• 16.315 nieuwsartikelen
  • 179.855 films
  • 12.381 series
  • 34.308 seizoenen
  • 651.141 acteurs
  • 199.618 gebruikers
  • 9.414.530 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Buiten Europa stellen de voetbalcompetities natuurlijk ook weer niet zoveel voor. Daarnaast schaar ik Nederland toch echt wel bij de top 10. Wat hebben we nu nog meer?

Engeland, Italie, Frankrijk, Spanje, Duitsland schat ik qua competitie hoger in. Maar of het voetbal in deze competities ook altijd om aan te gluren is? Enkel bij de topclubs en bekendere clubs zal het wel om aan te zien zijn.

Dan staan volgens mij Rusland, Portugal, Oekraïne en Turkije ook nog boven NL in de coëfficiëntenlijst, maar als competitie in zn geheel schat ik het ook niet hoog in bij deze 4 landen.

Voetbal in zijn geheel wordt gewoon teveel opgehemeld, live wedstrijden zijn vaak gewoon niet om aan te gluren. Daarom kijk ik ook liever naar samenvattingen. Het is maar dat de CL er is, waar de beste clubs uit de bovengenoemde competities tegen elkaar spelen. Dan hebben wij tenminste nog het idee dat er veel beter wordt gevoetbald dan in Nederland en dat het alleen bij ons bar en boos is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In die landen is het algemene niveau wel hoger dan hier hoor. Bij ons stelt het ook niet zo veel voor, onze competitie wordt wel erg geromantiseerd.

1. Engeland

2. Spanje

3. Italië

4. Duitsland

5. Frankrijk

6. Portugal

7. Rusland

8. Turkije

9. Oekraïne

10. Griekenland

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Op Wikipedia staat Nederland op 10. Griekse competitie stelt al helemaal niets voor. Oekraïne is ook niks op Shaktar+Dinamo Kiev na(die alle punten binnen sprokkelen). Komt ook puur door die overwinning van Shaktar 2 jaar geleden, voor de rest ook veel lagere resulataten in de lijst. Rusland heeft 2 of 3 clubs die door vies geld geregeerd worden, maar zal ook wel snel gaan dalen zodra die Uefa Cup overwinning van Sint Petersburg uit de lijst verdwijnt. Portugal zie ik soms beelden van op Eurosport, daar zijn veel stadions nog triester dan in Nederland. Daar spelen echt kleine kutteams. Dan houd je Turkije over, denk dat de Nederlandse topclubs toch echt wel beter zijn dan de Turkse op dit moment.

Die drie landen: Turkije, Oekraïne en Portugal...hebben afgelopen seizoen en het huidige seizoen ook een stuk minder punten gehaald dan Nederland.

UEFA-coëfficiënten - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Hoezo wordt onze competitie wel erg geromantiseerd? Mensen doen er juist alles aan om onze competitie af te kraken(Mickey Mouse competitie anyone?).

Juist al die andere competities worden te erg opgehemeld, we staan gewoon netjes in de Europese subtop qua prestaties op dit moment.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Voetbal in zijn geheel wordt gewoon teveel opgehemeld, live wedstrijden zijn vaak gewoon niet om aan te gluren. Daarom kijk ik ook liever naar samenvattingen.

Dat is een gedurfde uitspraak. Ben het overigens niet met je eens, ik kijk voornamelijk Liga BBVA en PL (maar de landen die ik noem daar pik ik ook nog wel eens wedstrijden van mee) maar dat zijn toch erg mooie wedstrijden hoor. Saai wil ik ze echt niet noemen.

Het is maar dat de CL er is, waar de beste clubs uit de bovengenoemde competities tegen elkaar spelen. Dan hebben wij tenminste nog het idee dat er veel beter wordt gevoetbald dan in Nederland en dat het alleen bij ons bar en boos is.

