• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.905 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

otherfool schreef:

Weg naar de finale ligt open voor PSV. Als ze ooit nog eens een kans krijgen is het nu wel, zoals timbo reeds constateerde. Twente wederom slecht geloot, die krijgen het ook niet cadeau he?

Nee, maar in de competitie hebben ze altijd wel het nodige geluk, maar geef toe in deze ronde van een toernooi kun je alleen maar goede ploegen loten. Ik denk dat beide nederlandse ploegen niet doorgaan, Villareal en Benfica zijn net wat beter.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Is deze al gepost over Balotelli en zijn trainingsvestje?

Phil Howell - Absolutely hilarious! Mario 'Bib-otelli' Balotelli struggling for Man City #mcfc #europaleague - TwitVid

Wat een domme kneus zeg.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

AZ ging toen ook door ten koste van Villa Real, maar verloren toen in de extra tijdin de halve finale van Sporting Lissabon. Dat was zo pijnlijk. Ik denk dat een Nederlandse club dit jaar de EL wint. Gewoon een voorgevoel

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

AZ ging toen ook door ten koste van Villa Real, maar verloren toen in de extra tijdin de halve finale van Sporting Lissabon. Dat was zo pijnlijk.

Blijft mijn favoriete wedstrijd ooit. Heroïek in de regen van de onooglijke Alkmaarderhout. Die beelden zullen voor altijd op het netvlies staan.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Blijft mijn favoriete wedstrijd ooit. Heroïek in de regen van de onooglijke Alkmaarderhout. Die beelden zullen voor altijd op het netvlies staan.

Hoe kan die vreselijke avond nou je favoriete wedstrijd zijn? Vond het echt ontzettend pijnlijk. Deed me zelfs als iemand die niks met AZ heeft pijn. Zoiets gun je toch alleen PSV

Was sowieso wel de periode van vreselijke uitschakelingen. Ajax in 2003 door Milan in de blessuretijd, AZ 2 jaar later door Sporting in de extra tijd van de extra tijd en PSV haalde net de verlenging tegen AC Milan niet een dag voor die vreselijke AZ dag in de extra tijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, was een historische pot voetbal in de regen. Toen speelden Kromkamp en de Cler ook gewoon nog goed. Kromkamp is echt ver afgedaald.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja, was een historische pot voetbal in de regen. Toen speelden Kromkamp en de Cler ook gewoon nog goed. Kromkamp is echt ver afgedaald.

De Cler is gewoon oud aan het worden, Kromkamp was altijd al matig op een jaartje of 2 AZ na. Heeft wel alles uit zijn carriere gehaald zeg. Vilarreal, Liverpool, PSV..allemaal club ver boven zijn kunnen. Is financieel vast wel binnen, daarom kan hij nu ook de Eagles kiezen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, maar ik denk dat Kromkamp toch echt een andere toekomst voor zichzelf zag. Vaste kracht in het Nederlands Elftal moet toch meerdere malen door zijn hoofd zijn gegaan, maar bij welke club hij ook kwam na AZ, het was meteen na een paar maanden een bankzitter. heb je toch iets fout gedaan.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Sja, ik denk dat Kennedy Bakircioglu ook vind dat hij goed kan voetballen...zegt me niks.

Vond Kromkamp altijd al slecht en dat is gebleken. Maar heeft toch in NL, Engeland en Spanje gespeeld en financieel vast goed geboerd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja, financieel goed geboerd EN een goede opwaartse carrière zou ik als speler altijd voor gaan. Ik vond het bij AZ een uitmuntende speler, maar hij is helemaal in het slop geraakt. Volgens mij heeft die jongen ook meten heimwee.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Doet Jantje wel lekker, voor ik meen 1,4 miljoen in het 2e van PSV wedstrijdjes afwerken.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Op papier zat dat AZ vol middelmaat. Huysegems, Opdam, Sektioui, Nelisse, dat werk. En natuurlijk Henkie Timmer op de goal. Maar wat een verrukkelijke voetbalmachine was dat, altijd vol op de aanval de tegenstander af willen bluffen. Zoiets hoort ook in schoonheid te sterven.

The Oceanic Six schreef:

Hoe kan die vreselijke avond nou je favoriete wedstrijd zijn?

Die pure tragiek ben ik later nooit meer tegengekomen. Evert Ten Napel die huilend tot ons kwam in de huiskamer, een stadion vol doffe ogen, die kop van Adriaanse na de 3-2. Het had alles.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja geweldig voor een man en een paardenkop ballen terwijl je zulke mooie tijden hebt meegemaakt bij AZ. Zou me doodongelukkig voelen. Je wil toch ballen voor een vol stadion.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

Op papier zat dat AZ vol middelmaat. Huysegems, Opdam, Sektioui, Nelisse, dat werk. En natuurlijk Henkie Timmer op de goal. Maar wat een verrukkelijke voetbalmachine was dat, altijd vol op de aanval de tegenstander af willen bluffen. Zoiets hoort ook in schoonheid te sterven.

