• 17.317 nieuwsartikelen
  • 182.453 films
  • 12.574 series
  • 34.806 seizoenen
  • 656.472 acteurs
  • 200.480 gebruikers
  • 9.469.016 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Laat Feyenoord maar in vorm raken. Ze moeten immers binnenkort nog tegen PSV. Ideaal voor de 10-0 wraak en om de vrienden van Ajax te helpen

Onze altijd warme en sympathieke havenmatrozen uit knotjeror! zal je zien dat ze uitgerekend die wedstrijd weer als een snotterig ei spelen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Die eerste was een penal, want er was contact - en niet met de bal.

'Probleem' bij die penaltysituatie is dat Moreno in feite al lag, zijn benen en voeten naar beneden had en De Jong in de sliding liep. Zou hem dan nog eerder geven voor die tweede situatie (waarin Marcellis hem blokt), hoewel hij ook daar wel erg nadrukkelijk op zoek is.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wijnaldum is absoluut heel wisselvallig. Ik hoop dat hij nu wat vrijer gaat voetballen, na zijn 4 doelpunten.

Feyenoord heeft een paar goede wijzigingen binnen het basiselftal toegebracht, wat ik eerder al zei. De laatste 4 wedstrijden spelen ze behoorlijk tot goed. Ryo is een echte aanwinst, waar altijd dreiging vanuit gaat. Meeuwis is een enorme versterking t.o.v. El Ahmadi (die alle snelheid uit iedere aanval haalde). Meeuwis pakte vandaag zowat iedere 2e bal. Biseswas presteert goed en staat terecht in de basis de laatste wedstrijden. En ook een erg belangrijke wijziging: De Vrij centraal achterin ipv Bahia. Wat een verademing is dat, naast Vlaar.

Nu maar hopen dat Fernandez snel terugkeert ipv Swerts, al zal dat pas komend seizoen zijn. En snel een vervanger halen voor de Cler. Fer voor Leerdam (al doet Leerdam het niet slecht, maar goed is anders). Dan nog een vervanger voor Castaignos; liefst een ervaren spits met veel loopvermogen.

Misschien wel, maar er was ook allemaal lof voor Feyenoord na die goede pot tegen Twente. Om vervolgens weer een bedroevende wedstrijd op de mat te leggen tegen Vitesse een week later. Misschien is dat ook de jeugdigheid, want ik ken nog zo'n ploeg die er wel is last van heeft hehe.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

PSV speelde beter dan Ajax. Ik was verbaasd dat Ajax achterover ging leunen en loerde op de counter, dat ben ik niet gewend van de Boer. Verder heeft Ajax niks weten te creeën, behalve een paar afstandschoten. Gelukkig geeft Braamhaar wel toe dat hij Toivonen rood had moeten geven, zodat hij hopelijk nog geschorst wordt. Overigens was die 'overtreding' van Eriksen geen overtreding. Maar nogmaals, PSV speelde beter, dus Ajax mag blij zijn met het puntje.

Ik heb me groen en geel geërgerd aan het gedrag van Douglas en Preud'Homme. Het klopt dat Bossen een waardeloze wedstrijd floot, maar dan vind ik toch dat je je niet zo moet gedragen. Als het aan mij ligt wordt Preud'Homme geschorst, want als je ziet waarvoor Verbeek werd geschorst, is dit zeker een schorsing waard. Hetzelfde geldt voor Douglas.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

The Almighty schreef:

PSV speelde beter dan Ajax. Ik was verbaasd dat Ajax achterover ging leunen en loerde op de counter, dat ben ik niet gewend van de Boer.

Niet? Na de winterstop is dat de enige manier geweest waarop we succes hadden (Anderlecht uit, Anderlecht thuis ontstonden de doelpunten ook uit de omschakeling, eerste helft Roda uit ...). Voetballen lukt gewoon niet met een middenveld zoals dat nu is.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2393 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Misschien wel, maar er was ook allemaal lof voor Feyenoord na die goede pot tegen Twente. Om vervolgens weer een bedroevende wedstrijd op de mat te leggen tegen Vitesse een week later. Misschien is dat ook de jeugdigheid, want ik ken nog zo'n ploeg die er wel is last van heeft hehe.

