- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoppa, gooi er nog maar een duel bovenop dan. Gerechtigheid zal geschieden!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Gaat Rutten ook nog geschorst worden voor zijn kansloze gedrag trouwens? 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Gaat Rutten ook nog geschorst worden voor zijn kansloze gedrag trouwens?
Als iemand al geschorst kan worden voor kansloos gedrag dan wordt het hier heel rustig. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Mourinho?
Trainers die naar tribunes gestuurd worden etc. Het kan!
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jammer van gister. Nu wordt Malmö uit nog een kraker. Zal met knikkende knieën in het uitvak staan daarzo.
Maar ik vind de competitie even belangrijker. ADO moet verslagen kunnen worden.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
De Engelse voetbalbond (FA) is het niet eens met de schorsing die Wayne Rooney kreeg opgelegd van de FIFA. De wereldvoetbalbond schorste de spits van Engeland voor drie wedstrijden.
Rooney kreeg vorige maand een rode kaart in het EK-kwalificatieduel met Montenegro wegens natrappen. De spits bood direct zijn verontschuldigingen aan aan het slachtoffer en ging niet met de scheidsrechter in de discussie over de rode kaart. De FA hoopt daarom de de FIFA de straf wil verlagen.
Wanneer de FIFA vasthoudt aan de schorsing van drie wedstrijden, mist Rooney de eerste drie groepsduels op het EK in 2012. De FA kreeg deze week een toelichting van de FIFA op de schorsing en besloot daarop in hoger beroep te gaan.
Zal wel een wedstrijd schorsing bijkomen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar Rooney krijgt enorme bijval van het slachtoffer. Dat helpt enorm.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Luuk de Jong was bereid te zeggen dat ie de boel simuleerde?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig is die beslissing aan de professionals en niet aan de nitwits.
Geloof dat vrijwel iedereen het er over eens is dat het geen rood is, maar de knvb moet het blijkbaar nog steeds doen met de gemankeerde waarneming van de scheids ipv dat ze effe een videootje nakijken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Luuk de Jong was bereid te zeggen dat ie de boel simuleerde?
Neen. Wel dat de kaart nergens op sloeg.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Neen. Wel dat de kaart nergens op sloeg.
Zou op zijn minst ook wel mee moeten tellen. Al snap ik nog steeds niet hoe je niet akkoord kan gaan met 1 wedstrijd. Dat het geen rood was ok, maar de redenatie van Blom was volledig plausibel. Vraag me dan af hoe je redeneert als club zijnde.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Misschien probeer je de onzinnigheid dat je enkel op de waarneming van een scheidsrechter afgaat te doorbreken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Dat je niet veroordeelt wil worden voor iets wat je niet gedaan hebt, zoals mensen in het dagelijks leven ook redeneren zeg maar.
Maar de KNVB heeft zijn punt gemaakt. Niet in beroep gaan want dan zwaait er wat.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, wat voelt men zich toch genaaid in Eindhoven ... Kijk eens wekelijks rond op de velden, en verbaas je dan over de echt belachelijke rode kaarten die getrokken worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien probeer je de onzinnigheid dat je enkel op de waarneming van een scheidsrechter afgaat te doorbreken.
Dat blijft altijd het referentiekader. Als je dat denkt te doorbreken met in beroep gaan ben je wel heel erg dom.
Nu wordt er gedaan alsof rood zo'n schandalige beslissing was, misschien iets te excessief maar er valt ook wel weer wta voor te zeggen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Maar geen 2 wedstrijden schorsing...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Ach, wat voelt men zich toch genaaid in Eindhoven ... Kijk eens wekelijks rond op de velden, en verbaas je dan over de echt belachelijke rode kaarten die getrokken worden.
Die vervolgens allemaal geseponeerd worden...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar de KNVB heeft zijn punt gemaakt. Niet in beroep gaan want dan zwaait er wat.
Ik denk een beetje dat dat het achterliggende idee is. Met misschien wel de meest absurde rode kaart van de afgelopen 10 jaar, en dan ook nog eens in de topper uitgedeeld, is dit een buitenkansje om het constante in beroep gaan voor eens en voor altijd de kop in te drukken. Sneu voor Strootman dat hij daar voor moet bloeden, maar ik ben benieuwd of het gaat werken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Frank de Boer staat nu bijna een jaar aan het roer bij 'zijn cluppie.' Hij zou eigenlijk eerst rond gaan kijken bij Arsenal en Barcelona, daarna ergens assistent worden en uiteindelijk hoofdtrainer. Het is dus anders verlopen.
De coach van Ajax toont tegenover BN/de stem respect tegenover Cruijff. 'Ik zag de hoofdtrainer als het gezicht van Ajax. Iemand waar je heel veel respect voor had. Toen ik zelf in de jeugd speelde, was Cruijff hoofdtrainer. Tsja, diepe buiging natuurlijk.'
Of hij zelf ook hoofdtrainer is zoals hij dat voor ogen had, is voor De Boer moeilijk te beantwoorden. 'Da's voor mezelf moeilijk te zeggen, maar ik denk dat ik toegankelijker ben. Dat komt doordat ik in de jeugd heb gewerkt als trainer, bij de D'tjes en de A-junioren. Ik ken iedereen, zij kennen mij. Ik sta daardoor wat minder op een voetstuk, ja, zo kun je het zeggen.'
De Boer had zijn route zelf al helemaal uitgestippeld, maar moest vervroegd de uitdaging aangaan als hoofdtrainer, ook voor zichzelf. 'Omdat ik het gevoel had dat ik het aan kon, en omdat ik veel vertrouwen voelde van de staf die er op dat moment was, met Danny Blind en vanaf de winterstop ook met Hennie Spijkerman. Zonder dat gevoel had ik het niet gedaan', benadrukt hij.
