• 17.544 nieuwsartikelen
  • 182.824 films
  • 12.612 series
  • 34.925 seizoenen
  • 658.186 acteurs
  • 200.637 gebruikers
  • 9.482.024 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Wat een bizarre ontknoping gaat de EPL tegemoet. Iedereen blijft maar knoeien. ManU moet nog naar Arsenal en krijgt Chelsea thuis. Vanavond Spurs v. Gunners. Ik had de moed na het belachelijke gelijkspel van zondag al opgegeven, maar gisteren toverde Newcastle weer een gelijkspel uit de hoge hoed door CL focus van United. Kortom er moet gewonnen worden vanavond, dat kan momentum brengen!

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dus wij mogen Mourinho niet The Special One noemen (wat we trouwens helemaal niet voor niets doen)? Maar iedereen mag wel Gijp bij zijn koosnaampje noemen?

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

Blijven niet meer veel prominente leden uit dit topic over die we dan serieus moeten nemen.

Jij mag Mourinho "The Special One" noemen hoor Nomak, zolang ik Gijpie zeg

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ben overigens benieuwd wat The Special One vanavond uit de hoge hoed gaat toveren om Barca en dan met name de messias te bestrijden. Ik denk dat ik eerst maar wat NBA films ga kijken met daarin Me, myself and Iverson en His Royal Airness daarin.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Iniesta trouwens vrijgesproken.

Seedorf koninklijk onderscheiden!

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

gizmo_o schreef:

Seedorf koninklijk onderscheiden!

Net zoals Bassie en Adriaan .

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mourinho probeerde wat uit met het oog op de bekerfinale en de CL match ups . Het ideale moment om dat te doen lijkt me. di Stefano mag zijn mening wel geven, moet het wel ergens op slaan. Hij is altijd zo makkelijk in zijn kritiek en denkt dat voetbal alleen uit aanvallen bestaat.

Zie jij niet liever een ploeg als Spanje of Barça die prachtig voetbal spelen? Real moet dat ook kunnnen, als je kijkt wat voor spelers ze hebben. Daar erger ik me aan, Mourinho heeft de middelen om oogstrelend voetbal te spelen, maar doet dat niet.

Naomi Watts schreef:

Wil je daar echt weer over beginnen? Verdedigen staat voor mij niet gelijk aan het beoefenen van martial arts maar dat terzijde. Nooit gezegd dat ik problemen had met het defensieve spel van Nederland. Wel vond ik het spel van Oranje destijds wat grof, nu al een stuk minder. Bovendien ben ik voor Spanje, niet zo gek dat ik kritiek op Nederland had. Had ik een oranje shirt aan gehad, had ik kritiek op het theater en kaarten vragen van Spanje gehad. Sowieso een kromme vergelijking m.i.

Ik had het niet over jou, ik had het meer over een specifiek iemand, die talloze posts heeft geplaatst, waarin hij het spel van Oranje helemaal afkraakt (wel terecht overigens), maar die nou opeens hetzelfde anti-voetbal van Real geweldig vindt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Als Di Stefano net zo seniel is als Jopie hoeft Mourino zich geen zorgen te maken. Met 10 man het al het hele seizoen superbe Barcelona wegdrukken en 6 100% kansen creëren, dat zal het meesterbrein uiteindelijk meer zeggen. En The Special One zal, hem kennende, in de komende ontmoetingen nog een aantal troefkaarten uitspelen. Wat is het toch een eer hem aan het werk te mogen zien, daar ga ik mijn kleinkinderen later mooie verhalen over vertellen.

Ik dacht dat jij liefhebber was van prachtig combinatievoetbal, blijkbaar niet dus.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Almighty schreef:

Zie jij niet liever een ploeg als Spanje of Barça die prachtig voetbal spelen? Real moet dat ook kunnnen, als je kijkt wat voor spelers ze hebben. Daar erger ik me aan, Mourinho heeft de middelen om oogstrelend voetbal te spelen, maar doet dat niet.

Dat wel natuurlijk, al hoeft dat niet voor iedereen te gelden. Real speelt best aanvallend, maar niet tegen dit Barca. Is ook dodelijk natuurlijk.

Ik had het niet over jou, ik had het meer over een specifiek iemand, die talloze posts heeft geplaatst, waarin hij het spel van Oranje helemaal afkraakt (wel terecht overigens), maar die nou opeens hetzelfde anti-voetbal van Real geweldig vindt.

Ok, mij nexcuses. Leek een beetje richting mij gericht, heb ook kritiek op oranje gehad maar dat had ook alles te maken met mijn gekleurde bril. Nu dik maanden later zie ik ook wel dat die speelwijze erg logisch was. Vind die karatetrap van de Jong zelfs iets minder erg .

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Maar jongen toch, als Real één van de wedstrijden tegen Barcelona mocht verliezen dan was het deze wel. Ook al hadden ze gewonnen, dan was de achterstand nog te groot. Logisch dus dat The Special One niet al zijn troeven op tafel gooit. Voor Mourinho was deze wedstrijd ook een mooie kans om dingen uit te testen.

Eerste speler die ik naar Real zou halen zou Essien zijn. Verdedigend en aanvallend ijzersterk.

Zo denken is al dwaas. Als Real op de aanval had gespeeld dan zouden ze misschien wel gewonnen hebben en was het gat 5 punten. Dat valt nog te doen, als Real alles wint. En als je dan iets wil uittesten moet je juist mooi voetbal te spelen met Özil en laten zien dat je Barça compleet van de mat kan vegen. Nu heb je laten zien dat je een laffe schijterd bent en dat Barça 100000x beter voetbalt dan Real.

otherfool schreef:

(quote)

Dat sowieso. Hij is het beste wat de voetbalwereld ooit heeft voortgebracht.

