• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.131 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.585 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.174 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Gewoon alle geruchten in één artikel gooien, vage of geen brinnen noemen en 80% neemt het voor waar aan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Quido schreef:

Gewoon alle geruchten in één artikel gooien, vage of geen brinnen noemen en 80% neemt het voor waar aan.

Inderdaad een legendarisch bericht. En alsof Ajax Lukaku zou kunnen halen. De halve wereld wilde die jongen afgelopen zomer al hebben. Die gaat van Anderlecht meteen naar de absolute top en niet naar een vergelijkbare club.

Zou overigens wel een tegenvaller zijn voor al die mensen die hier keer op keer beweren dat Suarez minimaal 30 (maar heb ook wel eens 40 gelezen als ik me niet vergis) miljoen gaat opleveren.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

LOL

(afbeelding)

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Lukaku staat ook op een shortlist van ajax. Misschien proberen ze hem te triggeren om naar Nederland te komen. Vanuit hier heb je een grotere kans, om naar een grote club te gaan, dan vanuit Belgiè.

Die kans is natuurlijk heel klein, dat Suarez btw 30 tot 40 miljoen opleverd. Dat is nog nooit gebeurd in de Nederlandse competitie. Real zal zich plaatsen voor de CL en dan vangen ze 26, dat is het echt het maximum. Zeker voor zijn prestaties het laatste half jaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als Suarez het niet meer naar zijn zin heeft i het beter dat hij voor een mooi bedrag verkocht wordt ja. Kan me het alleen niet voorstellen. Hij wil prijzen winnen en dat kan nog, dus we zullen zien.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Suarez zijn waarde is het afgelopen half jaar flink gedaald. Ik denk dat hij na het WK zeker wel 30/40 miljoen waard was.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat als die voor rond de 20 verhuisd Ajax in zijn handjes mag klappen. Tijden zijn veranderd.....

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

22,5 + wat fijne clausules.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Flauwekul gerucht. Ajax zal nooit beide spelers verkopen in de winter. Mounir mag van mij wel gaan, zeker voor 8 miljoen. Suarez pas vanaf de zomer.

En dan die shortlist...net of Lukaku nog een haalbare optie is.

PS: Suarez pas verkopen bij een bod van minimaal 25 miljoen. En kap eens met die clausules. Gewoon direct afbetalen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nigel de Jong heeft het VI.nl overzicht gehaald als 1 van de 5 best presterende Nederlanders in het buitenland.

Nigel de Jong

Op het middenveld van Manchester City stond in 2010 een Nederlander die niet voor de populariteitsprijs ging, maar wel veel wedstrijden heel goed voetbalde. Nigel de Jong (26) krijgt van VI.nl een plaats bij de beste landgenoten in het buitenland.

Goed, De Jong speelde soms te hard. De karatetrap in de WK-finale tegen op het lichaam van de Spanjaard Xabi Alonso is een pijnlijk monumentje geworden. Maar zijn verdiensten sprongen net zo zeer in het oog: stevige duelkracht, weinig fouten en een fanatisme waaraan zelfs de gearriveerde topspelers van Manchester City zich optrokken.

De ploeggenoten van De Jong namen het publiekelijk voor hem op wanneer zijn misstappen aan de orde werden gesteld. Yaya Touré, Carlos Tevez en Adam Johnson; zomaar wat spelers die zijn inbreng waardeerden. De Jong besloot de Premier League in mei 2010 met de vierde plaats en wordt voor zijn controleurswerk jaarlijks beloond met acht miljoen euro.

Nigel

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nigel de Jong heeft het VI.nl overzicht gehaald als 1 van de 5 best presterende Nederlanders in het buitenland.

Ja, Kevin Hofland ook . Ik vind het sowieso vreemd dat v. Bommel er niet eens bij staat!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Hofland

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Ben blij voor Hofland ook al is hij niet de beste voetballer, karakter heeft hij altijd gehad.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS: Suarez pas verkopen bij een bod van minimaal 25 miljoen. En kap eens met die clausules. Gewoon direct afbetalen.

