• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.586 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.947 acteurs
  • 200.514 gebruikers
  • 9.471.800 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Meester, meester, hij begon! Wat kinderachtig zeg. Vertonghen doet dat altijd. Beetje triest.

Ik noem het eerder actie - reactie. PSV stond toen vooraan om onze speler te naaien. Dan heb ik er geen moeite mee dat dit terug gedaan wordt. Helemaal niet als het zo duidelijk is als bij Toivonen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

speranza schreef:

@ gizmo_o En ik maar denken dat voetbal het heteroseksuele bolwerk pur sang was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vertonghen zou zijn eigen moeder volgens mij nog naaien (nee, ik zinspeel niet op incest binnen de familie Vertonghen). Al zou dat die rotkop wel verklaren .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb nooit over complotten gesproken. Sommige zaken vind ik wel raar, maar deze van Vertonghen valt wel mee. Het is beoordeeld en dat wist ik niet. Al vinden ze het een vuistslag, volgens de regels kan er niks gedaan worden. Zoals met Toivonen ook bij PSV-NAC was.

Volgens mij heb ik jou toch meerdere malen de Kesler - Twente link zien leggen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Quido schreef:

Alsof dit niet hypocriet is ... zo'n voorval tussen Marcelo en Vertonghen komt elke wedstrijd tig keer voor. De enige wijze waarop je dat gestopt krijgt is door te fluiten en de bal op de stip te leggen. Dan houden de verdedigers vanzelf op met dit soort fratsen.

Het vasthouden wel het slaan natuurlijk niet.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Maar Henk is nu toch weg. Je merkt het meteen. Twente krijgt rode kaarten, schorsingen, puntverlies en arbitrale tegenslag

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Castaignos over Inter: "Knokken om hier te slagen"

(jhedmedia) De gedroomde transfer van Luc Castaignos naar Inter is bijna helemaal rond. De spits van Feyenoord arriveerde maandag in Milaan en zet vandaag zijn handtekening onder een contract voor vier seizoenen bij de Italiaanse topclub.

"Ik ben trots dat ik voor de club ga spelen waar één van mijn idolen Ronaldo ooit onder contract stond", zegt de clubtopscorer van Feyenoord in AD Sportwereld. In Milaan werd hij maandag opgewacht door verschillende journalisten en fotografen en bij het stadion werd hij, voor zijn medische keuring,verwelkomd door Wesley Sneijder. Vandaag moet de transfer officieel bezegeld worden. "Het wordt een speciale dag. Dat ik Wesley Sneijder ontmoette vond ik al bijzonder. Ik zie nergens tegenop, kijk juist uit naar de dag dat ik hier mag beginnen."

Eén tip heeft hij al wel gekregen. "Als ik gepresenteerd wordt, zal ik geen rode kleding dragen. Dat is mij op het hart gedrukt", verwijst Castaignos, die in het klooster van Vught aan zijn Italiaans gaat werken, naar de kleuren van aartsrivaal AC Milan.

"Wat ik wel vreemd vind, is dat ik maar kort bij Feyenoord heb gespeeld. Vier seizoenen geleden speelde ik nog bij Spartaan '20, dit is pas mijn eerste seizoen in het eerste. Maar Inter heeft duidelijke toekomstplannen voor mij. Ik ga knokken om hier te slagen, al geef ik eerst nog drie maanden alles voor Feyenoord", besluit hij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij is duidelijk al met zijn kop bij Inter. Hij ka neens beginnen de makkelijke ballen binnen te schieten en nog werkelijk iets voor Feyenoord te betekenen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4164 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Elke Nederlander heeft die link kunnen leggen toch?

Wel lekker deze beslissing. Ik had ook geen schorsing verwacht aangezien Marcelo en Vertonghen gewoon in een duel waren en na dat duel gewoon beiden elk hun eigen weg gingen zonder dat iemand er wat van had gemerkt. Marcelo kon dus ook geen belastende verklaring afleggen, dus de zaak was op voorhand al klaar als een klontje.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Al had Toivonen de beide benen van Vertonghen moedwillig gebroken, dan nog hoort de tegenstander NOOIT een belastende verklaring te ondertekenen. Zeker een ploeg die als geuzennaam Joden draagt zou toch een ernstig principieel bezwaar moeten hebben tegen het erbij lappen van mensen. Bah!

