- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Haha, Roma en Milan eruit. Komende week Inter nog en we zijn weer Italie vrij bij het gehele Europese clubvoetbal! 
Maar wat een droevig niveau zeg, allejesus wat was dit vanavond slecht.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Ik had 'm verrot gescholden als ik een Schalke-supporter was geweest.
Ja ik ook! Maar ik zat als neutrale 'supporter' toch met een grote glimlach op de bank.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bijzonder knappe prestatie van Schalke '04 waarop ik voor dit tweeluik niet had gerekend.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Heitinga bezorgt Everton punt
(Novum) - Everton heeft woensdag dankzij een treffer van John Heitinga gelijk gespeeld tegen Birmingham City. De 'Toffees' kwamen in eigen huis niet verder dan 1-1. Jean Beausejour had Birmingham in de zeventiende minuut op voorsprong gezet. Heitinga scoorde tien minuten voor rust met een afstandsschot.
Everton staat na 29 wedstrijden in de Premier League negende. De ploeg van trainer David Moyes heeft 37 punten. Birmingham is nog niet uit de zorgen met 31 punten en de zeventiende positie. Onder Birmingham staan nog drie clubs.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
p.s. het feit dat Barca alles zo overtuigend wint komt omdat ze strijd en emotie tonen, kijk gisteren maar.
jaja, tegen Real en bij vlagen gisteren waren verreweg hun beste wedstrijden van het seizoen.... Verder valt het reuze mee hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat het moest. Barca doet het, als het moet. Ze staan er, als het moet. Kunnen ze in Madrid nog wat van leren.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Zeker, maar men schijnt te denken dat ze altijd zo geweldig en dominant spelen, wat natuurlijk onzin is.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
jaja, tegen Real en bij vlagen gisteren waren verreweg hun beste wedstrijden van het seizoen.... Verder valt het reuze mee hoor.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6147 stemmen
Ik vond ze eergisteren ook niet echt dominant. Balbezit is leuk en aardig, maar je moet er wel iets mee doen, in de eerste helft had Arsenal het gewoon redelijk onder controle.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Dat soort denken heeft Real Madrid doen verliezen met 5-0. Het zou fantastisch zijn moest Real Madrid Barcelona kruisen. Al hoop ik ook dat Barcelona Inter Milaan nog even voetballes kan geven en wraak nemen voor het afbraakvoetbal van voorgaand jaar.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik vond ze eergisteren ook niet echt dominant. Balbezit is leuk en aardig, maar je moet er wel iets mee doen, in de eerste helft had Arsenal het gewoon redelijk onder controle.
Niet dominant? Arsenal is helemaal weggespeeld geweest.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat soort denken heeft Real Madrid doen verliezen met 5-0. Het zou fantastisch zijn moest Real Madrid Barcelona kruisen. Al hoop ik ook dat Barcelona Inter Milaan nog even voetballes kan geven en wraak nemen voor het afbraakvoetbal van voorgaand jaar.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Niet dominant? Arsenal is helemaal weggespeeld geweest.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Yup. Alleen voor Julio Cesar en Maicon. 
En hoe heeft Barcelona dat opgevangen? Tikje hier, tikje daar en een kans/mogelijkheid. Als Arsenal dan toch zo voortreffelijk speelde zou de eerste goal van Barcelona nooit gevallen zijn. Toen stonden ze nog met 11.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat is volledig te wijten aan die sukkel van een Fabregas. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om in de 16 meter een hakbal te geven? Onvergeeflijk.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6147 stemmen
En hoe heeft Barcelona dat opgevangen? Tikje hier, tikje daar en een kans/mogelijkheid. Als Arsenal dan toch zo voortreffelijk speelde zou de eerste goal van Barcelona nooit gevallen zijn.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Door de druk van Barcelona. Dat was ook zeer opvallend. Barcelona heeft de bal en Arsenal laat ze lopen, Arsenal heeft de bal en komt misschien toe aan 3, 4 combinaties of ze zijn de bal alweer kwijt. Je ziet telkens 2 of 3 Barca-spelers naar een speler van Arsenal lopen. Mooi.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hij had een voorbeeld moeten nemen aan de enige Engelsman in zijn elftal. Gewoon de bal keihard in de tribune schieten.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6147 stemmen
Door de druk van Barcelona.
