• 17.544 nieuwsartikelen
  • 182.828 films
  • 12.612 series
  • 34.925 seizoenen
  • 658.186 acteurs
  • 200.639 gebruikers
  • 9.482.065 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wat een idioot die Gijp. Ik wou er gisteren al op reageren, maar heb het toen niet gedaan. Beetje kritiek geven op The Special One. Hij weet verdomme goed genoeg dat Cruijff net daarvoor dezelfde uitspraak deed over The Special One en gaat hij hem napraten. Jopie is al een raar mannetje dat al jaren overal kritiek op heeft, maar ondertussen niet de ballen heeft om van zijn berg af te komen en eindelijk eens verantwoordelijkheid durft te nemen bij Ajax. Maar deze gozer is dus nog veel erger dan Jopie, zo erg dat het triest wordt.

Ja praat alle mensen maar na die Cruijff zwart proberen te maken. Hij heeft nou wat gedaan wijsneusje. Hij heeft een plan gemaakt en is bereid daar leiding aan te geven. Het heeft echter geen nut voor Cruijff om in de directie te zitten. Waarom? Omdat in de Statuten staat (als je die negeert kan je een celstraf krijgen) dat een directeur tot zijn 65ste in de directie mag zitten, ofterwijl Cruijff moet dan volgend jaar weer weg. Nou dat heeft nut. Hij zou in de RvC kunnen zitten (dat mag tot je 70ste), maar dit is echter alleen CONTROLEREND niet UITVOEREND en laat dat nou net hetgene zijn wat hem verweten wordt, dat hij niets UITVOERD. Kortweg: HIJ KAN GEWOON GEEN FUNCTIE AANNEMEN. Hoe vaak moet ik het nog zeggen? HET KAN NIET. Ik heb het al tig keer gezegd, lees toch eens een keer joh. Dus dat argument van jou is ONZIN QUATSCH!

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

O ja, ook al zo'n grappig iedereen lult elkaar na grapje, Barca gaf geen 100 procent hahaha.

En wat ze dan precies gedomineerd hebben is een raadsel, werkelijk niets van gezien, ze hadden zomaar nog kunnen verliezen tegen nota bene 10 man.

Er zat aardig wat zand in de motor, zo'n Messi speelde gewoon dramatisch bijvoorbeeld.

Haha ja dat zag je toch wel, als je een beetje voetbalverstand hebt. Net of ze voluit gingen. Het was een beetje tam. Pijnlijk he, om dit te horen?

Balbezit was geloof ik 72% voor Barca, net als de grootste kansen. Alleen op het einde speelde Real goed mee.

Messi was inderdaad niet zo best, alhoewel hij die kans vlak voor rust had moeten verzilveren. Kwam 1 op 1 voor de keeper.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ja praat alle mensen maar na die Cruijff zwart proberen te maken. Hij heeft nou wat gedaan wijsneusje. Hij heeft een plan gemaakt en is bereid daar leiding aan te geven. Het heeft echter geen nut voor Cruijff om in de directie te zitten. Waarom? Omdat in de Statuten staat (als je die negeert kan je een celstraf krijgen) dat een directeur tot zijn 65ste in de directie mag zitten, ofterwijl Cruijff moet dan volgend jaar weer weg. Nou dat heeft nut. Hij zou in de RvC kunnen zitten (dat mag tot je 70ste), maar dit is echter alleen CONTROLEREND niet UITVOEREND en laat dat nou net hetgene zijn wat hem verweten wordt, dat hij niets UITVOERD. Kortweg: HIJ KAN GEWOON GEEN FUNCTIE AANNEMEN. Hoe vaak moet ik het nog zeggen? HET KAN NIET. Ik heb het al tig keer gezegd, lees toch eens een keer joh. Dus dat argument van jou is ONZIN QUATSCH!

Johan kan wel degelijk in dienst treden van Ajax. Kans is groot dat hij ook in de RVC komt te zitten. Daar controleert hij ja, maar tevens heeft hij daar wel inbreng. En hij heeft genoeg mannetjes staan die wel uit gaan voeren. Ik las dat de kans groot is dat we deze week of volgende week meer gaan horen.

PS: Kan eens met dat typen in capslog. Zeer irritant.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

O ja, ook al zo'n grappig iedereen lult elkaar na grapje, Barca gaf geen 100 procent hahaha.

En wat ze dan precies gedomineerd hebben is een raadsel, werkelijk niets van gezien, ze hadden zomaar nog kunnen verliezen tegen nota bene 10 man.

