• 17.361 nieuwsartikelen
  • 182.530 films
  • 12.577 series
  • 34.813 seizoenen
  • 656.927 acteurs
  • 200.502 gebruikers
  • 9.470.428 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat is dus de grootste drogreden, die ik ooit gehoord heb. Marcelo doet iets wat wel 100x per wedstrijd tijdens een corner/vrije trap gebeurt. Wat Vertonghen doet, hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis. Hij hoort zich net als Toivonen en Douglas te gedragen, ongeacht wat er vooraf gebeurd is. Als ajax-fan schaam ik me voor zo'n aktie. Net als bij dracula-suarez. Ik ga er tevens ook vanuit, dat Twente- en PSVsupporters hetzelfde doen bij hun spelers.

Ik zei geloof ik net duidelijk dat Vertonghens reactie niet goed te praten valt. Maar je mag best de situatie zelf erbij nemen om een complete beoordeling te krijgen van wat er gebeurde en waarom het gebeurde. Lijkt me heel logisch.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat is dus de grootste drogreden, die ik ooit gehoord heb. Marcelo doet iets wat wel 100x per wedstrijd tijdens een corner/vrije trap gebeurt. Wat Vertonghen doet, hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis. Hij hoort zich net als Toivonen en Douglas te gedragen, ongeacht wat er vooraf gebeurd is. Als ajax-fan schaam ik me voor zo'n aktie. Net als bij dracula-suarez. Ik ga er tevens ook vanuit, dat Twente- en PSVsupporters hetzelfde doen bij hun spelers.

Maar happie, het feit dat iets 100x per wedstrijd gebeurt, is natuurlijk ook geen steekhoudend argument om te verklaren dat het gedrag dan maar mag. Natuurlijk is voetbal een fysieke sport, maar er zijn grenzen en ik denk dat Marcello die ook ruimschoots doorbrak bij deze 'houdgreep'. Verder ben ik het geheel met je eens.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zei geloof ik net duidelijk dat Vertonghens reactie niet goed te praten valt. Maar je mag best de situatie zelf erbij nemen om een complete beoordeling te krijgen van wat er gebeurde en waarom het gebeurde. Lijkt me heel logisch.

Je mag de voorafgaande situatie er best bijpakken. Dat maakt de reactie van Verthongen er alleen maar erger op. Dat hij zo reageert op een alledaagse aktie in het strafschopgebied.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

Maar happie, het feit dat iets 100x per wedstrijd gebeurt, is natuurlijk ook geen steekhoudend argument om te verklaren dat het gedrag dan maar mag. Natuurlijk is voetbal een fysieke sport, maar er zijn grenzen en ik denk dat Marcello die ook ruimschoots doorbrak bij deze 'houdgreep'. Verder ben ik het geheel met je eens.

Ik zeg ook niet dat het mag, maar dan is dat een doodnormale overtreding. Alleen dan hoeft Vertonghen hem niet een klap in zijn maag te geven. Plus de aktie van Marcello is geen aktie waar je achter nog een schorsing voor hoef te geven. Vertonghen is zo dom, om zich te laten provoceren.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Ajax ziet netto omzet dankzij Champions League explosief stijgen

Maandag, 28 februari 2011 om 18:40

Ajax heeft met een goed gevoel haar halfjaarcijfers kunnen presenteren. Algemeen directeur Rik van den Boog verklapte vorige week al dat de cijfers er goed uitzagen en maandagavond maakt Ajax op haar website bekend dat er in het eerste halfjaar van het boekjaar 2010/11 een netto winst van 2,2 miljoen euro geboekt is. De operationele winst bedraagt 9,8 miljoen.

De netto omzet is gestegen met 24,7 miljoen naar 58,5 miljoen euro, een stijging van liefst 73%. Dit komt voornamelijk door de deelname aan de Champions League, waaruit maar weer blijkt hoe belangrijk dit toernooi is voor de Nederlandse topclubs. Ajax overleefde de groepsfase overigens niet en speelt nu in de beduidend minder lucratieve Europa League.

Het saldo vergoedingssommen bedraagt 7,3 miljoen negatief, daar Ajax afgelopen zomer geen grote verkopen deed. In januari vertrokken Urby Emanuelson en Luis Suárez naar respectievelijk AC Milan en Liverpool, maar de netto transferopbrengsten van 19,8 miljoen worden in het tweede deel van het boekjaar verantwoord, zo legt Ajax uit.

"Het is fantastisch dat we over het eerste half jaar een positief operationeel resultaat, dus het saldo van dagelijkse inkomsten en uitgaven, van bijna tien miljoen euro hebben weten te realiseren", vond financieel directeur Jeroen Slop. "Daarmee hebben we ten opzichte van vorig jaar een verbetering van zeventien miljoen euro gerealiseerd, dat is natuurlijk echt goed. Daarbij hebben we de wetenschap dat die transferinkomsten er voor het komende half jaar nog bijkomen."

