- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
en een nest van Atletico
Toegegeven, ben deze kwestie niet geheel objectief aan het benaderen
.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8517 stemmen
Wie is eigen de grootste Atleticospeler aller tijden Naomi? Diego Forlan?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Zelfs ik als niet Real volger weet dat Di Stefano als grootste Madrid speler aller tijden wordt gezien. No doubt about it.
Wie is eigen de grootste Atleticospeler aller tijden Naomi? Diego Forlan?

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Toegegeven, ben deze kwestie niet geheel objectief aan het benaderen
.
Ja het had niks gescheeld of hij had 35 jaar achter elkaar voor Atletico gespeeld 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Aanvallend staat het er al. Ik hoop maar dat Mourinho nog twee echte toppers kan halen die verdedigend zijn ingesteld, dan kan hij van Real een ondoordringbaar blok maken. Als je geen tegendoelpunt binnen krijgt kan je niet verliezen. En met spelers als Ronaldo, Özil en de andere aanvallend ingestelde spelers komen er sowieso wel kansen om te scoren.
Zo zou ik het doen als ik trainer zou zijn. Gewoon de deur dichtgooien en toeslaan wanneer je de kans hebt. Heerlijk dat catenaccio. Moet je er natuurlijk wel de juiste spelers voor hebben.
Dus jij verstaat onder een solide organisatie en defensie met 7 verdedigend ingestelde spelers spelen? De quaniteit zegt alleen maar iets over de lafheid, niets over de verdedigende kwaliteit en de solide organisatie, de kwaliteit van de verdedigers zegt daar wat van. Als je dat niet doorhebt dan houdt het op. Komop zeg, je kan ook een solide organisatie en defensie hebben met Özil i.p.v. Pepe 'Ik schop alles wat beweegt'.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8517 stemmen
(afbeelding)
Heitinga, Yeah right. Je had ook met Dani kunnen komen aanzetten, dat was nog erger geweest. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Als Di Stefano net zo seniel is als Jopie hoeft Mourino zich geen zorgen te maken. Met 10 man het al het hele seizoen superbe Barcelona wegdrukken en 6 100% kansen creëren, dat zal het meesterbrein uiteindelijk meer zeggen. En The Special One zal, hem kennende, in de komende ontmoetingen nog een aantal troefkaarten uitspelen. Wat is het toch een eer hem aan het werk te mogen zien, daar ga ik mijn kleinkinderen later mooie verhalen over vertellen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Heitinga, Yeah right. Je had ook met Dani kunnen komen aanzetten, dat was nog erger geweest.
Dankzij Dani heeft Atletico tenminste wel eens een mooie goal in hun stadion gezien 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Overdrijf toch niet zo met je 6 100% kansen. Heb je al een poster van hem boven je bed en bid je tot hem?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die is niet echt populair hoor
.
Als je het bij Atletico zou vragen, zullen de antwoorden vooral schommelen tussen Luis Aragones, Adelardo en Adrian Escudero.
Ik ben van de wat jongere generatie, en voor mij is dat Juan Carlos Aguilera (al was dat geen wereldspeler, verre van) en op dit moment Agüero. Forlán ben ik ook liever kwijt dan rijk eigenlijk
. En Torres wil ook nog wel eens genoemd worden, schandalig eigenlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja het had niks gescheeld of hij had 35 jaar achter elkaar voor Atletico gespeeld
.
Dan had hij wel het status gekregen die Raúl verdient
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dus jij verstaat onder een solide organisatie en defensie met 7 verdedigend ingestelde spelers spelen? De quaniteit zegt alleen maar iets over de lafheid, niets over de verdedigende kwaliteit en de solide organisatie, de kwaliteit van de verdedigers zegt daar wat van. Als je dat niet doorhebt dan houdt het op. Komop zeg, je kan ook een solide organisatie en defensie hebben met Özil i.p.v. Pepe 'Ik schop alles wat beweegt'.
Maar jongen toch, als Real één van de wedstrijden tegen Barcelona mocht verliezen dan was het deze wel. Ook al hadden ze gewonnen, dan was de achterstand nog te groot. Logisch dus dat The Special One niet al zijn troeven op tafel gooit. Voor Mourinho was deze wedstrijd ook een mooie kans om dingen uit te testen.
