• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.159 films
  • 12.283 series
  • 34.120 seizoenen
  • 649.638 acteurs
  • 199.339 gebruikers
  • 9.394.428 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Feyenoord was natuurlijk erg zwak, maar Groningen zal ook nooit meer zo'n goede wedstrijd spelen met 1 x aanraken en perfect afgemeten afstandsschoten. 6 goals uit 8 schoten, tja.

Groningen heeft gewoon prima gespeeld en bij Feyenoord haalde zowat niemand zijn niveau. Prioriteiten: een nieuwe keeper en een spits. Heb nooit wat in Mulder gezien, lijkt me nu onderhand wel duidelijk.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Veldspel was beter ja, maar Ajax kreeg inderdaad ook grote kansen. Dus dan heb je ook niet veel aan een beter veldspel. Iets waar Ajax ook juist tegenaan hikt met het veldoverwicht en toch achter komt.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Chanturia, wat een dikke klote egotripper haha. Robben kan er een lesje van leren haha.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Veldspel was beter ja, maar Ajax kreeg inderdaad ook grote kansen. Dus dan heb je ook niet veel aan een beter veldspel. Iets waar Ajax ook juist tegenaan hikt met het veldoverwicht en toch achter komt.

Een veldoverwicht wil nog niet zeggen dat je beter veldspel hebt. AZ is juist erg gevaarlijk in de counter.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Doelde niet specifiek op die wedstrijd qua veldoverwicht. Kansen zijn kansen natuurlijk

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Doelde niet specifiek op die wedstrijd qua veldoverwicht. Kansen zijn kansen natuurlijk

Ik ook eigenlijk niet. Ajax heeft vaak meer balbezit, maar als je kijkt wat ze ermee doen... tja, dan heb je daar inderdaad erg weinig aan.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Haha die keeper van Utrecht Is het sjakie weekend of zo waar iedereen elkaar probeert te overtreffen in slechtheid?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, we staan nog steeds 6e en mag aannemen dat ze voor volgende week op scherp staan. #elknadeelheb'nvoordeel.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

We zitten nog steeds op schema.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Haha wat een kutgoal die 3-0 van NEC. Die keeper zit het echt niet mee haha. Wat een kutgoals en wat een blunders dit weekend zeg

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Omdat je even daarvoor dit nog zei:

(quote)

(quote)

Veldspel van AZ was, zeker de 1e helft, verzorgder. Stond overigens ook in alle voetbalstukjes van objectieve journalisten.

Volgens mij lees je over het woord 'potentie' heen. In potentie is plaats 5 haalbaar, en er zijn genoeg wedstrijden waarin ze laten zien dat ze die plaats waard zijn (Ajax en Az uit). Maar desondanks zullen ze zich moeten richten op plaats 8/10, instabiel en mentaal zwak als dat ze zijn.

Beter dan dit kan ik het niet verwoorden. Tevens vind ik Groningen ook in potentie goed genoeg voor plek vijf. Maar zij zijn kwalitatief en constant genoeg in wording om zich daar ook echt op te richten, een verschil met Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nee joh. Je moet kijken naar het spelersmateriaal. Dan zit Feyenoord tussen plaatsen 5 t/m 7, misschien 8.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ow,ow, Maher

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Ny Red Bulls-La Galaxy gaat zometeen gespeeld worden in een besneeuwde Red Bull Arena...

Hopen dat La me wat beter bevalt dan dat Feyenoord dat deed.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Leek wel weer op comedy capers daar bij Feynoord, Groningen liep er doorheen te dartelen en iedere kans was zowat een doelpunt. Vooral die laatste twee doelpunten waren bijzonder vernederend

En knap van AZ hoor, al 6 punten verschil gemaakt!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

0-1 Mike Magee!!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

AZ aan het domineren in Almelo. Zie ik niet veel andere teams doen, zeker niet na een doordeweekse wedstrijd inclusief verlenging. Jammer alleen dat de goal uitblijft tot nu toe. Tweede helft gewoon zo doorgaan.

Deed Ajax ook hoor. Alleen lagen ze weer zo erg te kloten dat het ipv 0-3 alsnog bibberen met 2-3 werd.

Da's wel een dompertje op dit mooie voetbalweekend, de late winst van AZ. Helaas gaat AZ een belangrijke rol in de titelrace spelen, niet verwacht. Ajax moet al 8 punten goed gaan maken en Ajax-AZ is helaas ook al gespeeld. Benieuwd of AZ nog een dip krijgt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De opgekropte frustratie van de Ajacieden van afgelopen week komt er uit, zie ik.

