• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.858 films
  • 12.624 series
  • 34.952 seizoenen
  • 658.249 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.606 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Jij mag vinden wat je wil, maar die clubs heb je ook nodig. Roepen dat het je niets kan schelen of ze kapotgaan of niet is in mijn ogen ongepast.

(quote)
Is dat zo? En waarom? Omdat ze zo een leuke supporters hebben zeker.

Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Utrecht een grotere en mooiere club is dan Roda. Pak de ranglijst van de laatste pakweg 10 jaar er eens bij en vergelijk. Wij zijn met Utrecht en de traditionele top 3 de enige clubs die NOOIT zijn gedegradeerd uit de Eredivisie. Roda is kampioen geworden en was de allereerste Nederlandse club in de Europacup 1.

Ja, lekker kleurloos. Clubjes als Groningen, Ado en De Graafschap zijn zoveel groter en mooier dan Roda.

Groter is niet hetzelfde als wel of niet kleurloos he.

PSV is vele malen groter als pakweg ADO, maar PSV is vele malen meer kleurlozer.

Overigens is mijn gevoel bij Roda wel veranderd dankzij van Veldhoven. Heeft de club toch wel weer enige kleur en status teruggegeven de laatste 1,5 jaar.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Precies pik, daarom is hij ook supporter van een club die al 7 jaar lang geen kampioen is

Tja, een 'foute' keuze toen-ie jong was. Het was kiezen tussen Ajax en PSV destijds, hij koos het eerste (stonden toen waarschijnlijk bovenaan). Het voedt de frustratie alleen maar, zoals je merkt.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Jij mag vinden wat je wil, maar die clubs heb je ook nodig. Roepen dat het je niets kan schelen of ze kapotgaan of niet is in mijn ogen ongepast.

(quote)

Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Utrecht een grotere en mooiere club is dan Roda. Pak de ranglijst van de laatste pakweg 10 jaar er eens bij en vergelijk. Roda is met Utrecht en de traditionele top 3 de enige club die NOOIT is gedegradeerd uit de Eredivisie. Roda is kampioen geworden en was de allereerste Nederlandse club in de Europacup 1.

Ja, lekker kleurloos. Clubjes als Groningen, Ado en De Graafschap zijn zoveel groter en mooier dan Roda.

Je hebt ze nodig, maar dan zeg ik nog steeds dat ze me geen zak interesseren. Willem II degradeert? I don't give a fuck, komt weer een ander voor terug de plaats. Zo simpel is het gewoon. Met kleurloos bedoel ik gewoon dat ik die clubs niet mis als ze weg zijn.

Resultaten hebben er verder niks mee te maken, die clubs die ik noem hebben als het ware veel meer potentie in mijn ogen en hebben een supportersschare die ook meer kleur geven aan de voetballerij. Iets wat ik ook erg belangrijk vind.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, een 'foute' keuze toen-ie jong was. Het was kiezen tussen Ajax en PSV destijds, hij koos het eerste (stonden toen waarschijnlijk bovenaan). Het voedt de frustratie alleen maar, zoals je merkt.

Ajax of Feyenoord bedoel je

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Who gives a fuck wat daarmee gebeurt eigenlijk? Dan kan je er toch geen hekel aan hebben?

Dat was ooit het credo. De tragiek is dat Ajax van een arrogante Europese topclub is verworden tot een piepende vereniging van provincialen die vinden dat PSV niet meer mee mag doen omdat ze te veel winnen. Feyenoord, ja dat mag wel, want die staan toch ergens ver weg.

Vroeger (toen alles beter was) ging de hoofdstedelijke voetbaltrots nog uit van eigen kracht, wist bij wijze van spreken niet eens waar Eindhoven lag. Tegenwoordig is de club overgenomen door huilende Achterhoekers, met dito teloorgang tot gevolg.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Haha, ja laten we het daar op houden. Ik ben een successupporter. Ik heb hier altijd van alles te melden over de club waar het al 10 jaar dramatisch gaat omdat ik een successupporter ben Ach, nutteloos ook jou dit uit te leggen als provocateur. Weet je wat een kenmerk van successupporters is? Ze haken af als de glorie weg is. Zie AZ. Toen ze kampioen werden doken ze overal op en nu vind je er nergens geen meer die ervoor uit durft te komen dat AZ zijn droomclub is.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat was ooit het credo. De tragiek is dat Ajax van een arrogante Europese topclub is verworden tot een piepende vereniging van provincialen die vinden dat PSV niet meer mee mag doen omdat ze te veel winnen.

Wederom snap je er weer eens niks van. Kwestie van een beetje de teksten die hier gepost worden lezen zonder je ogen dicht te houden

Spetie

• 38871 berichten
  • 8522 stemmen

Nomak schreef:

Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Utrecht een grotere en mooiere club is dan Roda. Pak de ranglijst van de laatste pakweg 10 jaar er eens bij en vergelijk. Roda is met Utrecht en de traditionele top 3 de enige club die NOOIT is gedegradeerd uit de Eredivisie. Roda is kampioen geworden en was de allereerste Nederlandse club in de Europacup 1.