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4164 stemmen

Boehoe, Pruim de calimero. De joodjes hebben het weer gedaan. Als Vertonghen zegt dat hij een elleboog in zn gezicht kreeg heeft ie naar mijns inzien niets belastends verklaard. De waarheid is de waarheid en niet minder Ik neem Bakkal ook niets kwalijk toen hij Suarez erbij lapte. Hoort er nou eenmaal bij, moet je je maar gedragen op het veld.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Hohoho rep_robert, ik quote hier even enkele artikelen uit meerdere media, waarbij je vooral de laatste zinnen even moet lezen:

'Ola Toivonen heeft van de aanklager betaald voetbal van de KNVB, naar aanleiding van zijn elleboogstoot zondag tegen Jan Vertonghen van Ajax, een schikkingsvoorstel gekregen van vier wedstrijden. De Amsterdamse club legde tegen de aanvaller van PSV een belastende verklaring af.'

'Jan Vertonghen wordt niet geschorst voor zijn actie tegen Marcelo afgelopen zondag in de wedstrijd tegen PSV. PSV legde tegen de Ajacied echter geen belastende verklaring af en mede daardoor werd Vertonghen vrijgesproken. '

Bakkal heeft overigens ook nooit een belastende verklaring ingediend, maar schijnbaar vond de KNVB (en Ajax zelf ook, aangezien die ook een schorsing aan Suarez oplegden) destijds dat er ook zonder een belastende verklaring genoeg bewijs was. Ik ben niet overtuigd dat de elleboogstoot van Toivonen een 'bewussie' was. En geloof het of niet, maar daar staat mijn Ajax-haat los van. Een belastende verklaring afleggen vind ik gewoon zwaar not done!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Alles bij Toivonen is bewust. Die gast spoort echt niet. Is nu echt de nummer 1 kwal van Nederland met op 2 Douglas.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Als dat zo is, dan zouden scheidsrechters van de KNVB hem in wedstrijden (beter) in de gaten moeten houden en niet achteraf clubs en spelers aansporen belastende verklaringen af te leggen om zo hun eigen onkunde te verdoezelen!

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4164 stemmen

Pruim schreef:

Hohoho rep_robert, ik quote hier even enkele artikelen uit meerdere media, waarbij je vooral de laatste zinnen even moet lezen:

'Ola Toivonen heeft van de aanklager betaald voetbal van de KNVB, naar aanleiding van zijn elleboogstoot zondag tegen Jan Vertonghen van Ajax, een schikkingsvoorstel gekregen van vier wedstrijden. De Amsterdamse club legde tegen de aanvaller van PSV een belastende verklaring af.'

'Jan Vertonghen wordt niet geschorst voor zijn actie tegen Marcelo afgelopen zondag in de wedstrijd tegen PSV. PSV legde tegen de Ajacied echter geen belastende verklaring af en mede daardoor werd Vertonghen vrijgesproken. '

Bakkal heeft overigens ook nooit een belastende verklaring ingediend, maar schijnbaar vond de KNVB (en Ajax zelf ook, aangezien die ook een schorsing aan Suarez oplegden) destijds dat er ook zonder een belastende verklaring genoeg bewijs was. Ik ben niet overtuigd dat de elleboogstoot van Toivonen een 'bewussie' was. En geloof het of niet, maar daar staat mijn Ajax-haat los van. Een belastende verklaring afleggen vind ik gewoon zwaar not done!

Hmm, voor zover ik wist had Bakkal Suarez wel gepakt bij dat gedoe. Al vind ik die belastende verklaringen altijd maar een drogreden. Marcelo kon dan ook niks belastends afleggen, als hij dat wel had gedaan zou hij keihard liegen. Aangezien op de televisiebeelden te zien viel dat hij het niet merkte.