Niemand zal ontkennen dat Barca beter was. Maar dat het de eerste helft niet zo ging als Barca wilde bleek niet alleen uit het wedstrijdbeeld, ook aan de opmerkelijk toenemende geïrriteerde houding van de spelers en publiek.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik herinner me alleen de fase van V. Persie tegen Abidal. Voor de rest hadden de spelers een vrij nuchtere indruk en speelden ze geconcentreerd. Kun je ook stellen dat Arsenal een geïrriteerde houding had.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
En je vergeet voor het gemak dat van Persie bij zijn strot werd gegrepen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Snap ik ook niet zo. Barca raakte wel geïrriteerd in Londen maar weinig van gemerkt in Barcelona. Ze waren heer en meester en hebben geen enkel moment getwijfeld aan hun eigen kunnen. En terecht.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
En je vergeet voor het gemak dat van Persie bij zijn strot werd gegerepen.
Zolang ik de reden niet weet waarom Abidal dat gedaan heeft heb ik er niets op te zeggen. Het hoort niet thuis in het voetbal maar je kunt nooit weten of V. Persie iets verkeerds gezegd heeft. Laten we de klap van V. Persie op Alves ook niet vergeten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Die vergelijking gaat volledig mank, zoals ik gisteren al heb uitgelegd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zolang ik de reden niet weet waarom Abidal dat gedaan heeft heb ik er niets op te zeggen. Het hoort niet thuis in het voetbal maar je kunt nooit weten of V. Persie iets verkeerds gezegd heeft. Laten we de klap van V. Persie op Alves ook niet vergeten.
Volgens Xavi zei Abidal wat tegen van Persie over die charge, waardoor Persie inderdaad wat zei wat 'm boos maakte. Abidal wou niet op de materie in gaan en Xavi respecteert dat en deed dat dus ook niet. Allemaal wel plausibel wat mij betreft.
En dan dat jankverhaal weer van van Persie achteraf. Wat een huichelaar is het toch, leek wel begin Juli, liep ie ook zo te janken. Volgens mij heeft ie ook geen spiegels hangen thuis. Kent totaal geen zelfreflectie.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Volgens Xavi zei Abidal wat tegen van Persie over die charge, waardoor Persie inderdaad wat zei wat 'm boos maakte. Abidal wou niet op de materie in gaan en Xavi respecteert dat en deed dat dus ook niet. Allemaal wel plausibel wat mij betreft.
En dan dat jankverhaal weer van van Persie achteraf. Wat een huichelaar is het toch, leek wel begin Juli, liep ie ook zo te janken. Volgens mij heeft ie ook geen spiegels hangen thuis. Kent totaal geen zelfreflectie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Selectieve verontwaardiging. Persie had om dat vergrijp tegen Alves eraf gestuurd moeten worden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het vond plaats tijdens een actie terwijl dat andere plaatsvond terwijl het spel stil lag. Een heel groot verschil.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Die vergelijking gaat volledig mank, zoals ik gisteren al heb uitgelegd.
Och ja, onbewust.
Zou het niet in je opgekomen zijn dat V. Persie die klap heeft uitgedeeld uit pure frustratie omdat Abidal geen kaart gepakt heeft?
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Tuurlijk heeft Barca zo ook hun mindere wedstrijden. Maar dat was nog een reactie op Reinbo, die het saai vindt en liever passie en inzet ziet. Om dit voetbal te kunnen spelen moet je je juist de volle 100% geven lijkt me.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.