- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij is Didulica een Australiër met Kroatisch bloed, dus niet zo vreemd dat hij daar loopt. Ajax is weer een oude club van hem, misschien heeft ie wel familie in de buurt of is hij uitgenodigd door Ajax.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ja, dat dachten wij ook al. Maar toch, het is wel even raar opkijken wanneer je zo iemand ziet rondlopen in een vreemde stad.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Terug van een leip tripje naar Zagreb waar we o.a. 3 uur lang bij de grens hebben stil gestaan vanwege drugscontrolen en de halve bus uit de kleren moest vanwege een jointje. Belachelijke gang van zaken daarzo in Zagreb.
Eerder nogal dom om op die manier de aandacht op je te vestigen. Als je je fatsoenlijk (= naar de normen van de kroaten) gedraagt was er niets aan de hand geweest.
Verder chapeau dat je geweest bent. Eindelijk weer eens wat acceptabels van Ajax zijde. Heeft toch altijd iets speciaals die europese uitwedstrijden. Mag je daar nog op eigen gelegenheid heen tregenwoordig? Ik wil wel naar Lyon, maar dan wel met eigen auto.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Eerder nogal dom om op die manier de aandacht op je te vestigen. Als je je fatsoenlijk (= naar de normen van de kroaten) gedraagt was er niets aan de hand geweest.
Probleem is dat die Kroaten je proberen te naaien. Eerst geven ze aan dat ze de hele bus overhoop zullen halen(incl. politiehonden) en wanneer ze wat vinden dat de bus teruggestuurd wordt naar Nederland. We kregen de kans om de drugs, fakkels e.d. in te leveren en dan zouden er geen sancties volgen. Dus iemand had anoniem een jointje ingeleverd middels een vuilniszak.
10 minuten later komt die agent terug en opeens moet die jongen zich melden en dat hij er slechts met een lichte boete vanaf komt, anders mogen we allemaal terug. Dus ze hielden zich niet aan hun woord.
Weer een kwartier later worden we per 15 uit de bus gehaald, in een hok gestopt en moesten we 1 voor 1 een kamertje in en moesten we compleet naakt gaan. Pas richting het einde toen we de drie uur naderden werden ze wat soepeler en hadden een paar gasten die er "normaal" uitzagen zoals ik geluk en werd er slechts gevraagd of ik rookte. Heerlijk zo'n agent die staat te roken in een niet-rokers hok en vervolgens zegt dat we 20 sec. hebben om te bekennen.
De jongen kwam er met een "kleine" boete van 350 euro vanaf, moest om 4 uur voor de rechter in Zagreb verschijnen en was pas bij aanvang van de wedstrijd vrijgelaten. Met de hele bus de boete betaald, dus verder weinig problemen meer
Thanks, dit zijn juist de leukste tripjes omdat hier de echte fans naar toe gaan. Wanneer er een Duitse, Engelse of andere leuke ploeg wordt geloot die gunstig gelegen ligt en geen slechte reputatie heeft kan iedereen. Wanneer er een ploeg als Zagreb geloot wordt kan niemand opeens meer. Ideaal tripje dus om heen te gaan.
Alle EU wedstrijden zijn op vrij vervoer, dus je mag gaan en staan waar je wilt. Voor dit soort tripjes worden er echter vaak tripjes met de bus georganiseerd, dus dat is ook altijd een alternatief. Heb je een clubcard o.i.d.? Ik verwacht wel dat je ook wel naar Lyon kan met enkel een clubcard.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vanwege een jointje? Is daar gewoon illegaal hoor. Beetje dom dat mee te nemen. Al sta ik sowieso niet zo hoog met het IQ van de gemiddelde Ajax supporter
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is die film ook het aanzien waard? Want die quote is fucking brilliant haha.
Best een aardige film, alleen voor dit personage van Burkhalter. Echt hilarisch.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Vanwege een jointje? Is daar gewoon illegaal hoor. Beetje dom dat mee te nemen. Al sta ik sowieso niet zo hoog met het IQ van de gemiddelde Ajax supporter
.
