• 17.341 nieuwsartikelen
  • 182.507 films
  • 12.577 series
  • 34.813 seizoenen
  • 656.619 acteurs
  • 200.499 gebruikers
  • 9.470.162 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Vooronderzoek naar actie Toivonen

De aanklager betaald voetbal van de KNVB stelt een vooronderzoek in naar een actie van PSV-speler Ola Toivonen in het duel met Ajax.

De Zweed deelde bij het opspringen naar een hoge bal een tik met de elleboog uit in het gezicht van Jan Vertonghen.

Bron: NOS Sport - Vooronderzoek naar actie Toivonen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Kai schreef:

Ik wil wel een deal sluiten; Vertonghen drie duels geschorst, en Sulejmani wordt vanavond met Isaksson in Eindhoven verwacht, voor het nemen van een strafschop.

Wij gaan niet akkoord. Penalty is een gegarandeerde goal tegen ons Zweed

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Palermo zoekt opvolger trainer na afstraffing

(Novum) - Palermo wil op korte termijn in gesprek met drie mogelijke kandidaten voor de opvolging van trainer Delio Rossi. Na de 7-0 thuisnederlaag van afgelopen zondag tegen Udinese lijkt het laatste uur voor Rossi geslagen. "Ik ben op zoek naar een sterke man, die de ploeg wakker kan schudden", zegt voorzitter Maurizio Zamparini.

Zamparini heeft de laatste 24 jaar een flink aantal trainers versleten. In die tijd heeft de voorzitter bij zijn eerdere club Venezia en Palermo dertig trainers ontslagen. Sinds 2002 is Zamparini preses van Palermo.

De vermoedelijke genadeklap voor Rossi kwam door een van zijn voorgangers. Udinese-trainer Francesco Guidolin was onder Zamparini tweemaal in dienst bij Palermo, in het seizoen 2004-2005 en van 2006 tot 2008. Guidolin bezorgde in dienst van Udinese zijn oude ploeg dus een 7-0 afstraffing.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Trouwens wel raar dat onderzoek naar Toivonen wel al bekend is gemaakt en onderzoek naar Vertongen nog niet.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

otherfool schreef:

Nadat ik gisteren de termen huilie-huilie, kampioen onwaardig en Calimero uit de hoed moest toveren voor FC Twente siert het de Tukkers hoe ze zich nu opstellen. Daar kunnen ze inderdaad elders in het land nog wat van leren. Hulde hiervoor!

Inderdaad.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Trouwens wel raar dat onderzoek naar Toivonen wel al bekend is gemaakt en onderzoek naar Vertongen nog niet.

Nogmaals, Vertonghen wordt dus een keer belaagd door Marcello (of hij zich nu wel of niet had losgemaakt), later krijgt hij ook nog eens een elleboog van Toyzonen.. waarnaar wil je nu eigenlijk onderzoek? Ik zou geval Marcello/Vertonghen toch echt opheffen door excessieve obstructie/ geweld vooraf, zoniet, dan ook Marcello maar eens onderzoeken

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

orbit schreef:

Geval van Douglas is toch van één en dezelfde worsteling, duidelijk een reactie van Douglas op die debiele manoeuvre van Wernbloom. misschien dom, maar die actie van Wernbloom dan maar helemaal niet meenemen in je beoordeling? Kennelijk worden dat soort agressieve belemmeringen van middenvelders al niet eens meer opgemerkt, vind je het gek dat iemand zich zo probeert los te maken?

.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

Precies, Wernbloom ging ook gewoon met twee benen vooruit. Sowieso ook een erg vervelende voetballer, heeft elke wedstrijd wel zoiets. Men heeft het altijd wel over Zuid-Amerikanen en hun temperament, maar die Scandinaviërs kunnen er ook wat van.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Klote voor Twente dit. Nu gaat PSV gewoon lekker makkelijk kampioen worden. Ajax wordt waarschijnlijk ook nog gewoon tweede.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

Die voorbarige en verongelijkte reacties hier zijn echt hilarisch:

KNVB start onderzoek naar Toivonen

Vertonghen wordt ook gewoon gestraft blijkt nu, zoals het hoort. Kijken of De Boer nu kiest voor Ooijer of een jeugdspeler ... Hoewel, wellicht kan Vertonghen zich beroepen op het feit dat Tattoo-Theo Schaars ook onzedelijk betastte en daarmee wegkwam

