- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Maar als je jong bent heb je wel eens een andere opvatting. Zo was vd Sar heel jong eerst voor Feyenoord
Daarom zei ik al: al een tijdje niet meer. 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
AD: de voor- en tegenstemmers bij naam
Het Algemeen Dagblad publiceert vandaag op de voorpagina van de sportkrant de namen van de spelers die voor en tegen het vertrek van Mario Been hebben gestemd. Ron Vlaar, Leroy Fer, Diego Biseswar, Karim El Ahmadi, Bart Schenkeveld, Jerson Cabral, Adil Auassar, Darley, Kelvin Leerdam, Stefan de Vrij, Ricky van Haaren, Bruno Martins Indi en Erwin Mulder zouden bij de stemming hebben aangegeven dat de coach zou moeten vertrekken.
Ruben Schaken, Dani Fernández, Sekou Cissé, Kostas Lamprou en Kamohelo Mokotjo wilden wel door met de huidige coach volgens de krant. Kaj Ramsteijn, Guyon Fernandez, Jordy Clasie, Miquel en Shabir Isoufi onthielden zich van een stem. Zij behoren pas net tot de selectie.
----
En Vlaar lekker onschulidg doen.... Voelt toch wel als verraad, als je al die namen zo leest. Een aantal spelers hebben veel te danken aan Mario.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
El Ahmadi wijst Forest af en wil Nederlandse club
Nottingham Forest zal niet de nieuwe club worden van Karim El Ahmadi. De middenvelder van Feyenoord wil niet naar de club van Steve McClaren vertrekken.
Dat laat El Ahmadi weten aan Voetbal International. Nottingham Forest, uitkomend in het Championship, had interesse in de middenvelder. El Ahmadi heeft laten weten dat hij zijn vizier richt op een nieuwe club in Nederland.
"Ik ben 26 jaar, ik ben nog niet klaar. Bijna drie jaar lang heb ik niet laten zien wat ik kan, dus het wordt tijd dat ik iedereen weer laat zien dat ik in potentie nog steeds een van de beste middenvelders in Nederland ben. De ambitie om dat te bewijzen brandt harder dan ooit", vertelt El Ahmadi aan het weekblad.
Feyenoord wil El Ahmadi graag kwijt. De technisch begaafde middenvelder wordt gezien als één van de beste spelers van de Rotterdammers, maar drukt met zijn salaris zwaar op de begroting.
----
El Ahmadi begint onderhand een pain in the ass te worden.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Wie wil El Ahmadi in NL? Eerst was er sprake van een transfer naar PSV om Engelaar Bakkal en El Ahmadi te herrenigen samen met Rutten, waarbij El Ahamdi uitstekend voetbalde, maar god dank dat dit niet is gebeurt. Vraag me af welke club met hem in zee wilt, misschien Utrecht..na het verlies van Silberbauer.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Genoeg clubs die El Ahmadi zouden willen hebben, maar dan moet je niet aan Ajax, PSV en Twente denken. Wie weet heeft AZ wel interesse. 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Van een aantal tegenstemmers vind ik dit toch wel onbegrijpelijk. Carbal heeft 1e deel van vorig seizoen aardig wat gespeeld, maar is woedend omdat Miyaichi zijn plaats overnam.
Van Leerdam begrijp ik het ook niet, die heeft van Been tijdens het uitvallen van Fer juist enorm veel vertrouwen gekregen.
Indi heeft op een gegeven moment de voorkeur boven de Cler gekregen (die eigenlijk helemaal niet een verschrikkelijk seizoen kenden) dus dat snap ik ook niet.
Been heeft Mulder altijd gesteund als hij weer eens een beslissende blunder heeft gemaakt. Ook dat vind ik dus onbegrijpelijk.
Sympathiek dat Lamprou, Mokotjo en Schaken (die vorig jaar toch vrij weinig tot niets speelden) niet hebben meegedaan aan deze wat achterbakse muiterij is het eigenlijk.
Aan de andere kant, als de spelers geen vertrouwen meer voelen dat het volgend jaar beter gaat zal het dat natuurlijk ook niet goed hebben gedaan op het veld.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Van Stefan de Vrij en Schenkeveld begrijp ik het ook totaal niet. De Vrij heeft veel te danken aan been en hem zelfs centraal achterin gezet, waar hij zich enorm ontwikkeld heeft. Schenkeveld is alleen maar geblesseerd geweest, maar Been nam hem daarvoor wel op in zijn selectie.
