• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.131 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.594 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.184 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En een goede spits voorin die ballen erin knalt is ook wel handig.

Lukaku

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Da's wel een goede ja, maar het is veel te weinig om je als land in een WK finale te krijgen. Lukaku is geen echte goalgetter, wel een sterk aanspeelpunt.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hehe ja recent zei hij al dat Belgie in 2014 wereldkampioen kan zijn, was een goede kans op.

Die man maakt zich belachelijk. Talent hebben is niet voldoende. Routiniers? Wereldkeeper? Spelvisie? Durf en lef? Daarnaast zijn de Defours en Witsels van deze wereld nog geen niveau Sneijder of vd Vaart. Denk ook niet dat ze dat ooit worden. En een goede spits voorin die ballen erin knalt is ook wel handig.

Je hebt gelijk. België stelt niets voor op voetbalgebied, zie maar naar de rangschikking. Wij staan rond de 50ste-60ste plaats. Nederland produceert al 40 jaar stervoetballers denken we maar aan Cruyf, Rensenbrink, Van Basten enz.

Zelfs in de jaren 80, onze gouden jaren, konden we met moeite het spel maken, alleen via een ijzersterke verdediging konden we counteren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Volgens mij denkt Leekens dat het WK in 2014 wordt gespeeld achter de PS3

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En als hij niet naar Real of Inter gaat dan support ik ook in het buitenland voor hem dat ie het goed doet

Al gaat ie naar Feyenoord dan steun ik hem alsnog (zal toch nooit gebeuren ), een held voor altijd en als iedereen maar 50% zou geven wat die man elke wedstrijd geeft word je slapend kampioen, een voorbeeeld voor vele.(al moet hij natuurlijk niet denken dat ie Hannibal de baas kan zijn op zijn gbied)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Je hebt gelijk. België stelt niets voor op voetbalgebied, zie maar naar de rangschikking. Wij staan rond de 50ste-60ste plaats. Nederland produceert al 40 jaar stervoetballers denken we maar aan Cruyf, Rensenbrink, Van Basten enz.

Zelfs in de jaren 80, onze gouden jaren, konden we met moeite het spel maken, alleen via een ijzersterke verdediging konden we counteren.

Ik denk dat je ''zij'' ipv ''wij'' bedoeld bij die zin

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik denk dat je ''zij'' ipv ''wij'' bedoeld bij die zin

Het is een belg.

V

• 8369 berichten
  • 3374 stemmen

En het is 'bedoelt'.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nieuwjaars alcohol is nog niet verdampt

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stfuympos schreef:

Het is een belg.

Ik denk dat je 'hij' bedoelt i.p.v. 'het'

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Met het geld kan De Boer Ajax misschien wel sterker maken dan dat het nu is met Suarez. Maar zoals ik zei, wel pas Suarez van de zomer laten gaan.

Het is te hopen, dat de Boer daar de kans voor krijgt. Ben benieuwd wie er weg gaan en wie er blijven van de zomer. De kans is groot dat Suarez, Verthongen en Steek weg gaan. Urby willen ze nog een contract aanbieding doen. Volgens mij lopen de contracten af van Mido, Ooijer, Olequer, Tainio, Atouba, Sno, Zeegelaar, Atouba, Kappelhof, Suk, Donald en Bodul. Van deze mensen, zullen met het oog op de bezuinigen, een hoop mensen vertrekken.

Ajax wil Frank Arnesen trouwens halen als TD, maar Man City wil dat ook. Ik zou het wel toejuichen als hij dat in Amsterdam zou doen.

Dit zal ik ook toejuichen. Hij heeft natuurlijk uitstekend gedaan als TD bij PSV en Chelsea. Ook belangrijk vanuit ajax-oogpunt is, dat hij een verleden heeft bij Ajax. Dat is de club waar hij bekend is geworden, als speler.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

happie schreef:

Volgens mij lopen de contracten af van Mido, Ooijer, Olequer, Tainio, Atouba, Sno, Zeegelaar, Atouba, Kappelhof, Suk, Donald en Bodul. Van deze mensen, zullen met het oog op de bezuinigen, een hoop mensen vertrekken.

