• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.866 films
  • 12.626 series
  • 34.954 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.692 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

rep_robert schreef:

Ik heb het alleen over DIE situatie, de situatie DIE Frank de Boer aanhaalde in het interview. Dat was gewoon een belachelijk moment dat je het NIET voetballend moet oplossen omdat je het jezelf alleen moeilijk maakt omdat je onder hevige druk staat.

Vind jij, maar de Boer niet. Positiespel, de grote rondo, lekker laten rondgaan, die bal. En wie 'm steeds verspeelt, mag uitkijken naar een andere club.

Voor de rest doet Frank de Boer (en jullie ook naar aanleiding van die opmerking) alsof er constant bij elke bal naar de keeper wordt gefloten, wat een onzin.

Nee hoor. Je voelt je gewoon een beetje aangesproken.

Dat is ook wat iedereen zegt, het is maar hopen dat de Boer niet een te hoog niveau nastreeft.

Liever op die manier op de bek gaan, dan lafjes achter een (doel)puntje verschuilen. Is ook niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort teksten zijn van subtop niveau. Er is zoveel meer uit te persen dan wat Ajax de afgelopen jaren heeft gebracht. Waar dat eindigt zal me een zorg zijn, maar het zou wel fijn zijn als er weer eens stijgende lijn wordt ingezet. Misschien dat je dan eens lacht als de laatste vier weer eens kinderlijk eenvoudig wat jagende tegenstanders van het kastje naar de muur spelen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

'Coronel floot Van den Boog terug'

11 april 2011 TP AD.nl

Rik van den Boog is afgelopen weekend teruggefloten door Uri Coronel na zijn uitspraken over jeugdtrainers die zouden moeten vertrekken. Dat zei Johan Derksen vanavond in Voetbal International. Van den Boog meldde vorige week tegenover werknemers op De Toekomst dat Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Wim Jonk en Ruben Jongkind - aanhangers van Johan Cruijff - aan het einde van het seizoen moeten vertrekken. Coronel zou Van den Boog duidelijk hebben gemaakt dat hij voor zijn beurt heeft gesproken.

Van den Boog meldde later op Ajax.nl dat de toekomst van de vier trainers nog onduidelijk is. Hun contracten zouden voorlopig niet verlengd worden in verband met de onzekere situatie op bestuurlijk niveau.

Kut vd Boog. Wordt steeds meer duidelijk dat hij een firma List en Bedrog is.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Vind jij, maar de Boer niet. Positiespel, de grote rondo, lekker laten rondgaan, die bal. En wie 'm steeds verspeelt, mag uitkijken naar een andere club.

(quote)

Nee hoor. Je voelt je gewoon een beetje aangesproken.

(quote)

Liever op die manier op de bek gaan, dan lafjes achter een (doel)puntje verschuilen. Is ook niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort teksten zijn van subtop niveau. Er is zoveel meer uit te persen dan wat Ajax de afgelopen jaren heeft gebracht. Waar dat eindigt zal me een zorg zijn, maar het zou wel fijn zijn als er weer eens stijgende lijn wordt ingezet. Misschien dat je dan eens lacht als de laatste vier weer eens kinderlijk eenvoudig wat jagende tegenstanders van het kastje naar de muur spelen.

Ik neem het ook een beetje persoonlijk, omdat ik mij als seizoenkaarthouder een beetje gepiepelt voel door dat soort uitspraken van een trainer. Ik snap heus wat hij wilt bereiken en ik snap jou ook, alleen het gaat me puur om het feit dat je soms niet alles voetballend kan oplossen, zoals hierboven ook al is vermeld. Volgens mij eindigde dat heen en weer getik met Vermeer na die 4/5 gevaarlijke terugspeelballen ook in een lange trap naar voren(scheelt ook tijd als je het eerder doet), al kan ik dat niet meer met zekerheid zeggen

Het gaat er meer om dat het niet zo kinderlijk eenvoudig was zoals het eigenlijk wel hoort te zijn. Zoiets hoor je alleen met zekerheid te doen en in die situatie stonden ze vanaf de 1e pass al onder druk. Ik lach er dan iig niet om als het op het nippertje goed gaat, ik tolereer zoiets ook pas als het ook echt wil.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Van Geel: Meeuwis geen prioriteit, komst Hadouir onzin

De kans dat Marcel Meeuwis ook volgend seizoen het shirt van Feyenoord draagt, is klein. Als het aan aanstaand technisch directeur Martin van Geel ligt, blijft het contract voor de Brabantse middenvelder beperkt tot een halfjaar. 'Onze prioriteit ligt bij het vinden van een nieuwe spits,' zegt Van Geel tegen NUsport.