Klinkt toch als iemand die niet veel buitenlands voetbal kijkt, want hier klopt geen hout van. Ik vind die topteams juist in de competitie veel beter spelen, de groepsfase van de CL stelt geen drol voor voor die teams. Het begint pas in de KO fase, en dan gaan ze pas hun best doen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

http://www.vi.nl/Nieuws-item/186585/Europese-topcoaches-lijnrecht-tegenover-Van-Gaal.htm

Wat een apen zijn het toch ook he.

'De trainers geloven meer in een vijfde en zesde official, want zes mensen zien meer dan vier', vertelt Jol aan De Telegraaf. (...) De trainer van Ajax noemt twee belangrijke redenen voor het niet invoeren van technische hulpmiddelen. 'Invoering kost wereldwijd, dus voor ongeveer één incident in de twee jaar, miljarden en voetbal is in onze optiek een mensensport en moet dat blijven.'

Zo'n vast cameraatje kost natuurlijk veel meer dan twee man steeds laten invliegen... En dan die argumentatie ook; zes zien meer dan vier. Ja Martin, twaalf zien nog meer. En 100 nog meer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Op Wikipedia staat Nederland op 10. Griekse competitie stelt al helemaal niets voor.

Dat zal best, maar toch wel de minder slecht dan de eredivisie.

Oekraïne is ook niks op Shaktar+Dinamo Kiev na(die alle punten binnen sprokkelen).

Vind ik wel meevallen. Dat hun de heerschappij hebben lijkt me logisch, is hier niet anders met Ajax, PSV en op dit moment Twente.

Rusland heeft 2 of 3 clubs die door vies geld geregeerd worden, maar zal ook wel snel gaan dalen zodra die Uefa Cup overwinning van Sint Petersburg uit de lijst verdwijnt.

Dat het door zogenaamd 'vies' geld geregeerd wordt zegt niets overh et niveau van de competitie.

Portugal zie ik soms beelden van op Eurosport, daar zijn veel stadions nog triester dan in Nederland. Daar spelen echt kleine kutteams.

Ook dit zegt niets over het niveau van het voetbal.

Dan houd je Turkije over, denk dat de Nederlandse topclubs toch echt wel beter zijn dan de Turkse op dit moment.

Dat betwijfel ik. Als je al ziet welke spelers er allemaal in Turkije spelen, dat Gala en Fener niet echt goed draaien zegt dan ook niet zoveel. Ik denk dat Bursaspor, Fener en Gala hier zo kampioen worden. Met pasen staan ze dan met de schaal in handen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Alsof het met een cameraatje geen mensensport zou zijn..

Bij grote matches hangen nu al camera's in het doel, heck bij Bayern Munchen zweeft er zelfs een camera óver het veld als ik me niet vergis.

Van mij hoeven die camera's ook niet maar die argumenten van teveel geld en mensensport vind ik onzin. Al hang je die camera's alleen maar op bij CL- en EK- en WK-duels.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

@NW

Jij noemt ook de Spaanse en Engelse competitie op. Competities die duidelijk wel niveaus hoger liggen. Maar je gaat me niet vertellen dat ook daar alle wedstrijden van niveau zijn.

Voor de rest, ook je bericht hierboven ben ik het totaal mee oneens. Al je argumenten slaan als een lul op een drumstel. Over romantiseren van totaal nietszeggende competities gesproken. Portugal en Griekenland Wij staan ook boven Griekenland he, voor de goede orde.

Dit zijn de enige clubs met een beetje naam in Griekenland.

Olympiakos Piraeus

Panathinaikos Athene

AEK Athene

PAOK Saloniki

Iraklis Saloniki

Aris Saloniki

Kan je gelijk de onderste 4 al wegstrepen, die er niets van bakken in Europees opzicht de laatste jaren(voor zover ze het al ooit hebben gedaan).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

West Bromwich Albion vs Wigan AThletic sla ik wel over. Zelfde geldt voor Gijon tegen hercules .