Zo slecht was het niet tegen Vitesse. Goed is anders, maar er was niets aan de hand voor Feyenoord tot die oliedomme overtreding van Swerts. Tot dat moment werd het eerder 0-2 dan 1-1.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zo slecht was het niet tegen Vitesse. Goed is anders, maar er was niets aan de hand voor Feyenoord tot die oliedomme overtreding van Swerts. Tot dat moment werd het eerder 0-2 dan 1-1.

Denk dat een paar leuke acties van zo'n Japannertje het slechte spel wel een beetje doen verbloemen

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Preud'Homme wordt vast geschorst evenals Douglas tot het einde van het seizoen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Tijd dat die Ryo weer naar Arsenal gaat ofzo, veels te goed voor Feyenoord die gozer

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

PSV speelde beter dan Ajax. Ik was verbaasd dat Ajax achterover ging leunen en loerde op de counter, dat ben ik niet gewend van de Boer. Verder heeft Ajax niks weten te creeën, behalve een paar afstandschoten. Gelukkig geeft Braamhaar wel toe dat hij Toivonen rood had moeten geven, zodat hij hopelijk nog geschorst wordt. Overigens was die 'overtreding' van Eriksen geen overtreding. Maar nogmaals, PSV speelde beter, dus Ajax mag blij zijn met het puntje.

Ik heb me groen en geel geërgerd aan het gedrag van Douglas en Preud'Homme. Het klopt dat Bossen een waardeloze wedstrijd floot, maar dan vind ik toch dat je je niet zo moet gedragen. Als het aan mij ligt wordt Preud'Homme geschorst, want als je ziet waarvoor Verbeek werd geschorst, is dit zeker een schorsing waard. Hetzelfde geldt voor Douglas.

Preud'Homme en Douglas leken wel bezeten inderdaad.. of doet die Monstermans soms een flinke dosis speed door de drinkbidons voor de aftrap? Die gasten sporen helemaal niet. Ik was echt verbijsterd dat Preud'Homme ook mocht blijven zitten, ze hadden Verbeek al richting Siberië verbannen en 3 jaar geschorst voor dit soort geschreeuw en gedrag, in die zin twijfel ik of Kesler wel echt weg is

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

orbit schreef:

(quote)

in die zin twijfel ik of Kesler wel echt weg is

Het feit dat niet elke scheet meer een penalty is voor Twente en dat ze ook nog wel eens met een kaart of beslissing nadeel ondervinden geeft toch wel aan dat Henk K. definitief uit Zeist weg is. Werkt tegenwoordig in een dierentuin. Dat verklaart wel dat apengedrag van Preudhomme en Douglas

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Quido schreef:

Niet? Na de winterstop is dat de enige manier geweest waarop we succes hadden (Anderlecht uit, Anderlecht thuis ontstonden de doelpunten ook uit de omschakeling, eerste helft Roda uit ...). Voetballen lukt gewoon niet met een middenveld zoals dat nu is.

Ja oke, het middenveld is zeer matig. Ik hoop ook dat Ajax deze zomer zich versterkt met een middenvelder en een aanvaller of we moeten een talent in de jeugd paraat hebben.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3629 stemmen

rep_robert schreef:

Boehoe Twente wordt ook een keer (terecht) benadeeld hoor Wedstrijd stilgelegd na spreekkoren uit het Twente vak.

Haha dat terecht staat er ook weer zo mooi he. Twente speelde de eerste helft gewoon slecht, maar die rode kaart is wel heel erg zwaar (Wel een domme reactie maar ook die kan ik me voorstellen,want thuis gaf Bossen hem tegen AZ ook al onterecht rood) en 2 (zeker 1, die laatste) penalties die niet worden gegeven. En er gebeurde helemaal niets waarvoor de wedstrijd stilgelegd moest worden. Die Bossen begreep het zelf niet eens.