Eerste speler die ik naar Real zou halen zou Essien zijn. Verdedigend en aanvallend ijzersterk.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8517 stemmen
Die is niet echt populair hoor
.
Als je het bij Atletico zou vragen, zullen de antwoorden vooral schommelen tussen Luis Aragones, Adelardo en Adrian Escudero.
Ik ben van de wat jongere generatie, en voor mij is dat Juan Carlos Aguilera (al was dat geen wereldspeler, verre van) en op dit moment Agüero. Forlán ben ik ook liever kwijt dan rijk eigenlijk
.
Oke duidelijk van die beste speler dan.
Wat is er mis met Forlan dan? Hij scoort toch veel en heeft Madrid vorig jaar een Europese prijs bezorgd.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Overdrijf toch niet zo met je 6 100% kansen. Heb je al een poster van hem boven je bed en bid je tot hem?
Dat sowieso. Hij is het beste wat de voetbalwereld ooit heeft voortgebracht.
Madrid - Barcelona
Shots on target 6-5
Shots off target 6-4
Als 1 ploeg had verdiend te winnen, was het Madrid wel. Hoewel het gelijkspel best te pruimen was voor iedereen. Toch genoten van het leeuwenhart van Madrid, met 10 man zo'n fantastische 2e helft spelen, ik zat te kwijlen voor de tv.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een onzin weer en di Stefano is ook één grote zuurpruim en was een aanvaller natuurlijk. Succes begint altijd bij een solide organisatie en defensie.
Waarom zou Di Stefano zijn mening niet mogen geven? Succes begint idd bij een solide organisatie en defensie, maar om nou 7(!) puur ingestelde verdedigers op te stellen is een tikkeltje overdreven. Zonder spelmaker op het middenveld kom je niet aan voetballen toe, maarja Mourinho wil niet voetballen dus dat scheelt weer.
Als je vindt dat Mourinho er goed aan doet om zo verdedigend te spelen, moet je zeker niet gaan zitten zeiken over het spel van Oranje het afgelopen WK (onze grote 'voetballiefhebber').
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Madrid - Barcelona
Shots on target 6-5
Shots off target 6-4
Als 1 ploeg had verdiend te winnen, was het Madrid wel. Hoewel het gelijkspel best te pruimen was voor iedereen. Toch genoten van het leeuwenhart van Madrid, met 10 man zo'n fantastische 2e helft spelen, ik zat te kwijlen voor de tv.
Wat kan jij toch heerlijk opvallend provoceren.
Je weet het uiteindelijk nog zo te lullen dat het eigenlijk zeer onterecht is dat Real niet aan kop staat. De 5-0 was toen ook wel tegen de verhouding. 0-1 was denk ik meer verdiender.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Madrid - Barcelona
Shots on target 6-5
Shots off target 6-4
Nou je kan weer kwijlen op Sport1, want wedstrijd wordt herhaald.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oke duidelijk van die beste speler dan.
Wat is er mis met Forlan dan? Hij scoort toch veel en heeft Madrid vorig jaar een Europese prijs bezorgd.
En Real wou 'm halen van de zomer, en hij wou graag gaan. Dat viel niet zo lekker
.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Oh en corners 8-0 trouwens. Voorzetten in de 16 7-3.
Barcelona had wel meer de bal, maar dat was wat doelloos rondtikken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Madrid - Barcelona
Shots on target 6-5
Shots off target 6-4
Scorebordjournalistiek. Het spel van Real was niet om aan te zien (net zoals die van Oranje op het WK). Het selectieve druipt ervanaf bij sommige hier
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
.
Dan had hij wel het status gekregen die Raúl verdient
.
dan had je hem ook in dit geweldige (originele) shirt kunnen zien spelen 

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Waarom zou Di Stefano zijn mening niet mogen geven? Succes begint idd bij een solide organisatie en defensie, maar om nou 7(!) puur ingestelde verdedigers op te stellen is een tikkeltje overdreven. Zonder spelmaker op het middenveld kom je niet aan voetballen toe, maarja Mourinho wil niet voetballen dus dat scheelt weer.