"Het goede resultaat van het afgelopen half jaar is grotendeels te danken aan de deelname aan de UEFA Champions League. Dan praat je met name over de inkomstenkant, maar we werken er ook hard aan om onze kosten omlaag te krijgen, waardoor het resultaat verder verbetert. Ondanks allerlei kostenstijgingen, onder andere omdat we meer wedstrijden hebben gespeeld, halen we met 16 FTE minder, een hogere omzet dan vorig jaar.”

Jaja, zelfs zonder Suarez dit meegerekend he. Goed nieuws

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Roep het al een jaar lang. Ajax is gewoon gezond: klaar. Zelfs de CL inkomsten zijn niet van belang volgend jaar om ook winst te maken; volgens Slop.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Als supporter zou ik me eerder druk maken over de sportieve prestaties. Dat die al jaren achterwege blijven lijkt me toch een stuk frustrerender dan speculaties over de financiële situatie waar toch niets mis mee is.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Als supporter zou ik me eerder druk maken over de sportieve prestaties. Dat die al jaren achterwege blijven lijkt me toch een stuk frustrerender dan speculaties over de financiële situatie waar toch niets mis mee is.

Ik mag aannemen dat men ook in Belgie wel de link kan leggen tussen financien en sportief succes. Ajax had afgelopen zomer bijna niks te besteden en in de winter was het nog krap aan. Komende zomer is er (neem ik aan) weer een leuk budget aanwezig om te besteden. Hard nodig, want er zijn wel wat zwakke plekken bij Ajax. Linksback, aanwezige middenvelder die goed kan voetballen, linksbuiten, spits. En dan zijn dit alleen nog maar de plekken als er geen topspeler van de zomer zal vertrekken.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Financieel succes komt puur door de geldklopperij uit de CL waar ze 9 miljoen aan de kaartverkoop hebben binnen gehaald. Dat is gemiddeld 60 euro per kaartje. Leuk dat we winst maken, maar als dit zo doorgaat betekent dat wel dat ik(en vele andere "modale" supporters) nooit meer een Europees thuisduel van Ajax zal bezoeken. Leuk, een ArenA vol bobo's

En sinds de ArenA betekent veel geld ook niet meer automatisch dat je kampioen wordt. Vooral als je al jarenlang de grootste begroting hebt en geen kampioen wordt.

Op dit soort slinkse manieren kan je ook wel winst boeken. Enige waar ik wel respect voor heb is het inkrimpen van de A-selectie. Daar hebben ze al een aantal miljoenen weten weg te sluizen aan salarisposten. Die 72 contractspelers waar ze het bij VI altijd over hadden zal aan het begin van volgend seizoen wel onder de 50 komen gok ik. Voor zover dat al niet het geval is.

@A&L

Leuk dat er de komende zomer een budgetje beschikbaar is voor aankopen. Maar ik heb eigenlijk liever dat er inventief gescout wordt. Talenten moeten gehaald worden en dan heb ik het ook over echte talenten. Zo'n 2003 elftal met Zlatan, Chivu, Maxwell, Trabelsi en consorten heeft ook geen miljoenen gekost. Toch hadden we daar een kwaliteit retegoed elftal. Met een beetje meer geluk hadden we de CL kunnen winnen dat jaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1

Ja, ook in België kunnen we zo een link leggen. Maar dat doet niets af aan het feit dat sportief succes al jaren uitblijft terwijl Ajax toch wel met grote afstand de grootste begroting heeft van alle Eredivisieclubs.

Ajax MOET toch eens in de 2 jaar kampioen worden, die uitspraak heb ik zelfs gisteren nog op de radio gehoord. Ik weet niet meer van wie die uitspraak komt, waarschijnlijk zal jij het wel weten.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

@ Ajax&Litmanen1

Ja, ook in België kunnen we zo een link leggen. Maar dat doet niets af aan het feit dat sportief succes al jaren uitblijft terwijl Ajax toch wel met grote afstand de grootste begroting heeft van alle Eredivisieclubs.

Ajax MOET toch eens in de 2 jaar kampioen worden, die uitspraak heb ik zelfs gisteren nog op de radio gehoord. Ik weet niet meer van wie die uitspraak komt, waarschijnlijk zal jij het wel weten.

Ik denk dat die uitspraak van iedereen die om Ajax geeft komt

Schandalig inderdaad, dat succes zo lang geleden is. Maar financien en sportief succes hebben natuurlijk veel met elkaar te maken. Zo heeft van Basten 35 miljoen verknald waardoor Jol weinig uit te geven had. PSV heeft afgelopen zomer wel erg goed in kunnen kopen. Selectie is in de breedte sterker dan de onze. Het klinkt zwak, maar de Boer kan pas in de zomer echt aan de slag met Ajax als hij een eigen ploeg samen kan gaan stellen.

@ Robert; ja, Ajax moet goed gaan scouten. Maar je hebt ook gewoon directe kwaliteit nodig wat er meteen staat. Dan kom je toch ook meer bij gevestigde namen uit. Een ploeg met alleen maar 19 jarige talenten zal niks winnen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Ervaring is inderdaad altijd nodig, maar de ervarin die je tegenwoordig kan halen kan ik nauwelijks meer ervaring of een versterking noemen. Kijk maar naar Rotjeknor, allemaal losers binnengehaald(Swerts, de Cler e.d.).