Hoewel trainer Mario Been zich al lovend had uitgelaten over Meeuwis - hij wil de oud-speler van Roda Jc graag houden - ziet Van Geel een langer verblijf van Meeuwis niet zitten. 'Met Leroy Fer, Kelvin Leerdam, Kamohelo Mokotjo, Ricky van Haaren, Adil Auassar en Jordy Clasie zitten we dik in de ondersteunende middenvelders. En Karim El Ahmadi komt er mogelijk ook weer bij.

'Daarnaast hebben we nog een aanvallende middenvelder en een linkervleugelverdediger nodig. Marcel is een goede speler met een prima kwaliteit, maar als technisch directeur moet je alles meewegen. Dus ook de balans in de selectie en het beschikbare budget.'

Van Geel heeft de geruchten van een komst van Roda Jc-regisseur Anouar Hadouir in NUsport meteen tegengesproken. Hij doet ze af als onzin. 'Ik heb geregeld contact met Mario over volgend seizoen. Hij heeft de naam van Anouar nooit genoemd. En ik heb al eerder gezegd dat ik niet van plan ben om spelers transfervrij van Roda mee te nemen. Daar blijf ik bij.'

===

Als Vormer nog niet komt en Meeuwis gaat weg, dan heeft van Geel zijn eerste fout al te pakken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, juist heel verstandig dat hij zich niet laat leiden door een narrow window. En de prioriteiten liggen inderdaad ergens anders.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Prioriteiten liggen naast de spitspositie ook op die positie. Met Meeuwis ipv El Ahmadi heb je veel meer body en draait het middenveld vele malen beter.

Clasie moet zich nog bewijzen, net als van Haaren, Mokotjo en Aussaur. Hou je dus eigenlijk alleen Fer en Leerdam over, en laatgenoemde zie ik liever ook niet op het middenveld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je Meeuwis wilt, zou je toch iemand van de hand moeten doen. Van Geel doet juist net de dingen niet waardoor Feyenoord in de shit zit. Voor mij al een bewijs dat van Geel de juiste man is, doe teen verstandige overweging. Net als zijn reactie op de scoutingsbezigheden van Gudde.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

leuke column betreffende Andries J. : Weblog - Ronald Giphart - ronaldgiphart.nl

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als je Meeuwis wilt, zou je toch iemand van de hand moeten doen.

Zo snel mogelijk El Ahmadi ergens proberen te stallen. Niemand wil Aussaur hebben, ben ik bang.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zou een optie zijn, al ben ik een fan van El Ahmadi. Geweldige speler, technisch erg sterk, ik zal 'm nog een kans geven.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Waarom? Hij heeft genoeg kansen gehad en ongeveer 3 goede wedstrijden gespeeld in het shirt van Feyenoord. Ik snap niet dat je niet inziet dat Feyenoord met Meeuwis ipv El Ahmadi een veel meer solide middenveld heeft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vond 'm nooit slecht. Altijd minimaal een 6, met soms een uitzondering. El Ahmadi kan niet samen met Meeuwis opgesteld worden? m.i. wel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

leuke column betreffende Andries J. : Weblog - Ronald Giphart - ronaldgiphart.nl

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vond 'm nooit slecht. Altijd minimaal een 6, met soms een uitzondering. El Ahmadi kan niet samen met Meeuwis opgesteld worden? m.i. wel.

El Ahmadi kun je best achter de hand hebben, maar daar kost hij dus teveel voor en heb je financieel geen ruimte voor Meeuwis. Ik heb liever Fer naast Meeuwis (mocht Vormer aankomend seizoen niet komen - dan hoeft Meeuwis niet te blijven).

