• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.415 films
  • 12.573 series
  • 34.806 seizoenen
  • 656.470 acteurs
  • 200.478 gebruikers
  • 9.468.606 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nou, ik heb genoeg gehoord. Sinds het vertrek van De Kroket is de Gouden Calimero vacant en Preud'Homme zat opzichtig te solliciteren.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Man o man, ik heb nu al zin in VI morgen. Verheug me nu al op Derksen zijn commentaar over het gedrag bij Twente. Volgens mij voor het eerst dat Twente niet positief zal worden besproken in de voetbal praatprogramma's.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

FC Groningen

Je zet jezelf toch niet zo te kakken bij het nietige Feyenoord? Echt beschamend dit haha. Heb al een aantal leuke smsjes verstuurd. Dit kan gewoon echt niet hoor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Heb toch wel altijd moeite met die eenzijdige blik op voetbal. Die spelers en trainers van Twente zijn woest over praktisch iedere beslissing maar zeggen niet even dat AZ ook een belachelijke rode kaart krijgt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Dat heet hoek waar klappen vallen reppie...

Die Wijnaldum gaat nu ook weer een paar jaar hopeloos overschat worden denk ik zo...

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Spannend voetbalweekend!

PSV - Ajax, vond ik over het geheel genomen PSV toch iets beter, maar Toivonen had rood mogen krijgen. En was het nu echt een overtreding van Eriksen?

AZ - Twente, Douglas kreeg in eerste instantie onterecht rood vond ik (meer dik geel, volgens mij raakte hij het gezicht niet eens), maar daarna ontspoorde hij volledig en verdiende hij meerdere rode kaarten. Daarbij verdiende Twente minimaal 1 penalty.

Feyenoord heeft eindelijk een verdiende voorsprong behouden en het omgezet in winst, met goed spel en veel inzet. Ben het met je eens NR.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

otherfool schreef:

Dat heet hoek waar klappen vallen reppie...

Die Wijnaldum gaat nu ook weer een paar jaar hopeloos overschat worden denk ik zo...

Is niet de hoek waar de klappen vallen hoor. Want dan heb je wel is pech en zo. Die spelers van Grunn lijken er in uitwedstrijden helemaal geen zin in te hebben. Wat ik net zag is gewoon beschamend. Dit valt puur te wijten aan de spelers en hun instelling.

Overigens is Wijnaldum nu al overschat hoor, nu een leuke wedstrijd gehad(met 2 penalty's)... volgende week kan het weer compleet andersom zijn.

happie

• 6272 berichten
  • 426 stemmen

Wat een hysterisch volk daar bij Twente. Zo ben je echt totaal ongeschikt voor voetballen op dit niveau.

happie

• 6272 berichten
  • 426 stemmen

Die Lensky ziet er volgens mij ook om de drie weken anders uit.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Is niet de hoek waar de klappen vallen hoor. Want dan heb je wel is pech en zo. Die spelers van Grunn lijken er in uitwedstrijden helemaal geen zin in te hebben. Wat ik net zag is gewoon beschamend. Dit valt puur te wijten aan de spelers en hun instelling.

Overigens is Wijnaldum nu al overschat hoor, nu een leuke wedstrijd gehad(met 2 penalty's)... volgende week kan het weer compleet andersom zijn.

Ja, maar Feyenoord heeft gewoon verdiend gewonnen vandaag, niks op af te dingen. Ze speelden beter en met veel meer inzet en overtuiging.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

rep_robert schreef:

FC Groningen

Je zet jezelf toch niet zo te kakken bij het nietige Feyenoord? Echt beschamend dit haha. Heb al een aantal leuke smsjes verstuurd. Dit kan gewoon echt niet hoor.

Was vooral de verdienste van Feyenoord, dat prima speelde. Jammer dat Castaignos tweemaal flink faalde.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

@ Naomi Watts: ik zie Mokotjo er nog geen 4 inleggen in een wedstrijd.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

In de samenvatting was PSV wel heel duidelijk de betere ploeg, zeg. Doodzonde dat ze het niet afgemaakt hebben. Boel grote mogelijkheden.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

Ja, maar Feyenoord heeft gewoon verdiend gewonnen vandaag, niks op af te dingen. Ze speelden beter en met veel meer inzet en overtuiging.

Daarom. Maar normaal gesproken moet Grunn gewoon bij jullie kunnen winnen. Vooral als je 4e staat. Nu zijn ze gewoon compleet weggespeeld. Mentaliteit is echt bedroevend bij de Grunn spelers in uitwedstrijden. Is een syndroom waar ze denk ik nooit meer van af zullen komen, want zo gaat het al jaren.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Daarom. Maar normaal gesproken moet Grunn gewoon bij jullie kunnen winnen. Vooral als je 4e staat. Nu zijn ze gewoon compleet weggespeeld. Mentaliteit is echt bedroevend bij de Grunn spelers in uitwedstrijden. Is een syndroom waar ze denk ik nooit meer van af zullen komen, want zo gaat het al jaren.

Ja, erg vreemd, vooral omdat ze gewoon goed kunnen voetballen.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

Groningen zit inderdaad in een flinke dip, maar als Feyenoord zo voetbalt als vandaag, zou ik niet weten waarom een Groningen in vorm had moeten winnen.

Sinds Ryo bij Feyenoord speelt en de Vrij centraal achterin, speelt Feyenoord vrij goed.