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Beter zoeken. Ajax heeft natuurlijk wel een budget dat het toelaat om betere spelers te halen dan de Swertsjes van deze wereld. Feyenoord zoekt het natuurlijk in transfervrije spelers.

Over scouting gesproken:

'Wordt met open armen ontvangen'

Hans van der Zee meldt zich morgen gewoon weer bij Ajax om aan het werk te gaan. Dat zegt de hoofdscout tegen AT5.

De arbitragecommissie van de KNVB oordeelde vorige week dat Ajax het contract met Van der Zee niet mag ontbinden. En dus meldt de scout zich morgenochtend weer bij zijn werkgever. 'Ik verwacht op mijn afdeling met open armen te worden ontvangen. Ik heb daar geen vijanden', aldus Van der Zee tegen AT5.

Wordt gezellig bij Ajax morgen

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Bij VI vinden ze de daad van Vertonghen ook vele malen minder erg dan wat Toivonen deed.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Nou, bij Vi hebben ze er wel verstand van Vertonghen's stoot stelt idd geen reet voor. Marcelo zelf heeft het ook niet eens door(zeg ik nu ook al voor de 100e keer).

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Wel knap inderdaad, zo'n winstje direct over de rug van de betalende stadionbezoekers.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3629 stemmen

Lol, Bossen floot een goede wedstrijd

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Lol, Bossen floot een goede wedstrijd

Onzin inderdaad. Die rode kaart voor AZ was natuurlijk schandalig

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Marcelo zelf heeft het ook niet eens door

Marcelo is gewoon een kerel en niet zo een huilerige matennaaier als Wernbloom.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Haha, "als ie echt uithaalt, slaat ie zijn kop eraf!" [Derksen]

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Marcelo is gewoon een kerel en niet zo een huilerige matennaaier als Wernbloom.

Hij heeft het niet door, hij ziet/voelt het niet. Dat is wat anders dan de Wernbloom situatie.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Hahaha, jezus wat overdrijven ze weer enorm bij VI, pffff.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Hij heeft het niet door, hij ziet/voelt het niet. Dat is wat anders dan de Wernbloom situatie.

Die zielige scandinaviër zal het wel gezien hebben, maar kan nooit iets gevoeld hebben want hij werd niet geraakt. Een echte kerel is eerlijk en geeft toe dat er niets aan de hand was.

Zoals Hadouir na de rode kaart van Emanualson.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Hahaha, jezus wat overdrijven ze weer enorm bij VI, pffff.

Haha, wat Douglas deed had een willekeurge Ajacied eens moeten doen. Dan hadden we een hele andere kos hier gehoord

Vascago

• 4798 berichten
  • 3629 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Onzin inderdaad. Die rode kaart voor AZ was natuurlijk schandalig

Die was ook onzin inderdaad. Zei ik gister ook al. Maar noem die 2 penalties die Twente had moeten hebben dan ook even. En het stilleggen van een wedstrijd door AZ zelf terwijl Twente op dat moment stukken sterker was. Bossen had niet eens in de gaten dat er spreekkoren waren.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Hehe Derksen en Gijp zeggen precies wat ik ook van Munsterman vind.

Overigens wel een goede voorzitter hoor, haalt het maximale eruit.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha, wat Douglas deed had een willekeurge Ajacied eens moeten doen. Dan hadden we een hele andere kos hier gehoord

Nee hoor, als er uberhaupt een stoere kerel bij Ajax rondloopt juich ik dat van harte toe, laat staan als hij zo de beest uithangt. .

Zou een stuk beter zijn dan dat eeuwige mietjesgedoe.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee hoor, als er uberhaupt een stoere kerel bij Ajax rondloopt juich ik dat van harte toe, laat staan als hij zo de beest uithangt. .

Zou een stuk beter zijn dan dat eeuwige mietjesgedoe.

Welnee joh, dan had je om een zware schorsing gebruld. Suarez was een stoere kerel, liet zich nooit pakken. Maar was je nou positief over hem?

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Die zielige scandinaviër zal het wel gezien hebben, maar kan nooit iets gevoeld hebben want hij werd niet geraakt. Een echte kerel is eerlijk en geeft toe dat er niets aan de hand was.

Zoals Hadouir na de rode kaart van Emanualson.

Wat een man, eerst Urby een kaart aannaaien en hem dan vrij pleiten, heb je tijdens de wedstrijd niet veel meer aan Maar bij Wernbloom komt dat handje bijna in het gezicht, dat zie je gewoon Gevalletje Marcelo zou geen enkele speler doorhebben, dan valt er ook niets aan te stellen lijkt me.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ooh ik kan nu al niet wachten op voetbalfans. Ze pakken ook wel echt de onderkant van de samenleving voor dit programma.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.