Zaten ook "stoere casuals" in de bus he, die snuiven allemaal ook. Maar schijten hem als de Kroatische politie begint te dreigen
Gebeurt bij elke club met dit soort typjes. Ik kijk er niet eens raar meer van op. Je zult het mij echter nooit zien doen al die drugs, die mood swings van die mensen die gebruiken zijn soms beangstigend.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Probleem is dat die Kroaten je proberen te naaien. Eerst geven ze aan dat ze de hele bus overhoop zullen halen(incl. politiehonden) en wanneer ze wat vinden dat de bus teruggestuurd wordt naar Nederland. We kregen de kans om de drugs, fakkels e.d. in te leveren en dan zouden er geen sancties volgen. Dus iemand had anoniem een jointje ingeleverd middels een vuilniszak.
10 minuten later komt die agent terug en opeens moet die jongen zich melden en dat hij er slechts met een lichte boete vanaf komt, anders mogen we allemaal terug. Dus ze hielden zich niet aan hun woord.
Weer een kwartier later worden we per 15 uit de bus gehaald, in een hok gestopt en moesten we 1 voor 1 een kamertje in en moesten we compleet naakt gaan. Pas richting het einde toen we de drie uur naderden werden ze wat soepeler en hadden een paar gasten die er "normaal" uitzagen zoals ik geluk en werd er slechts gevraagd of ik rookte. Heerlijk zo'n agent die staat te roken in een niet-rokers hok en vervolgens zegt dat we 20 sec. hebben om te bekennen.
De jongen kwam er met een "kleine" boete van 350 euro vanaf, moest om 4 uur voor de rechter in Zagreb verschijnen en was pas bij aanvang van de wedstrijd vrijgelaten. Met de hele bus de boete betaald, dus verder weinig problemen meer
Thanks, dit zijn juist de leukste tripjes omdat hier de echte fans naar toe gaan. Wanneer er een Duitse, Engelse of andere leuke ploeg wordt geloot die gunstig gelegen ligt en geen slechte reputatie heeft kan iedereen. Wanneer er een ploeg als Zagreb geloot wordt kan niemand opeens meer. Ideaal tripje dus om heen te gaan.
Alle EU wedstrijden zijn op vrij vervoer, dus je mag gaan en staan waar je wilt. Voor dit soort tripjes worden er echter vaak tripjes met de bus georganiseerd, dus dat is ook altijd een alternatief. Heb je een clubcard o.i.d.? Ik verwacht wel dat je ook wel naar Lyon kan met enkel een clubcard.
Tuurlijk zijn dat naaiacties. Alleen als je die gasten een beetje kent weet je wat je kan verwachten. Het conflict met de serviers en de moslims is ook niet altijd in alle redelijkheid opgelost. Ik begrijp dat het met een stel onverlaten (sorry dat ik ze zo noem Rep) een utopie is, maar als ik naar dat soort landen ga en ik zou blowen, dan ben ik wel zo slim om mijn spullen in dat geval even thuis te laten.
Anyway....Ik heb inderdaad een CL. Ben zes jaar geleden ook op eigen gelegenheid geweest. ik vroeg me alleen even af of dat nu nog steeds kan. Thanks voor de uitleg. Ik teken nu alvast voor het scenario van toen. Volledig weggespeeld worden en met 0-2 huiswaarts keren 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, uiteraard. Bij mij in het vak heb je die ook maar echt Europese uitwedstrijden zit er niet meer in de laatste jaren. Ben een beetje ontvreemd
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pienaar en Vd Vaart
En ik meen Chivu met een rode kaart...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat speelt Arsenal dra-ma-tisch. En wat is die Braziliaanse linksback een drama. Arsenal zou beter zijn met Pieters dan met die Braziliaan. De rest van Arsenal is echt slecht zeg, met uitzondering op Rosicky en Persie. Wallcot kan alleen maar rennen, Arshavin kan niks, en verdedigend is het echt een drama.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik werd bijkans gek toen. Alleen een beetje jammer dat ik na de wedstrijd erg hard moest rennen voor een stuk of twintig Algerijnen met capuchon die de nederlaag wat minder konden verkroppen. Niet de enige miraculeuze uitmatch dat seizoen trouwens. Ik kan me nog het gelijkspel op Valencia herinneren. Ik heb Ajax zelden zo van de mat gespeeld zien worden.
Rode kaart voor Chivu overkwam hem wel vaker trouwens 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Tegenwoordig valt het wel mee wavanbuuren. Vooral Frankrijk is ook wel erg qua ME en dergelijke. Die zorgen er wel voor dat je als uitsupporter veilig dat stadion uit kan.
Ja, uiteraard. Bij mij in het vak heb je die ook maar echt Europese uitwedstrijden zit er niet meer in de laatste jaren. Ben een beetje ontvreemd
.
