- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een speler die jaren op het aller hoogste nivo heeft gespeeld, zoals Rijkaard bij Milan, kan onmogelijk dom zijn.
Oh? Volgens mij stikt het in het topvoetbal van domme mensen. Zo'n Wayne Rooney zal het buskruit ook niet uitgevonden hebben he?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je vergeeft hem dat spuugincident tegen de mofrikanen gewoon nog niet.
Dat zeg ik; een onbeschaafde dommerik.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Een zeer belangrijke voetbalkwaliteit is spelinzicht ofwel voetbalintelligentie. Ik heb uiteraard niets gezegd over de in mijn ogen veel belangrijkere sociale intelligentie. Niet elke voetballer oogt intelligent als hij na afloop aan een interview wordt onderworpen. Maar dat is iets heel anders.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ook wel een apart verhaal trouwens, dat van Rooney. Het mannetje heeft ze niet meer op een rijtje allemaal volgens mij.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kan inherent zijn aan elkaar. Rijkaard was best een intelligente voetballer, op een paar spuugmomentjes na.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ook wel een apart verhaal trouwens, dat van Rooney. Het mannetje heeft ze niet meer op een rijtje allemaal volgens mij.
Otherfool zou zeggen: die kan de druk niet meer aan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik denk dat mensen de intelligentie van Rijkaard nog wel eens onderschatten.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Rijkaard wilde het 4-3-3 systeem (Barcelona) doorvoeren bij Galatasaray, maar werd gesaboteerd door spelers die daar de kwaliteiten niet voor hadden. De bezem moest (en moet) door het elftal, het bestuur dat faalde in de scouting en vooral de medische staf: rond de 5 basisspelers (vedettes) waren constant geblesseerd. Dit avontuurtje zegt dus weinig over de kwaliteiten van Rijkaard.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Er is er ook maar één die dat anders ziet. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het lijkt me echt een waardeloze, luie trainert.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zijn niet bijna alle trainers lui? Ik zie de van Gaaltjes en Jolletjes van deze wereld misschien 1 minuutje meetrainen met hun jongens en dan is het gewoon weer lopen langs de zijlijn, af en toe een aanwijzing geven en de hulptrainer/leider de pionnetjes laten neerzetten.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1703 stemmen
Los Merengues 
CR7 
The Special One 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Met Oranje heeft-ie met het inbrengen van een paar vriendjes gewoon gefaald,
Om het missen van twee penals in reguliere speeltijd, twee in de penalrace en het missen van 34 kansen tegen tien Italianen af te doen als het falen van Rijkaard vind ik toch wel erg eenzijdig belicht.
Normaal was Nederland natuurlijk " gewoon" Europees kampioen geworden in eigen huis.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Hij had inderdaad Europees kampioen moeten worden, dus gefaald heeft hij wel, ondanks de vele pech (en de fout om Peter van Vossen in te brengen.) Hij heeft het niet slecht gedaan, maar met die selectie, en het thuisvoordeel, had hij minstens in de finale moeten staan.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Turkije is sowieso een kerkhof voor trainers, de meeste gaan daar op hun bek. Dit was eigenlijk ook wel te verwachten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kom op, je kan een trainer echt niet verantwoordelijk stellen dat topvoetballers zoveel penalty's missen. Dat is echt de verantwoordelijkheid van zo'n speler op dat moment. We rolden dat Italie he-le-maal op en dan zo verliezen. Toldo was overigens wel een klasse keeper toen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kom op, je kan een trainer echt niet verantwoordelijk stellen dat topvoetballers zoveel penalty's missen. Dat is echt de verantwoordelijkheid van zo'n speler op dat moment. We rolden dat Italie he-le-maal op en dan zo verliezen. Toldo was overigens wel een klasse keeper toen.
Je kan het hem wel kwalijk nemen dat ze niet gewoon voor stonden na de reguliere tijd, ook omdat ze zoveel beter waren en kansen misten. Hij was verantwoordelijk.
Hij maakte ook een fout door van Vossen in te brengen. Verder had hij, zoals ik zei, veel pech. Het spel was goed, we rolden Italië op.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Turkije is sowieso een kerkhof voor trainers, de meeste gaan daar op hun bek. Dit was eigenlijk ook wel te verwachten.
Guus is next
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Turkije is alleen elke keer zo dom om ze voor tig miljoen binnen te halen. Europeanen redden het daar als trainer zelden en als speler heeeeeel af en toe. v.Hooijdonk heeft het wel goed gedaan daar geloof ik toch?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Turkije is alleen elke keer zo dom om ze voor tig miljoen binnen te halen. Europeanen redden het daar als trainer zelden en als speler heeeeeel af en toe. v.Hooijdonk heeft het wel goed gedaan daar geloof ik toch?
Hij werd er meteen kampioen, met zelf 23 treffers. Maar daarna stond hij niet vaak meer in de basis, dacht ik.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Volgens mij hebben ze totaal geen geduld of enige lange termijnvisie daar. Twee of drie nederlagen en de gesprekken met de beoogde opvolger zijn al begonnen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Christopher Daum heeft er dacht ik ook wel wat succes gehad maar werd net zo makkelijk weer opzij gesno- euh geschoven
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
.
Zeer terecht ook dat Mourinho van hem de ultieme vedette maakt en daar constant op blijft hameren.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Voetbalzone - El Hamdaoui: 'Ajax is echt over de hele wereld een heel grote club'
Hij heeft zeker een maand niet gegeten ofzo?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hij zegt dan ook niet: "een van de beste clubs/ beste club"
Qua naamsbekendheid is ajax groot ja, of wil je die discussie weer helemaal van voren af aan beginnen? F'noord is in NL ook groot (zoals iedereen maar constant meent te moeten zeggen op televisie e.d. om de pijn een beetje te verzachten), ondanks dat ze nu net iets boven de degradatiestreep verkeren..
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik zou zeggen, veel plezier ermee!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Aha, zeggen jullie dat dáárom elke keer ook over Ajax? Weer een mysterie opgelost.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

.