Maar gefeliciteerd met het ingelopen puntje

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Bij Twente zijn ze natuurlijk terecht woedend. Scheidsrechter had de wedstrijd totaal niet meer in de hand, wat een sukkel. Douglas raakte dat spelertje van AZ niet en had zeker geen rood moeten krijgen. Verder had Twente minstens één strafschop moeten krijgen.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Zonder Douglas doet Twente in ieder geval niet meer mee voor de titel, net als Ajax zonder Suarez.

Proficiat dus (wederom) PSV.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

PSV - Ajax heb ik alleen maar de samenvatting gezien. Ik kreeg de indruk dat er maar één ploeg op het veld stond die wou voetballen, PSV dus. Het leek erop dat Ajax niets te klagen had als ze met 4 of 5 doelpunten terug naar Amsterdam werden gestuurd. Speelden ook een soort on-Ajax achtig laf countervoetbal.

Maar zoals ik al zei, ik heb enkel de samenvatting gezien en vraag me af of die wel een juist beeld van de wedstrijd gaf.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik vrees dat Verthongen ook nog geschorst wordt voor die stomp in de maag van ? (weet niet meer wie). Zou wel terecht zijn. Dan zit je daar met Ooijer of Oleguer. Toivonen wordt denk ik ook geschorst, dat zou ook volledig terecht zijn.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Zonder Douglas doet Twente in ieder geval niet meer mee voor de titel, net als Ajax zonder Suarez.

Proficiat dus (wederom) PSV.

Haha, zou je wel graag willen he. Gelukkig slaat het nergens op wat je zegt, scheelt weer.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Bij Twente zijn ze natuurlijk terecht woedend. Scheidsrechter had de wedstrijd totaal niet meer in de hand, wat een sukkel. Douglas raakte dat spelertje van AZ niet en had zeker geen rood moeten krijgen. Verder had Twente minstens één strafschop moeten krijgen.

Achterwaartse slinger van je arm naar een speler die onder je ligt.. nee man, geen opzet, hoe kom je erbij? En dat gedrag achteraf is inderdaad genoeg voor schorsing tot aan het einde van het seizoen! Wat een mongool die gast!

Verder trekt Janssen ook een speler van AZ onderuit in de 16, dus pingel aan de andere kant was zeker ook terecht geweest.. Twente heeft dit 200% aan zichzelf te wijten, zoals de scheidsrechter volkomen terecht concludeerde. Beetje jammer als je niet kunt omgaan met het kleinste beetje tegenslag in een competitie.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Het leek erop dat Ajax niets te klagen had als ze met 4 of 5 doelpunten terug naar Amsterdam werden gestuurd.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Speelden ook een soort on-Ajax achtig laf countervoetbal.

Eigenlijk een beetje zoals PSV dus?

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

The Almighty schreef:

Ik vrees dat Verthongen ook nog geschorst wordt voor die stomp in de maag van ? (weet niet meer wie). Zou wel terecht zijn. Dan zit je daar met Ooijer of Oleguer. Toivonen wordt denk ik ook geschorst, dat zou ook volledig terecht zijn.

Potje schorsen dan. Dat zou dan RKC voor de beker donderdag zijn, snel accepteren Douglas en Toivonen gaan hopelijk langer dan 1 potje brommen. Douglas 3 en Toivonen 3 zou fair zijn.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

PSV - Ajax heb ik alleen maar de samenvatting gezien. Ik kreeg de indruk dat er maar één ploeg op het veld stond die wou voetballen, PSV dus. Het leek erop dat Ajax niets te klagen had als ze met 4 of 5 doelpunten terug naar Amsterdam werden gestuurd. Speelden ook een soort on-Ajax achtig laf countervoetbal.