(quote)

Die pure tragiek ben ik later nooit meer tegengekomen. Evert Ten Napel die huilend tot ons kwam in de huiskamer, een stadion vol doffe ogen, die kop van Adriaanse na de 3-2. Het had alles.

En opkomende backs de hele tijd. Adriaanse

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je doet wat spelers wel tekort hoor. Huysegems was toen een groot talent, Obdam haalde Oranje zelfs, Timmer was TOEN een goede keeper en Nelisse was een nette supersub. Scoorde Europees wel een paar bepalende goals.

Overigens heb ik wel meer van zulke avonden meegemaakt. De genoemde Milan-Ajax en PSV-Milan bv. Of Nederland-Argentinie, die toen voordelig af liep. Nederland-Italie Euro 2000. Het competitieslot 2007 met de 3 titelploegen...

Maar AZ-Sporting was ook memorabel. Ik zal die laatste minuut ook niet meer vergeten. Heel pijnlijk. Extra tijd van de 2e verlenging...pff.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

otherfool schreef:

Wat een verschrikkelijke week was dat. Volgens was de halve finale PSV - AC Milian de dag ervoor.

Ik was daar nog helemaal kapot van en toen kwam AZ daar nog eens overheen. Verschrikkelijke voetbaldagen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

De CL-finale van 2005 Liverpool - AC Milan die Liverpool toch wist te winnen. Wat was dat een heerlijke finale, een minder finale was natuurlijk het afgelopen WK....

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

De CL-finale van 2005 Liverpool - AC Milan die Liverpool toch wist te winnen.

Beste voetbalwedstrijd die ik ooit heb gezien. Die wedstrijd had alles, ongelooflijk.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Hehe ik was die avond werken, kwam pas in de rust thuis bij een 3-0 voor Milan. Achja, had ik ieder geval nog wel het meest krankzinnige gedeelte voor de boeg. Ik was trouwens wel voor Milan die avond, met Stam, Maldini en Seedorf. Maar de stunt was briljant.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

FillumGek schreef:

Rosales, Wisgerhof en Buysse tegen Rossi en Nilmar

Wisgerhof was de baas over Eto'o en Sneijder!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

De CL-finale van 2005 Liverpool - AC Milan die Liverpool toch wist te winnen. Wat was dat een heerlijke finale, een minder finale was natuurlijk het afgelopen WK....

Dat was inderdaad de mooiste fianale van de Champions League die ik me kan herinneren. Ook in het EC 1 tijdperk nooit een mooiere finale gezien.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Best leuk potje maar leefde nog niet half zo mee als bij AZ laat staan PSV. Alleen daarom al een veel mindere wedstrijd wat mij betreft.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Hij was inderdaad heel sterk thuis tegen Inter. Ook Theo Janssen speelde toen heel goed. FC Twente heeft dat punt toen dik verdiend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten Speranza, heb die wedstrijd niet gezien . Doelde meer op het feit dat Fillumgek denigrerend deed richting de defensie van Twente, terwijl ze zich intussen wel bewezen hebben tegenover grotere spelers als 'Nilmar en Rossi'.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Akkoord

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Sowieso, beetje sneu om zo'n reactie wel heel eenzijdig te brengen.

Ik wil Villarreal wel eens tegen Douglas, Janssen en Ruiz zien.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kluivert met de teen was natuurlijk ook iets wat ik nooit meer zal vergeten en de karatetrap van van Gaal langs de lijn.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

En de hand van Rijkaard op de knie van Seedorf. Of vergis ik me?

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

otherfool schreef:

Weg naar de finale ligt open voor PSV. Als ze ooit nog eens een kans krijgen is het nu wel, zoals timbo reeds constateerde. Twente wederom slecht geloot, die krijgen het ook niet cadeau he?

(quote)

Het gaat zwaar worden, speranza. Toch, als iemand de tiki-taka uit Catalunya kan stoppen is het The Special One wel. Hij zal wederom, zoals alleen hij dat kan, een meesterlijke tactiek uit zijn hoge hoed moeten toveren. Ik zal nooit 1 stuiver in durven zetten op verlies voor deze vernuftige gigant.

Dan vraag ik het maar aan jou. Wat versta jij onder een meesterlijke tactiek? Zo ingewikkeld is het voetbal nou ook weer niet hoor Met Inter ging hij gewoon extreem verdedigend spelen, of heb ik daar een meesterlijke tactiek gemist?

Probleem met Real is dat ze niet zoals Inter zijn. Met spelers als Ronaldo kan je niet verdedigend spelen. Enige waar Real eigenlijk op kunnen hopen is dat Ronaldo er drie vanaf de middelstip inknalt, Barca minder in vorm is of dat Real gewoon zelf een fantastische dag heeft met fantastisch combinatiespel. Mourinho voetbal a la Inter kan Real gewoon niet spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.