• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.796 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.162 acteurs
  • 200.631 gebruikers
  • 9.481.391 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

'De 27-jarige aanvaller zei ook geen klap te hebben uitgedeeld'

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Vreselijke actie van de Uefa. In plaats van die dwaze scheidsrechter op het matje te roepen doet men daar liever aan het kinderlijk pesten van Wenger en van Persie. Zij mogen hun mening toch zeker uiten? Walgelijk!

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Als je dat soort dingen niet ziet ben je als scheidsrechter niet bekwaam. Net zoals die zware tackle van Alves op Nasri. Maar goed, het kleinste scheetje van elke Arsenal speler zag hij wel.

Ga je nog reageren op wat ik net zei over v Persie die in de 1e helft al 2x rood had kunnen hebben?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Het verdriet om het verlies van Arsenal is klaarblijkelijk groot? Scheidsrechter heeft gister een goede wedstrijd gefloten met maar één moeilijke fase; Abidal versus V. Persie. Hij had ze allebei rood mogen geven. Abidal is zo slim geweest om het te laten rusten, V. Persie kon dat duidelijk niet. Eigen schuld neen?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Waarom moet van Persie rood krijgen als Abidal hem bij zijn strot grijpt?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Omdat hij Alves een klap gegeven heeft? Overigens moet je wel gaan nadenken over de reden 'waarom' Abidal V. Persie bij de keel vast gegrepen heeft.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dat was een onbewuste slaande beweging tijdens een actie. Niet te vergelijken met hetgeen Abidal deed toen het spel stil lag.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Even naast zich kijken en dan een doef geven. Ja, dat van Abidal was ook onbewust.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Stu-Pot schreef:

Omdat hij Alves een klap gegeven heeft? Overigens moet je wel gaan nadenken over de reden 'waarom' Abidal V. Persie bij de keel vast gegrepen heeft.

Dat kan je je idd ook wel gaan afvragen idd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ga je nog reageren op wat ik net zei over v Persie die in de 1e helft al 2x rood had kunnen hebben?

Ik hoef natuurlijk niet op elk berichtje van jou te reageren, ik heb gelukkig nog andere bezigheden.

Maar ok, ik ben het er dus niet mee eens.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik hoef natuurlijk niet op elk berichtje van jou te reageren, ik heb gelukkig nog andere bezigheden. Maar ok, ik ben het er niet mee eens.

Ik had niet anders verwacht. Tot zover de conversaties met de objectieve Nomak

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik had niet anders verwacht. Tot zover de conversaties met de objectieve Nomak

Gelukkig ben jij wel objectief. Spontaan klaarkomen bij schwalbes en andere naaistreken van jouw clubje maar tegelijkertijd wel huilen als Toivonen hetzelfde doet.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Boehoe hoehoe.

Maar nu wat grappiger nieuws:

Willem II blameert zich in aanloop naar Ajax

In aanloop naar de Eredivisiewedstrijd tegen Ajax aankomende zondag, heeft Willem II zichzelf geen goede dienst bewezen.

De Tricolores blameerden zich door dinsdagavond in een oefenwedstrijd tegen een militair voetbalelftal met 1-1 gelijk te spelen.

De trainer gunde een aantal basisspelers rust. Rangelo Janga maakte de enige treffer voor Willem II.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

KNVB overweegt gooi naar organisatie EK 2020

(Novum) - Harry Been richt zich na het mislopen van het WK 2018 nu op het EK 2020. Dat bevestigt een woordvoerder van de KNVB naar aanleiding van uitspraken van Been tegen Voetbal Centraal. "De KNVB wil overwegen Nederland kandidaat te stellen", meldt de secretaris-generaal van de KNVB.

"Financieel is het in ieder geval aantrekkelijk", zegt Been, die aangeeft dat Nederland het toernooi in 2020 ook zonder Belgische steun zou kunnen organiseren. "Nederland zou het EK alleen kunnen organiseren, maar misschien willen we dat wel helemaal niet. We hebben namelijk altijd zaken gedaan met België en dat is ons uitstekend bevallen."

In 2000 vond het EK voor het laatst plaats in Nederland. Toen organiseerde de Europees kampioen van 1988 het toernooi samen met België. Nederland en België grepen vorig jaar naast de kandidatuur voor het WK 2018. Eind vorig jaar koos de FIFA voor Rusland als organisator van dat toernooi.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Nomak schreef:

Dan wordt het verdomme snel tijd voor electronische hulpmiddelen!

Amen to that, maar dat zeggen we al jaren

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Voetbal zal ook na de invoering van slechts enkele electronische hulpmiddelen, zoals camera's op de doellijn nooit een sport worden als ijshockey waarbij met effectieve speeltijd wordt gewerkt en het spel heel vaak wordt stil gelegd om een situatie te beoordelen.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Nee, maar als zo'n speler op de grond blijft liggen zoals gister bij Shaktar kan je zo'n iemand natuurlijk wel bestraffen op basis van tv beelden. Was echt een vieze elleboog van de Rossi. Het spel ligt dan immers toch al stil ja. Voor de rest gewoon net zoals met tennis een paar momenten per wedstrijd dat je het kunt aanvragen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Blijf het toch jammer vinden dat Wenger meedoet aan dat zielige gedoe. Had hem gesierd als hij gewoon Van Persie eens kwaad had toegesproken.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Waarom had Wenger eigenlijk z'n slaapzak aan gisteravond?