En dan niet eens vrijwillig dat je niet heen gaat. Dat is wel sneu eigenlijk 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat speelt Arsenal dra-ma-tisch. En wat is die Braziliaanse linksback een drama. Arsenal zou beter zijn met Pieters dan met die Braziliaan. De rest van Arsenal is echt slecht zeg, met uitzondering op Rosicky en Persie. Wallcot kan alleen maar rennen, Arshavin kan niks, en verdedigend is het echt een drama.
Ziet er werkelijk niet uit. Ik heb echt medelijden met Respekked. Ongelofelijk dta er zo weinig over is gebleven van die voetbalmachine. Word echt tijd dat Wilshere terug komt. Breng Oxlade, nu!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik werd bijkans gek toen. Alleen een beetje jammer dat ik na de wedstrijd erg hard moest rennen voor een stuk of twintig Algerijnen met capuchon die de nederlaag wat minder konden verkroppen. Niet de enige miraculeuze uitmatch dat seizoen trouwens. Ik kan me nog het gelijkspel op Valencia herinneren. Ik heb Ajax zelden zo van de mat gespeeld zien worden.
Haha al die uitduels waren krankzinnig dat seizoen. Valencia met Didulica ja
Had 8-0 kunnen worden, maakte Ajax 0-1 vlak voor tijd. Met 1-1 kwamen we toen geweldig weg.
Mooiste vond ik nog dat seizoen AS Roma uit. 0-1 na 30 seconden, toen 1-1 en bij verlies lagen we er uit, met de rest waren we door. Laatste half uur was echt zenuwslopend. Ik zie Roma in de blessuretijd nog net naast de paal koppen. Krankzinnig. Maar vreselijk mooi, die ontlading toen we door waren. Die 2e poule (toen moest je in de CL nog 2 groepsfases doorkomen voordat de KO fase begon) was goed voor 1 zege en 5x gelijkspel 
Over Milan uit begin ik maar niet 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ziet er werkelijk niet uit. Ik heb echt medelijden met Respekked. Ongelofelijk dta er zo weinig over is gebleven van die voetbalmachine. Word echt tijd dat Wilshere terug komt. Breng Oxlade, nu!
Vooral triest wat ze voor de transferdeadline met hun geld hebben gedaan. Mertesacker en Arteta zijn nou niet de mannen die het verschil maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vooral triest wat ze voor de transferdeadline met hun geld hebben gedaan. Mertesacker en Arteta zijn nou niet de mannen die het verschil maken.
Ja, echt totale panic buys. Zo hou je wel heel weinig over ja.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dit Arsenal gaat de top 5 in Engeland niet halen nee.
Man U en Man City voor 1 en 2.
Chelsea voor 3.
Liverpool en Spurs voor 4 en 5.
Daarna de rest.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ze hadden volgens mij wel een tijdje (maandje (?)) de tijd toen Fabregas en Nasri verkocht waren. Zat toen in Spanje begin augustus en eind augustus is die afgelopen toch? Gingen ze op het laatst nog 40 miljoen neerleggen voor Gotze, de laatste dag dacht ik. Ik denk dan, hadden zij beter niet in die maand versterkingen kunnen halen. Misschien Hummels van Dortmund als goeie verdediger, of die linksback van Tottenham. Maar die Benayoun is volgens mij niks, Merthasacker een grote houthakker,. Heb echt medelijden met van Persie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit Arsenal gaat de top 5 in Engeland niet halen nee.
Man U en Man City voor 1 en 2.
Chelsea voor 3.
Liverpool en Spurs voor 4 en 5.
Daarna de rest.
Zit me niet zo te provoceren man
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zit me niet zo te provoceren man
.
Ben ik goed in 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Haha al die uitduels waren krankzinnig dat seizoen. Valencia met Didulica ja
Had 8-0 kunnen worden, maakte Ajax 0-1 vlak voor tijd. Met 1-1 kwamen we toen geweldig weg.