En tsjah, over Toivonen. Ik vind het wel leuk dat uitgerekend wij hem lekker kunnen naaien. Goedmakertje voor vorige week Want het was zeker een bewussie/toivoontje, die elleboog ging wel heel erg naar achteren. Zo spring ik in ieder geval niet de lucht in.

Blijf het wel raar vinden dat ze die verklaringen zo belangrijk vinden. Camerabeelden zeggen genoeg.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Elke Nederlander heeft die link kunnen leggen toch?

Nee hoor alleen Ajacieden geloven in die onzinnige complottheorie. Heb in ieder geval nog nooit een Feyenoord, NEC, Roda of PSV supporter ook maar ooit die onzin zien verkondigen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Naomi Watts schreef:

Meester, meester, hij begon! Wat kinderachtig zeg. Vertonghen doet dat altijd. Beetje triest.

Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten .

Ik vind overigens dat Verthongen en Marcelo eigenlijk zouden moeten worden geschorst. Maar ik ben natuurlijk blij dat Verthongen niet geschorst is, want dan moeten we terugvallen op Ooijer of Oleguer.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Pruim schreef:

.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Bakkel heeft Suarez misschien genaaid door nogal overdreven theatraal zijn 'bijtwonden' te tonen direct na dat incident, maar een belastende verklaring heeft hij echt niet afgelegd (mogelijk ook omdat de tuchtcommissie dat niet nodig vond). Camerabeelden alleen kunnen ook moeilijk doorslaggevend zijn, aangezien ze vaak interpreteerbaar zijn. Kijk nu maar, jij zegt 'Toivonen is schuldig', ik zeg 'ik ben daar niet zo zeker van'. Die belastende verklaring van Vertonghen blijkt nu echter doorslaggevend te zijn om Toivonen te (kunnen) schorsen. Zoals in de 'gewone' wereld een mishandeling ook pas een zaak is met de aangifte van het slachtoffer. Ik vind het een vieze streek van AjakSS en Vertonghen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Pruim schreef:

Ik ben niet overtuigd dat de elleboogstoot van Toivonen een 'bewussie' was.

Nee hij zwaaide alleen maar even naar achter en raakte 'per ongeluk' Verthongen. Hij dacht: 'Ach ja die bal is 10 meter van mij af, daar kan ik nooit bij, maar ik wil nog even naar mijn familie zwaaien'. Schei toch uit, dit was een 100% bewussie.

En wat je zit te kweken over belastende verklaringen, onzin. Verthongen wordt geraakt door Toivonen, dan is het logisch dat hij zegt dat hij geraakt wordt. Moet hij dan gaan liegen? Als jij je been breekt door een of andere maloot, leg je toch ook een belastende verklaring af? Volgens jou logica moeten slachtoffers nooit aangifte doen bij de politie, omdat ze NOOIT een belastende verklaring af moeten leggen. Kom nou.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Overigens moet jij je huiswerk beter doen Pruim:

Bijtincident: Bakkal legt belastende verklaring af

Otman Bakkal heeft een belastende verklaring afgelegd tegen Luis Suarez. De PSV'er wilde na afloop van het duel met Ajax niets kwijt over het bijtincident, maar laat de aanklager betaald voetbal weten dat hij is gebeten door de Ajacied.

Naast de televisiebeelden had de aanklager aanvullend materiaal nodig om een zaak te beginnen. Via Bakkal is de extra informatie binnen. Volgens technisch manager Marcel Brands is er niet getwijfeld over een eventuele verklaring. "Dat lijkt me duidelijk", zo zegt Brands in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"We hebben helemaal niet de behoefte om de zaak op te blazen, maar we hoeven ook niet te verbloemen wat er is gebeurd", zo vervolgt Brands zijn verhaal. "Dat Otman zaterdag niets heeft gezegd is goed. Het is onverstandig om dat in alle emotie al te doen. We hebben in onze verklaring simpel en conform de feiten aangegeven wat er is gebeurd."