Er zat aardig wat zand in de motor, zo'n Messi speelde gewoon dramatisch bijvoorbeeld.

Lees mijn post eens en reageer met fatsoenlijke argumenten, tot dan neem ik je niet serieus. Je zit steeds dezelfde onzin uit te roepen. Weet je wel wat domineren is? Dat is niet zo als je nauwelijks de bal hebt, maar andersom weet je wel. Als je de wedstrijd in de hand hebt en niet als je laf op de counter speelt en af en toe met geluk wat kansjes krijgt. Ik verzoek je om even op te zoeken wat 'domineren' betekent, misschien dat je dan doorhebt waarom Barça domineerde, als je het dan nog niet ziet dan moet je misschien een deskundige om advies vragen, want het is duidelijk dat jij alles niet duidelijk op een rijtje hebt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

kos schreef:

Gijp draaft in dit soort gevallen altijd door. Hij wil een leuke wedstrijd met veel mooie aanvallen die leuk is voor de objectieve toeschouwer.

Maar daar heeft een Mou uiteraard lak aan. Toch wat vreemd dat Gijp dat niet eens lijkt te begrijpen.

De hele wereld, waaronder Gijp, zit al dik twee jaar te schreeuwen dat Barcelona een ongelooflijke voetbalmachine is dat iedereen helemaal gek tikt en een middenveld waar je alleen maar achteraan kunt lopen, sterker nog, het waarschijnlijk beste voetbalteam aller tijden roepen ze allemaal.

Dan zet je daar een extra verdedigende man tegenover op het middenveld waardoor je de hele pot vrij simpel overeind blijkt en dan roepen ze allemaal moord en brand over de trainer, hahahahaha.

Vreselijk domme onzin natuurlijk.

juist, en hoeveel ballen heeft Barca rondgespeeld, 35.453 ofzo? Allicht dat er dan vroeg of laat fouten worden gemaakt en dat je daar op rekent.

leuk hoor zoveel balbezit maar het kwam vrijwel nooit verder dan 10 meter achter de middellijn en om nou te zeggen dat Real werd moegespeeld erdoor... nou nee. Blijf het maar zeggen: Inter liet Barca vorig jaar behoorlijk kansloos met eveneens 30% balbezit. Blijft verbazingwekkend dat veel mensen kijken naar het balbezit percentage en dan concluderen oohhhh die hadden moeten winnen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Johan kan wel degelijk in dienst treden van Ajax. Kans is groot dat hij ook in de RVC komt te zitten. Daar controleert hij ja, maar tevens heeft hij daar wel inbreng. En hij heeft genoeg mannetjes staan die wel uit gaan voeren. Ik las dat de kans groot is dat we deze week of volgende week meer gaan horen.

PS: Kan eens met dat typen in capslog. Zeer irritant.

Ik wilde wat duidelijk maken, omdat ik dit al tig keer heb gezegd Ja, dat is het hem nou juist. Als hij in de RvC gaat zitten dan kan hij niks uitvoeren, hij controleerd dan. Hij heeft dan geen verantwoordelijkheid voor wat er gaat gebeuren. Tuurlijk blijft hij zijn inbreng houden, maar wat ik bedoel is dat men niet moet gaan zeggen dat hij de verantwoordelijkheid niet durft te nemen. Hij hoeft helemaal geen functie te bekleden wil hij verantwoordelijkheid nemen, als hij mensen naar voren schuift en een rapport schrijft dan is dat toch zijn verantwoordelijkheid. Als het dan fout gaat kan je Cruijff erop aanrekenen, daarnaast ben ik ervan overtuigd dat hij in de RvC gaat zitten. Het gerucht gaat er dat Theo van Duivenbode voorzitter wordt (een zeer verstandige man, die geen partij heeft gekozen tijdens de oorlog), maar dan alleen als Cruijff in de RvC gaat zitten. Ofterwijl dat doet Cruijff gewoon. Mensen moeten niet janken dat hij geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Toen met Van Basten kon het niet, omdat Marco dacht dat hij het beter wist. Daar zat hij later toch flink mis...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

juist, en hoeveel ballen heeft Barca rondgespeeld, 35.453 ofzo? Allicht dat er dan vroeg of laat fouten worden gemaakt en dat je daar op rekent.

leuk hoor zoveel balbezit maar het kwam vrijwel nooit verder dan 10 meter achter de middellijn en om nou te zeggen dat Real werd moegespeeld erdoor... nou nee. Blijf het maar zeggen: Inter liet Barca vorig jaar behoorlijk kansloos met eveneens 30% balbezit.

