- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Ik vind Louis ook een eikel, maar de Snor lult echt uit zn nek. Alsof die Munchen leiding heilig is en Louis de 1ste de beste kneus.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Derksen mag Louis niet he. Beetje goedkoop scoren inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Alweer verhalen dat Janssen bij Twente niet zo'n leuke jongen is binnen de club...
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Blijf die verhalen over dat roken en drinken toch wat ongeloofwaardig vinden hoor.
Iemand die echt flink rookt en drinkt dendert echt niet op zn 30ste 2 keer per week 90 minuten over het veld. Zal allemaal wel meevallen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Ik vind Louis ook een eikel, maar de Snor lult echt uit zn nek. Alsof die Munchen leiding heilig is en Louis de 1ste de beste kneus.
De leiding van Bayern had sowieso moeten weten, wie ze binnen halen, als ze Louis nemen. Dat is algemeen bekend.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ben het niet met de Snor eens. Louis van Gaal is trainer, dus moet hij bepalen wie hij opstelt, daarvoor is hij trainer. De leiding moet zich daar niet mee bemoeien.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Hehe vd Gijp heeft wel zelfspot over zijn Sparta tijd..
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het is ook altijd hetzelfde liedje. Het makkelijkste en het moeilijkste programma.
Uiteindelijk speelt iedereen 34 wedstrijden, 2x tegen iedereen en allemaal dezelfde wedstrijden.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Die vrouwelijke grensrechtster 
Op naar de Eredivisie met haar!
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Het is ook altijd hetzelfde liedje. Het makkelijkste en het moeilijkste programma.
Uiteindelijk speelt iedereen 34 wedstrijden, 2x tegen iedereen en allemaal dezelfde wedstrijden.
Simpele opmerking.
Er zijn 30 duels gespeeld. Over een heel jaar heb je hetzelfde programma, maar je hebt nu gewoon nog 4 wedstrijden en het ene programma is moeilijker dan het andere programma.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Kuijt scoort weer voor Liverpool. Keurig binnengeknald.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Zap effe 2 minuten naar Liverpool en meteen 2 goals.
Mooi dat Manchester Shitty 3-0 achterstaat. Hopelijk kunnen de Spurs nog die 4e plek overnemen in Engeland.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3457 stemmen
Hahaha Jules wordt gek...
B&B 
Heerkes en Verbeek 
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Jules had ook weer s een wijntje teveel op.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Allemachtig wat een tenenkrommende intro van Barend en Barend 
Humberto Teeeeen 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Eerste minuut van BB is weer spraakmakende televisie. Haal die snol van buis 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Niks mis mee? -Nee
Ik zap weg, idioten
!!
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ajax tikt achter rond, Groningen zet goed druk en bijna vanaf de achterlijn tikken ze keer op keer de bal terug terug op Vermeer die hem dan weer aan een Ajacied geeft die gedekt staat en ook zo'n beetje op de achterlijn staat.
Hoe kan je zoiets bewust willen als trainer
? Dat je vanuit achteren wilt combineren oke, maar tegen een goede ploeg was dit niet goed gegaan gisteren. Ging maar ternauwernood goed gisteren. Bij Barcelona ziet het er kundig uit, wij hielden allemaal ons hart vast gisteren.
Gut. Zo graag de beste en de mooiste willen zijn, maar als het er dan eens op aankomt, meteen afhaken. No pain, no gain, Rep. Dat er nog maar veel pijn moge volgen!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die handelswijze breekt Ajax inderdaad op. Utrecht was daar het beste voorbeeld van...... Maar het idee erachter is uitstekend. In goede uitvoering tegen een pressiespelende tegenstander trek je zo een gigantisch gat op het veld waar de aanvallende ploeg (Ajax dus) van kan profiteren. Geef het tijd, Frank is pas 5 maandjes aan de slag.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ach ja, je verliest wel eens wat. So be it. Wat de Boer voor de wedstrijd zei over de verandering in training, met name op het gebied van passing, zegt eigenlijk genoeg.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Daar moet je inderdaad naartoe werken, oefenen oefenen en nog eens oefenen tot het goed gaat. Als het dan een keer fout gaat dat neem ik dan maar voor lief. Normaal moeten ze dit al in de jeugdopleiding leren, maar daar is het kampioenschap op dit moment belangrijker. Het wordt wachten op Cruijff die dan zorgt dat ze in de jeugdopleiding op de individuele klasse letten. Daarnaast hoorde ik bij B&B dat hij ook wil dat er meer plezier komt en dat ze tot de C een beetje tactiek krijgen, maar dat het na de C vooral tactisch inzicht krijgen enzo is. En voor de C plezier, dat is nu dus niet het geval. Ik juich dit zeker toe. Daarnaast liep Bogarde stage bij Ajax, Alderweireld zei dat hij door zijn individuele training dit niveau heeft gehaald, wat doet Ajax vervolgens? Ze reageren helemaal niet, ze zeggen niet eens of ze met hem door willen of niet. Nee gewoon geen reactie. Zo gaat men bij Ajax met elkaar om Rik van den Loog! Wel een PR-bureautje om de grootste Ajacied aller tijden zwart te maken d.m.v. allemaal leugens, waar sommigen mensen zelfs in trappen en niet gewoon de waarheid zeggen. Zo gaat men met elkaar om. De bom is ontploft door het kamp Coronel niet door Cruijff. En nu proberen ze het proces nog te vertragen ook, nou bedankt Rik. Nou loopt heel het plan de soep in...