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En dat terwijl Enoh de wedstrijd daarvoor een ontlastende verklaring over Affelay heeft afgelegd. Verder is deze discussie niet zo heel erg interessant. Ik had ook liever een rode kaart voor Vertonghen gezien en een penalty voor Ajax.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Het zou ajax sieren, als ze Vertonghen nu zelf schorsen. Ongeacht wie ze nou wel of niet hebben vervolgd in het verleden. Kan ik haast zeggen, dat de KNVB niet zo zachtaardig moeten zijn en iedereen gewoon moet schorsen op basis van de beelden. Ook al geeft de ploeg van het slachtoffer geen belastende verklaring af. Die regel, dat als het gezien word door de scheidsrechter er geen vervolging kan plaatsen vinden, moet ook verdwijnen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Pruim schreef:

Bakkel heeft Suarez misschien genaaid door nogal overdreven theatraal zijn 'bijtwonden' te tonen direct na dat incident.

Je draait het juist om. Hij heeft wel een belastende verklaring afgelegd maar wilde in interview na aflooop van de wedstrijd juist niet zijn bijtwoden laten zien.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Pruim schreef:

Hierdoor wint PSV mijn sympathie. Hopen dat die club de titel pakt.

Al zou Twente ook mooi zijn, daar lopen met Douglas & Onyewu twee kerels rond die ik graag zie spelen. En van Preud'homme ben ik al jaren fan.

happie schreef:

Het zou ajax sieren, als ze Vertonghen nu zelf schorsen.

Inderdaad!

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

God zeg men word steeds meer huilie huilie hier.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat zijn er toch weer een aantal jankerds. Ja, hoor de KNVB schorst eens een keer geen Ajax speler en er gaan meteen weer mensen huilen. Voor degene die het niet meer herinneren: Toen met Affelay had Ajax geen belastende verklaring afgelegd, waarna PSV dat bij Suarez wel deed. Maar dat maakt niet zoveel uit, of dat was gebeurd of niet. Wat had Vertonghen dan moeten verklaren? Ja, ik werd wel een beetje geraakt en ik denk dat het niet de bedoeling van Toivonen was terwijl het de smerigste speler van de Eredivisie is. Die jongen had gewoon even de behoefte om met z'n armen naar achter te zwaaien, hij voelde zich nogal een beetje stijf dus deed hij wat oefeningen om wat los te komen. Schei toch uit, zelfs een blinde zag dat dit een 100% elleboog is. Of vinden Pruim en kos dat hij hiervoor niet geschorst moet worden? Het is gewoon verdiend dat hij geschorst wordt voor deze actie, belachelijk En ja, dan mag je een belastende verklaring afleggen, moet hij maar niet zo'n smerige overtreding maken. Daarbij is dit niet de eerste keer dat die Barbiepop dat doet, gewoon z'n verdiende loon. Wel typisch de mensen die Ajacieden uitmaken voor calimero huilen altijd als er iets gebeurd rond Ajax. Terwijl dit gewoon 100% terecht is, ik zou zeggen ga lekker op het PSV-forum huilen, daar lopen er wel meer rond die vinden dat Toivonen een brave speler is

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Denk je nou echt dat de KNVB alleen maar naar de verklaring kijkt? Daarbij zou je Marcelo niet meer serieus kunnen nemen als hij een belastende verklaring aflegde. Hij is namelijk degene die Vertonghen zo graag wilde omhelsen en dan krijgt hij een klap (wat Vertonghen natuurlijk nooit moest doen). Maar hij viel niet op de grond van de pijn of wat. Ik denk dat Marcelo gewoon heeft verklaard dat Vertonghen hem sloeg, maar niet overdreven hard. Wat gewoon de keiharde waarheid is. Maar volgens mij vinden sommige mensen hier liegen wel sympathiek en de waarheid vertellen niet, want ja Vertonghen had immers moeten zeggen dat het helemaal geen elleboog was en dat het helemaal niks uitmaakt, dat het wel een keer kan gebeuren dat je zo een duel ingaat terwijl de bal allang weg is en je al vantevoren weet dat je die bal nooit kan halen Ik heb vaak bij mensen hier op het forum dat ze op Ajax zeiken om het zeiken. Ze willen als het over Ajax gaat, maar één kant zien en dat is altijd dat Ajax de schuld heeft. Dat is pas echt triest.