Maar daar zijn toch wel veel matchups de moeite waard, je kan ook van bijna elk team verliezen. Overal zit er genoeg potentie, veel goede spelers. Tuurlijk is niet alles mooi maar jij generaliseerde heel het live voetbal, daar was ik het niet mee eens. Maar dat heb je in elke sport dat er gewoon oninteressante matchups tussen zitten. Ook in de NBA, NHL, NFL, MLB. Je wilt nu toch ook niet zeggen dat de Nederlandse basketbalcompetitie niet onderdoet voor de NBA?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

@NW

Voor de rest, ook je bericht hierboven ben ik het totaal mee oneens. Al je argumenten slaan als een lul op een drumstel. Over romantiseren van totaal nietszeggende competities gesproken. Portugal en Griekenland Wij staan ook boven Griekenland he, voor de goede orde.

Die coefficientenlijst is voor mij dan ook geen referentiekader. Ik geef niet eens argumenten, ik zie wedstrijden uit die competities en spiegel die met de eredivisie. Jij kijkt samenvattinkjes en je vind live wedstrijden overrated, lijkt me niet dat jouw beeld over die desbetreffende competities klopt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

otherfool schreef:

Zo'n vast cameraatje kost natuurlijk veel meer dan twee man steeds laten invliegen... En dan die argumentatie ook; zes zien meer dan vier. Ja Martin, twaalf zien nog meer. En 100 nog meer.

Als je Jol (en een aantal van de andere coaches) een beetje gevolgd hebt weet je ook dat ie helemaal niet achter dit experiment (met die extra scheidsrechters) staat. Of de UEFA heeft de trainers iets in het vooruitzicht gesteld, of ze hebben een verdomd knap verkooppraatje gehouden waardoor iedereen opeens om is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jij kijkt samenvattinkjes en je vind live wedstrijden overrated, lijkt me niet dat jouw beeld over die desbetreffende competities klopt.

In Engeland is veel qua voetbal ook niet om aan te gluren, neemt niet weg dat het altijd vermakelijk is. Maar dat is Heracles - Roda bijvoorbeeld ook.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Die coefficientenlijst is voor mij dan ook geen referentiekader. Ik geef niet eens argumenten, ik zie wedstrijden uit die competities en spiegel die met de eredivisie. Jij kijkt samenvattinkjes en je vind live wedstrijden overrated, lijkt me niet dat jouw beeld over die desbetreffende competities klopt.

Jij spiegelt Spanje en Engeland met Nederland. Dat is een oneerlijke vergelijking. Dat ligt ook gewoon hoger qua niveau. Maar die andere competities, ik denk dat niemand van ons er naar kijkt. Maar aan de hand van die teams en de resultaten Europees kan ik wel een beeld scheppen van hoe het er ongeveer uit ziet.

Zo'n efficienten lijst zegt natuurlijk wel iets, hoe de ploegen Europees presteren. Daarbij valt me op dat Rusland en Oekraïne puur teren op die UEFA cup winsten van een paar jaar gelede, zodra die wegvallen zullen ze een vrije val maken in het klassement.

Nederland is op 1 jaar na redelijk stabiel qua resultaten de laatste 5 jaar. Bij ons kan het alleen nog maar beter gaan.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
In Engeland is veel qua voetbal ook niet om aan te gluren, neemt niet weg dat het altijd vermakelijk is. Maar dat is Heracles - Roda bivjoorbeeld ook.

Zelfs bij een club als Liverpool is het voetbal bar en boos. Vermakelijkheidsfactor is natuurlijk een ander verhaal, daar heb je gelijk in.

Jammer dat mensen altijd zo graag onze competitie afkraken, terwijl er op die top 5 na eigenlijk niks echt bovenuit springt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Een goede manier om de kracht van een competitie te meten vind ik te kijken naar het aantal clubs dat Europees nu door is (4 ofzo? ik volg het niet meer) en naar hoeveel punten er ligt tussen de top en de subtop. Zo'n Schotland waar de nummers 1 en 2 met 80 punten verschil wint.... tja....

Die coëfficiënten zeggen ook wel iets natuurlijk, los van enkele ploegen die ver zijn doorgestroomd in voorgaande jaren.

