt het puur aan Ajax zelf.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Lezen is zeker moeilijk met al die spellings en grammatica fouten die jij maakt.

Ik zeg alleen maar dat hij nog steeds goed speelt. Waarom zou het nu weer minder worden? Bij PSV wordt hij tenminste een betere voetballer.

Tuurlijk wordt hij bij PSV een betere voetballer, dat ontken ik ook nergens. Van hem begreep ik nog dat hij een andere uitdaging wilde (overigens niet van Strootman). Maar zoals ik al zei, hij begint een seizoen sterk maar daald qua niveau. Hij stond dacht ik na 7 wedstrijden al op 11 doelpunten en scoort nu niet meer. Ook geeft die minder assists dan de eerdere wedstrijden. Ik bedoel dat hij op die manier gewoon nu wat minder speelt dan aan het begin van het seizoen. Misschien dat hij het nog oppikt het scoren, maar dat heeft die bij Utrecht niet gedaan.

Ik denk dat het bij die jongen mentaal is. Hij kan het wel, maar heeft een soort vervelende arrogantie overzich net als Vertonghen. Vorig seizoen bij Utrecht begon die goed, na de winterstop was het een drama, uiteindelijk besloot Ton hem 1 of 2 wedstrijden op de bank te zetten en hij speelde toen de laatste wedstrijden weer goed tegen Vitesse en AZ.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Als Vermeer die 3 persoonlijke fouten niet maakt, wint Utrecht niet. En dan heb ik het nog niet eens over de andere drie doelpunten, waarbij ook steeds één of twee personen staan te slapen. Nogmaals: Utrecht was niet goed, Ajax was achterin verbijsterend slecht. Als Utrecht nou druk zette of wat dan ook, mag je van mij best zeggen dat ze het afgedwongen hebben, maar in elke situatie ligt het puur aan Ajax zelf.

Ja, zo ken ik er nog een paar. Als er geen fouten worden gemaakt in een wedstrijd blijft het 0-0 en als Utrecht achterin niet 2 blunders en 2 fouten maakten had Ajax nooit 4x gescoord. Om niet gelijk een discussie te starten welke fouten:

Doelpunt 1, fout Nilsson dacht ik die Boerrigter zo langs hem laat gaan en Bulykin die zomaar voor Wuytens komt.

Doelpunt 2, blunder Nilsson of Martensson wist niet welke, Ooijer die zo uit de rugwegloopt en met ze buik de bal erin duwt.

Doelpunt 3, fout CV, Bulykin die geheel vrij kan inkomen.

Doelpunt 4, fout CV, Erikssen met ze 1,60 die tussen 2 reuzen kan inkoppen vrij.

Ja, fouten worden gemaakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb in al die jaren Ajax nog nooit een wedstrijd gezien waar Ajax defensief zo blunderde, terwijl ze het betere van het spel hadden. Ajax is wel eens weggespeeld of heeft dik verloren, maar dan was het terecht. Maar 6-4 verliezen en toch vinden dat er een winst in zat is vreemd, maar in dit geval wel terecht. Vermeer is een prima keeper, maar met Stekelenburg in de goal had je zondag daar gewonnen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ten eerste deed Ajax zowat alles fout, maargoed. Dat Utreg er 6 kan maken en kennelijk wel voor iedere bal kan vechten betekent inderdaad dat ze iets meer zouden moeten kunnen, maar dan mag er wel wat aan hun mentaliteit veranderen. En dat is dus ook een deel van topsport, zoals steeds weer blijkt. Met Verbeek aan het roer zou Utreg ook ongetwijfeld hoger staan dan nu

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb in al die jaren Ajax nog nooit een wedstrijd gezien waar Ajax defensief zo blunderde, terwijl ze het betere van het spel hadden. Ajax is wel eens weggespeeld of heeft dik verloren, maar dan was het terecht. Maar 6-4 verliezen en toch vinden dat er een winst in zat is vreemd, maar in dit geval wel terecht. Vermeer is een prima keeper, maar met Stekelenburg in de goal had je zondag daar gewonnen.

Terrecht was het niet geweest, gelijk was verdiend geweest. En ja, als als als. Als Suarez, Ibra, Sneijder, de Jong, van der Vaart, Chivu, Maxwell nog bij Ajax hadden gespeeld hadden zij waarschijnlijk ook van Utrecht gewonnen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ten eerste deed Ajax zowat alles fout, maargoed. Dat Utreg er 6 kan maken en kennelijk wel voor iedere bal kan vechten betekend inderdaad dat ze dat zouden moeten kunnen, maar dan mag er wel wat aan hun mentaliteit veranderen. En dat is dus ook een deel van topsport, zoals steeds weer blijkt. Met Verbeek aan het roer zou Utreg ook ongetwijfeld hoger staan dan nu

Dat denk ik ook, vind het ook erg jammer dat het alleen tegen topploegen lukt. Daarom zeg ik, het zit erin, als het mentaal in orde komt en als ze wat vertrouwen hebben zouden zij ongetwijfeld hoger staan. Twente en PSV hadden het vorig jaar ook heel lastig in Utrecht. PSV had het dit seizoen ook heel lastig thuis tegen Utrecht. Misschien dat McClaren of die van Wisla een goede optie is voor Utrecht.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Terrecht was het niet geweest, gelijk was verdiend geweest. En ja, als als als. Als Suarez, Ibra, Sneijder, de Jong, van der Vaart, Chivu, Maxwell nog bij Ajax hadden gespeeld hadden zij waarschijnlijk ook van Utrecht gewonnen.