Mourinho probeerde wat uit met het oog op de bekerfinale en de CL match ups . Het ideale moment om dat te doen lijkt me. di Stefano mag zijn mening wel geven, moet het wel ergens op slaan. Hij is altijd zo makkelijk in zijn kritiek en denkt dat voetbal alleen uit aanvallen bestaat.
Wil je daar echt weer over beginnen? Verdedigen staat voor mij niet gelijk aan het beoefenen van martial arts maar dat terzijde. Nooit gezegd dat ik problemen had met het defensieve spel van Nederland. Wel vond ik het spel van Oranje destijds wat grof, nu al een stuk minder. Bovendien ben ik voor Spanje, niet zo gek dat ik kritiek op Nederland had. Had ik een oranje shirt aan gehad, had ik kritiek op het theater en kaarten vragen van Spanje gehad. Sowieso een kromme vergelijking m.i.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Oh en corners 8-0 trouwens. Voorzetten in de 16 7-3.
Barcelona had wel meer de bal, maar dat was wat doelloos rondtikken.
Hehe nog iemand die naar wat andere feiten kijkt dan alleen balbezit
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8517 stemmen
En Real wou 'm halen van de zomer, en hij wou graag gaan. Dat viel niet zo lekker
.
Ah oke, dat verklaart al veel ja. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
dan had je hem ook in dit geweldige (originele) shirt kunnen zien spelen 
(afbeelding)
Haha inderdaad. Dat was ook even iets toen ze in dat shirt gingen spelen. Mooie ode aan mij, leverde toen toch wel wat sympathisanten op uit Zuid
. Nu moeten we het weer doen met de boeren uit Eindhovven
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
't is geen geweldenaar zoals Manolev nee....balen zeg.
Gezien zijn talent, potentie en verleden (speelde 2 topseizoenen en een erg goed WK) is 10 miljoen te weinig. Maar Ajax is gelukkig goed in onderhandelen. Die krijgen wel van iemand 15 miljoen. Denk dat vd Wiel vast meer dan Dzsudzsak op gaat leveren
Zal wel iets missen maar wat Manolev en Dzsudzsak hiermee te maken hebben ontgaat me volledig.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
leverde toen toch wel wat sympathisanten op uit Zuid
.
collector's item 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Real staat 8 punten achter op Barça, wil waarschijnlijk kampioen worden. De enige optie die ze hebben is winnen, zodat ze 3 punten inlopen op Barça. Wat doet Mourinho vervolgens? Hij gaat met 2 verdedigende middenvelders en 1 verdediger op het middenveld spelen en zet zijn beste aanvallende middenvelder op de bank. Real speelde om niet te verliezen, niet om te winnen.
Natuurlijk. Je gelooft toch niet zelf dat Madrid nog dacht kampioen te worden? Ook met vijf punten verschil was het een kansloos verhaal geweest. Als er dan al 1 team niet voluit wilde gaan zou je verwachten dat Madrid het was. Hadden weinig te winnen. Voor Madrid tellen alleen de komende drie ontmoetingen waarbij die van morgen ook nog slechts een voorproefje zal zijn.
Overigens denk ik dat bovenstaande verhaal ook voor Barcelona gold. Verlies of winst het kon ze alle 22 weinig schelen vermoed ik.
Alleen de CL halve finale telt en die andere twee potjes zijn vooral een leuk voorgerechtje. Meer niet.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Ben dan niet zo'n Real kenner maar dat lijkt mij Raúl. Hij was wel jarenlang all-time topscorer, maar dat heeft Raúl 'm ook al afgepakt. Een Spanjaard krijgt ook wel de voorkeur lijkt me, en uit eigen kweek nog wel.
Kos?
Tja, is moeilijk te vergelijken. Di Stefano is natuurlijk DE legende omdat ie de grootste speler uit die tijd was, alles won met Real wat er te winnen viel en daarna de club altijd trouw is gebleven in allerlei functies. Bovendien wordt hem nog steeds zeer vaak naar zijn mening gevraagd over Real en staat ie ook om de haverklap in de kranten, wat dat betreft wel vergelijkbaar met Cruijff.
Raul is meer van de huidige generatie, dat is toch wat anders. Als ie wat ouder is zullen mensen hem waarschijnlijk wel op dezelfde manier herinneren als Di Stefano.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is waar. Zoiets komt met jaren natuurlijk en di Stefano was wel erg succesvol ja
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.