- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ben trouwens blij dat ik de Nederlandse competitie het meest volg, die andere zijn echt zo boring. Ik hou ook niet van hoog niveau trouwens, dat is slechts een term bedacht door snobs.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Daar heb jij gelijk in, die mindere ploegen zie ik alleen voetballen tegen de topploegen. Van de kleintjes zie ik alleen samenvattingen.
Het is nog altijd meer dan ik zie enkele competities uitgezonderd 
Misschien heeft het met romantisering te maken zoals iemand eerder zei? Als je in Italië oudjes buiten ziet zitten is het aandoenlijk, hier in Nederland staan ze alleen maar in de weg met die rollators en zijn het hangouderen 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is inderdaad mooi gezegd mister Bottle.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien heeft het met romantisering te maken zoals iemand eerder zei?
Romantisering is helemaal niet erg, maar zeg dat dan ook. Ik haal ook meer plezier (dat valt nog wel te bezien
) uit het kijken naar Feyenoord dan Arsenal maar dat wil niet zeggen dat Feyenoord een beter team heeft
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Heb wel eens her en der wat speeltijd van de belangrijke wedstrijden meegepikt, maar 't niveau stelt echt 10 keer niks voor. Echt lelijk voetbal bovendien. Kan niet eens 12 spelers of 4 clubs van die Mickey Mouse competitie opnoemen.
Dat je dat niet kan opnoemen, zegt dat niet meer over jouw gebrekkige kennis?
Alleen al afgelopen WK zag je heel wat spelers schitterend die uit de Eredivisie komen.
Beetje jammer dat mensen altijd zo negatief doen over de Eredivisie. We zijn geen Engeland/Spanje/Duitsland maar voor de rest doen we weinig onder. Buiten Milan, Roma en Inter heeft Italie ook niks te bieden en aan landen als Frankrijk, Portugal, Schotland, Belgie etc doen wij niet onder. We zijn denk ik zelfs beter dan de laatste 3.
Probleem in NL is dat het linkerrijtje best niveau heeft, maar dat het rechterrijtje echt heel zwak is met ploegen als Willem II, Excelsior en de Graafschap. Maar ach...net of de staartploegen in toplanden veel zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Probleem in NL is dat het linkerrijtje best niveau heeft, maar dat het rechterrijtje echt heel zwak is met ploegen als Willem II, Excelsior en de Graafschap. Maar ach...net of de staartploegen in toplanden veel zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mee eens. Ik heb ook het idee dat Ajax, PSV en Twente sterker dan voorgaande jaren zijn. En clubs als Utrecht en AZ zullen Europees ook geen slecht figuur slaan.
Alleen Feyenoord he....maarja die kunnen ons dit jaar niet langer beschamen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik zeg dit als iemand die de Nederlandse én de Turkse competitie volgt. Het verschil met de topclubs in beide landen is dat de Nederlandse topclubs een stabielere vorm hebben gedurende een seizoen dan de Turkse. Het verschil met de staartploegen is dat niemand in Turkije er raar van opkijkt als een Manisaspor (of een ander staartploeg) wint van een topclub, maar ik zie een Willem II of Graafschap never nooit winnen van PSV/Ajax.
Vorig seizoen hebben Twente en Fenerbahce in de EL beide 1 keer van elkaar gewonnen. Aantal jaren terug was dat hetzelfde in de CL tussen PSV/Fenerbahce en PSV/Galatasaray.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij hebben NL clubs de laatste jaren bijna altijd ploegen uit Turkije verslagen en uit de cup gegooid.
AZ oa ook met Sivasspor en Fenerbahce en PSV gooide Galatasaray en Fenerbahce eruit. Turkse clubs hebben wel veel geld, maar hebben 0 visie. Wat dat betreft mogen ze blij zijn met Hiddink die daar vast zaken gaat reorganiseren.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Volgens mij hebben NL clubs de laatste jaren bijna altijd ploegen uit Turkije verslagen en uit de cup gegooid.
AZ oa ook met Sivasspor en Fenerbahce en PSV gooide Galatasaray en Fenerbahce eruit. Turkse clubs hebben wel veel geld, maar hebben 0 visie. Wat dat betreft mogen ze blij zijn met Hiddink die daar vast zaken gaat reorganiseren.
AZ heeft idd Kayserispor (geen Sivas) en Fenerbahce eruitgegooid in de 1e ronde, maar zo eindigde Fenerbahce vorig jaar boven Twente en eindigden ze een aantal jaren geleden ook boven PSV in de CL. Een jaar eerder was PSV wel sterker dan Galatasaray. Dus zo ongeveer wel gelijkwaardig, vind je niet?
