- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
11,5 miljoen voor een modale speler (Europees gezien) is wel een enorm goede deal voor Anderlecht.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat interesseert mij het nou hoe vaak iemand de bal paast.
Leuk voorliefhebbers van statistiek. Ik wil strijd, niet dit soort geneuzel.
Ga dan maar kijken bij de 2e, 3e of 4e divisie van Engeland, waar ze wekelijks iemands been door midden trappen 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ga dan maar kijken bij de 2e, 3e of 4e divisie van Engeland, waar ze wekelijks iemands been door midden trappen
Je merkt wel dat Reinbo jarenlang Feyenoord heeft gekeken. Alle interesse in echt goed voetbal is verdwenen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geloof ik vaak genoeg aangegeven dat ik het breken van een been niet leuk vind, maar een vliegende tackle waarna beide spelers even wat minder soepel lopen vind ik prachtig. De schoonheid van het voetbal zit ' m wat mij betreft in de emotie, spektakel en de strijd, niet in oeverloos rondspelen van de bal, hoe knap dat ook mag zijn.
Kijk ook liever naar het ruwe en ongepoleiste The Toxic Avenger dan het 'perfecte' Shawshank Redemption. Zo saai die laatste....
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
maar een vliegende tackle waarna beide spelers even wat minder soepel lopen vind ik prachtig.
Dus een tackle waarbij er een hele grote kans is dat iemand zijn been breekt. Het woord 'vliegende' tackle al, bah. Als je van ruw spel houdt, ga dan rugby kijken ofsow.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vliegende tackle 
YouTube - Caniggia vs. Cameroon
Die laatste is toch prachtig.
Nog een leuk sportmoment.
YouTube - What do you think has been done before this happened?
Ook mooi
YouTube - Voetbal Heerenveen - Ajax Kamikaze actie Gregory vander Wiel
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ruiz niet met FC Twente tegen Zenit
(Novum) - Bryan Ruiz doet niet mee in de Europa League-wedstrijd van FC Twente donderdag tegen Zenit Sint-Petersburg. Dat heeft de club woensdag bekendgemaakt. De aanvaller is nog onvoldoende hersteld van een bovenbeenblessure. De 25-jarige Ruiz liep de blessure anderhalve week geleden op in het competitieduel tegen AZ.
Ruiz verscheen woensdag wel op het trainingsveld van de Tukkers, maar het duel van donderdagavond in de Grolsch Veste komt nog te vroeg. De Costa Ricaan speelde dit seizoen 21 competitiewedstrijden voor FC Twente en scoorde daarin acht keer.
Thilo Leugers is ook niet van de partij. De Duitse middenvelder kampt met een hersenschudding die hij in een wedstrijd van de beloften opliep. De zieke Denny Landzaat zit wel in de selectie, maar of hij mee kan doen, is nog onduidelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nog een paar leuke
YouTube - Top 10 Worst Football Tackles! (Gaat in tegenstelling tot het filmpje beweerd, niet om injuries, dan zou ik het namelijk niet leuk vinden)
YouTube - Top 10 football fights and fouls
Vooral de 3e is mooi.
Maar dit zijn de leukste:
YouTube - awsome football fights
(Al zitten er een paar tussen die over de schreef gaan.)
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg maar niks, dit gaat echt nergens over.
Maar we zullen Enoh eens die Japanner van jullie een enorme rotschop geven in de volgende Klassieker. Gewoon, omdat het mannelijk is. Doen we er een scherpe tackle achteraan. Mannelijk!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Prima, kom maar op. Enoh rood en de Kuip gaat kolken. Heerlijk. 
Zou denken dat jij als liefhebber van lompe actiefilms, zoiets wel zou kunnen waarderen....
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik hou van mooi voetbal.
En mooi voetbal is voor mij duidelijk beter zijn dan je tegenstander. Goed opbouwen, steekpasses, acties maken, doorschuivende spelers, combinatiespel, driehoekjes, kansen uitspelen. Dat is mooi voetbal. Ik geniet ook veel meer van een uitgespeelde aanval dan van een afstandsschot die met geluk in de bovenhoek beland.
Ajax/Barca/Arsenal (normaal dan)...dat zijn ploegen die spelen zoals ik het graag zie. De ene op hoger niveau dan de ander, maar je snapt me wel.
Ik snap dat jij als Feyenoorder vast meer met ploegen als Liverpool hebt 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet alle Feyenoorders over één kam scheren Jari
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft helemaal niets met Feyenoorder zijn te maken. Het voetbal waar ik van hou is ook dat van het Nederlands elftal uit 74 en 78 (en 2010).
Moet voetbal is voor mij voetbal vol strijd en emotie.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ik hou van mooi voetbal.