Douglas komt overigens goed weg met 6 wedstrijden. Doe je dit in het amateurvoetbal dan ben je een jaar lang niet inzetbaar. Bovendien was zijn hele tirade na de rode kaart gewoonweg belachelijk.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Dat vooronderzoek is terecht en hoeft niet vergeleken te worden met wat er met Vertonghen gaat gebeuren.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Meer dan één wedstrijdje verschil verwacht ik toch niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

En heb het nog niet gezegd of via ANP loopt binnen:

De aanklager betaald voetbal is maandag een vooronderzoek gestart naar vermeend slaan naar tegenstander Marcelo door Ajax-verdediger Jan Vertonghen, zondag in het duel met PSV. Beide spelers, de aanvoerders van beide teams en een lid van de staf van beide clubs moeten voor dinsdag 12.00 uur een verklaring over het voorval inleveren. Vervolgens neemt de aanklager een beslissing over een mogelijk schikkingsvoorstel. Vertonghen kreeg het in het strafschopgebeid van PSV aan de stok met Marcelo, die om zijn nek ging hangen. Vertonghen maakte vervolgens een slaande beweging naar de PSV'er. Eerder op maandag kondigde de aanklager betaald voetbal al een vooronderzoek aan naar een actie van PSV'er Ola Toivonen, die Vertonghen een elleboog in het gezicht zou hebben toegediend. Die actie ontging scheidsrechter Eric Braamhaar.

Uitstekend. Als ik moet gokken Toivonen 4 of misschien wel 5 wedstrijden. Vertongen 3

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

Nu Preud'homme en Rose nog en de wekelijkse heksenjacht kan weer worden afgesloten.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dit dwingt bij mij veel respect af. Kunnen ze in Amsterdam en vooral Eindhoven nog wat van leren.

Ik neem aan dat die 5 wedstrijden bovenop die straf komt die ze zelf uit hebben gedeeld? Anders doen ze het niet veel anders dan in Amsterdam hoor Dus schrap Amsterdam maar uit je tekstje.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

timbo_ schreef:

En heb het nog niet gezegd of via ANP loopt binnen:

De aanklager betaald voetbal is maandag een vooronderzoek gestart naar vermeend slaan naar tegenstander Marcelo door Ajax-verdediger Jan Vertonghen, zondag in het duel met PSV. Beide spelers, de aanvoerders van beide teams en een lid van de staf van beide clubs moeten voor dinsdag 12.00 uur een verklaring over het voorval inleveren. Vervolgens neemt de aanklager een beslissing over een mogelijk schikkingsvoorstel. Vertonghen kreeg het in het strafschopgebeid van PSV aan de stok met Marcelo, die om zijn nek ging hangen. Vertonghen maakte vervolgens een slaande beweging naar de PSV'er. Eerder op maandag kondigde de aanklager betaald voetbal al een vooronderzoek aan naar een actie van PSV'er Ola Toivonen, die Vertonghen een elleboog in het gezicht zou hebben toegediend. Die actie ontging scheidsrechter Eric Braamhaar.

Uitstekend. Als ik moet gokken Toivonen 4 of misschien wel 5 wedstrijden. Vertongen 3

Neem aan dat Marcelo dan ook bestraft gaat worden? Maarja, blijft dom van Jantje dat hij zich ook weer laat provoceren. Nergens voor nodig.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Barbie zal wel 4 krijgen, waarvan 1 voorwaardelijk.

Vertonghen 3 waarvan 2 voorwaardelijk: mist hij dus de topper tegen RKC.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Neem aan dat Marcelo dan ook bestraft gaat worden?

Nee want dat was een overtreding die je normaal gesproken met geel zou bestraffen. Net als vorige week met Toivonen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Neem tenminste niet aan dat je de overtreding van Marcelo een rode kaart vond. Zou overigens wel hilarisch zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

Ik blijf me wel verbazen hoe je Toivonens tenen-actie van vorige week zo makkelijk weg blijft wuiven. Kijk eens hoe lang hij op de voet van Gudelj blijft staan, met zijn volle gewicht (dat blijkt uit het feit dat ie zijn andere been op het laatst optilt om echt op zijn linkerbeen - waarmee ie op Gudeljs voet staat - te steunen). Daar kun je echt iemands tenen, middenvoetsbeentje - of noem maar wat op in een voet - mee breken, hoor. Maar als je op die schwalbes van Toivonen doelt met je gele kaart(en), heb je gelijk.