GS en FB zijn er dit jaar wel heel vroeg uitgegaan, nu maar hopen dat Besiktas één van de Nederlandse ploegen treft in de volgende ronde van de EL. Bursaspor heeft, vind ik, nog te weinig ervaring om een rol te spelen in de CL tegen Man. U., Valencia en Glasgow Rangers.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Leuke discussie:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat een Nederlandse club weer in de finale van de EL staat. Als clubs als Fulham/Donetsk/St.Petersburg dat kunnen bereiken, dan kan een Psv of Ajax dat ook! Ja: onze competitie is van een laag niveau, en vergeleken met de grote landen zijn we weinig waard. Maar voor de nummer 1/2 van Turkije/Frankrijk/Portugal, of een nummer 4/5 van Engeland/Italië/ hoeft Ajax/Psv niet bang te worden. We doen ons zelf akelig tekort, en dat vind ik jammer.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zeg, waar is jouw Trunks avatar gebleven, Marterny?
Dit is effe wennen.
Ben het overigens wel met jou eens. En met Turkeyloverz ook wel, al denk ik dat onze topploegen wel iets sterker zijn. Toch wel raar, want pakweg Fenerbahce heeft volgens mij een 100 miljoen budget dat ik eens las.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Van der Gijp stuurt Manolev fruitmand
- door Peter (pberends) op 11-09-2010 @ 13:13
Voetbalanalist René van der Gijp heeft zijn favoriete voetballer Stanislav Manolev een fruitmand gestuurd. Dit onthulde hij vrijdag tijdens de uitzending van Voetbal International. De PSV'er en Bulgaarse international raakte deze week aan zijn linkerlies geblesseerd en is hiermee een paar weken uitgeschakeld.
"Godverdorie, ik heb 'm een fruitmand gestuurd, nee serieus. In de hoop dat hij snel weer fit is, want ja, wat nu?" Van der Gijp maakt zich zorgen over wie de Manolevs positie nu moet invullen bij PSV.
"Kromkamp kan niet. Ze hebben echt een probleem daar. Ze zouden het nog eens kunnen proberen zonder rechtsback, ik weet niet of een verschil maakt. Dat zou je kunnen overwegen", aldus de voetbalkenner.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zeg, waar is jouw Trunks avatar gebleven, Marterny?
Dit is effe wennen.
Ben het overigens wel met jou eens. En met Turkeyloverz ook wel, al denk ik dat onze topploegen wel iets sterker zijn. Toch wel raar, want pakweg Fenerbahce heeft volgens mij een 100 miljoen budget dat ik eens las.
Die is al langer weg: na 3 jaar geen Z meer gezien te hebben mag dat ook wel. 
En inderdaad; Fenerbahce heeft een begroting die over de 100 mil gaat. Maar dat zegt dus blijkbaar ook niet alles; zeker de laatste jaren niet. Verliezen van Young Boys en Paok in de voorrondes dit jaar: geen Europees voetbal. Vraag me af hoeveel clubs met zoveel vermogen dat kunnen presteren......
Probleem is ook dat ze teveel spelers uit eigen land onder contract hebben staan. Bijna de gehele selectie is Turks, op een paar Braziliaantjes en een Stoch na. Structureel willen ze dat misschien niet veranderen, maar successen behaal je echt niet op die manier (tenzij je jeugopleiding van hoog niveau is; niet dus)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En twee Ghanezen, een spanjaard, een Uruguayaan en een Nigeriaan. Zo slecht is dat niet als je veel nationale voetballers hebt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind wel dat je basisploeg voor het meerendeel spelers moet hebben die uit je eigen land komen. Alleen spelers uit het buitenland halen die echt wat toevoegen. Wat Inter en Arsenal doen vind ik echt niet kunnen. Sowieso vind ik dat clubs ook de nationale ploeg moeten dienen. Ik gok dat de nationale ploegen van Engeland, Italie en Frankrijk over 10 jaar weinig meer voorstellen aangezien ze alleen maar buitenlanders nog opstellen.
Zodra bij Engeland de generatie Lampard, Gerrard en Terry stopt hebben ze een enorm probleem. Italie heeft het probleem nu al. Nauwelijks nog talent op echt niveau.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Vind ik ook een positieve ontwikkeling. Een vreemdelingenlegioen word je ook niet vrolijk van.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ik vind wel dat je basisploeg voor het meerendeel spelers moet hebben die uit je eigen land komen. Alleen spelers uit het buitenland halen die echt wat toevoegen. Wat Inter en Arsenal doen vind ik echt niet kunnen. Sowieso vind ik dat clubs ook de nationale ploeg moeten dienen. Ik gok dat de nationale ploegen van Engeland, Italie en Frankrijk over 10 jaar weinig meer voorstellen aangezien ze alleen maar buitenlanders nog opstellen.