Altijd minimaal een 6? Als je beter kijkt niet, hoor. Ik heb het al vaker gezegd: hij liet Feyenoord slechter voetballen, door telkens weer de snelheid uit iedere aanval te halen. Zijn passing is, met zijn techniek, ook ontzettend beroerd. Iedere wedstrijd wel een paar foute ballen over 5 meter.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Zwak, heel zwak stuk. Omdat hij hem 10 jaar terug eens kort meegemaakt heeft plots zo'n pro-verhaaltje zonder enige inhoud?

Dit is toch wel met afstand de leukste column over Jonker:

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/164678/Jonker-is-fulltime-het-eeltknobbeltje-van-Van-Gaal.htm

Goh, die ophef toen herinner ik me nog wel. Lachen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

El Ahmadi kun je best achter de hand hebben, maar daar kost hij dus teveel voor en heb je financieel geen ruimte voor Meeuwis. Ik heb liever Fer naast Meeuwis (mocht Vormer aankomend seizoen niet komen - dan hoeft Meeuwis niet te blijven).

Ik zie Fer ook graag naast Meeuwis/Vormer hoor .

Altijd minimaal een 6? Als je beter kijkt niet, hoor. Ik heb het al vaker gezegd: hij liet Feyenoord slechter voetballen, door telkens weer de snelheid uit iedere aanval te halen. Zijn passing is, met zijn techniek, ook ontzettend beroerd. Iedere wedstrijd wel een paar foute ballen over 5 meter.

Dat was wat overdreven maar laat ik zeggen hij is niet slechter dan de rest van zijn middenveld collega's. Dat kwam toen ook dat het helemaal niet liep en hij te graag wou. Hij is dan ook meer een speler voor positiespel, één keer raken. Lange ballen hoef je niet te verwachten nee. Ik wil 'm nog niet afschrijven.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Eén keer raken? Hij deed het alleen nooit, ook niet als hij de mogelijkheid had - daar heb ik vaak op gelet. Altijd aannemen, draaien, kappen, lopen, of een balletje terug. Een enkele keer leverde hij een mooie steekbal af.

Hij was niet minder dan zijn collega's nee, maar we willen toch beter worden? Met hem erbij gaat dat nooit lukken. Wel met een type Meeuwis/Vormer. En El Ahmadi zou nog wat geld op kunnen leveren + zal een aardig salaris verdienen. Zonde van het geld, dat we zo goed kunnen gebruiken.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

El Ahmadi zou eens bij Ajax, PSV of Twente moeten spelen. Weet ik zeker dat ze wat aan hem hebben. Het is alleen geen bikkelaar. Maar hij hoeft echt niet onder te doen voor Hutchinson, De Zeeuw of Brama. Ahmadi mist alleen wat pit. Soms loopt hij er irritant nonchalant bij.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Misschien. Maar dan wel in een goed lopend Ajax, PSV en Twente. Denk dat hij bij Twente dus de beste kans maakt momenteel. Maar hij is iemand die goed mee kan doen in een goeddraaiend elftal, en dat kunnen er best veel. Hij zal het team niet direct beter maken.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Twente draait ook niet bepaald goed qua spel...

Hij zou het beste bij Ajax of Twente passen denk ik. Zij spelen het voetbal wat bij El Ahmadi past. Alleen is hij geen speler die een ploeg op sleeptouw neemt in een moeilijke fase. Wat dat betreft hoef ik hem niet. Maar voetbaltechnisch is hij gewoon prima.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Zwak, heel zwak stuk. Omdat hij hem 10 jaar terug eens kort meegemaakt heeft plots zo'n pro-verhaaltje zonder enige inhoud?

Dit is toch wel met afstand de leukste column over Jonker:

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/164678/Jonker-is-fulltime-het-eeltknobbeltje-van-Van-Gaal.htm

Goh, die ophef toen herinner ik me nog wel. Lachen

Tja, Dijkshoorn heeft Jonker zelfs nog nooit meegemaakt.... Hoe zwak zou dat dan wel niet moeten zijn dan...

