• 16.055 nieuwsartikelen
  • 179.210 films
  • 12.287 series
  • 34.130 seizoenen
  • 649.669 acteurs
  • 199.348 gebruikers
  • 9.395.292 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord had dit natuurlijk moeten winnen: kansen uitspelen is ook een kwaliteit en dat mistte Feyenoord en volgens de Cruiff logica: als je geen kool maakt, ken je ook niet winne.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Wat een schitterende bal achter het standbeen langs van El Ahmadi, trouwens. Jammer dat Schaken net buitenspel stond.

Ook grappig dat Vermeer nee schudde na zijn overtreding op Fernandez. Wel goed gekeept vandaag. Prima lijnkeeper.

Het verschil vandaag was vooral het middenveld. Clasie - El Ahmadi - Bakkal hadden het middenveld volledig onder controle.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Wat een goal van Elm

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nu zeg je weer tot 2004. En dan bedoel je vanaf 2000/2001?

Waar heb je het toch over? Het gaat pas vanaf 2005 echt slecht met Ajax. Daarvoor ging het heel behoorlijk, ondanks dat je wel eens 1 of 2 zwakke jaren kende. 1999-2001 waren niet super nee. Maar ik tel de 10 jaar die Quido noemt. Ajax is pas na 2004 weggezakt. Al is wegzakken een groot woord, bijna elk jaar zat Ajax wel dicht in de buurt van plek 1.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Daarom vraag ik vanaf wanneer, want een 6e plaats in 1998/1999 en een 5e plaats in 1999/2000 waren natuurlijk dra-ma-tisch voor een club als Ajax. Slechtste periode uit hun recente geschiedenis.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erg blij dat City eindelijk de criticasters stil weet te krijgen, en verdiend. Word een leuke Match of the Day 2 vanavond. Arsenal fans, laat de wijnflessen maar richting Manchester gaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Daarom vraag ik vanaf wanneer, want een 6e plaats in 1998/1999 en een 5e plaats in 1999/2000 waren natuurlijk dra-ma-tisch voor een club als Ajax. Slechtste periode uit hun recente geschiedenis.

Eind jaren 90 was het slecht ja. Maar toen raakte niemand zo in paniek als nu, aangezien daarvoor hele vette jaren had. En de jaren er na onder Koeman waren ook niet verkeerd. Maar daarna kreeg je 7 magere jaren die pas eind vorig seizoen opgelost leken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Tegen Zagreb weer geweldig.

Ik zei meteen erna al dat men niet meteen de polonaise moest gaan lopen, want zo goed was het allemaal niet en Zagreb zou in de EL nog geen figuur slaan, maar kennelijk denken de spelers er hetzelfde over als jij, en wanen ze zich al in de wolken na één winstpartij.

Overigens zou ik het knap vinden als jij tevreden bent over het Ajax van de laatste ongeveer vijftien jaar. Het is niet vanaf 2004 pas huilen met de pet op, ook in 98-99, 99-00, 00-01 was het al dramatisch. Daarna ging het onder Koeman best aardig (die vreemd genoeg juist door iedere Ajacied wordt afgezeken). Nadien heb ik enkel onder Ten Cate en Jol een goed half jaar gezien. Grootste probleem in - zeker de laatste zeven jaar - is de wisselvalligheid van de ploeg, die steeds weer haar wortels lijkt te vinden in de wedstrijdinstelling / -mentaliteit. Ze denken het wel op halve kracht te kunnen, hebben een grote bek in de media over hoe het dan wel moet, maar kijken nooit naar zichzelf of laten het op het veld zien. Vertonghen is daar dit seizoen nog wel het beste voorbeeld van.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jij had het over de laatste 10 jaar. En dan is het niet gek te stellen dat het pas vanaf pakweg 2005 in kakte. Dat het eind jaren 90 slecht ging weet ik ook wel. Ik heb overigens nooit gedacht dat het na Zagreb weer top zou gaan, maar ik had wel verwacht dat Ajax vandaag weinig moeite met Feyenoord zou hebben. Ajax heeft een paar overwinningen nodig. Keert het vertrouwen weer terug, gaat Ajax weer met meer lef voetballen en raak je wel weer in vorm. Dit is geen slechte ploeg als iedereen fit is en een redelijk niveau haalt.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Slecht zeker niet, maar ook niet zo geweldig als jij denkt (dacht misschien?).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Slecht zeker niet, maar ook niet zo geweldig als jij denkt (dacht misschien?).

Als ze allemaal fit zijn en niet zo bizar uit vorm zijn zoals vd Wiel dan is dit Ajax zeker een prima ploeg. Het zelfvertrouwen is compleet weg. De achterhoede die de 2 voorgaande jaren het minst van allemaal werd gepasseerd krijgt ze nu wekelijks om de oren. Het middenveld schakelt niet goed om bij balverlies en voorin is het ook wisselvallig. Alleen Boerrigter bevalt me echt en tot zijn blessure Sigthorsson idem. Sulejmani wisselt weer geweldige wedstrijden met enorme shit af.