Madrid - Barcelona

Shots on target 6-5

Shots off target 6-4

Als 1 ploeg had verdiend te winnen, was het Madrid wel. Hoewel het gelijkspel best te pruimen was voor iedereen. Toch genoten van het leeuwenhart van Madrid, met 10 man zo'n fantastische 2e helft spelen, ik zat te kwijlen voor de tv.

Nounou, ga je nou ook nog zeggen dat je spontaan een orgasme kreeg van het 'geweldige, aanvallende, flitsende' spel van Real Real werd volledig weggespeeld, ze zagen alle hoeken van het veld. En weet je wat Barça dacht? Wat maakt ons het uit, wij staan toch met 8 punten voor. Gelijkspelletje? Prima. Real heeft een paar kansjes gehad, Barça was meer aan de bal en controleerde de wedstrijd. Real kwam er af en toe snel uit d.m.v. een laffe counter, maarja met Ronaldo voorin mag je ook wel eens kansen creeëren.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Leuk voetbalavondje weer zeg. Spurs-Arsenal 1 helftje kijken en dan Real-Barca. Het kan slechter

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zeg dat wel. Helaas moet mijn pa het weer overtreffen en die kijkt lekker op het plein in Barca op een gigantisch scherm .

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik ga toch lekker voor de derby, en dan 2e helftje naar Barca.

Ik verkies echte strijd boven tikkietakkie op eigen helft!

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Wauw een lezerscolumn van iemand woonachtig in Thailand. Ja, da's wel een goede bron....

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

Pitakaas schreef:

Ik verkies echte strijd boven tikkietakkie op eigen helft!

Dat gebeurd normaal gesproken toch echt op de helft van de tegenstander hoor. Tegen Real is het misschien een ander verhaal, maar ook daar is de kans groot.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Las dat Mourinho weer zijn 3 brekers op gaat stellen

Maar nu mag Ozil daarvoor spelen. Maar daarvoor gaat Real zonder diepe spits spelen.

Maar otherfuhl zal vast wel weer een excuus verzinnen waarom dit geen anti voetbal heet.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Overigens komt het potje vanavond ook live op de ZDF!

Die FC Barcelona gegen das team der Besonderen!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kom er achter dat Real de CL voor de 10e keer kan winnen. Dat gaat me iets te ver. Geloof dat ik het dan liever Barca gun. Maar hoop dat Real vanavond wint.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Kom er achter dat Real de CL voor de 10e keer kan winnen. Dat gaat me iets te ver. Geloof dat ik het dan liever Barca gun. Maar hoop dat Real vanavond wint.

Iedereen doet wel of Real al eeuwig aan de top staat, maar zoveel Europacups hebben ze sinds half jaren 50, begin jaren 60 niet gewonnen. Daarna ruim 30 jaar niks, totdat ze in 1998, 2000 en 2003 hem 3x wonnen. Maar we gaan nu ook alweer richting 10 jaar terug...

Voor een club met al jaren ongelimiteerd geld best matig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin, wie stelt er nu dat Real eeuwig aan de top staat?

En er zijn wel meer clubs met jaren lang ongelimiteerd geld. Waar het mij om gaat is dat ik het leuk vind als een succesvolle club z'n zin niet krijgt en de 10e willen ze maar wat graag. Net als de derde ster, dat is gewoon lekker als het steeds niet lukt. Zorgt voor dramatiek, hetgeen de sport zo mooi maakt.

PS Je verhaal gaat overigens ook op voor jouw clubje.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

PS Je verhaal gaat overigens ook op voor jouw clubje.

Als we ongelimiteerd geld hadden om de spelers te kopen die kunnen concurreren met de spelers van de Europese topclubs, dan had je inderdaad een punt.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

FillumGek schreef:

(quote)

Dat gebeurd normaal gesproken toch echt op de helft van de tegenstander hoor. Tegen Real is het misschien een ander verhaal, maar ook daar is de kans groot.

Nouja 20 meter over de middenlijn, daarvoor zet ik ook geen voetbalmatch aan

Van mij mag het allemaal wel wat opportunistischer.

Helaas betrap ik mij er steeds vaker op dat ik meer kan genieten van een Barcelona dat verliest dan een Barcelona dat met 70% balbezit de wedstrijd met 3-0 uitspeelt.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Hoop potjes van Barca zijn toch nog best spannend? Zovaak winnen ze niet met hele ruime cijfers.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

otherfool schreef:

Overigens komt het potje vanavond ook live op de ZDF!

Die FC Barcelona gegen das team der Besonderen!

Lang leve de Duitsers!

Maar ik hoop wel dat het clubje van der Besonderen een pak voor z'n broek krijgt.

Ik ben een voetballiefhebber.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hoop potjes van Barca zijn toch nog best spannend? Zovaak winnen ze niet met hele ruime cijfers.

Je hoeft niet met ruime cijfers te winnen om geen moment in gevaar te komen! Vaak heb ik het gevoel, ook al staat het 0-0, dat het toch wel goed komt. Het is natuurlijk erg subjectief, maar zo ervaar ik de wedstrijden.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Haha wat een begin van Spurs-Arsenal. Na een paar minuten 0-1, zonet al 1-1 via vd Vaart, mooie goal hoor!

Edit en na 12 minuten alweer 1-2 via Nasri

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Heerlijk begin van North London derby

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Hoppa 2-1 Nasri. Gaat lekker zo!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

lekker ouderwets Engels hard de duels ingaan

Dat wordt na half tien weer even wennen aan de aanstellers, jankerds en kaartenvragers.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Lekkere tifo weer bij Barca

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.