Ik bedoelde vooral dat Vermeer zeldzaam slecht keepte. Alles wat hij fout kon doen, dat deed hij.

Kansenverhouding was ruim in Ajax' voordeel. Utrecht had er niet eens veel, maar Ajax creëerde ze wel voor Utrecht. Laten we eerlijk zijn, Sulejmani stift bij 2-3 op de lat en Boerrigter had in de 45e minuut een penalty moeten krijgen. Ajax had met 2-5 kunnen gaan rusten.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik bedoelde vooral dat Vermeer zeldzaam slecht keepte. Alles wat hij fout kon doen, dat deed hij.

Kansenverhouding was ruim in Ajax' voordeel. Utrecht had er niet eens veel, maar Ajax creëerde ze wel voor Utrecht. Laten we eerlijk zijn, Sulejmani stift bij 2-3 op de lat en Boerrigter had in de 45e minuut een penalty moeten krijgen. Ajax had met 2-5 kunnen gaan rusten.

Als je die bal op de lat goed ziet, zie je ook dat Fernandez hem gehad had. Vergeet even dat Mulenga oog in oog naast schiet en dat Ooijer rood had moeten krijgen waardoor Utrecht misschien wel 10x had kunnen scoren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Als je die bal op de lat goed ziet, zie je ook dat Fernandez hem gehad had. Vergeet even dat Mulenga oog in oog naast schiet en dat Ooijer rood had moeten krijgen waardoor Utrecht misschien wel 10x had kunnen scoren.

Ik had liever Ooijer eraf gehad en de 2 penalty's gekregen waar Ajax recht op had (via Boerrigter en Sulejmani).

Maar goed, ik ga deze wedstrijd maar eens vergeten. Done is done.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Redelijk kansloos om in gemiste kansen en wat als termen te gaan lullen nu. Feit is dat Utreg zichzelf weer kon opladen en dat de verdediging van Ajax er als een zak dooie pieren bijstond in de tweede helft. Ik kan daar niets aan goedpraten als Ajacied zijnde. Dat ze verder beter veldspel vertoonden vind ik dan ook bijzaak, daarop win je op die manier geen wedstrijden.

De "consequente lijn" die De Boer heeft ingezet is ook maar flinterdun, derhalve. En het ontbreekt nog steeds aan voldoende kwaliteit. Het wordt dit jaar vrijwel zeker een andere kampioen verwacht ik dus. Hopelijk dan toch AZ, heeft mijn sympathie.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik had liever Ooijer eraf gehad en de 2 penalty's gekregen waar Ajax recht op had (via Boerrigter en Sulejmani).

Maar goed, ik ga deze wedstrijd maar eens vergeten. Done is done.

Haha, ik niet. Geniet er nog steeds van.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

Redelijk kansloos om in gemiste kansen en wat als termen te gaan lullen nu. Feit is dat Utreg zichzelf weer kon opladen en dat de verdediging van Ajax er als een zak dooie pieren bijstond in de tweede helft. Ik kan daar niets aan goedpraten als Ajacied zijnde. Dat ze verder beter veldspel vertoonden vind ik dan ook bijzaak, daarop win je op die manier geen wedstrijden.

De "consequente lijn" die De Boer heeft ingezet is ook maar flinterdun, derhalve. En het ontbreekt nog steeds aan voldoende kwaliteit. Het wordt dit jaar vrijwel zeker een andere kampioen verwacht ik dus. Hopelijk dan toch AZ, heeft mijn sympathie.

Klopt. Uiteindelijk overheerst bij mij ook verbijstering. 6 goals mag je nooit tegen krijgen, ook al waren er zeker 3 bizar dom weggegeven goals.

Maar toch vind ik dat Ajax vooruitgang boekt. Bij vlagen speelt Ajax gewoon prima de laatste weken. Alleen werd zondag weer de lijn omlaag ingezet.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Klopt. Uiteindelijk overheerst bij mij ook verbijstering. 6 goals mag je nooit tegen krijgen, ook al waren er zeker 3 bizar dom weggegeven goals.

Maar toch vind ik dat Ajax vooruitgang boekt. Bij vlagen speelt Ajax gewoon prima de laatste weken. Alleen werd zondag weer de lijn omlaag ingezet.

Bij Ajax moet iedereen er zin in hebben en iedereen beschikbaar zijn, dan kunnen ze goed spelen. Vind ze toch te wisselvallig, Feyenoord, AZ en Utrecht kut maar tegen een Lyon en Zagreb goed. Ik mag Ajax niet, maar dat is gewoon zonde voor Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.