Overigens viel Anita me vandaag ook erg tegen als controleur. Dat deed Enoh tegen Zagreb echt veel beter. Feyenoord kreeg te makkelijk het middenveld in handen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ik had het al gezegd: v/d Wiel is niet zo goed als jij denkt. Gewoon een erg beperkte voetballer.

Sightorsson is inderdaad een groot gemis, maar ontbreekt hij, dan heb je niet echt een goede spits om op te stellen. Sulejmani is eigenlijk alleen op dreef in wedstrijden tegen mindere tegenstanders, dan is hij met zijn snelheid erg nuttig.

Feyenoord heeft momenteel één van de beste middenveldlinies van Nederland. Er zit veel in: inzicht, techniek, diepte, goede passing en met Clasie ook een redelijke balafpakker. Heerlijk voetballertje, die Clasie. Kan een grote worden. En dan heb ik 't niet over zijn lengte.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De achterhoede die de 2 voorgaande jaren het minst van allemaal werd gepasseerd krijgt ze nu wekelijks om de oren.

Maar zoals ik al vaker heb aangehaald, was ook dat met meer geluk dan wijsheid. Stabiel was het alleen onder dat half jaartje Jol.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Samenvatting gekeken en viel echt op hoeveel beter Feyenoord eigenlijk was. DIe Alderwereld kan beter stoppen met verdedigen, van der Wiel wordt hier steeds afgezeken maar die Alderwereld is op dit moment ook echt waardeoos. Vertonghen mooie kopbal, maar speelde ook matig. Die linksback speelde wel leuk mee en Vermeer keept toch echt goed. Had ik niet verwacht. Voor de rest was heel Ajax slecht,. Feyenoord heeft mij echt verrast, en ik denk dat ik toch mijn woorden moet terugnemen dat Utrecht en Feyenoord gelijkwaardig zijn. Vooral die Clasie vond ik echt geweldig, jammer dat Cabral eruit werd gehaald. Is toch stukken beter dan die Cisse.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Clasie is een geweldenaar idd .

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik had het al gezegd: v/d Wiel is niet zo goed als jij denkt. Gewoon een erg beperkte voetballer.

Sightorsson is inderdaad een groot gemis, maar ontbreekt hij, dan heb je niet echt een goede spits om op te stellen. Sulejmani is eigenlijk alleen op dreef in wedstrijden tegen mindere tegenstanders, dan is hij met zijn snelheid erg nuttig.

Feyenoord heeft momenteel één van de beste middenveldlinies van Nederland. Er zit veel in: inzicht, techniek, diepte, goede passing en met Clasie ook een redelijke balafpakker. Heerlijk voetballertje, die Clasie. Kan een grote worden. En dan heb ik 't niet over zijn lengte.

Van der Wiel heeft wel zeker erg veel potentie, maar na het WK is het opeens helemaal weg. Maar de potentie heeft die jongen echt wel. Laten wij hopen dat hij het niveau in de zomer weer oppakt.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Chucky92 schreef:

Feyenoord heeft mij echt verrast, en ik denk dat ik toch mijn woorden moet terugnemen dat Utrecht en Feyenoord gelijkwaardig zijn.

Klasse (was een discussie met mij destijds ).

jammer dat Cabral eruit werd gehaald. Is toch stukken beter dan die Cisse.

Cabral zat niet in de wedstrijd, maar Cissé kan maar weinig met een bal. Vond het al geen geweldenaar bij Roda, maar wat hij de laatste jaren laat zien.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Van der Wiel heeft wel zeker erg veel potentie, maar na het WK is het opeens helemaal weg. Maar de potentie heeft die jongen echt wel. Laten wij hopen dat hij het niveau in de zomer weer oppakt.

Ik heb het nooit een geweldige voetballer gevonden, al kon hij vrij gemakkelijk meevoetballen. Nu hij dat al niet meer kan, is hij waardeloos.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

(quote)

Cabral zat niet in de wedstrijd, maar Cissé kan maar weinig met een bal. Vond het al geen geweldenaar bij Roda, maar wat hij de laatste jaren laat zien.

Was dat met jou? Haha, kan best. Feyenoord verrast mij (ik denk dat niemand dit verwacht had) en Utrecht steld teleur. Feyenoord kan zeker voor Europees voetbal gaan terwijl ik het gevoel heb dat het seizoen voor Utrecht al zowat over is. Europees halen wij denk ik niet en degraderen gaat ook niet gebeuren.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

De 5e plaats moet haalbaar zijn voor Feyenoord. Hoger is te hoog gegrepen. Voor 't seizoen heb ik ingezet op de 6e plaats. Groningen en Vitesse zijn de grootste concurrenten voor de 5e plaats.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

(quote)

