- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ajax de enige club die aanvallend voetbal speelt. Laat me niet lachen.
Wat een pedante gedachte...
Hoho Reinbo, Ajax EN Barcelona he! Die laatste wel in iets mindere mate natuurlijk.
En ga je me nu echt vertellen dat jij niet geniet van het flitsende aanvalsspel uit het hoofdstedelijke dit seizoen? Het is weer als vanouds om je vingertjes bij af te likken hoor...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou, poeh poeh, alle Nederlandse Ajax-successupportertjes die ook allemaal voor Barcelona zijn natuurlijk. Hoe indrukwekkend
.
NEC losers die voor een corrupte poenclub uit Madrid zijn, hoe lachwekkend 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dus dit jaar ben je voor Twente omdat ze het vaakst gewonnen hebben? Of voor PSV omdat ze het meest gescoord hebben?
Ajax de enige club die aanvallend voetbal speelt. Laat me niet lachen.
Wat een pedante gedachte...
Kan jij niet lezen? Ik zeg toch dat ik voor een club ben, omdat ze een bepaalde speelstijl hebben en juist niet omdat ze toevallig veel winnen of veel scoren.
Ik zeg toch nergens dat Ajax de enige club is die aanvallend voetbal speelt? Ik zeg dat Ajax een van de schaarse clubs in de wereld is die aanvallend voetbal PROBEERT te spelen. Dat het dan niet altijd goed gaat, zal me een zorg zijn. Het gaat om de intentie.
Doe je bril eerst op voordat je gaat lezen en weer onzin uitkraamt.
Hoho Reinbo, Ajax EN Barcelona he! Die laatste wel in iets mindere mate natuurlijk.
En ga je me nu echt vertellen dat jij niet geniet van het flitsende aanvalsspel uit het hoofdstedelijke dit seizoen? Het is weer als vanouds om je vingertjes bij af te likken hoor...
Moeilijk he, lezen?
. Ik ga het niet weer uitleggen, zie mijn bovenstaande stuk tekst maar.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het voetbal van Ajax is van oudsher met aanvallende intentie, dat werd bedoelt waarschijnlijk. En zelfs jij moet dat beamen, toen je nog posters van Marco v Basten aan de muur had hangen.. sindsdien ben je helaas een beetje meegegaan in die achterlijke provinciale hoofdstadhaat, jammer 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Sport 1 laat weer effe de 5-0 van Barca op Real zien. Genieten zeg 
Zou heerlijk zijn als Barca dit vanavond weer kan.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb met beide clubs niets, maar laat Real dit keer maar winnen. Gewoon om het wat minder kansloos te maken allemaal!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3457 stemmen
Het juichen van Ferrer
Daar gaat maandag weer over gesproken worden in VI.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Kan jij niet lezen? Ik zeg toch dat ik voor een club ben, omdat ze een bepaalde speelstijl hebben en juist niet omdat ze toevallig veel winnen of veel scoren.
Ik zeg toch nergens dat Ajax de enige club is die aanvallend voetbal speelt? Ik zeg dat Ajax een van de schaarse clubs in de wereld is die aanvallend voetbal PROBEERT te spelen. Dat het dan niet altijd goed gaat, zal me een zorg zijn. Het gaat om de intentie.
Doe je bril eerst op voordat je gaat lezen en weer onzin uitkraamt.
Moeilijk he, lezen?
. Ik ga het niet weer uitleggen, zie mijn bovenstaande stuk tekst maar.
Snapte je wel, je drukte je alleen wat ongelukkig uit. De voetbal filosofie van Ajax is natuurlijk erg aansprekend. Alleen komt het de laatste jaren er wat minder uit dan eigenlijk de bedoeling is. Hiervoor zijn natuurlijk verschillende redenen aan te voeren, maar voor mij blijft het hoofdzakelijk bestuurlijke dwalingen(talenten mislopen, verkeerde trainers, verkeerd aankoopbeleid).
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Toch nog wel lekkere beelden van de kampioenswedstrijd van de A1 vanmiddag:

The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Lafaard die Mourinho. Durft Ozil niet in de basis te zetten.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Angst? Is toch wel een van de beste, zo niet de beste speler uit de selectie.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Schitterende vrije trap van Seedorf. 1-0.
Clarence is lekker op schot de laatste weken.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het voetbal van Ajax is van oudsher met aanvallende intentie, dat werd bedoelt waarschijnlijk. En zelfs jij moet dat beamen, toen je nog posters van Marco v Basten aan de muur had hangen..
Tja, helaas zijn die tijden lang vervlogen. Het adembenemende Ajax-spelletje is gekaapt door lange halen snel thuis voetbal en de bijgoocheme en tikkeltje arrogante Amsterdamse uitstraling is ingeruild voor Achterhoeks gesnotter over het al dan niet aanwezige publiek bij een AZ-training. Het is een vrijwel loodrechte lijn naar beneden, moet voor jou toch ook pijnlijk zijn.
Ach, ik ben een grotere Ajax-liefhebber dan 100 van die successupporters hier bij elkaar. Maar dan wel het echte Ajax, dat met totaalvoetbal de wereld veroverde, dat Feyenoord de Europacup zag winnen en niet begon te huilen maar dacht; dat kunnen wij beter. Dat PSV de beste spelers weg zag kapen en niet begon te janken, maar er een resem jeugd en kiene aankopen tegenover stelde. Dat spelers naar het buitenland zag vertrekken en niet begon te grienen maar met een overdosis bluf gewoon Milaan en Madrid van het matje wist te tikken.