Sommigen zullen ook wel gehersenspoeld zijn door de rest.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb net iemand gesproken die wat inside kleedkamer informatie heeft. Het is een grote slangenkuil van ego's. Het zal nog een jaar van pappen en nat houden (en 12e) worden. En dan moet er iemand komen die keihard ingrijpt, ook op bestuurlijk niveau, want de toestand is te erg voor een trainer alleen om op te lossen. Weet nu ook waarom Landzaat niet behouden kon worden.... Komt er eigenlijk op neer dat de spelers meer bezig zijn met (elkaars) vrouwen, dan met voetbal. Daar maakt dan natuurlijk niemand een team van. Dat Fer verdwijnt lijkt me ook voetbaltechnisch een pre.
De Vrij en Vlaar willen gewoon dat er ingegrepen wordt. Dat deed Been niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3885 stemmen
Genoeg clubs die El Ahmadi zouden willen hebben, maar dan moet je niet aan Ajax, PSV en Twente denken. Wie weet heeft AZ wel interesse.
Er is natuurlijk geen trainer meer die El Ahmadi wil. Want je weet dat je zonder pardon door hem wordt weggestemd als hij hem niet bevalt zelfs al faalt die zelf eerst drie jaar lang
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
El Ahmadi begint onderhand een pain in the ass te worden.
Zo voelt hij zichzelf ook, weggepest omdat hij te duur is..
Maar wat vind je dan van de werkwijze van Gudde in dit toneelstuk?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3885 stemmen
Komt er eigenlijk op neer dat de spelers meer bezig zijn met (elkaars) vrouwen, dan met voetbal. Daar maakt dan natuurlijk niemand een team van. Dat Fer verdwijnt lijkt me ook voetbaltechnisch een pre.
De Vrij en Vlaar willen gewoon dat er ingegrepen wordt. Dat deed Been niet.
Ik heb het een tijd geleden al gezegd. Geen sport of beroepsgroep die er zo'n schandalige moraal op nahoudt als het aankomt op vrouwen. Verbaast me dus niets.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3885 stemmen
Die Copa America is me toch ook een raar toernooitje. Brazilie gaat door naar kwartfinales en wie treft het daar? Paraguay waar ze ook al in de poule tegen speelde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van Stefan de Vrij en Schenkeveld begrijp ik het ook totaal niet. De Vrij heeft veel te danken aan been en hem zelfs centraal achterin gezet, waar hij zich enorm ontwikkeld heeft.
Rare gedachtegang. Dus omdat ie veel aan Been te danken heeft mag hij het niet aangeven dat ie de manier van trainen niet geschikt vind? Juist erg tekenend dat juist basisspelers tegen het aanblijven van Been waren.
Dus? Hij weet ook wel af wat zich heeft afgespeeld hoor.
Indoctrinatie? Yeah right.
En tja, geef Karim eens ongelijk. Zou mijn poot ook stijf houden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik heb het een tijd geleden al gezegd. Geen sport of beroepsgroep die er zo'n schandalige moraal op nahoudt als het aankomt op vrouwen. Verbaast me dus niets.
Volgens mij moet je nog goed om je heen kijken in deze wereld. Heeft niets met sport te maken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Rare gedachtegang. Dus omdat ie veel aan Been te danken heeft mag hij het niet aangeven dat ie de manier van trainen niet geschikt vind? Juist erg tekenend dat juist basisspelers tegen het aanblijven van Been waren.
Dus? Hij weet ook wel af wat zich heeft afgespeeld hoor.
Indoctrinatie? Yeah right.
En tja, geef Karim eens ongelijk. Zou mijn poot ook stijf houden.
Ik zet enkel mijn vraagtekens waarvoor dergelijke spelers niet meer verder willen met Mario Been. Lijkt me in sommige gevallen ook het kiezen van de makkelijkste weg.
De spelers hadden eerder in moeten grijpen. Aan het einde van het afgelopen seizoen. Dat had ze pas gesierd.
Lijkt me overigens totaal geen vreemde stelling dat sommige spelers meelullen met de rest en volgen.