Juist door die regel in het stukje weet je zeker dat het nep is. In het bericht wordt het als een bijzonderheid aangeduid, terwijl het eerder regel dan uitzondering is.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Flauwekul gerucht. Ajax zal nooit beide spelers verkopen in de winter. Mounir mag van mij wel gaan, zeker voor 8 miljoen. Suarez pas vanaf de zomer.

En dan die shortlist...net of Lukaku nog een haalbare optie is.

Mwah, gewoon verkopen aan Real en dan 4/5miljoen erop gooien als ze in de komende jaren CL bereiken en nog eens zoveel miljoen per verdere ronde.

En ook al spreek je een bedrag van 25miljoen af krijg je dat hoogstwaarschijnlijk toch niet in 1keer op je rekening gestort kan je net zo goed in de tussentijd nog wat extra's ertegenaan gooien.

In een keer 25 vind ik ook best, had de afgelopen tijd alleen op meer gehoopt bij Luis

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Het is natuurlijk een beetje naief om te denken, dat je tegenwoordig dit soort bedragen in één keer betaald krijgt. Meer dan 25 miljoen ga je sowieso niet meer krijgen voor Suarez. Ook van de zomer, zou je niet zoveel geld hebben gehad voor hem. Net alsof ze 35 miljoen gaan betalen voor zo'n speeltuinvoetballer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Ik zou er niet rouwig om zijn mochten ze beide vertrekken. Luis is natuurlijk een belangrijke spil (geweest) in ons elftal, maar als je weer toe wil naar een echt Ajax-systeem, is ie best vervangbaar (al wil ik hem ook wel als '9' zien fungeren onder De Boer). Bovendien moet je zo'n speler ook niet tegenhouden als ie zelf wil vertrekken en de laatste maanden duidelijk ergens anders met zijn hoofd zit. Mounir is een goede speler, maar niet voor het Ajax-systeem.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Of je moet hem achter een andere spits zetten als Suarez.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Queen Elizabeth riddert veelbesproken arbiter Webb

Howard Webb mag zich verheugen op een grote eer. De 39-jarige scheidsrechter werd door Queen Elizabeth geridderd en treedt toe tot de 'Orde van het Britse Rijk'.

Met de uitverkiezing, Webb stond op de lijst die traditioneel op oudjaarsdag bekend wordt gemaakt, beloont de Engelse vorstin de arbiter voor een uitzonderlijk jaar. Webb floot zowel de finale van de Champions League als de WK-finale.

'Het zijn twaalf ongelofelijke maanden die ik achter de rug heb', reageert Webb. 'Dit sluit een voor mij het fantastische jaar 2010 af. Deze eer komt ook mijn assistenten toe. Zonder Darren Canne en Mike Millarkey was ik nooit gekozen.'

Over het fluiten van Webb in de WK-finale is nog lang gesproken. De arbiter deelde in het harde treffen tussen Spanje en Nederland liefst veertien gele en één rode kaart uit. Vooral in Nederland kreeg Webb kritiek. Hij vergat Oranje een corner te geven, waarop Andrés Iniesta vier minuten voor het einde van de verlenging de enige treffer op het scorebord zette.

'Vanaf het begin van de wedstrijd moesten we besluiten om gele kaarten te geven die ook terecht waren', liet de Engelse scheidsrechter destijds na de eindstrijd weten. 'We hebben geprobeerd door te dringen tot het gezonde verstand van de spelers door ze flink te waarschuwen bij forse tackles en spelers weg te sturen als ze om de arbitrage heen kwamen staan. We wilden de meer ervaren spelers aanspreken en ze kalmeren.'

'Het was een extreem uitdagende wedstrijd om te leiden, maar dat zou het voor elke scheidsrechter zijn geweest', meent Webb. 'Dit was één van de moeilijkste wedstrijden waar we ooit bij betrokken zullen zijn en we hebben hard gewerkt om de focus op het voetbal te houden.'

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

De Ajacieden die zo openlijk te koop lopen et het vertrek van Luis mogen lekker een andere club gaan zoeken.