Inter moest een resultaat verdedigen, Real wilde vooraf dit duel wel winnen.

Overigens had Barca tegen Real wel de nodige kansen hoor. Inter deed dat toen veel beter, al hadden ze ook mazzel dat de 2-0 toen onterecht afgekeurd werd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Toen met Van Basten kon het niet, omdat Marco dacht dat hij het beter wist. Daar zat hij later toch flink mis...

Marco had toen groot gelijk. Johan pakt het nu veel tactischer aan, werkt een plan uit en kijkt naar de lange termijn. Bij van Basten wilde hij gewoon alle jeugdtrainers ontslaan en daarna kijken wie er eventueel misschien terug mocht komen na een omscholing bij de JC University. Zo zit de wereld natuurlijk niet in elkaar. Van Basten wilde eerst analyseren wat er goed en slecht ging en daar wilde Johan niet op wachten. Vond zijn vertrek toen gigantisch laf, was toen helemaal klaar met die man. Nu heeft hij wel een plan, een visie en kijkt hij naar de lange termijn. Hij is actiever en waarschijnlijk krijgt hij een officiele taak. Zou prima zijn als hij in de RVC komt te zitten. Zit hij dicht hij het front; genoeg mensen die zijn plan uit gaan voeren. Zeker als ook de nieuwe directie een pro Cruijff groep zal zijn.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Inter moest een resultaat verdedigen, Real MOEST vooraf dit duel wel winnen.

.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Marco had toen groot gelijk. Johan pakt het nu veel tactischer aan, werkt een plan uit en kijkt naar de lange termijn. Bij van Basten wilde hij gewoon alle jeugdtrainers ontslaan en daarna kijken wie er eventueel misschien terug mocht komen na een omscholing bij de JC University. Zo zit de wereld natuurlijk niet in elkaar. Van Basten wilde eerst analyseren wat er goed en slecht ging en daar wilde Johan niet op wachten. Vond zijn vertrek toen gigantisch laf, was toen helemaal klaar met die man. Nu heeft hij wel een plan, een visie en kijkt hij naar de lange termijn. Hij is actiever en waarschijnlijk krijgt hij een officiele taak. Zou prima zijn als hij in de RVC komt te zitten. Zit hij dicht hij het front; genoeg mensen die zijn plan uit gaan voeren. Zeker als ook de nieuwe directie een pro Cruijff groep zal zijn.

Vond je het gek dan dat hij wegging? Hij neemt de verantwoordelijkheid, dan is het logisch dat hij wil dat het gebeurd volgens zijn manier. Als het mislukt dan zal iedereen roepen zie je wel hij roept wel van zijn berg, maar als hij het doet dan is er nog geen verbetering. Dat wil Johan natuurlijk niet, als hij verantwoordelijkheid neemt wil hij het op zijn manier doen. Dat weet je als je hem binnenhaalt, als je daar niet mee akkoord gaat moet je hem niet binnenhalen. Het is gewoon logisch, zijn reputatie staat op het spel, als het fout gaat zal iedereen naar hem wijzen, als het goed gaat ook. Dan is het volkomen logisch dat hij volledig de regie wil hebben. En zo erg is dat ook weer niet, ik bedoel hij heeft dit al gedaan bij Barça en kijk hoe die er nou voorstaan...

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Inter moest een resultaat verdedigen, Real wilde vooraf dit duel wel winnen.

Overigens had Barca tegen Real wel de nodige kansen hoor. Inter deed dat toen veel beter, al hadden ze ook mazzel dat de 2-0 toen onterecht afgekeurd werd.

Mwah je hebt Inter dat hele seizoen zien spelen toch, die speelden zowat altijd zo, thuis en uit.

Ja Barca had uiteraard wel kansjes, zoals iedere ploeg elke wedstrijd wel. Maar was nogal schril gezien hun balbezit en pogingen vergeet ook de kansen van Real niet heh.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Toen was dat geen verantwoordelijkheid nemen, maar als een olifant door een porseleinen kast stampen en de schade op laten ruim door een ander.

De daden van Johan van de laatste maanden zijn veel beter uitgewerkt.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

leuk hoor zoveel balbezit maar het kwam vrijwel nooit verder dan 10 meter achter de middellijn en om nou te zeggen dat Real werd moegespeeld erdoor... nou nee. Blijf het maar zeggen: Inter liet Barca vorig jaar behoorlijk kansloos met eveneens 30% balbezit. Blijft verbazingwekkend dat veel mensen kijken naar het balbezit percentage en dan concluderen oohhhh die hadden moeten winnen.