Ik hou wel van wat tegengas tegen al dat volk dat schaapachtig iemand veroordeeld zonder ook maar een beetje te weten wie het is.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Twente draait ook niet bepaald goed qua spel...

Hij zou het beste bij Ajax of Twente passen denk ik. Zij spelen het voetbal wat bij El Ahmadi past. Alleen is hij geen speler die een ploeg op sleeptouw neemt in een moeilijke fase. Wat dat betreft hoef ik hem niet. Maar voetbaltechnisch is hij gewoon prima.

Hij zou op dit moment het best bij Twente passen. Zij hebben genoeg spelers het tegenovergestelde van hem zijn en spelen toch compact en collectief. Al denk ik niet dat hij daar nu zal slagen; het is een heel ander elftal dan destijds, toen hij er speelde, en de druk is nu groter, ze moeten winnen.

Hij heeft best veel techniek, maar hij heeft moeite om het te combineren met effectiviteit.

Ik vond hem altijd een goede voetballer, maar ben op 'm uitgekeken. Hij is niet zo goed gebleken als ik voorheen dacht.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Iedereen weet toch wel wie Jonker is denk ik.

Het feit dat hij gister zei dat hij voor zijn taak als interim coach eerst overlegde met zijn vrouw, toen met Louis, toen weer met zijn vrouw en toen weer met Louis geeft wel aan wat dit voor kontekruiper is.

Laten we niet doen of het nou een vakman is. Zijn beleid heeft Willem II richting degradatie geleid. En toen het waardeloos liep vertrok hij snel op de trein naar Munchen.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nuff said.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

rep_robert schreef:

Ik lach er dan iig niet om als het op het nippertje goed gaat, ik tolereer zoiets ook pas als het ook echt wil.

Hoe denk je dat de succesvolle elftallen zijn ontstaan? Ik was er zelf niet bij, maar ik kan me zo voorstellen dat in de tachtiger jaren de mensen in de Meer ook flink zaten te bibberen toen Cruijff Menzo als een soort extra laatste man/vliegende keep liet spelen.

Toen van Gaal middenvelder Jonk steevast voor z'n driemansverdediging liet spelen, leverde dat ook bloednerveuze momenten en puntverlies op. Het duurde een aantal seizoen eer van Gaal kampioen werd, hoor. En in de tussentijd werd hij in de pers afgemaakt toen Parma als een warm mes door zijn boter ging. Deze tien jaar Ajax staan bol van hachelijke momenten, maar er zijn ook veel heugelijke.

Een aantal daarvan staan in de prijzenkast. Vergelijk dat eens met de afgelopen tien jaar safety first en resultaatvoetbal. Op het moment dat er weer iets van Ajax-filosofie te bekennen valt, zou je juist de fouten moeten tolereren. Misschien winnen we op den duur dan nog eens wat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee bijna niemand, en de mensen die het hardst roepen hebben de man nog nooit aan het werk gezien.

Het feit dat hij gister zei dat hij voor zijn taak als interim coach eerst overlegde met zijn vrouw, toen met Louis, toen weer met zijn vrouw en toen weer met Louis geeft wel aan wat dit voor kontekruiper is.

Dat lijkt vooral van buitenaf. Dit zijn, zowel privé als zakelijk, ingrijpende gebeurtenissen. Lijkt me vrij normaal dat je die met alle betrokkenen overlegt.

Laten we niet doen of het nou een vakman is. Zijn beleid heeft Willem II richting degradatie geleid. En toen het waardeloos liep vertrok hij snel op de trein naar Munchen.

Laten we het erop houden dat ik meer vertrouwen heb in het oordeel van bijvoorbeeld Louis van Gaal en de Bayern-directie, dan van Johan Derksen en zijn buikspreekpoppen.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Hoe denk je dat de succesvolle elftallen zijn ontstaan? Ik was er zelf niet bij, maar ik kan me zo voorstellen dat in de tachtiger jaren de mensen in de Meer ook flink zaten te bibberen toen Cruijff Menzo als een soort extra laatste man/vliegende keep liet spelen.