Ze zijn zeker wel een keer gedegradeerd, beter je geschiedenis kennen Nomak.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat was ooit het credo. De tragiek is dat Ajax van een arrogante Europese topclub is verworden tot een piepende vereniging van provincialen die vinden dat PSV niet meer mee mag doen omdat ze te veel winnen. Feyenoord, ja dat mag wel, want die staan toch ergens ver weg.

Vroeger (toen alles beter was) ging de hoofdstedelijke voetbaltrots nog uit van eigen kracht, wist bij wijze van spreken niet eens waar Eindhoven lag. Tegenwoordig is de club overgenomen door huilende Achterhoekers, met dito teloorgang tot gevolg.

Verwar mij niet met enkelen hier hoor. Van mij mag PSV gerust blijven bestaan hoor. Naast een klassieke rivaal moet je natuurlijk ook een sportieve rivaal overhouden. Het kan me alleen niet interesseren wat ze daar doen eigenlijk. Hou me ook liever bezig met mijn eigen club. Zag in de Europa League opeens allemaal namen bij PSV rondlopen waarvan ik nog nooit had gehoord. Moet je nagaan hoe erg ik me met die club bezig houd

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

die clubs die ik noem hebben als het ware veel meer potentie in mijn ogen

Meer potentie my ass. Bij VVV dachten ze ook dat ze de club van Limburg konden worden. Sommige van de clubs die jij opnoemt zijn typisch van die clubs die elk jaar wel kunnen degraderen uit de Eredivisie of promoveren uit de Jupiler League. Dit seizoen heeft ADO een uitschieter naar boven, volgend seizoen bungelen ze weer ergens onderaan.

Een club als Roda is al meer dan 30 jaar een stabiele middenmoter/subtopper en heeft 1 keer eens een barslecht seizoen gehad.

rep_robert schreef:

en hebben een supportersschare die ook meer kleur geven aan de voetballerij.

Dat zootje dat er bij ADO in de tribunes zit en regelmatig voor chaos zorgt? Of dat volk uit het noorden dat zijn eigen stadion in brand steekt?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Nounou, niet meteen zo gaan zitten calimeroën over je eigen clubje man Roda hoort best wel bij de clubs die de competitie kleur geven, doorgaans een taaie ploeg die zich ook geregeld naar Europees voetbal vecht of in de finale van de beker.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Nomak. Het gaat mij ook om de randzaken. Leuk man wat ophef zo af en toe.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Bij Roda gingen supporters ook stoeltjes slopen toen bekend werd dat er een fusie kwam...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Nounou, niet meteen zo gaan zitten calimeroën over je eigen clubje man Roda hoort best wel bij de clubs die de competitie kleur geven, doorgaans een taaie ploeg die zich ook geregeld naar Europees voetbal vecht of in de finale van de beker.

Halve finale van de beker

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Tsja, echte Amsterdammers zijn inmiddels ook met een vergrootglas te vinden in de hoofdstad

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Halve finale van de beker

OK, ik dacht dat ze ook wel eens in de finale hebben gestaan.. maar kan me vergissen

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

orbit schreef:

(quote)

OK, ik dacht dat ze ook wel eens in de finale hebben gestaan.. maar kan me vergissen

Hebben ze ook hoor

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij Roda gingen supporters ook stoeltjes slopen toen bekend werd dat er een fusie kwam...

Had ik al zien aankomen.

Op dat moment werd de fusie al gebracht als een feit. Dan is het begrijpelijk dat de supporters niet zomaar pikken dat hun club wordt afgepakt. Het werd toen een totaal andere club, geen Roda meer.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ach, ik mag Roda wel. Buiten dit jaar zijn ze altijd wel een angstgegner van PSV en sportief draaien ze meestal wel in de subtop mee. Alleen jammer van dat Duitse imago daar. Danke. Bitte na een goal roepen is echt not done.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

[quote]Ajax&Litmanen1 schreef:

heb een afkeer tegen PSV, nooit verborgen gehouden. Mocht PSV 2e worden, dan hoop ik dat ze in de voorrondes CL verliezen. Heb ik normaal nooit bij ploegen uit eigen land, maar bij PSV wel [quote/]

Je hebt dus liever dat een ander land de punten pakt in plaats van Nederland? Zodra er een NL ploeg europees voetbalt dan hoop ik gewoon dat ze winnen..Niet dat ik dan voor Ajax juich, maar het blijft NL.

We zien over 4 weken wel wie er boven aan staat. Dit weekend moment van de waarheid; Ajax krijgt het vast en zeker moeilijk in Nijmegen. Twente wint wel. PSV wordt zeer moeilijk, maar als ze winnen dan zie ik het einde hoopvol tegemoet.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Twente mist ook wat namen in Doetinchem he. Oa Janssen, niet de minste.