Dat geeft voor mij JUIST aan dat Barca er niet vol voor ging, normaal denken ze vooruit. Nu gingen ballen van voor weer terug naar het middenveld. Heel veel getik rondom het middenveld zonder de drang naar voren. Lijkt mij juist overduidelijk dat ze het allemaal wel best vonden en vooruit keken naar de komende wedstrijden. Daarnaast droop het er ook gewoon vanaf natuurlijk. Daarnaast, heeft iemand gezegd dat Real compleet is weggetikt in de laatste match?

Balbezit zegt inderdaad niet veel over hoe goed een team is(je moet immers ook kansen kunnen creëren, iets waar bv Ajax wel veel moeite meeheeft), maar het zegt juist wel heel veel over het spelbeeld en de spelopvatting van de teams.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Weet je wel wat domineren is? Dat is niet zo als je nauwelijks de bal hebt, maar andersom weet je wel. Als je de wedstrijd in de hand hebt en niet als je laf op de counter speelt en af en toe met geluk wat kansjes krijgt. Ik verzoek je om even op te zoeken wat 'domineren' betekent, misschien dat je dan doorhebt waarom Barça domineerde, als je het dan nog niet ziet dan moet je misschien een deskundige om advies vragen, want het is duidelijk dat jij alles niet duidelijk op een rijtje hebt.

Da's precies wat ik bedoel..

zoals een wijs man ooit zei: denken dat je de beste bent als je veel rondspeelt is 1 ding, maar de tegenstander die jou dat laat denken is een hoger ding.

of zoiets was het

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Gut, zijn jullie nog steeds boos op Mourinho?

Nu ja, de Here Jezus werd gekruisigd, Gandhi vermoord en Mandela voor een generatie in een hok gegooid. Dat krijg je toch als iemand boven het maaiveld uitsteekt. The Special One loopt daar niet voor weg. Hij overstijgt de banale voetbalwereld.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dat geeft voor mij JUIST aan dat Barca er niet vol voor ging, normaal denken ze vooruit. Nu gingen ballen van voor weer terug naar het middenveld. Heel veel getik rondom het middenveld zonder de drang naar voren. Lijkt mij juist overduidelijk dat ze het allemaal wel best vonden en vooruit keken naar de komende wedstrijden. Daarnaast droop het er ook gewoon vanaf natuurlijk. Daarnaast, heeft iemand gezegd dat Real compleet is weggetikt in de laatste match?

Balbezit zegt inderdaad niet veel over hoe goed een team is(je moet immers ook kansen kunnen creëren, iets waar bv Ajax wel veel moeite meeheeft), maar het zegt juist wel heel veel over het spelbeeld en de spelopvatting van de teams.

Ze kwamen ook niet vooruit. Ze raakten gefrustreerd, gingen buitelen, dat soort narigheid. Volgens mij heeft niemand ook gezegd dat Real werd weggetikt (hoewel veel dat wel bedoelen, zie hierboven ) maar ik had het over moespelen, toch ook wel een soort doel van het spelletje van Barca, tegenstanders laten rennen en kramp laten krijgen bij wijze van spreken.

Dat de spelopvatting afwijkt is duidelijk ja op zn zachtst gezegd haha

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Gut, zijn jullie nog steeds boos op Mourinho?

Nu ja, de Here Jezus werd gekruisigd, Gandhi vermoord en Mandela voor een generatie in een hok gegooid. Dat krijg je toch als iemand boven het maaiveld uitsteekt. The Special One loopt daar niet voor weg.

Wat een onsmakelijke vergelijking zeg. Zelfs voor jou.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Misschien moet Barca komende wedstrijd 3000 keer in hun eigen 16 de bal naar elkaar toetikken.

95% balbezit jonguh! Keigoed! Tikkietakkie! .

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Real staat 8 punten achter op Barça, wil waarschijnlijk kampioen worden. De enige optie die ze hebben is winnen, zodat ze 3 punten inlopen op Barça. Wat doet Mourinho vervolgens? Hij gaat met 2 verdedigende middenvelders en 1 verdediger op het middenveld spelen en zet zijn beste aanvallende middenvelder op de bank. Real speelde om niet te verliezen, niet om te winnen.