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Heb er ook niets op tegen, maar zag ze b.v. bij Barcelona tegen Almeria uit nood een keer een bal naar voren rossen. Het is geen schande om het een keer te doen hoor Insiggy. Dat moment moesten ze gewoon die bal naar voren rossen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Toch moet het Ajax publiek soms eens minder moeilijk doen. Iedereen praat wel over Feyenoord, maar de ploeg van Ajax is zeker net zo jong. Voordeel is dat we een ervaren topkeeper hebben (normaal dan) en met Suarez hadden we een wereldspeler voorin. Maar spelers als Alderweireld, Anita, vd Wiel, Blind, Eriksen, Ebecilio, Sulejmani, Ozbiliz etc zijn jong, spelen niet constant en maken fouten. Als je dit niet wil, dan moet je een ploeg routiniers opstellen. En ook dan heb je niet de garantie dat het goed gaat. Die Maza, Engelaar en Bouma van PSV zijn goede voorbeelden hehe.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Het is maar wat je moeilijk noemt. Overigens wordt er nooit vanaf 410 gefloten(90min. lang zingen). Dat is dan voornamelijk lange zijde meuk wat dan fluit als er veel mis gaat. Daardoor gaan wij juist harder zingen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Het is geen schande om het een keer te doen hoor
Maar kennelijk is het wel een schande om het voetballend op te lossen. Bij Ajax. Dát is pas een schande.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Ik heb het alleen over DIE situatie, de situatie DIE Frank de Boer aanhaalde in het interview. Dat was gewoon een belachelijk moment dat je het NIET voetballend moet oplossen omdat je het jezelf alleen moeilijk maakt omdat je onder hevige druk staat.
Daarom snap ik de Boers commentaar ook niet en deze hele discussie ook niet eigenlijk.
Voor de rest doet Frank de Boer (en jullie ook naar aanleiding van die opmerking) alsof er constant bij elke bal naar de keeper wordt gefloten, wat een onzin. Ik ben ook pro opbouwend voetballen, duhhh. Maar ze moeten het zichzelf niet lastig maken en het is geen schande om een keer die bal naar voren te rossen als je geen afspeel mogelijkheden hebt. Zelfs Barca doet het.
Dat is ook wat iedereen zegt, het is maar hopen dat de Boer niet een te hoog niveau nastreeft. Want juist met een aantal voetballers in onze selectie moet je het ook wel is simpel houden.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Las net dat Ajax in uitwedstrijden tegen de top 8 slechts 4 punten heeft gehaald. Nog slechter dan ik dacht. Extreem slecht, zelfs.
Ik denk overigens dat ik weet welke situatie je bedoelt, rep. Ik had enkel beeld en geen geluid - dus heb het evt. gefluit niet gehoord - maar zat me ook te verbazen over wat Vermeer, Vertonghen en ik meen Van der Wiel een keer of vier uithaalden. De bal ging gevaarlijk van links naar rechts, steeds via Vermeer, terwijl vier Groningen voortdurend druk zetten - en de drie Ajacieden dus steeds (nog) verder naar achteren werden gedwongen. Typisch een situatie die je niet voetballend kunt oplossen, en dus ook gewoon niet moet doen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik denk overigens dat ik weet welke situatie je bedoelt, rep. Ik had enkel beeld en geen geluid - dus heb het evt. gefluit niet gehoord - maar zat me ook te verbazen over wat Vermeer, Vertonghen en ik meen Van der Wiel een keer of vier uithaalden. De bal ging gevaarlijk van links naar rechts, steeds via Vermeer, terwijl vier Groningen voortdurend druk zetten. Typisch een situatie die je niet voetballend kunt oplossen, en dus ook gewoon niet moet doen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Las net dat Ajax in uitwedstrijden tegen de top 8 slechts 4 punten heeft gehaald. Nog slechter dan ik dacht. Extreem slecht, zelfs.
Ligt eraan wat de top 8 wordt he. Als Heracles het wordt, dan kan je er 3 punten bij tellen 
In uitwedstrijden was Ajax dit seizoen vaak zwak. Ook weinig aansprekende resultaten. Al moet ik eerlijk zeggen, ook niet heel veel nederlagen. Alleen uit bij ADO, Utrecht en AZ verloren. En hoe zonde dit is, dat kan natuurlijk tegen die ploegen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.