Erg zwak van Feyenoord. Een verlies had ik zeker verwacht, maar niet met zulke cijfers. Net als tegen ADO zakken alle spelers weer onder de ondergrens, iets wat absoluut niet mag. Op zulke momenten mist Feyenoord een leider (al jaren trouwens).

Had het al voorspelt: Feyenoord moet tussen plaats 5 en 7 eindigen. Lager zou een slechte prestatie zijn, gezien het spelersmateriaal. Vitesse heeft niet meer kwaliteit, al hebben ze wel een (veel) betere spits. Prioriteit voor het komende seizoen, maar dat was het voor dit seizoen eigenlijk al.

Opgekropte frustratie? Welnee. Afgelopen zondag heerste er bij veel Ajacieden enorme verbazing, omdat enkele Feyenoorders hun ploeg net zo goed onderhand vonden als Ajax en de top van Nederland lag ook weer binnen handbereik. Mooi dat een weekje later die Klassieker een incidentje bleek en dat het ware Feyenoord weer getoond werd. Slappe hap, veel te weinig kwaliteit en met een belachelijke keeper. En nog even terugdenken aan hoe sommigen hier Vlaar de hemel in prezen, was zeker zo goed als Jan Vertonghen Hahahahahaha.

Top 4 zal de komende tijd nog wel afstand nemen. Vitesse wordt 5e en daarachter mogen Feyenoord, Heerenveen en Groningen het uit gaan vechten.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Voetbalzone - Van Persie in opspraak na vermeende Nazi-groet tegen Chelsea

Als je het zo ziet heeft het er inderdaad wat weg van.

Als Nazi-groet er niet stond was het mij in-iedergeval niet opgevallen. Het is maar hoe de mensen het interpreteren..

Als het zijn bedoeling was, wat zou dan de reden zijn ?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zal vast wel anders zijn bedoeld, maar het ziet er wel vreemd uit ja.

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Opgekropte frustratie? Welnee. Afgelopen zondag heerste er bij veel Ajacieden enorme verbazing, omdat enkele Feyenoorders hun ploeg net zo goed onderhand vonden als Ajax en de top van Nederland lag ook weer binnen handbereik. Mooi dat een weekje later die Klassieker een incidentje bleek en dat het ware Feyenoord weer getoond werd. Slappe hap, veel te weinig kwaliteit en met een belachelijke keeper. En nog even terugdenken aan hoe sommigen hier Vlaar de hemel in prezen, was zeker zo goed als Jan Vertonghen Hahahahahaha.

Haha, en dan zeggen dat je geen frustratie hebt.

Niemand heeft gezegd dat Vlaar zo goed is als Vertonghen. Vertonghen speelt wel erg dramatisch momenteel, maar Vlaar is nu ook al een week erg slecht bezig.

Tuurlijk is de top binnen handbereik voor Feyenoord. Feyenoord is samen met Ajax de grootste club van Nederland. Een paar gerichte aankopen kan heel de top in Nederland door de war gooien. Vooral omdat de verschillen niet zo groot zijn. Denk eerder dat Groningen een incidentje is, omdat ze nog niet zo goed hebben gespeeld. Feyenoord gaat wel meer van dit soort wedstrijden spelen (ADO, Groningen), maar stelt er ook goede wedstrijden tegenover (AZ, Ajax). Ze moeten wel snel Mulder uit het doel halen.

Top 4 zal de komende tijd nog wel afstand nemen. Vitesse wordt 5e en daarachter mogen Feyenoord, Heerenveen en Groningen het uit gaan vechten.

Mooi altijd, die glazen bol van je. Meer hoop dan visie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Haha, die reactie van Rutten is inderdaad schitterend. Zie hem nu pas. Mooiste is nog dat ie op het eind zegt: "Ik weet niet of het geel was, ik heb de beelden niet gezien."

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nee hoor, ik heb geen enkele frustratie. De titel vorig jaar heeft een hoop frustraties weggenomen.

En wil je nou ontkennen dat mensen vorige week niet aan het roepen waren dat Vlaar en Vertonghen elkaar niet veel ontliepen?

En de top is zeker niet binnen handbereik voor jullie. Dat Feyenoord een grote club is klopt, maar dat zegt niks. Nottingham Forrest, Borussia Monchengladbach, Sampdoria en Boavista staan ook niet in hun land aan kop, spelen vaak niet eens meer op het hoogste niveau.

Feyenoord is een subtopper op het veld, niet meer. 6-0 verliezen is niet jullie niveau, maar wat Feyenoord in de Klassieker presteerde idem.