Hoe haal je het in je hoofd ?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Clubrecord bij FC Barcelona lonkt voor Xavi

Xavi kan zondag een clubrecord bij FC Barcelona evenaren. Als hij in actie komt tegen Levante speelt hij zijn 549e wedstrijd voor de Catalanen. Daarmee komt hij op gelijke hoogte met Migueli.

Xavi debuteerde in 1998 onder Louis van Gaal in de hoofdmacht van Barça. De international won met de Spaanse topclub onder meer twee keer de Champions League en vijf landstitels. De begaafde technicus, al jarenlang onomstreden op het middenveld, wil zijn hele carrière uitzitten in Catalonië. "Ik wil hier ook afsluiten", liet Xavi al eerder optekenen.

Migueli mocht overigens net als Xavi onder een Nederlandse trainer, Rinus Michels, debuteren in het eerste elftal van FC Barcelona. Derde op de lijst van spelers met meeste wedstrijden op hun naam is Carles Puyol, die ook nog actief is. Hij staat op 506 duels.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Rooney zet zinnen op carrière als trainer

Met zijn 25 jaar heeft Wayne Rooney nog jaren voor de boeg als voetballer. Toch weet de spits van Manchester United al wat hij daarna wil doen: het trainersvak in.

Rooney is al begonnen met het verzamelen van 'coaching badges', onthult hij in een interview met MUTV. "Ik wil graag manager worden. Dat is mijn ambitie voor na mijn carrière als speler. Er zijn voorbeelden genoeg van spelers die onder Sir Alex Ferguson hebben gespeeld en daarna goede managers zijn geworden. Dat hoop ik ook te bereiken."

De Engelsman wil onder aan de ladder beginnen. "Ik wil liever leren in de lagere divisies en zo een reputatie opbouwen, dan dat ik meteen bij een grote club aan de slag ga. Ik vind het niet gepast dat iemand zonder ervaring een belangrijke baan krijgt. Er zijn genoeg managers die daar al jaren voor werken. Ik wil dus niet beginnen bij Everton of Manchester United."

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

mikoz schreef:

De Ajacieden die zo openlijk te koop lopen et het vertrek van Luis mogen lekker een andere club gaan zoeken.

Omdat Suarez het zelf onderhand wil en hij er ook gewoon aan toe is? Ik heb er vrede mee als hij komende zomer gaat. Ik dank hem voor 4 jaar 200% inzet en vele geweldige goals en actie's. En als hij niet naar Real of Inter gaat dan support ik ook in het buitenland voor hem dat ie het goed doet

Met het geld kan De Boer Ajax misschien wel sterker maken dan dat het nu is met Suarez. Maar zoals ik zei, wel pas Suarez van de zomer laten gaan.

Ajax wil Frank Arnesen trouwens halen als TD, maar Man City wil dat ook. Ik zou het wel toejuichen als hij dat in Amsterdam zou doen.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

mikoz schreef:

Nee lekker handig om me ogen er voor te sluiten en te denken dat Ajax zijn eindstation is.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Leekens: "Binnen twee jaar even sterk als Nederland"

In het Laatste nieuws (hln.be) heeft de bondscoach van de Belgen veel ambitie

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hehe ja recent zei hij al dat Belgie in 2014 wereldkampioen kan zijn, was een goede kans op.

Die man maakt zich belachelijk. Talent hebben is niet voldoende. Routiniers? Wereldkeeper? Spelvisie? Durf en lef? Daarnaast zijn de Defours en Witsels van deze wereld nog geen niveau Sneijder of vd Vaart. Denk ook niet dat ze dat ooit worden. En een goede spits voorin die ballen erin knalt is ook wel handig.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2940 stemmen

Voetbalt Miraillas niet meer? Vond het altijd wel een leuk spitsje.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2332 stemmen

Inderdaad, een niet al te slimme opmerking van Leekens. Wil er wel nog even aan toevoegen dat ook Nederlanders vaak te hoog van de toren blazen met hun voetbalploeg.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Klopt, maar wij zijn dan ook tenminste praktisch elk toernooi erbij, overleven altijd de groepsfase, vernederen wel eens wat toplanden en halen nog wel eens een finale

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.