Als Real in de komende clasico's ook zo'n speelwijze hanteert, wordt het voor de voetballiefhebber geen leuke wedstrijd vrees ik.

@Otherfool: Oh gut, onze selectieve meneertje 'voetballiefhebber' vindt het opeens niet erg dat er anti-voetbal wordt gespeeld, omdat Mourinho het is. Als het Nederlands elftal anti-voetbal speelt, is het een schande, doet Mourinho het, dan is het opeens logisch.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Misschien moet Barca komende wedstrijd 3000 keer in hun eigen 16 de bal naar elkaar toetikken.

Je moet het maar kunnen als ploeg. Lukt je ieder geval niet als je een middenveld neemt met Alonso, Khedira en Pepe

Schijnbaar werkt de tactiek van Barca. Landstitel is bijna binnen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Barça doet het niet op de eigen 16, maar op de 16 van de tegenstander, effectief dus. En weet je wat? Ze behalen er ook nog succes mee ook! Haal je hoofd uit de grond, doe je selectieve bril af en schakel die ene hersencel die je hebt in, voordat je weer onzin uitkraamt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

kos schreef:

tikkietakkie ja god ik was al blij dat Ten Napel geen commentaar gaf

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Ze kwamen ook niet vooruit. Ze raakten gefrustreerd, gingen buitelen, dat soort narigheid. Volgens mij heeft niemand ook gezegd dat Real werd weggetikt (hoewel veel dat wel bedoelen, zie hierboven ) maar ik had het over moespelen, toch ook wel een soort doel van het spelletje van Barca, tegenstanders laten rennen en kramp laten krijgen bij wijze van spreken.

Dat de spelopvatting afwijkt is duidelijk ja op zn zachtst gezegd haha

Heeft niks met gefrustreerd zijn te maken, zo ging het vanaf minuut 1 al bij beide kanten. Madrid deed net zo vrolijk mee met de duikelingen natuurlijk Enige moment van ergernis kwam denk ik mij Messi in de blessuretijd. Maar voor de rest weinig aan de hand eigenlijk. Real Madrid is de grote verliezer van de Classico van zaterdag, want die worden geen kampioen meer.

Nu maar kijken of ze de troostprijs kunnen winnen(ik ga toch uit van Barca) en daarna blijft er nog maar 1 prijs over eigenlijk.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

kos schreef:

Wat moet jij gefrustreerd door het leven gaan zeg. Het zat je niet mee dit weekend he

Kop op en gedraag je is een keer als een vent.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Wijsneusje?

Snotaap. Misschien ga ik je serieus nemen als je nog wat schreeuwerigere teksten hier neerzet.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wijsneusje?

Snotaap. Misschien ga ik je serieus nemen als je nog wat schreeuwerigere teksten hier neerzet.

Je bent al volwassen. Wijsneus dus, zonde -je

Kijk nu Newcastle-Man Utd.

Wat begint United achterin weer zwak zeg.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Maar hoe serieus moet je mensen in de discussie ook nemen over iemand als ze hem telkens bij zijn koosnaampje noemen.

Dus wij mogen Mourinho niet The Special One noemen (wat we trouwens helemaal niet voor niets doen)? Maar iedereen mag wel Gijp bij zijn koosnaampje noemen?

gizmo_o schreef:

de scherpe humoristische Gijpie.

Naomi Watts schreef:

Gelukkig was Gijpie er nog

happie schreef:

het begint alweer geniaal met Gijpie.

moviemafketel schreef:

de 1e helft van Gijpie.

otherfool schreef:

Gijpie zal zich in z'n uitsmijter hebben verslikt.

The Almighty schreef:

Alles wat Gijpie gister over Mourinho zei, klopte.

schram101 schreef:

Gijpie..

rep_robert schreef:

Gijpie heeft gewoon gelijk

Blijven niet meer veel prominente leden uit dit topic over die we dan serieus moeten nemen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Nu maar kijken of ze de troostprijs kunnen winnen(ik ga toch uit van Barca) en daarna blijft er nog maar 1 prijs over eigenlijk.

ben benieuwd of Iniesta nog meedoet aan die laatste wedstrijden

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ik mag aannemen dat je het verschil tussen Gijpie en The Special One toch wel snapt...

Walgelijk, dat mensen die kerel continue The Special One noemen. Sowieso al sneu dat die man die naam voor zichzelf heeft bedacht.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Iedere keer als ik 'The Special One' hoor, geef ik een beetje over in m'n mond. Walgelijke egotripperij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.