Hoe lastig is het om te bepalen in hoeverre een Karabukspor-Antalyaspor van een hoger/lager niveau is dan een Roda-Heerenveen of een Panionios-O. Volos

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)
In Engeland is veel qua voetbal ook niet om aan te gluren, neemt niet weg dat het altijd vermakelijk is. Maar dat is Heracles - Roda bijvoorbeeld ook.

Ben ik het niet mee eens, bovendien is het niveau an sich echt niet te vergelijken met onze Goofy competitie. Mickey Mouse vind ik nog een te groot compliment.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

Hoe lastig is het om te bepalen in hoeverre een Karabukspor-Antalyaspor van een hoger/lager niveau is dan een Roda-Heerenveen

Heel lastig, beroep me dan vooral op gevoelsmatigheid. Maar ik zie wel wat uit Turkije, ik doe het dus nog wel op grond van wat ik zie. Ik ga geen dingen roepen als ik die competities nooit zie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ben ik het niet mee eens, bovendien is het niveau an sich echt niet te vergelijken met onze Goofy competitie. Mickey Mouse vind ik nog een te groot compliment.

Ach, je kunt het ook overdrijven. Zoals in elk land heb je een aantal clubs die erboven uit steken, de rest is inwisselbaar. Normaliter zijn topclubs uit - zeg - een land of vijf te sterk voor 'ons', van de rest kun je gewoon winnen (Oekraïne, Turkije, Griekenland, Portugal, om maar eens iets te noemen).

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Een goede manier om de kracht van een competitie te meten vind ik te kijken naar het aantal clubs dat Europees nu door is (4 ofzo? ik volg het niet meer) en naar hoeveel punten er ligt tussen de top en de subtop. Zo'n Schotland waar de nummers 1 en 2 met 80 punten verschil wint.... tja....

Die coëfficiënten zeggen ook wel iets natuurlijk, los van enkele ploegen die ver zijn doorgestroomd in voorgaande jaren.

Hoe lastig is het om te bepalen in hoeverre een Karabukspor-Antalyaspor van een hoger/lager niveau is dan een Roda-Heerenveen

In dat opzicht doen wij(5/6,Thanks Feyenoord ) het dit jaar al beter dan Turkije(2/5), Oekraïne(4/6), Rusland(4/6). Alleen Portugal doet het wel goed met (4/5) op dit moment.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Bottleneck schreef:

Hoe lastig is het om te bepalen in hoeverre een Karabukspor-Antalyaspor van een hoger/lager niveau is dan een Roda-Heerenveen of een Panionios-O. Volos

Stelt beide niks voor natuurlijk. Ik ga ook niet voor mijn lol geen Russisch of Portugees potje kijken, dus waarom dan wel naar de eredivisie?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Ach, je kunt het ook overdrijven. Zoals in elk land heb je een aantal clubs die erboven uit steken, de rest is inwisselbaar. Normaliter zijn topclubs uit - zeg - een land of vijf te sterk voor 'ons', van de rest kun je gewoon winnen.

Ik zeg niet dat Ajax onderdoet voor een Galatasaray of Benfica, ik zeg dat die competities een hoger niveau hebben.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Heel lastig, beroep me dan vooral op gevoelsmatigheid. Maar ik zie wel wat uit Turkije, ik doe het dus nog wel op grond van wat ik zie. Ik ga geen dingen roepen als ik die competities nooit zie.

Nee oke maar je kijkt niet naar de mindere ploegen uit die competities neem ik aan? Een hele competitie kun je toch alleen beoordelen als je juist van het grootste gedeelte van de ploegen (onder de top) er iets van ziet, behalve de matches tegen de bovenste topploegen?

rep_robert schreef:

(quote)

In dat opzicht doen wij(5/6,Thanks Feyenoord ) het dit jaar al beter dan Turkije(2/5), Oekraïne(4/6), Rusland(4/6). Alleen Portugal doet het wel goed met (4/5) op dit moment.