Motivatie
De trainer moest de afgelopen weken veel incasseren en werd vaak boos op zijn spelers. Volgens hemzelf lag dat aan motivatie. 'De motivatie moet volgens mij in beginsel uit de speler zelf komen. Als speler heb je toch een doel? Daar doe je toch je best voor? De een wil naar Engeland, de ander naar Spanje, een jonge speler wil zoveel mogelijk minuten in het eerste maken, of een vaste plek in de selectie krijgen. Zo heeft iedereen zijn eigen doelstelling. Wij zijn alleen maar een hulpmiddel. Wij begeleiden ze. Maar als een speler altijd gemotiveerd moet worden door de trainer, gaat het volgens mij niet werken."
Nog tien jaar trainer
De Boer gaf al eerder aan dat hij pas aan het begin staat van een lang proces en dat wil hij graag afmaken. 'Ik hoop hier nog heel lang te kunnen werken met deze staf, en dat we veel progressie gaan boeken en uiteindelijk ook heel veel succes. Ik probeer zo lang mogelijk trainer van Ajax te blijven. Tien jaar, ja, dat meen ik echt.'
Hopen dat de Boer het ook nog jaren blijft. Hij maakt fouten, maar verder vind ik hem de perfecte Ajax trainer. Ik las voorgaande weken op Ajax sites al mensen die riepen dat hij weg moest na een paar mindere resultaten. Zulke supporters brengen Ajax al 10 jaar in de problemen. Ik zou het zo toejuichen dat een hoofdcoach eens jaren nu blijft.
Jol was na 1,5 jaar weg, van Basten na 1 jaar, Ten Cate na 1,5 jaar, Blind na 1 jaar. Dan kan je ook gewoon niks bouwen. De laatste was Ronald Koeman met 3,5 jaar.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
De laatste was Ronald Koeman met 3,5 jaar.
Ja en die heeft een fundering neergelegd...
Het gaat niet om hoe lang een coach ergens zit, het gaat om de kwaliteit van de coach die er zit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja en die heeft een fundering neergelegd...
Het gaat niet om hoe lang een coach ergens zit, het gaat om de kwaliteit van de coach die er zit.
Feit is wel dat je niks kan bouwen met al dat korte termijn gedoe.
Koeman heeft geen stevige fundering neergelegd nee, maar dat doet de Boer momenteel wel door zich erg te richten op de jeugdopleiding, de manier van spelen en het blijven inbrengen van de Ajax filosofie.
Ajax heeft nu behoefte aan iemand die de club naar een hoger niveau kan brengen, niet naar iemand die op korte termijn goede resultaten boekt (moet de Boer overigens ook doen, maar de lange termijn is veel belangrijker).
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Feit is wel dat je niks kan bouwen met al dat korte termijn gedoe.
Koeman heeft geen stevige fundering neergelegd nee, maar dat doet de Boer momenteel wel door zich erg te richten op de jeugdopleiding, de manier van spelen en het blijven inbrengen van de Ajax filosofie.
Ajax heeft nu behoefte aan iemand die de club naar een hoger niveau kan brengen, niet naar iemand die op korte termijn goede resultaten boekt (moet de Boer overigens ook doen, maar de lange termijn is veel belangrijker).
De Boer doet inderdaad beter werk dan de trainers van de laatste paar jaar. Of het iemand is die 10 jaar lang bij een club kan blijven is nog maar te bezien, dat lukt niet veel mensen.
Zaak is een goede balans te vinden tussen jeugd en aankopen. Of De Boer (en de technische leiding) dat kan/kunnen is af te wachten.
Elders op de velden een eigen doelpunt van Johnny bij Newcastle - Everton.
En 2-0, schitterende goal van Ryan Taylor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ow, ik ga ook niet van 10 jaar uit, dat haalt bijna geen enkele trainer. Maar als hij na dit seizoen nog eens een paar jaar blijft, dan vind ik het prima. Een trainer wordt altijd wel een keer ontslagen of stapt op. Of, als hij het erg goed doet dan zie ik hem nog wel de coach van Barcelona worden, na Ajax zijn andere liefde.
Wat Ajax nodig heeft is een sterke TD, een Hiddink die de Boer raad kan geven en ook tegengas bij aankopen durft te geven. Een trainer moet nooit alleen beslissen over aankopen. Of je moet een grootheid als Alex Ferguson zijn.
Wat ik geweldig vind aan de Boer is dat alle onrust bij Ajax nooit invloed krijgt op het eerste elftal. Dat was in het verleden wel eens anders. De Boer richt al zijn focus op zijn spelersgroep en het spel, wat me de beste optie lijkt. Wat dat betreft is hij uniek als trainer.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die vervolgens allemaal geseponeerd worden...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Koetjeboe is een 10x betere trainer/coach dan Henk ten Catenaccio, Maffe Marco en De Pet bij elkaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onder ten Cate speelde Ajax behoorlijk aanvallend. Prima trainer, tactisch erg sterk, geweldige vakman. Alleen jammer van zijn soms irritante persoonlijkheid.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, op elke trainer valt wat te zeiken als men wilt. Zelfs Rutten, zoals we zaterdag zagen. Vind dat altijd zo'n overdreven gedoe, laat ze lekker hun emoties tonen, valt er tenminste nog wat te beleven.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Vanavond naar de Kuip. Willen de Feyenoorders hier mij niet verraden als ze me in n feyenoord vak zien zitten svp.
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.