(wel overigens apart dat Gudelj voor dat duwtje geel krijgt, terwijl Dzudszak Gudelj daarna vier keer duwt en niks krijgt. Dzudszak, Pieters en Engelaar zijn er sowieso altijd als de kippen bij om navraag te doen of de scheids om kaarten te vragen)

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Voetbalnieuws: Feyenoord bindt talent Boëtius tot 2014 - FCUpdate.nl

Goedzo! zo snel mogelijk vastleggen die talentjes voordat een of andere Engelse club hem weer komt wegkapen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4162 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nee want dat was een overtreding die je normaal gesproken met geel zou bestraffen. Net als vorige week met Toivonen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Neem tenminste niet aan dat je de overtreding van Marcelo een rode kaart vond. Zou overigens wel hilarisch zijn.

Mweh mweh, Marcelo liep gewoon weg. Had het zelf volgens mij niet door. Geen idee wat Marcelo zou moeten zeggen in zijn verklaring.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Geen idee wat Marcelo zou moeten zeggen in zijn verklaring.

Dat hij verliefd is op onze Jan.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dat hij verliefd is op onze Jan.

Hij wilde inderdaad wel aan een portie innige wurgsex beginnen.. blijf het een belachelijke overtreding vinden en iedereen zou zo iemand van zich af willen slaan! Maar ik denk dat Vertonghen er dan maar tussenuit wordt genomen, omdat ze anders te hard gaan janken in de provincie.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Naomi Watts schreef:

Waarom moet het dan altijd weer over Ajax gaan. Douglas reageert op een verkeerde beslissing van de scheids. Vind ik nog wel iets anders.

Verkeerde beslissing? Waarom denk je dat hij met zijn arm naar achter zwaait? Juist ja, om iemand een klap te verkopen. Volkomen terechte rode kaart.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Zowel Douglas als Toivonen als Vertonghen zijn dom bezig geweest.

Douglas ging echt veel en veel te ver. 6 duels lijkt me een prima straf, ook goed gehandeld van Twente. Toivonen moet je nu gewoon eens zwaar straffen omdat het een optelsom is van allerlei wanacties van hem op het veld. Potje of 4 tot 5 zou goed zijn. Vertonghen reageerde dom, maar hij werd wel zwaar lastig gevallen door Marcelo. Niet dat Jans reactie goed is, maar daar mag je wel rekening mee houden vind ik. Potje of 2, max 3 dan maar. Die mist dus zondag Ajax-AZ, dat vind ik wel vervelend. Wordt moeilijk zat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Twente 6, psv 4 of 5, Ajax 2 of 3. Waarom vind ik je betoog nauwelijks geloofwaardig?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nou Reinbo, misschien moet jij ook eens een Ajaxbril opzetten. Dan kijk je er misschien wel net hetzelfde tegenaan.

Maar goed, eigenlijk vind ik het ook wel triest dat er hier zulke zware schorsingen worden gegeven terwijl in Engeland Rooney gewoon ongestraft blijft. Ik wil de elleboog van Toivonen zeker niet goedpraten, maar als je dat met die aanslag van Rooney vergelijkt. Tja,..

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Almighty schreef:

Verkeerde beslissing? Waarom denk je dat hij met zijn arm naar achter zwaait? Juist ja, om iemand een klap te verkopen. Volkomen terechte rode kaart.

Sta er ook nog steeds versteld van dat mensen dat een verkeerde beslissing van de scheids durven te noemen.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vertonghen reageerde dom, maar hij werd wel zwaar lastig gevallen door Marcelo. Niet dat Jans reactie goed is, maar daar mag je wel rekening mee houden vind ik. Potje of 2, max 3 dan maar. Die mist dus zondag Ajax-AZ, dat vind ik wel vervelend. Wordt moeilijk zat.

Dat is dus de grootste drogreden, die ik ooit gehoord heb. Marcelo doet iets wat wel 100x per wedstrijd tijdens een corner/vrije trap gebeurt. Wat Vertonghen doet, hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis. Hij hoort zich net als Toivonen en Douglas te gedragen, ongeacht wat er vooraf gebeurd is. Als ajax-fan schaam ik me voor zo'n aktie. Net als bij dracula-suarez. Ik ga er tevens ook vanuit, dat Twente- en PSVsupporters hetzelfde doen bij hun spelers.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Twente 6, psv 4 of 5, Ajax 2 of 3. Waarom vind ik je betoog nauwelijks geloofwaardig?

Omdat er nogal verschil in wandaad is. Vertonghen heeft duidelijk het minst kwalijke van de 3 overtredingen gemaakt. Potje of 3 lijkt me genoeg. Of wil je nu Douglas' gedrag vergelijken met dat van Vertonghen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.