Voila

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zeg niet dat Ajax onderdoet voor een Galatasaray of Benfica, ik zeg dat die competities een hoger niveau hebben.

Oneens. Hoewel we waarschijnlijk even weinig gezien hebben. Als de top daar al lager ligt dan hier, zal de rest automatisch meezakken. En we hebben in Nederland de laatste jaren juist een meer uitgebreide top en subtop gekregen.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Hoger zeeniveau bedoel je

30.08. 21:15 Beëindigd Naval 1 - 3 Sporting (0 - 1)

29.08. 21:15 Beëindigd Rio Ave 0 - 2 Porto (0 - 1)

29.08. 20:00 Beëindigd Olhanense 1 - 0 Leiria (1 - 0)

29.08. 19:00 Beëindigd Braga 1 - 0 Maritimo (1 - 0)

29.08. 17:00 Beëindigd Beira Mar 2 - 1 Academica (1 - 0)

29.08. 17:00 Beëindigd Ferreira 2 - 2 Portimonense (0 - 1)

28.08. 22:15 Beëindigd Benfica 3 - 0 Setubal (2 - 0)

28.08. 20:15 Beëindigd Nacional 1 - 3 Guimaraes (0 - 0)

Als ik dit zo allemaal zie, tsja

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Stelt beide niks voor natuurlijk. Ik ga ook niet voor mijn lol geen Russisch of Portugees potje kijken, dus waarom dan wel naar de eredivisie?

Hoeft van mij toch ook niet.. ik doe het ook niet, baseer me alleen op droge cijfertjes

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

Denk dat niemand dat vrijwillig zou doen hehe. Maar op een handjevol na vind je het niet echt snel (veel) beter dan bij ons. Dus we mogen ons nog gelukkig prijzen als Nederlander zijnde.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hoger zeeniveau bedoel je

30.08. 21:15 Beëindigd Naval 1 - 3 Sporting (0 - 1)

29.08. 21:15 Beëindigd Rio Ave 0 - 2 Porto (0 - 1)

29.08. 20:00 Beëindigd Olhanense 1 - 0 Leiria (1 - 0)

29.08. 19:00 Beëindigd Braga 1 - 0 Maritimo (1 - 0)

29.08. 17:00 Beëindigd Beira Mar 2 - 1 Academica (1 - 0)

29.08. 17:00 Beëindigd Ferreira 2 - 2 Portimonense (0 - 1)

28.08. 22:15 Beëindigd Benfica 3 - 0 Setubal (2 - 0)

28.08. 20:15 Beëindigd Nacional 1 - 3 Guimaraes (0 - 0)

Als ik dit zo allemaal zie, tsja

Is de toto daar in trek bij de spelers?

edit laat maar dat is de ruststand zie ik..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

Nee oke maar je kijkt niet naar de mindere ploegen uit die competities neem ik aan? Een hele competitie kun je toch alleen beoordelen als je juist van het grootste gedeelte van de ploegen (onder de top) er iets van ziet, behalve de matches tegen de bovenste topploegen?

Daar heb jij gelijk in, die mindere ploegen zie ik alleen voetballen tegen de topploegen. Van de kleintjes zie ik alleen samenvattingen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Denk dat hij bij zijn sigaartje graag wat whisky's drinkt. Hij heeft een redelijk verlopen drankkop in ieder geval.

En vroeger in zn tijd als manager van Cuby was ie ook niet vies van een lijntje coke natuurlijk.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

http://www.vi.nl/Nieuws-item/186585/Europese-topcoaches-lijnrecht-tegenover-Van-Gaal.htm

Wat een apen zijn het toch ook he.

(quote)

En een camera ziet meer dan 6 mensen. Jammer dat die topcoaches zo'n onnozele stelling hebben ingenomen. Even kijken of ze nog hetzelfde piepen als ze uit worden geschakeld door een bal die niet over de lijn is, maar als doelpunt wordt geteld. Die 5e en 6e man hebben juist bewezen helemaal NIETS toe te voegen aan het spelletje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.