- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
@ rep_robert Dat ligt dan duidelijk niet aan mij. Gewoon even goed lezen. Maar goed. Nog één keer dan. Ik had het over het feit dat binnen PSV het foute gedrag van Toivonen wordt gestimuleerd. Dat foute gedrag komt ook voor bij Europese topclubs, zoals Gattuso bij Milan. Maar er is natuurlijk meer voor nodig.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Quido
-
- 14650 berichten
- 6145 stemmen
Ik snap er eerlijk gezegd nog weinig van, maar goed. Als de Europese topclubs het ook gedogen, dan doet PSV toch hetzelfde als hen en volgens jou is dat goed (want men moet immers de aansluiting met die clubs vinden). Dus ja ... 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Je suggereert dingen die ik heel duidelijk niet heb gezegd. Heel jammer.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Iedereen doet het, beetje selectief op Ajax afgeven. Calimero gedrag 
Beetje de zaak proberen te draaien door Vertonghen een schorsing aan te praten en zeiken over zijn verklaringen. Het zit een aantal mensjes wel diep hier
Die eerste zin is natuurlijk de ultieme Calimero zin maar daarbuiten. Ik zie tot nu toe werkelijk niemand de schorsing op Toivonen aanvechten of onterecht noemen dus snap probleem niet zo. Veel mensen dat Vertonghen wel geschorst had moeten worden voor slaan. Dat kan. Verder weinig met Calimero te maken.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Overigens nog een leuke quote van Janssen van zondag na de wedstrijd:
"Het lijkt er wel op alsof we niet opnieuw mee mogen doen om de titel", zegt Janssen zonder blikken of blozen. "We worden week in, week uit benadeeld. Vandaag ook weer. Alle twijfelgevallen krijg je tegen."
Maar dan hoor je natuurlijk niemand over calimero en bingo-kaarten.
Tja, die Theo heeft een grote bek. Zelfs nadat Kessler letterlijk had gezegd dat ze vorig jaar scheidsrechters in het voordeel van Twente aanstelde, schandalig gewoon.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4164 stemmen
Die eerste zin is natuurlijk de ultieme Calimero zin maar daarbuiten. Ik zie tot nu toe werkelijk niemand de schorsing op Toivonen aanvechten of onterecht noemen dus snap probleem niet zo. Veel mensen dat Vertonghen wel geschorst had moeten worden voor slaan. Dat kan. Verder weinig met Calimero te maken.
Klassieke "maar hij doet ook gemeen gedrag" . Calimero dus 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Maar de hij doet ook gemeen opmerking bij Calimero is bedoeld om je zelf vrij te pleiten. Gebeurt hier helemaal niet want niemand vindt rode kaart voor Toivonen belachelijk.
Enige die deze redenatie eigenlijk heeft gebruikt de laatste dagen is Ajacied Orbit toen hij zei dat Vertonghen best mocht slaan omdat hij werd vastgehouden door Marcelo.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen

Hou toch op zeg.
Dan kunnen clubs elke week wel spelers gaan schorsen op eigen initiatief. Alleen bij extreem slecht gedrag, zoals de bijtende Suarez of Douglas die zondag los ging is zoiets nodig.
En jij vind dat van Vertonghen geen extreem gedrag? Vergelijkbare dingen zoals wat Vertonghen deed gebeuren bijna nooit. Alleen de zwaaiende bewegingen van Toivonen en Douglas zijn gelijkwaardig.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik zie tot nu toe werkelijk niemand de schorsing op Toivonen aanvechten of onterecht noemen dus snap probleem niet zo.
Ze zeggen alleen maar dat Toivonen door die belastende verklaring is geschorst en ze vinden dat het slachtoffer NOOIT een belastende verklaring moet afleggen. Dat impliceert dat ze vinden dat Toivonen niet geschorst had moeten worden voor zijn wangedrag.
Maar nogmaals, ik vind dat Verthongen en Marcelo beide ook geschorst hadden moeten worden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als je PSV op deze manier zwakker kan maken naar het einde van het seizoen toe had ik ook meteen gevraagd: waar moet ik tekenen?
Daarbij ook nog eens een kwallenkop, zou het dus per speler bekijken of ik hem er bij naai of niet. Zie het als een verlate straf van zijn tapdansactie op de voet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Zijn er een paar die dat vinden van de belastende verklaringen maar geloof ook bij hun niet dat je die redenering zo door kunt trekken als jij beweert.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Als je dit verhaal zo hoort kan het dus nooit zo zijn geweest dat Enoh destijds bij die elleboog van Afellay geen belastende verklaring heeft afgelegd zoals Ajax beweert. Of zie ik dat verkeerd?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
En dit verklaart ook meteen waarom Brama -tot ongenoegen van Quido- destijds geen schorsing kreeg. Lees namelijk nu ik even op zoek ga dat Everton weigerde een belastende verklaring af te leggen.
Wat een belachelijke regel trouwens.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6145 stemmen
Maar de hij doet ook gemeen opmerking bij Calimero is bedoeld om je zelf vrij te pleiten. Gebeurt hier helemaal niet want niemand vindt rode kaart voor Toivonen belachelijk.