Jij was toch zo in je noppen met Jol's lange peren, gauw op Suarez-voetbal?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Nee, daar hield ik niet van. Heb me dit seizoen ook enorm geergerd. Zeker in die laatste maanden.
Vorig jaar speelde Ajax onder Jol gewoon goed en verzorgd voetbal. Daar hou ik van.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Moet voetbal is voor mij voetbal vol strijd en emotie.
Kijk, daar verschillen we. Jij zal een wedstrijd West Ham United-Everton leuker vinden dan Barca-Arsenal denk ik.
Er bestaat geen definitie van wat officieel mooi voetbal is, dus niemand heeft gelijk of ongelijk. Ik weet alleen wat ik zelf mooi vind.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Vorig jaar speelde Ajax onder Jol gewoon goed en verzorgd voetbal. Daar hou ik van.
Ja hoor. Goed en verzorgd.
Als ze maar winnen, hè..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Probleem is dat ik weinig op heb met Everton of Westham, dus ook daar zal de emotie afwezig zijn.
Barca - Arsenal was enkel leuk geweest als Barca er onterecht uitvloog. Had allemaal huilende Catalanen op het veld opgeleverd. Dat vind ik mooi. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik wilde net zeggen, de voorzitter van de Martin Jol fanclub die gaat oreren over verzorgd voetbal 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ja hoor. Goed en verzorgd.
Als ze maar winnen, hè..
Had je zeker je ogen dicht vorig jaar. Toen is er heel behoorlijk gespeeld, tot het einde toe. Ajax verdiende dat jaar zeker de titel, maar helaas...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als één team het vorig jaar verdiende was het Twente
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Als één team het vorig jaar verdiende was het Twente
Niks meer dan Ajax. Qua spel was Ajax sowieso over het hele seizoen gekeken beter. Maargoed, zij pakten 1 punt meer. Dan is jammer, want de 85 punten van Ajax waren enorm veel.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Had je zeker je ogen dicht vorig jaar. Toen is er heel behoorlijk gespeeld, tot het einde toe.
Alles gezien. Lange halen de hoeken in en als een middenvelder de bal oppikte, zo snel mogelijk naar voren met de knikker. Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan-voetbal. Daar zijn de meesten het echt wel over eens, hoor. Ook bij Ajax. Dat moet je de afgelopen tijd toch zijn opgevallen. Natuurlijk had Ajax een prima periode, succesvol in ieder geval. Het is zelfs verdedigbaar om te zeggen dat het van tijd tot tijd attractief was, maar goed en verzorgd voetbal is heel iets anders.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg nergens dat ze vorig jaar ideaal speelden, maar het was heel genietbaar. Vrij attractief en goed.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Aha, dus 'verzorgd' heb je laten vallen. Laat dat nou net de kern zijn.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Ik heb geloof ik vaak genoeg aangegeven dat ik het breken van een been niet leuk vind, maar een vliegende tackle waarna beide spelers even wat minder soepel lopen vind ik prachtig. De schoonheid van het voetbal zit ' m wat mij betreft in de emotie, spektakel en de strijd, niet in oeverloos rondspelen van de bal, hoe knap dat ook mag zijn.
Kijk ook liever naar het ruwe en ongepoleiste The Toxic Avenger dan het 'perfecte' Shawshank Redemption. Zo saai die laatste....
WRONG!
De schoonheid van het voetbal zit hem in het perfect uitvoeren van het spelletje. Dat wat jij erbij wilt hebben zijn puur de randzaken. Wat overigens ook heel belangrijk is en het ook zo leuk maakt, maar niet het doel van voetbal. Als je die randzaken van jou vermengt met waar het voor bedoeld is heb je opzich ook het perfecte potje. Maar om een ploeg af te kraken die de essentie van het voetbal etaleert en omdat anderen dat niet kunnen bijbenen vind ik gewoon zwak. Eerder een zwaktebod van andere ploegen dan die van Barca.
Don't blame the messenger 
p.s. het feit dat Barca alles zo overtuigend wint komt omdat ze strijd en emotie tonen, kijk gisteren maar. Elke afvallende bal uit de 16 meter zaten ze er vol op. Zelfde geldt bij het vroeg storen van de Arsenal opbouw. Lijkt me toch ook strijd en emotie? Een paar opstootjes. Eigenlijk genoeg ingrediënten voor jou om het leuk te vinden.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
A&L, jij woont toch (in de buurt van) Doetinchem? Kon je je weer niet inhouden aan het begin van dit filmpje? 
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Jezus, moet ik weer een schone boxer aantrekken. Wat blijft het toch mooi. Wat zijn wij aardlingen van nu gezegend dat we dit Barca mogen zien voetballen.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Mweh, ik hield het wel droog gelukkig 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.