En je mag mijn voorspellingen wel aannemen ja. Ik zit er zelden naast

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Tot nu toe niet echt een hele boeiende wedstrijd tussen NY en LA. Veel slordigheden. Dat zal waarschijnlijk ook komen door het verschrikkelijke veld. Was door de grote sneeuwval schoongemaakt met bulldozers, en daardoor zie je nu allemaal diepe sporen in het veld.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee hoor, ik heb geen enkele frustratie. De titel vorig jaar heeft een hoop frustraties weggenomen.

En wil je nou ontkennen dat mensen vorige week niet aan het roepen waren dat Vlaar en Vertonghen elkaar niet veel ontliepen?

En de top is zeker niet binnen handbereik voor jullie. Dat Feyenoord een grote club is klopt, maar dat zegt niks. Nottingham Forrest, Borussia Monchengladbach, Sampdoria en Boavista staan ook niet in hun land aan kop, spelen vaak niet eens meer op het hoogste niveau.

Feyenoord is een subtopper op het veld, niet meer. 6-0 verliezen is niet jullie niveau, maar wat Feyenoord in de Klassieker presteerde idem.

En je mag mijn voorspellingen wel aannemen ja. Ik zit er zelden naast

Dit seizoen vind ik Vlaar zelfs iets sterker, al doet hij het de laatste week nogmaals erg beroerd. Vertonghen is verdedigend momenteel waardeloos. Maar hij compenseert het met doelpunten.

Over 2 jaar kan Feyenoord zo weer in de top meedoen. Volgend seizoen mogen ze weer aankopen doen. Het jaar erna verwacht ik weer een selectie die zeker in de top 4 eindigt. De vergelijkingen die je maakt, trekken op niks, omdat ze, ondanks de grootte van de club, veel meer concurrentie hebben - zowel qua clubs als markt qua supporters - dan Feyenoord heeft in Nederland. Als Feyenoord weer gaat presteren, onstaat er een sneeuwbaleffect.

Op dit moment is Feyenoord zeker een subtopper op het voetbalveld, vandaar ook de 5e a 6e plaats. Feyenoord is in ontwikkeling. Komt helemaal goed.

Je zit er vrij vaak naast qua voorspellingen. Vorig jaar lachte je me nog uit toen ik zei dat Feyenoord nog wel 11e zou eindigen. Ze werden zelfs nog 10e.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vertonghen is verdedigend niet zo waardeloos als jij roept. Heeft een paar mindere potjes gehad, maar was bv tegen Roda 2x prima en ook tegen Twente was hij steengoed. Maar hij kan beter. Bij Vlaar zie je dat hij gewoon niet beter kan. Enorm beperkte, trage speler. Hij is alleen sterk, maar dat is onvoldoende als je de rest niet beheerst.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Dit seizoen. Vorig seizoen vond ik Vertonghen erg sterk. Dit seizoen valt hij me zwaar tegen (of in mijn geval: zwaar mee ).

Vlaar wordt niet beter, inderdaad. Heeft een draaias van een vrachtwagen. Misschien dat hij nog groter kan worden met al die krachttraining van 'm. Sneller zal hij niet worden. Overigens beheerst hij wel meer dan enkel kracht (heeft o.a. een geweldig schot + crosspass, is 1-tegen-1 vrij sterk - verdedigend - al moet er geen al te lange weg naar de goal zijn, waardoor snelheid een rol speelt).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vertonghen miste in de voorbereiding enkele weken, miste begin dit seizoen wedstrijden en was niet zo lekker in vorm. Maar hij heeft echt wel een paar sterke wedstrijden gespeeld. Scheelt dat het seizoen nog niet eens 1/3e deel voorbij is, hij komt er weer bovenop.

Woensdag winnen van Zagreb is belangrijk. Dan ben je sowieso 3e en mag je nog zeker omhoog kijken naar plek 2. Zondag Utrecht uit, is altijd kut met peren, maar dit Utrecht is wel erg slecht. Mannen als Janssen en Vertonghen moeten ons daar maar doorheen leiden.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vertonghen is verdedigend niet zo waardeloos als jij roept. Heeft een paar mindere potjes gehad, maar was bv tegen Roda 2x prima

Was gisteren anders écht de slechtste aan Ajax-kant, zeker in de eerste helft.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Was gisteren anders écht de slechtste aan Ajax-kant, zeker in de eerste helft.

Niks van gemerkt. Verdedigend is Ajax op een slippertje van Vermeer die uitgleed niet in gevaar gekomen en hij heeft zijn taak goed uitgevoerd. Doordat Ajax met 3 verdedigers speelde moest hij meer achterin blijven, dus geen idee waarmee hij slecht was.

Vond gister niet 1 Ajacied slecht. Was een mooie teamprestatie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.