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lelijke jas is dat ja .

Had oo kwel meer verwacht van Wenger. Ook die huilpartij na afloop, om over Nasri nog maar te zwijgen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Waarschijnlijk is het nog een dure jas ook.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Wellicht kan de Uefa hem ook voor het dragen van die jas op het matje roepen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

"Mbark Boussoufa voor 11,5 miljoen naar Terek Grozny"

Anderlecht en Terek Grozny zijn definitief tot een akkoord gekomen over Mbark Boussoufa. De Marokkaanse aanvaller verhuist voor ongeveer 11,5 miljoen naar de club van Ruud Gullit. Dat meldt AD.nl. Terek Grozny doet er ook alles aan om Diego Forlan binnen te halen. Volgens de Spaanse sportkrant Marca heeft de Tsjetsjeense club van trainer Ruud Gullit de aanvaller van Atletico Madrid een zeer lucratief aanbod gedaan.

Begin deze week was er veel te doen over de transferprijs van Boussoufa. Grozny wilde tien miljoen ophoesten, maar Anderlecht eiste twee miljoen meer. Het lijkt er nu op dat de Russische eersteklasser toch heel dicht in de buurt van de vraagprijs is geland. Daarom koos Anderlecht voor de onmiddellijke transfer, waardoor paars-wit het in de play-offs zonder zijn ster zal moeten stellen. Boussoufa kan dit weekend dan al aantreden met Grozny in de opener van de competitie tegen Zenit.

In de krant Het Laatste Nieuws liet manager Herman Van Holsbeeck al weten dat de transfer al zo goed als rond was. "We zullen het geld goed besteden," tekende Het Laatste Nieuws op. "Ik heb een principieel akkoord met de Russische club over de transfer van Mbark Boussoufa", zegt Van Holsbeeck. "Maar er zijn nog geen handtekeningen, omdat we nog geen bankgaranties hebben. Maar Mbark heeft een akkoord en wij hebben een akkoord. We hadden geen 25 oplossingen. Ik had al langer door dat Mbark zijn contract bij ons niet ging verlengen.". Die bankgaranties zullen nu wellicht in orde zijn. (hln.be)

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Capello: "Bale is de beste speler ter wereld"

Fabio Capello, bondscoach van Engeland, heeft zich behoorlijk enthousiast uitgelaten over Gareth Bale. Volgens de keuzeheer is de Welshman beter dan welke speler ter wereld dan ook.

"Vandaag de dag is Gareth Bale de beste speler ter wereld", spreekt Capello zich lovend uit over de vleugelspeler van Tottenham Hotspur. Volgens de Italiaan is Bale de enige in zijn categorie die het verschil kan maken, mede vanwege zijn kracht en techniek. "Dat zijn kwaliteiten die moeilijk te vinden zijn bij iemand die geen spits is."

"Bale doet mij denken aan Roberto Carlos", vergelijkt Capello de pas 21-jarige Bale met de routinier uit Brazilië. "Die was geboren als linksback, was fysiek en tactisch gerijpt. Carlos was de enige die in de buurt is gekomen van Bale."

Overdrijven is ook een vak...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Barça tikt Arsenal dol: 738 passes

De uitslag van het Champions League-duel was 3-1 in het voordeel van FC Barcelona, maar met die cijfers kwam Arsenal nog goed weg.

De statistieken die de UEFA na de wedstrijd publiceerde, geven de krachtsverhoudingen tussen de Spaanse landskampioen en de Engelse nummer vier van vorig seizoen pas echt goed weer; Barça schoot negentien keer op doel, Arsenal nul keer.

De treffer van de Londenaren was een eigen doelpunt van Sergio Busquets.

738 passes

De Catalanen verstuurden tijdens de wedstrijd 872 passes, waarvan er 738 een ploeggenoot bereikten. Topspelers Xavi en Andrés Iniesta kunnen bijna perfecte cijfers overleggen: respectievelijk 127/108 en 110/100.

De Londenaren zetten daar 339 passes tegenover, waarvan er slechts 199 aankwamen. Jack Wilshere en Gaël Clichy kwamen nog het meest in balbezit; zij verstuurden veertig passes.

68% balbezit

Tenslotte had Barcelona 68% van het balbezit, tegen 32% voor Arsenal. Qua hoekschoppen was de verhouding 5-2, qua gele kaarten 0-5.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

De wedstrijd was "saai" Reinbo, dit is de wedstrijd niet meer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat interesseert mij het nou hoe vaak iemand de bal paast.

Leuk voorliefhebbers van statistiek. Ik wil strijd, niet dit soort geneuzel.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Naja, die passes zijn vrij nietszeggend. De helft, of in ieder geval een kwart ervan, waren nutteloze passjes.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Reinbo schreef:

Wat interesseert mij het nou hoe vaak iemand de bal paast.

Leuk voorliefhebbers van statistiek. Ik wil strijd, niet dit soort geneuzel.

Als er stond dat er drie benenbrekers waren had je het wel leuk gevonden. Wanneer stap je over naar een andere sport?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.