Uiteraard heeft Groningen voetballend een betere ploeg dan Feyenoord dit seizoen, maar dat is een understatement.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Twente flink genaaid zie ik. Met name die penalty was wel extreem duidelijk.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

Ik vind het wel meevallen. Die rode kaart voor Viergever (AZ) was ook een lachertje.

Die Preud'homme trouwens. En dan kreeg Verbeek laatst een schorsing omdat hij iets (geïrriteerd) vroeg aan de vierde man.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Wat is dat NEC trouwens een saaie bedoening zeg. Bijna nooit leuk om naar te kijken. Te goed om niet te degraderen, te slecht om ergens om mee te spelen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik vind het wel meevallen. Die rode kaart voor Viergever (AZ) was ook een lachertje.

Haha ja inderdaad. Grappig dat de pro Twente mensen dit de hele tijd maar even vergeten. Rood Douglas was terecht, Rood Viergever flauwekul. Enige wat discutabel is zijn 2 penaltymomenten. Feit is dat als Twente zich professioneler gedragen had, ze niet zo erg in de problemen waren gekomen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat is dat NEC trouwens een saaie bedoening zeg. Bijna nooit leuk om naar te kijken. Te goed om niet te degraderen, te slecht om ergens om mee te spelen.

Behoorlijk kleurloos ja. Echt zo'n typisch elfde plek ploegje. Zelfde geldt ook voor een paar andere ploegen. Opvulling voor de competitie.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

Twente had wel 1 penal moeten krijgen, maar voor de rest floot Bossen ook nadelig voor AZ.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Wat een jenkebekken bij Twente zeg.. dat imago van sympathiek provicieclubje zijn ze nu toch wel kwijt neem ik aan? Niet alleen sommige spelers kunnen volstrekt niet tegen hun verlies en gaan dan de scheids (!!) bijna een kopstoot geven, maar ook dat publiek moet kennelijk hun frustratie botvieren.. al vind ik dat onderbreken belachelijk altijd. Maar AZ volkomen terecht gewonnen.

Helaas hebben we niet geprofiteerd, maar ik dacht al dat PSV te sterk was.. jammer dat er dan niet wat meer spelers zijn die zich wat nadrukkelijker komen melden in de aanval. En Toivonen:

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Groningen zit inderdaad in een flinke dip, maar als Feyenoord zo voetbalt als vandaag, zou ik niet weten waarom een Groningen in vorm had moeten winnen.

Sinds Ryo bij Feyenoord speelt en de Vrij centraal achterin, speelt Feyenoord vrij goed.

Uiteraard heeft Groningen voetballend een betere ploeg dan Feyenoord dit seizoen, maar dat is een understatement.

Feyenoord was vandaag inderdaad goed, maar volgende week kan het zomaar weer pauper gaan. Erg wisselvallig ploegje, Wijnaldum is daar wel het goede voorbeeld van.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Enige wat discutabel is zijn 2 penaltymomenten.

Je bedoelt die momenten waar De Jong overduidelijk de circusact snoekduik inzet?

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Laat Feyenoord maar in vorm raken. Ze moeten immers binnenkort nog tegen PSV. Ideaal voor de 10-0 wraak en om de vrienden van Ajax te helpen

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Je bedoelt die momenten waar De Jong overduidelijk de circusact snoekduik inzet?

Zoals ik al zei, 2x geel=rood. Verbaasd me toch altijd hoe makkelijk ze Suarez geel gaven en andere spelers niet.

De Jong laat zich vallen, Bossen ziet dit en beoordeelt dit als een schwalbe. Waarom dan geen geel? Inconsequentie ten top, Twente heeft nog geluk hier wat mij betreft.

Ik bedoel, je zegt toch ook niet dat het een overtreding is en vervolgens geef je geen penal. Schwalbe=geel en overtreding=penalty.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Feyenoord was vandaag inderdaad goed, maar volgende week kan het zomaar weer pauper gaan. Erg wisselvallig ploegje, Wijnaldum is daar wel het goede voorbeeld van.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wijnaldum is absoluut heel wisselvallig. Ik hoop dat hij nu wat vrijer gaat voetballen, na zijn 4 doelpunten.

Feyenoord heeft een paar goede wijzigingen binnen het basiselftal toegebracht, wat ik eerder al zei. De laatste 4 wedstrijden spelen ze behoorlijk tot goed. Ryo is een echte aanwinst, waar altijd dreiging vanuit gaat. Meeuwis is een enorme versterking t.o.v. El Ahmadi (die alle snelheid uit iedere aanval haalde). Meeuwis had vandaag zowat iedere 2e bal. Biseswar presteert goed en staat terecht in de basis de laatste wedstrijden, is dreigend, scoort, geeft assists. En ook een erg belangrijke wijziging: De Vrij centraal achterin ipv Bahia. Wat een verademing is dat, naast Vlaar. Zeker als je Bahia gewend bent.

Nu maar hopen dat Fernandez snel terugkeert ipv Swerts, al zal dat pas komend seizoen zijn. En snel een vervanger halen voor de Cler. Fer voor Leerdam (al doet Leerdam het niet slecht, maar goed is anders). Dan nog een vervanger voor Castaignos; liefst een ervaren spits met veel loopvermogen.

Nicolage Rico

• 20238 berichten
  • 2393 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Die eerste was een penal, want er was contact - en niet met de bal.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Ik bedoel, je zegt toch ook niet dat het een overtreding is en vervolgens geef je geen penal. Schwalbe=geel en overtreding=penalty.

Een speler kan natuurlijk ook gewoon struikelen of iets dergelijks he. Daar hoef je niet standaard geel voor te geven als het geen overtreding op die speler is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.