Nomak schreef:

Hierdoor wint PSV mijn sympathie. Hopen dat die club de titel pakt.

Al zou Twente ook mooi zijn, daar lopen met Douglas & Onyewu twee kerels rond die ik graag zie spelen. En van Preud'homme ben ik al jaren fan.

(quote)
Inderdaad!

Douglas is natuurlijk een uitstekende speler, maar soms draait hij gewoon door. Onyewu is opbouwend helemaal niks, maar verdedigend natuurlijk wel sterk door zijn fysiek. Ik vind dat Vertonghen wel een schorsing moest hebben, maar als Vertonghen er een krijgt verdient Marcelo dat ook. Maarja, dat wordt dan niet gezegd he, ik vind dat PSV Marcelo zelf moet schorsen, of toen met Affelay dat PSV Afellay zelf moest schorsen door wat hij bij Enoh deed. Of vorige week met Toivonen, of toen met de schwalbe van Affelay in de ArenA dit jaar, nee dat wordt nooit gezegd. Daarnaast snap ik helemaal niet hoe je sympathie kan hebben voor PSV na vorige week. Iedereen bij PSV zegt dat wat Toivonen deed slim was, echt walgelijk. En dan nog Twente na AZ, Preud'homme, Janssen, Wisgerhof, Brama en nog een paar spelers gaan daar voor de camera zitten huilen over de scheidsrechter, nou dat dat zo erg gebeurde heb ik nog niet eens gezien bij PSV of Ajax. Wat een stelletje huilebalken die niet tegen hun verlies kunnen, daarnaast heeft Twente al weet ik veel hoeveel keer de scheids meegehad. En dan zegt die Preud'homme dat hij Douglas begrijpt, tja tis maar waar je sympathie voor hebt...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nu we het toch over elleboogstoten hebben, Rooney kan er ook wat van: Sport 1 - Multimedia - vod.player.sport1.nl

De bal is niet eens in de buurt, walgelijk dit. Sommigen hier vinden natuurlijk dat Wigan geen belastende verklaring af moet leggen, zodat Rooney lekker verder kan gaan met elleboogjes uitdelen.

Gewoon schorsen voor een wedstrijdje of 10 zou ik zeggen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Wedstrijd van het jaar voor Utrecht

(Novum) - FC Utrecht heeft woensdagavond in het bekerduel tegen FC Twente een mooie kans om Europees voetbal te halen. De ploeg van trainer Ton du Chatinier is bij winst in de halve finale nagenoeg verzekerd van Europa. "Maar uiteindelijk gaat het toch om die finale", zegt doelman Michel Vorm.

"Utrecht is geen club die elk jaar om de prijzen speelt", vervolgt de doelman van de Domstedelingen. "Europees voetbal is een bonus. De finale zou het mooiste zijn natuurlijk."

Vorm verwacht een mooie wedstrijd in De Grolsch Veste. "Wij weten wat het is om bij belangrijke wedstrijden te pieken, maar ik denk dat Twente dat ook wel weet."

De 27-jarige doelman vindt een midweekse wedstrijd geen probleem. "Voor de winterstop hebben we heel veel wedstrijden gehad en het was normaal om twee of drie wedstrijden in de week te spelen. Nu komt deze wedstrijd tussendoor, maar het is wel de belangrijkste."

FC Utrecht kan in Enschede niet beschikken over Nana Asare, Jacob Mulenga en Frank Demouge. Mihai Nesu trainde weer mee en is inzetbaar. Met Ismo Vorstermans, die een gebroken neus heeft, wordt geen risico genomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.