En als Karim daadwerkelijk iets toevoegde aan de selectie, dan had hij echt niet weg gehoeven van Feyenoord hoor. Hij heeft gewoon en erg slechte prijs/kwaliteit-verhouding. Niet meer dan logisch dat hij weg mag.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat vraagt iedereen zich af maar dat het geraamte van Feyenoord tegen het aanblijven van Been zijn is veelzeggend. Er kan ook sindsk ort iets voor gevallen zijn wat de druppel was. Dat het te laat is, is één ding, aan de andere kant doen ze het niet in een seizoen misschien is hun timing wel goed. Chic is het misschien niet, maar die spelers doen wel waar de directie de ballen niet voor had.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Dat komt overal voor. Welcome to the real world.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
De spelers hadden de ballen ook niet, want dit is uitgekomen in een besloten meeting, georganiseerd door Vlaar, om wat regeltjes voor het komende seizoen op te stellen, waarna Vlaar - inderdaad met heel veel ballen - een smsje stuurt naar Van Geel.
Een verdere samenwerking van Been en de selectie was natuurlijk totaal niet logisch geweest. Maar de manier waarop is gegaan, is nogal lullig. Als het echte mannen waren geweest, waren ze een gesprek met Been aangegaan.
Ik zou me wel bedrogen voelen als trainer als ik het rijtje namen in de krant zou zien staan. Hoewel ik daarna op het luchtbed, drijvend op het water, zou springen en het rietje, staand in een coctail, in mijn mond zou stoppen en mijn ogen zou sluiten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat het niet chic is staat vast maar soms kan dat niet anders. Mij maak je niet wijs dat ze nog nooit eerder geprobeerd hebben met Been te praten. Het is inderdaad lullig gegaan maar kan ook zijn dat dit gewoon een last resort is geweest. Ik wacht wel met echte conclusies to ter wat meer feiten bekend zijn, als die er nog komen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij moet je nog goed om je heen kijken in deze wereld. Heeft niets met sport te maken.
Nou, waar tref je dan nog meer 15 van die hitsige schatrijke 20 jarige surinamers aan in een team?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat het niet chic is staat vast maar soms kan dat niet anders. Mij maak je niet wijs dat ze nog nooit eerder geprobeerd hebben met Been te praten. Het is inderdaad lullig gegaan maar kan ook zijn dat dit gewoon een last resort is geweest. Ik wacht wel met echte conclusies to ter wat meer feiten bekend zijn, als die er nog komen.
Lullig inderdaad maar daar had Gudde de hand in moeten hebben, bijzonder dat hij weer buiten beeld blijft, ook hier.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens, erg opmerkelijk inderdaad.
@ Reinbo: de suri profs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het vooral bizar dat niemand intern het zag aankomen, terwijl de hele buitenwacht hier al een half jaar op zat te wachten.....
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Nou, waar tref je dan nog meer 15 van die hitsige schatrijke 20 jarige surinamers aan in een team?
Net of je rijk moet zijn om vreemd te gaan.
Het vergroot de keuze in het aantal dames wellicht, en de schoonheid ervan, maar daar houdt het dan meteen bij op.
Surinamers, ook al zijn ze putjesschepper, geven ook gewoon toe vreemd te gaan. "Iedere avond hetzelfde eten op het bord is niet lekker."
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar bij die putjesscheppers is het aanbod minder groot...... Bovendien hoeven die de bal niet aan elkaar te geven. Maar denk jij nu echt dat jij iemand goed de diepte in stuurt, als hij net die week je vriendin heeft gepakt. Nee, dan geef je 'm natuurlijk totaal verkeerd. Herkenbaar?
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Volgens mij halen we twee discussies door elkaar. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, want de discussie was, wat er mis was binnen het team van Feyenoord, dat jij daar plots putjescheppers bij gaat halen, maakt het nog geen andere discussie. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Volgens mij gaat het de verkeerde kant op
.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Nee, want de discussie was, wat er mis was binnen het team van Feyenoord, dat jij daar plots putjescheppers bij gaat halen, maakt het nog geen andere discussie.
Nee, ik reageerde op het bericht van timbo, waar jij je ineens tussen ging mengen. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Timbo reageerde op mijn bericht, dus ik begon. Hou jij je er verder buiten nu! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.