Mooiste vond ik nog dat seizoen AS Roma uit. 0-1 na 30 seconden, toen 1-1 en bij verlies lagen we er uit, met de rest waren we door. Laatste half uur was echt zenuwslopend. Ik zie Roma in de blessuretijd nog net naast de paal koppen. Krankzinnig. Maar vreselijk mooi, die ontlading toen we door waren. Die 2e poule (toen moest je in de CL nog 2 groepsfases doorkomen voordat de KO fase begon) was goed voor 1 zege en 5x gelijkspel 
Over Milan uit begin ik maar niet
Waren inderdaan superspannende wedstrijden. Helaas was dat ook meteen de laatste keer dat we echt wat voorstelden. Als je dat elftal naast dat van nu legt, dan is het verschil toch wel schrijnend. Maar goed, laten we hopen dat gisteren het begin van beteren tijden in heeft geluid.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze hadden volgens mij wel een tijdje (maandje (?)) de tijd toen Fabregas en Nasri verkocht waren. Zat toen in Spanje begin augustus en eind augustus is die afgelopen toch? Gingen ze op het laatst nog 40 miljoen neerleggen voor Gotze, de laatste dag dacht ik. Ik denk dan, hadden zij beter niet in die maand versterkingen kunnen halen. Misschien Hummels van Dortmund als goeie verdediger, of die linksback van Tottenham. Maar die Benayoun is volgens mij niks, Merthasacker een grote houthakker,. Heb echt medelijden met van Persie.
Klopt, allemaal niet zo slim. Had sowieso tegen Barcaa gezegd als jullie Cesc nou weer zo graag hebben, dan willen wij Thiago Alcantara. Barca was zo blind gestaard op Cesc dat ze 'm nog hadden kunnen krijgen ook. Of Ganso uit Brazilië halen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Dan vraag ik het je direct? Waar eindigen de magpies volgens jou? 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Lekkere goal van Boateng. Dood op de voet en daarna de uithaal onderkant lat!
Milan - Borisov 2-0
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waren inderdaan superspannende wedstrijden. Helaas was dat ook meteen de laatste keer dat we echt wat voorstelden. Als je dat elftal naast dat van nu legt, dan is het verschil toch wel schrijnend. Maar goed, laten we hopen dat gisteren het begin van beteren tijden in heeft geluid.
De ploeg van toen was ook gewoon geniaal. Bijna allemaal zijn ze wel in de Europese top of net iets daaronder uitgekomen.
Stekelenburg, Heitinga, Maxwell, Chivu, Sneijder, Pienaar, Vd Vaart, Zlatan, Nigel de Jong....die hebben toch allemaal een schitterende carrière gekregen zeg.
Onder Blind trouwens nog wel een keer de KO fase gehaald, was toen ook wel een aardige pot thuis tegen Inter met de 2-2. Maar zo goed als in 2003 zijn we nooit meer geweest nee. Koeman zette het toen tactisch ook allemaal erg goed neer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat toch weer kut met peren met mijn toto. Ik ben echt de meest trieste titelverdediger ooit. Op Italië na afgelopen WK
.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Klopt, allemaal niet zo slim. Had sowieso tegen Barcaa gezegd als jullie Cesc nou weer zo graag hebben, dan willen wij Thiago Alcantara. Barca was zo blind gestaard op Cesc dat ze 'm nog hadden kunnen krijgen ook. Of Ganso uit Brazilië halen.
Klopt, Ganso was ook geen verkeerde geweest. Waar ik overigens wel echt moe wordt (waarschijnlijk krijg ik nou de hele MovieMeter crew tegen mij), is het ophemelen van Arsenal. Ten eerste speelt er vanavond bijvoorbeeld geen Engelsman in het team, dat vind ik al achterlijk. Ten tweede smijten hun niet met geld, nee, maar zij halen overal talenten vandaan voor de meest gierige prijs. Geen eigen spelers opleiden, maar van Persie op zijn 19e (?) van Feyenoord vandaan halen. Van mij mogen zij best hun team volstoppen met talenten, maar dan niet zo hypocriet naar de grote clubs wijsen die gewoon veel geld betalen voor een speler, dan overal een talent weghalen en zeggen dat zij het ideaal doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
.
Dan vraag ik het je direct? Waar eindigen de magpies volgens jou?
Ik ken ze niet goed genoeg, maar ik zou gokken op 6 of 7. Samen met Arsenal onder die 5. Al vraag ik me af of ik Liverpool wel goed in schaal. Die hebben een prima voorhoede maar daarachter is het op Gerrard na echt matig.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Om het de jaren daarna weer erg hard af te breken 
Daar had je inderdaad nog verschillende spelers die iets extra's konden.
Kijk alleen eens naar je backs. Trabelsi en Maxwell versus wat je nu hebt. En dan heb ik het nog niet eens over een spits als Ibra.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.