Ik denk dat van die spelers alleen Suk en evt. Sno (tegen een laag salaris) een jaartje bij kunnen tekenen?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik denk eerlijk gezegd dat van die spelers niemand Ajax-waardig is of wordt. Zeker niet de oudjes in dat lijstje.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vreselijk eigenlijk als je dat lijstje met spelers eens bekijkt. Wat een miskopen voor een club als Ajax.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Kappelhof was/is nog een vrij belovende jonge verdediger?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Ik denk dat van die spelers alleen Suk en evt. Sno (tegen een laag salaris) een jaartje bij kunnen tekenen?

Als ik kijk naar de spelers:

Mido: Is natuurlijk veel te zwaar, als hij niet afgetraint raakt, dan moet hij weg. Verder moet ajax hem als breekijzer gebruiken en Castillion een kans geven. Denk alleen dat Mido daar zich niet in kan schikken en weg wil.

Ooijer: Moet eigenlijk voor zijn ervaring nog een jaartje blijven, maar dat moet niet ten koste gaan van jonge talenten. Hij moet dus voor de breedte erbij blijven, niet als basisspeler.

Olequer: Heeft te weinig gebracht, ondanks zijn ervaring. Veel te onzeker en te veel fouten maakt hij. Wat mij betreft weg.

Atouba: Weg! Volgens mij heeft hij voor ajax, al de nodige blessures gehad. Staat ook sowieso de ontwikkeling in de weg van een Daley Blind.

Sno: Voor mij hoeft hij niet te blijven, want hij voegt werkelijk niks toe. Het is een leuke speler voor Roda, Vitesse of NAC.

Zeegelaar: Is in principe geen slechte flankspeler. Hij heeft totaal geen kans gehad van Jol. Dus ze moeten hem wel verlengen (met één jaar en optiejaren) en dan verhuren of een kans geven.

Kappelhof: Daar kan ik niet over oordelen, misschien heeft iemand anders hier een oordeel over?? Ik heb hem nog nooit zien spelen.

Suk: Deze jongen komt te kort voor het topvoetbal. Niet meer verlengen. Het is een leuk verhaal, dat hij is komen aanwandelen, maar nu is het wel leuk geweest.

Donald en Bodul: Deze jongens zijn te licht voor dit niveau en deze kunnen ze beter ook laten gaan.

Verder zou ik Jan Arie van der Heijden terug laten halen van Willem II. Daar word die jongen totaal niet beter van.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

v.d. Heijden zou ik z.s.m. terughalen. Die gast heeft een fluwelen linkerbeen.

moviemafketel schreef:

Vreselijk eigenlijk als je dat lijstje met spelers eens bekijkt. Wat een miskopen voor een club als Ajax.

Die spelers zullen vast en zeker geen verlenging krijgen als de Boer trainer is Het zijn natuurlijk wel pure miskopen. Gelukkig staat het 1e elftal nog wel vol met eigen jeugd.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Blatter wil corruptie hard aanpakken

Sepp Blatter wil een nieuwe werkgroep in het leven roepen die corruptie in het voetbal moet tegengaan. De voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA zegt dit in een zondag gepubliceerd interview in de Zwitserse krant SonntagsZeitung.

Blatter zal in juni bij het congres van de FIFA in Zürich een voorstel indienen voor het instellen van de werkgroep. "Ik wil er absoluut zeker van zijn dat er geen sprake is van corruptie binnen de FIFA", aldus Blatter. In de werkgroep moeten volgens de preses aansprekende persoonlijkheden uit de sportwereld, zakenwereld en politiek zitting nemen.

Eind vorig jaar rond de toewijzing van het WK's in 2018 en 2022 toonde een Engelse krant aan dat twee leden van de FIFA bereid waren hun stem te verkopen. De leden werden daarop door de bond bestraft.