Het is die ooit zo trotse club die compleet kapot wordt gemaakt, door de Jollen, de Van de Boogs, en al die A&L's of hoe ze maar mogen heten die het drukker hebben met het competitieschema, Henk Kesler, het weer en Jaap Uilenberg dan met Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid en Snelheid.
Misschien heeft de CL-winst Ajax uiteindelijk meer kwaad gedaan dan goed; een megalomaan stadion, successupporters uit alle winderige uithoeken van het land, een dure huishouding, een beursgang, een stoet aan mannetjesmakers. Maar aanvallend en aantrekkelijk voetbal valt er al jaren niet meer te aanschouwen.
Als Jopie zou lezen wat de gemiddelde Ajax-'fan' hier allemaal neertikt, gaat-ie op z'n berg in Barcelona zitten met de deur op slot. 'Heeft geen zin, Danny. Ajax is dood. Is de thee al klaar?'
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tja, helaas zijn die tijden lang vervlogen. Het adembenemende Ajax-spelletje is gekaapt door lange halen snel thuis voetbal en de bijgoocheme en tikkeltje arrogante Amsterdamse uitstraling is ingeruild voor Achterhoeks gesnotter over het al dan niet aanwezige publiek bij een AZ-training. Het is een vrijwel loodrechte lijn naar beneden, moet voor jou toch ook pijnlijk zijn.
Ajax heeft onder Frank de Boer weer de intentie om het Ajax-spelletje te spelen, alleen het komt er niet uit door gebrek aan kwaliteit.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Maar bij Mourinho is dat geklaag wel goed he? 
Wat doe je weer een enorme moeite voor een kansloos lulkoekverhaal waar alleen kossie het mee eens zal zijn 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Mwa, er zit wel een kern van waarheid in zijn betoog hoor. Alleen overdrijft ie schromelijk, maar dat kennen we van otherfool
En verder moet je wel onderscheid maken tussen aanhang en club lijkt me (bij enkele clubs is te hopen dat dat bestaat, en dan zeker niet Ajax!). Er is van alles misgegaan natuurlijk, en die bluf heeft al vaker plaatsgemaakt voor ge-emmer door alles en iedereen.. zodra je moet strijden met meer teams om de titel ipv. ze met 4-0 of 5-0 van het veld te jagen krijg je natuurlijk ook te maken met kleinzieligheden, zoals bij het gros van de Nederlandse clubs al sprake is vanaf het begin der betaald voetbal
Hopelijk lukt het JC om met voetbal knowhow ook weer een gezonde dosis bluf terug te krijgen.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Otherfool is dan ook geen fan van Ajax hoor, ondanks dat hij dat probeert te zeggen in die tekst. Hij is gewoon fan van mooi voetbal, dat kan je wel opmaken uit zijn verhaal.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik weet wel dat hij geen Ajaxfan is, maar hij slaat een beetje door in zijn eenzijdige kritiek op die club. En mooi voetbal is prima, daar ben ik ook fan van, ik snap niet hoe hij het ooit in zijn hoofd heeft gehaald om mooi voetbal, laat staan bluf, en het huidige angsthazenelftal PSV ooit in één adem te noemen.. of Mourinho, die nu niet echt met mooi voetbal de CL won vorig jaar, wel effectief en slim misschien.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Pepe op het middenveld i.p.v. Özil 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ik weet wel dat hij geen Ajaxfan is, maar hij slaat een beetje door in zijn eenzijdige kritiek op die club.
Met die kritiek raakt hij anders wel, als één van de weinigen, de kern van de zaak.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3312 stemmen
Wat een schijtstreams zeg. Heeft iemand een fatsoenlijke met Nederlands, Engels of Duits commentaar? Of mag ik dat hier niet vragen?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wereldgoal van Pa Modou Kah!!
Wat een held, met afstand mijn favoriete voetballer!
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen

Ik vermaak me al de hele avond kostelijk met de eredivisie, stukken leuker dan het matige Man C. - Man U. bijvoorbeeld. Even AZ - ADO - spannend - afkijken en daarna overschakelen naar Real - Barca.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Stream doet het heerlijk goed bij Sport 1 
Beetje matte wedstrijd, Madrid die ten koste van alles Barca het voetbal onmogelijk probeert te maken en hoopt op fouten bij Barca(en soms ook lukt), daardoor dus een wedstrijd met weinig kansen en een eentonig spelbeeld. 2 giga kansen voor Messi en een grote bij Madrid. Toch schier en ik krijg een beetje een PSV-Ajax gevoel bij deze match. Barca hoeft ook niet zo nodig en dat merk je.
Roerend eens met v Basten en v Marwijk die ongeveer hetzelfde zeggen.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Wereldgoal van Pa Modou Kah!!
Wat een held, met afstand mijn favoriete voetballer!
(embed)
Lekkere kah-mikaza goal 
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Vooralsnog prima keuze, al had ie Ozil op de plek van Di Maria moeten zetten.
Had overigens wel penalty voor die smeerlappen moeten zijn. Daarna vooral schwalbelona as usual.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3457 stemmen
Wat een schijtstreams zeg. Heeft iemand een fatsoenlijke met Nederlands, Engels of Duits commentaar? Of mag ik dat hier niet vragen?
Beetje laat, maar hier. De [NL] streams zijn van Sport 1. Afspelen met Sopcast.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4173 stemmen
Vooralsnog prima keuze, al had ie Ozil op de plek van Di Maria moeten zetten.
Had overigens wel penalty voor die smeerlappen moeten zijn. Daarna vooral schwalbelona as usual.
Inderdaad, vooral die gigaschwalbe van Ronaldo bijvoorbeeld
Oh nee, die speelt bij Madrid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.