Toen van Gaal middenvelder Jonk steevast voor z'n driemansverdediging liet spelen, leverde dat ook bloednerveuze momenten en puntverlies op. Het duurde een aantal seizoen eer van Gaal kampioen werd, hoor. En in de tussentijd werd hij in de pers afgemaakt toen Parma als een warm mes door zijn boter ging. Deze tien jaar Ajax staan bol van hachelijke momenten, maar er zijn ook veel heugelijke.

Een aantal daarvan staan in de prijzenkast. Vergelijk dat eens met de afgelopen tien jaar safety first en resultaatvoetbal. Op het moment dat er weer iets van Ajax-filosofie te bekennen valt, zou je juist de fouten moeten tolereren. Misschien winnen we op den duur dan nog eens wat.

Je leest ook totaal over mijn tekst heen heb ik het idee de hele tijd In die situatie is het gewoon achterlijk om rond te tikken, zelfs Barca doet zoiets niet. Kan je(en de Boer ook) wel een mooi betoog houden maar het slaat gewoon als een tang op een varken in zo'n situatie.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Tuurlijk niet. Is hogere voetbalkunst, onze stumpers beheersen dat helaas nog niet zo goed. Al doende leert (en apprecieert) men.

Je leest ook totaal over mijn tekst heen heb ik het idee de hele tijd

Nee, ik vind dat gepriegel niet van belang. Wel wat er achter steekt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

rep_robert schreef:

Ik neem het ook een beetje persoonlijk, omdat ik mij als seizoenkaarthouder een beetje gepiepelt voel door dat soort uitspraken van een trainer. Ik snap heus wat hij wilt bereiken en ik snap jou ook, alleen het gaat me puur om het feit dat je soms niet alles voetballend kan oplossen, zoals hierboven ook al is vermeld. Volgens mij eindigde dat heen en weer getik met Vermeer na die 4/5 gevaarlijke terugspeelballen ook in een lange trap naar voren(scheelt ook tijd als je het eerder doet), al kan ik dat niet meer met zekerheid zeggen

Het gaat er meer om dat het niet zo kinderlijk eenvoudig was zoals het eigenlijk wel hoort te zijn. Zoiets hoor je alleen met zekerheid te doen en in die situatie stonden ze vanaf de 1e pass al onder druk. Ik lach er dan iig niet om als het op het nippertje goed gaat, ik tolereer zoiets ook pas als het ook echt wil.

De Boer had het niet over 1 situatie, maar meerdere. Overigens vind ik het juist goed dat Vermeer, V/D Wiel en Verthongen het zo proberen op te lossen. Ziet er tenminste beter uit dan de bal naar voren peren. Jij zegt dat het tijd scheelt, maar dat is onzin, want Ajax stond toen voor en dan wil je juist zoveel mogelijk balbezit. Als Vermeer de bal naar voren rost is de bal gegarandeerd voor de tegenstander, omdat wij geen kopsterke spelers voorin hebben lopen. Dan heb ik liever dat je het voetballend probeert op te lossen, zodat je de tegenstander opentrekt én zelf balbezit houdt, wat wil je nog meer?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

‘Van der Wiel wil naar Chelsea’

Gregory van der Wiel is de gedroomde kandidaat om de Portugese rechtsback José Bosingwa op te volgen bij Chelsea. De Ajacied heeft volgens zijn zaakwaarnemer Hakim Slimani wel oren naar een overstap naar Londen. ‘We zullen proberen deze zomer een overgang te bewerkstelligen’.

Slimani geeft tegen The Sun toe dat zijn speler een voorkeur heeft voor de ploeg van eigenaar Roman Abramovich. ‘Op het moment speelt hij nog voor Ajax. Met de Amsterdammers vecht hij, met nog vier wedstrijden te gaan, volop voor het kampioenschap’, aldus de spelersmakelaar.

Over de interesse van de Londonaren is Slimani duidelijk. ‘We zullen proberen deze zomer een overgang te bewerkstelligen. Die opening kan worden gemaakt als Jose Bosingwa vertrekt bij Chelsea’, zegt Slimani.

Die zal ook wel weggaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.