Cabral die doet trucjes en vaak gaan ze fout, maar af en toe gaan ze ook goed. Wat een prachtig schot was dat, wat Vermeer uit de kruising tikte en tegen de lat stoot. Als Cabral wat constanter wordt kan hij zeker belangrijk gaan worden voor Feyenoord. Maar ik zou een speler die onverwachts wat leuks kan doen (Cabral) niet wisselen voor een speler die niks kan (Cisse).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Samenvatting gekeken en viel echt op hoeveel beter Feyenoord eigenlijk was. DIe Alderwereld kan beter stoppen met verdedigen, van der Wiel wordt hier steeds afgezeken maar die Alderwereld is op dit moment ook echt waardeoos. Vertonghen mooie kopbal, maar speelde ook matig. Die linksback speelde wel leuk mee en Vermeer keept toch echt goed. Had ik niet verwacht. Voor de rest was heel Ajax slecht,. Feyenoord heeft mij echt verrast, en ik denk dat ik toch mijn woorden moet terugnemen dat Utrecht en Feyenoord gelijkwaardig zijn. Vooral die Clasie vond ik echt geweldig, jammer dat Cabral eruit werd gehaald. Is toch stukken beter dan die Cisse.

Alderweireld is juist de enige die dit seizoen nog wel behoorlijk verdedigd. Paar keer ballen al van de lijn gehaald (oa tegen PSV en AZ) en daarnaast ook kopsterk en goed in de duels. De rest achterin valt wel tegen.

Ik ben trouwens wel benieuwd of kos ook zijn ongelijk over Vermeer durft te toe te geven. Keept echt uitstekend dit seizoen (zijn voetballende vermogen moet nog wel beter met uittrappen en meevoetballen).

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De 5e plaats moet haalbaar zijn voor Feyenoord. Hoger is te hoog gegrepen. Voor 't seizoen heb ik ingezet op de 6e plaats. Groningen en Vitesse zijn de grootste concurrenten voor de 5e plaats.

Vitesse is inderdaad een concurrent, maar zoals ik het nu zie denk ik niet dat Groningen echt een concurrent wordt voor Feyenoord.

Voor de titel: Ajax, PSV, AZ

Voor Europees: Twente, Feyenoord Vitesse

Degradatie: Exelscior of VVV

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Vitesse is inderdaad een concurrent, maar zoals ik het nu zie denk ik niet dat Groningen echt een concurrent wordt voor Feyenoord.

Voor de titel: Ajax, PSV, AZ

Voor Europees: Twente, Feyenoord Vitesse

Degradatie: Exelscior of VVV

Twente kan je nog gewoon bij ''voor de titel'' zetten hoor. De vier die voor de titel gaan spelen zullen dat nog wel een tijdje doen. Ik had het niet verwacht, maar ook AZ kan je daar nu bij zetten. Na vorige week al eigenlijk.

Degradatie is al wel duidelijk. Excelsior absoluut op plek 18. Ploeg is zo enorm zwak, mist scorend vermogen en kan er gewoon niet in blijven.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Alderweireld is juist de enige die dit seizoen nog wel behoorlijk verdedigd. Paar keer ballen al van de lijn gehaald (oa tegen PSV en AZ) en daarnaast ook kopsterk en goed in de duels. De rest achterin valt wel tegen.

Ik ben trouwens wel benieuwd of kos ook zijn ongelijk over Vermeer durft te toe te geven. Keept echt uitstekend dit seizoen (zijn voetballende vermogen moet nog wel beter met uittrappen en meevoetballen).

Vermeer is goed bezig. Hoewel ik al wist dat hij een goede lijnkeeper was. Overall kan hij nog een stuk sterker worden.

Vandaag was Alderweireld niet best. Maar goed, wie was er vandaag wel best aan Ajax'zijde? Enkel Vermeer, maar die hield het maar 64 minuten vol.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Degradatie is al wel duidelijk. Excelsior absoluut op plek 18. Ploeg is zo enorm zwak, mist scorend vermogen en kan er gewoon niet in blijven.

Je weet niet wat er in de winterstop gebeurt. De verschillen onderin zijn vrij klein (al is Excelsior momenteel duidelijk de zwakste). Kan zomaar veranderen. Vorig seizoen kreeg Excelsior er Roorda bij in de winterstop.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vandaag was Alderweireld niet best. Maar goed, wie was er vandaag wel best aan Ajax'zijde? Enkel Vermeer, maar die hield het maar 64 minuten vol.

Koppers deed het behoorlijk goed. Dat zegt wel alles, dat een keeper en een debutant de besten waren.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Verdienste van Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je weet niet wat er in de winterstop gebeurt. De verschillen onderin zijn vrij klein (al is Excelsior momenteel duidelijk de zwakste). Kan zomaar veranderen. Vorig seizoen kreeg Excelsior er Roorda bij in de winterstop.

VVV heeft scorende spelers voorin en een ervaren middenveld. RKC is al veel te ver uitgelopen en de Graafschap pakt ook punten. Meer ploegen zijn er niet voor de laatste 3 plaatsen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.