Maar zoals ik al zei, ik heb enkel de samenvatting gezien en vraag me af of die wel een juist beeld van de wedstrijd gaf.

Ik heb de samenvatting juist niet gezien en de wedstrijd wel. Maar idd Ajax speelde niet des Ajax'. Ze speelden achteroverleunend en loerend op de counter. Verder leek het ook alsof PSV het in 2e helft wel welletjes vond en ook niet echt druk zette, wat ze wel in de 1ste helft deden. Maar dat Ajax niets te klagen had als ze met 4 of 5 doelpunten zouden verliezen is onzin .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Vascago schreef:

Haha dat terecht staat er ook weer zo mooi he. Twente speelde de eerste helft gewoon slecht, maar die rode kaart is wel heel erg zwaar (Wel een domme reactie maar ook die kan ik me voorstellen,want thuis gaf Bossen hem tegen AZ ook al onterecht rood) en 2 (zeker 1, die laatste) penalties die niet worden gegeven. En er gebeurde helemaal niets waarvoor de wedstrijd stilgelegd moest worden. Die Bossen begreep het zelf niet eens.

Maar gefeliciteerd met het ingelopen puntje

Jammer dat jij die belachelijke rode kaart voor AZ ook niet noemt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je zou ook gewoon op een normale manier kunnen reageren in plaats van met zo een stomme smiley. Ik stel toch een normale vraag. Ik zag in de samenvatting een aanvallend PSV dat een hoop kansen kreeg. Ik zag Ajax daar niets tegenover zetten.

Dan zijn mijn constatering op basis van die samenvatting en mijn vraag achteraf toch zo vreemd niet.

Edit: Zoals The Almighty reageert kan het dus ook.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Potje schorsen dan. Dat zou dan RKC voor de beker donderdag zijn, snel accepteren Douglas en Toivonen gaan hopelijk langer dan 1 potje brommen. Douglas 3 en Toivonen 3 zou fair zijn.

Verthongen verdient ook meer wedstrijden schorsing dan 1. Ik zou zeggen 3. Maar ik hoop dat Ajax dit keer geluk heeft met de KNVB.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Je zou ook gewoon op een normale manier kunnen reageren in plaats van met zo een stomme smiley. Ik stel toch een normale vraag. Ik zag in de samenvatting een aanvallend PSV dat een hoop kansen kreeg. Ik zag Ajax daar niets tegenover zetten.

Dan zijn mijn constatering op basis van die samenvatting en mijn vraag achteraf toch zo vreemd niet.

Edit: Zoals The Almighty reageert kan het dus ook.

Haha, ja als je ieder schot als goal rekent, dan had Ajax wel een 5-0 verdiend ja.

Gewoon onzin wat je weer typt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Achterwaartse slinger van je arm naar een speler die onder je ligt..

Bwa, slinger is veel gezegd. Hij draait zich gewoon snel om en raakt de speler niet. Laf van die speler om zich dan zo te gaan aanstellen alsof ie geraakt is, zelfs erger dan Toivonen vorige week. Gedrag achteraf van Douglas was ook niet voorgekomen als Bossen de situatie wat beter had ingeschat.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Bwa, slinger is veel gezegd. Hij draait zich gewoon snel om en raakt de speler niet. Laf van die speler om zich dan zo te gaan aanstellen alsof ie geraakt is, zelfs erger dan Toivonen vorige week. Gedrag achteraf van Douglas was ook niet voorgekomen als Bossen de situatie wat beter had ingeschat.

Bossen schat het prima in, Mad Douglas had overduidelijk de intentie hem flink te raken.. of hij dat wel/ niet deed doet verder niet ter zake. Eerder gewoon consequent regels hanteren. Die rode kaart voor AZ was daarentegen volstrekt onzinnige goedmakerij van Bossen, sloeg helemaal nergens op. Gelukkig had het geen nadelige gevolgen voor AZ.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Rode kaart voor AZ was ook compleet belachelijk ja. Bossen had totaal geen controle meer over de wedstrijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.