Zodra bij Engeland de generatie Lampard, Gerrard en Terry stopt hebben ze een enorm probleem. Italie heeft het probleem nu al. Nauwelijks nog talent op echt niveau.
Wat mij betreft hebben de debestreffende landen al een tijdje de door jou opgenoemde problemen. Engeland wordt al jaren vroegtijdig uitgeschakeld.
Italie is in 2008 en dit jaar gewoon keihard vernederd en over Frankrijk kan ik hetzelfde zeggen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En twee Ghanezen, een spanjaard, een Uruguayaan en een Nigeriaan. Zo slecht is dat niet als je veel nationale voetballers hebt.
Zo zie ik het ook graag bij Ajax, maar Ajax heeft dan ook een jeugopleiding om U tegen te zeggen. Ajax kan daar successen mee behalen, Fenerbahce in veel mindere mate.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat mij betreft hebben de debestreffende landen al een tijdje de door jou opgenoemde problemen. Engeland wordt al jaren vroegtijdig uitgeschakeld.
Italie is in 2008 en dit jaar gewoon keihard vernederd en over Frankrijk kan ik hetzelfde zeggen.
Italie wel, Engeland niet. Italie heeft gewoon een hoop matige spelers en een paar die wel redelijk zijn. Engeland heeft gewoon een goede selectie alleen passen 11 Engelsen niet in 1 succesvol team. Maar kwalitatief hebben ze een topploeg. Maar zodra de ervaren toppers van nu wegvallen zie ik Engeland ook wel wegzakken naar de subtop van Europa en niet meer dan dat.
Spanje, Duitsland en Nederland, niet toevallig 3 halve finalisten dit WK, zie ik ook als de 3 sterkste ploegen die Europa heeft.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1703 stemmen
Dat je dat niet kan opnoemen, zegt dat niet meer over jouw gebrekkige kennis?
Ik beweerd toch ook nergens dat ik kennis heb van de Eredivisie? Baseer m'n uitspraken enkel op wat ik somtijds zie. Ik zie een potje hier, potje daar en wat ik zie doet gewoon pijn aan mijn ogen. Voor een fervent clubsupporter als jij is het allemaal vast en zeker geweldig om te zien.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En het hoeft niet eens slechter te zijn. Feyenoord werd ook kampioen en uefa winnaar met zowat alleen maar Nederlanders in de as van het veld. (klinkt wel voetbalslim heh, de as van het veld)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik beweerd toch ook nergens dat ik kennis heb van de Eredivisie? Baseer m'n uitspraken enkel op wat ik somtijds zie. Ik zie een potje hier, potje daar en wat ik zie doet gewoon pijn aan mijn ogen. Voor een fervent clubsupporter als jij is het allemaal vast en zeker geweldig om te zien.
Ik zeg nergens dat het geweldig is om te zien. Ik zie ook wel dat het niveau niet altijd even best is. Maar het is wel onderhoudend en spannend. En in de Eredivisie lopen best wat spelers die heel goed kunnen ballen.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Vanaf heden is er nu een apart voetbaltopic.
Omdat het voetbal het Studio Sport topic steeds meer domineerde, en discussie over andere sporten wat in de verdrukking raakte en verstomde, hebben we besloten een apart voetbaltopic te openen, en een algemeen discussietopic te behouden voor alle overige sporten.
(zal zometeen nog even wat berichten hier naartoe verplaatsen)
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het verschil met de staartploegen is dat niemand in Turkije er raar van opkijkt als een Manisaspor (of een ander staartploeg) wint van een topclub, maar ik zie een Willem II of Graafschap never nooit winnen van PSV/Ajax.
Dat is natuurlijk gebakken lucht, zie maar Excelsior - Feyenoord. Excelsior die exact dezelfde ploeg heeft als in de Jupiler League.
Of 2 jaar geleden de eerste competitieronde dat Willem II tegen Ajax won.
Of Sparta die vorig jaar gelijkspeelde uit bij Ajax, bij PSV. En 2 jaar geleden dikke inmaakpot tegen Ajax. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden, het is maar net met wat voor oog je er naar kijkt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen

*mompelt iets over aanhouders die winnen*
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Beste besluit in tijden!
Hoef ik eindelijk die suffe discussies over wielrennen niet meer aan te horen! 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
dan kun je aardig wat berichten overplaatsen, zou het bijna andersom gaan doen 
goed plan verder
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.