Eigenlijk bewijst het gedrag van Twente en PSV (en hun supporters - om het even zwart-wit te stellen) dat zulk soort (al dan niet 'calimero') opmerkingen en gedragingen niet clubgebonden zijn (lees: Ajax), zoals velen willen geloven, maar gewoon bij het voetbal horen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We zijn gewoon allemaal jankerds hier. Hangt maar net van de uitslag af.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ho eens even. In eerste instantie ja.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Eigenlijk bewijst het gedrag van Twente en PSV (en hun supporters - om het even zwart-wit te stellen) dat zulk soort (al dan niet 'calimero') opmerkingen en gedragingen niet clubgebonden zijn (lees: Ajax), zoals velen willen geloven, maar gewoon bij het voetbal horen.
Natuurlijk horen die niet specifiek bij Ajax. Iedere club heeft mensen die alles gekleurd zien en waar nauwelijks mee valt te praten. Het kan echter wel zo zijn dat op een bepaald forum de supporters van een bepaalde club dat gedrag meer vertonen. Ik vind in ieder geval dat de Ajax supporters over het algemeen het minst reël en objectief zijn in dit topic (Overigens reken ik jou niet tot de irreële Ajaxsupporters voor wat dat waard is). Maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat Ajaxsupporters over het algemeen minder object of reël naar voetbal kijken.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Natuurlijk horen die niet specifiek bij Ajax. Iedere club heeft mensen die alles gekleurd zien en waar nauwelijks mee valt te praten. Het kan echter wel zo zijn dat op een bepaald forum de supporters van een bepaalde club dat gedrag meer vertonen. Ik vind in ieder geval dat de Ajax supporters over het algemeen het minst reël en objectief zijn in dit topic (Overigens reken ik jou niet tot de irreële Ajaxsupporters voor wat dat waard is). Maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat Ajaxsupporters over het algemeen minder object of reël naar voetbal kijken.
Sja, ik vind jou weer verre van serieus te nemen wat betreft objectiviteit. Ik denk dat iedereen wel graag in zijn eigen straatje praat.
Op dit forum zitten er in het voetbaltopic trouwens een hoop aanwezige Ajax fans. Dan krijg je al snel dat je zulke dingen gaat roepen. Zet er nog 5 PSVers bij in dit topic en zij zeuren ook steeds.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Heb volgens mij geen namen genoemd en was ook niet van plan dat te doen. Dat jij mij niet objectief vindt moet je natuurlijk zelf weten en ga daar ook geen discussie over voeren. Precies de reden dat ik geen namen noemde.
Wat betreft je laatste opmerking. Er zijn hier ook best een aantal Feyenoorders en vind hun over het algemeen beduidend objectiever dan de Ajacieden. Denk dus dat aantal er niet eens zoveel toe doet. Want zoals gezegd er zijn ook een aantal Ajacieden waarmee ik prima een discussie kan voeren zonder dat ik het idee heb dat ik het tegen iemand heb die alles vanuit het Ajax perspectief bekijkt.
Sterker nog. Mijn beste vriend is bijvoorbeeld een die hard Ajacied maar hij kan prima op een normale manier over Ajax praten.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Heb volgens mij geen namen genoemd en was ook niet van plan dat te doen. Dat jij mij niet objectief vindt moet je natuurlijk zelf weten en ga daar ook geen discussie over voeren. Precies de reden dat ik geen namen noemde.
Wat betreft je laatste opmerking. Er zijn hier ook best een aantal Feyenoorders en vind hun over het algemeen beduidend objectiever dan de Ajacieden. Denk dus dat aantal er niet eens zoveel toe doet. Want zoals gezegd er zijn ook een aantal Ajacieden waarmee ik prima een discussie kan voeren zonder dat ik het idee heb dat ik het tegen iemand heb die alles vanuit het Ajax perspectief bekijkt.
Sterker nog. Mijn beste vriend is bijvoorbeeld een die hard Ajacied maar hij kan prima op een normale manier over Ajax praten.
Wees nou niet zo hypocriet. Iedereen weet welke namen jij wel bedoelde.
Hier worden Ajacieden ook vaak zat geprovoceerd door bepaalde lieden, waardoor ''wij'' weer lekker subjectief gaan posten. Actie - reactie. Jij praat ook bijna alles goed van en over PSV. Ik zie meer van Ajax door de vingers.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Echt jammer dat Van Persie weer geblesseerd is en zodoende de return moet missen tegen Barca. Echt een aderlating voor Arsenal, dat nu zijn kansen nog verder ziet slinken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zonder Persie kan je de reiskosten naar Barca wel besparen.
The Oceanic Six
-
- 60501 berichten
- 4103 stemmen
Barca 4, Arsenal 0.
Geloof me nou maar.
En het treurige is dat ik een verjaardag heb, de avond van die wedstrijd volgende week

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus maar afgezegd. Zal de begrafenis van mijn oma zelfs skippen voor dit affiche
.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6145 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geen gebruik van zijn arm dit keer maar wat een neanderthaler is die Rooney toch
. Doodschop! Doodschop!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.