Als hij nou is begint met zichzelf

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

'Feyenoord-legende Moulijn in ziekenhuis

Coen Moulijn is zaterdag getroffen door een herseninfarct. De regionale zender RTV Rijnmond zegt dit te hebben vernomen van naaste vrienden van de oud-voetballer van Feyenoord. Moulijn ligt in het ziekenhuis.

Volgens een woordvoerder van Feyenoord wordt er maandag meer duidelijk verwacht over de toestand van Moulijn. Hij werd onwel op oudejaarsnacht en is daarna naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd een herseninfarct geconstateerd.

De 73-jarige Moulijn speelde in de jaren vijftig, zestig en zeventig als linksbuiten bij Feyenoord. De oud-international won met de club de Europacup 1 en de wereldbeker.

Moulijn zou woensdag samen met Tinus Bosselaar de Zilveren Bal uitreiken aan de winnaar van de wedstrijd tussen Feyenoord en Sparta Rotterdam.

Laten we hopen dat het goedkomt met hem.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Coen Moulijn is nu deels verlamd.. Nu inmiddels al aanspreekbaar, hoop dat het goedkomt..

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Dit gun ik zelf een Feyenoorder niet, dus beterschap Coen!

Overigens is het nog steeds Oleguer en niet Olequer mensen

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Overigens is het nog steeds Oleguer en niet Olequer mensen

Moet ie maar beter gaan voetballen. Anders verdiend hij het niet, om zijn naam goed te laten noemen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Dan moet je consequent zijn en alle namen van dat lijstje fout spellen

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Xavi evenaart record bij Barcelona

Op de tweede dag van 2011 heeft Xavi een record geëvenaard bij FC Barcelona. Zijn basisplaats tegen Levante betekende alweer zijn 549ste optreden in dienst van de Catalaanse club.

Met zijn aanwezigheid komt Xavi op gelijke hoogte met clubicoon Migueli. In 1973 debuteerde de verdediger onder Rinus Michels in de hoofdmacht van FC Barcelona. In zestien seizoenen speelde Migueli 549 keer, waardoor hij een record op zijn naam wist te zetten.

In 'slechts' twaalf jaar heeft Xavi het record weten te evenaren. In 1998 debuteerde de middenvelder onder Louis van Gaal en inmiddels heeft hij het record dus deels op zijn naam staan. De kans is levensgroot dat Xavi het record met duidelijke cijfers alleen in handen neemt. Migueli stopte pas op zijn 38ste, terwijl de Spaans international pas dertig jaar is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Dit gun ik zelf een Feyenoorder niet, dus beterschap Coen!

Wat een rare zin zeg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prima zin voor een ajacied lijkt me. Nee, zie niet wat er vreemd aan is (op de ontbrekende s bij zelf na).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

Sno? Welnee joh, die moet als 1e weg.

Ik zou alleen Mido en Oleguer lang vast willen leggen, mits ze tegen een niet te hoog salaris spelen. Oleguer is een nuttige backup en Mido is in potentie een geweldige spits.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Prima zin voor een ajacied lijkt me. Nee, zie niet wat er vreemd aan is (op de ontbrekende s bij zelf na).

Ik vind het een hele rare zin die ik erg negatief opvat. Net of je iemand WEL een verlamming gunt. ''Zelfs'' een Feyenoorder niet geeft aan dat hij het anderen eventueel wel zou gunnen...

Hopelijk komt Moulijn er bovenop, maar een hersenbloeding is toch knap kut. Heb er in 2010 nog een tante aan verloren, geheel onverwacht.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zou alleen Mido en Oleguer lang vast willen leggen, mits ze tegen een niet te hoog salaris spelen. Oleguer is een nuttige backup en Mido is in potentie een geweldige spits.

Ben blij dat je geen trainer bent van Ajax.

Over Sno ben ik het wel eens die is door de mand gevallen.

Mido is over dat is toch wel duidelijk.

Oleguer houd alleen maar doorstromend talent tegen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind dat hij eerder aantoont dat hij Feyenoorders veel slechts gunt, maar dat dit niet zo'n geval is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.