Vraag me af of ze daar gaan winnen. De Graafschap is veilig, die gaan lekker vrijuit spelen om Kalezic een mooi afscheid te geven.

Enne, PSV komt bij uitschakeling dan in de EL terecht. Kunnen ze meer punten voor ons pakken. Ik gun hun absoluut geen CL voetbal nee.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Tsja, echte Amsterdammers zijn inmiddels ook met een vergrootglas te vinden in de hoofdstad

My God, wat verlang ik naar hoofdstedelijke arrogantie, naar achteloze driehoekjes, flitsend vleugelspel, naar het Ajax zoals dat ooit bestond. Waar je tegenop keek; want zo hoorde voetbal gespeeld te worden. Maar tegenwoordig maken ze zich druk om de vraag of er wel genoeg AZ-supporters bij een training komen kijken en huilen ze of PSV nu precies 'goor' of toch 'schurftig' is. Het geluk van Amsterdam wordt tegenwoordig bepaald in Eindhoven. Het stemt me wat triestig.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Ach, dat maakt het eigelijk allemaal wel leuk de vijandigheid, als het dan relatief onschuldig blijft natuurlijk

Ik ben benieuwd wat er dit weekend allemaal gaat gebeuren.Wel weet ik dat het tot de laatste dag nagels bijten blijft!

Zolang het Ajax maar niet wordt

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Het geluk van Amsterdam wordt tegenwoordig bepaald in Eindhoven.

In tegendeel. Jij moet echt eens lezen begrijpend te lezen.

Het geluk van Amsterdam wordt bepaald door Ajax en Ajax alleen. Dat was zo en dat is nu ook zo. Ik zal helemaal gek worden van geluk als Ajax de titel weet te winnen dit seizoen.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Clubs als Utrecht, ADO, de Graafschap, Groningen geven de boel toch veel meer kleur dan die clubs in mijn optiek.

ADO? Derde stad van Nederland en die club mag in z'n handjes knijpen als er tienduizend man in het stadion zit.

Lijkt me overigens niks mooier dan Feyenoord te zien degraderen. Van een klassieker is tegenwoordig toch nauwelijks sprake en over mogelijke competitievervalsing hoeft er dan ook niet meer gesproken te worden. Daarvoor in de plaats krijgen we week in week uit potjes als Almere City FC - Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

$pecial schreef:

Ach, dat maakt het eigelijk allemaal wel leuk de vijandigheid, als het dan relatief onschuldig blijft natuurlijk

Ik ben benieuwd wat er dit weekend allemaal gaat gebeuren.Wel weet ik dat het tot de laatste dag nagels bijten blijft!

Zolang het Ajax maar niet wordt

Zo is dat. Je zal mij nooit met iemand ruzie zien maken om clubvoorkeur, laat staan iemand slaan of wat ook. Maar een beetje stangen mag best wel.

Het zal morgen bloedspannend worden. Jammer genoeg spelen ze alledrie om half 3 meen ik. Dat is echt stom zeg. Zulke duels moet je los van elkaar plannen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Ze zijn zeker wel een keer gedegradeerd, beter je geschiedenis kennen Nomak.

Ik ken de geschiedenis maar al te goed. Zoals ik al zei, nog nooit gedegradeerd uit de Eredivisie.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

In tegendeel. Jij moet echt eens lezen begrijpend te lezen.

Want jij schrijft zo begrijpend schrijven?

Het geluk van Amsterdam wordt bepaald door Ajax en Ajax alleen.

Ik merk het

Goed, je hebt AZ en PSV gehad, nu nog even duidelijk maken waarom ook Twente gemeen is (steekwoorden: Kesler, KNVB, Monsterman, Uilenberg) en je gehuil over waarom iedereen stom is is weer compleet.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha, ja laten we het daar op houden. Ik ben een successupporter. Ik heb hier altijd van alles te melden over de club waar het al 10 jaar dramatisch gaat omdat ik een successupporter ben Ach, nutteloos ook jou dit uit te leggen als provocateur. Weet je wat een kenmerk van successupporters is? Ze haken af als de glorie weg is. Zie AZ. Toen ze kampioen werden doken ze overal op en nu vind je er nergens geen meer die ervoor uit durft te komen dat AZ zijn droomclub is.

Je hebt volkomen gelijk over AZ !

Daarom is iedere thuis wedstrijd uitverkocht, staan er 10.000 mensen in de wacht voor een seizoens kaart. Er komen ook nog plannen aan voor een 2de ring

Kom op....

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Alleen jammer van dat Duitse imago daar. Danke. Bitte na een goal roepen is echt not done.

Is ook zo, maar het wordt tegenwoordig ook niet meer geroepen. Is na de mislukte fusie afgeschaft. Het wordt nog wel geroepen door een kleine groep luidruchtige supporters.

Maar een club als VVV heeft ook dat Duitse imago. Daar was men een tijdje terug zelfs van plan om bepaalde wedstrijden in een Duits stadion te gaan spelen. Dat vind ik pas echt not done.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.