• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.385 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Geeft maar weer aan hoe sommigen tegen Ajax zijn. Te triest voor woorden om te concluderen dat Ajax slecht is op basis van 10 minuten. Tja, misschien kunnen sommige hier niet tegen hun verlies...

Ik kan best tegen mijn verlies. Ben ook totaal niet in een slechte stemming. Twente was slecht klaar, durf ik wel toe te geven. Maar jij (jullie) hebben blijkbaar niet door dat ik ook een beetje sarcastisch aan het lullen was. Blijkbaar hadden jullie honger. Mooi toch

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Calimero Engelaar...wanneer gaan de timbo's en Boordappels van deze wereld hem uitgebreid veroordelen?

Quido maakt gisteravond een opmerking over Engelaar en Bakkal (Moest trouwens Pieters zijn toch?) dacht ik en daar heb ik hem gelijk in gegeven. Alleen op zijn verdediging van Lindgren heb ik hem even ongelijk gegeven. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.

Of ja eigenlijk wel. Topweekend. Weer alleen koploper. Uitstekend.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Die post ging het om.

Quido schreef:

Dat is nog eens leuk thuiskomen; zien dat PSV totaal onverwacht punten verspeelt in Doetichem.

En kom maar op met de Bingo-kaarten:

Orlando Engelaar was na afloop woedend over zijn rode kaart. 'De tweede gele kaart is ongelofelijk. We worden hier gewoon genaaid.'Die eerste overtreding waar ie geel voor kreeg was al veel harder dan die waar Lindgren rood voor kreeg tegen PSV, die waar Lensky rood voor kreeg tegen PSV (wat overigens een schwalbe was van Toivonen), en waar Reekers rood voor kreeg tegen PSV (2x geel). En als je herhaadelijk loopt te zeiken op de leiding (dat is althans wat Nijhuis zegt) moet je na 2 waarschuwingen ook bij jezelf te rade gaan of je het niet over jezelf afgeroepen hebt.

En Rutten ook met allerlei insinuaties ...

M.a.w: het gebeurt gewoon overal en is niet iets typisch Jol of Ajax.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik heb het niet over Bakkal gehad. Verder vind ik dat allemaal ook niet zo boeiend. Zou er eigenlijk ook niks over willen schrijven, maar omdat er, wanneer er iets met een Ajacied gebeurt, steeds over gezeurd wordt, vind ik een beetje tegengas geven - met hier en daar bewust wat aandikkingen of sarcasme - niet verkeerd (of is dit nu weer een Calimero-plaatje waard?). Het moet gewoon allemaal niet goedgepraat worden, bovendien gebeurt het overal. Maar ik heb het liever over het voetbal zelf. Zoals ik vandaag een leuke eerste helft heb gezien in Arnhem en een leuke wedstrijd in Heerenveen (en nee, niet per sé door de uitslag, maar meer het verloop van de wedstrijd, Assaidi die uitblonk en het tempo).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Klopt dacht dat jij het over Bakkal had maar was dan waarschijnlijk iemand anders.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Of ja eigenlijk wel. Topweekend. Weer alleen koploper. Uitstekend.

Nou, van harte! Je zal wel glimmen van trots na zon topweekend!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Beukering is nog sneuer om te zien rennen dan Janko en Mido.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Van Beukerings sprint op het einde

Die niet treffer van Bergkamp in de 80ste minuut

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

Beukering is nog sneuer om te zien rennen dan Janko en Mido.

Hij is uiteraard niet gehaald voor dit soort sprints. Ik baalde al dat Cabral, Wijnaldum of Castaignos die bal niet kreeg.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lasse Schone

Goeiedag, wat een heerlijke goal zeg!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die niet treffer van Bergkamp in de 80ste minuut

Ach ja, Feyenoord had de pot allang moeten beslissen.

El Ahmadi kreeg overigens ook nog een paar schietkansen (die niet in de samenvatting zaten), maar verprutste die vreselijk. Wat een drama was hij vandaag. Als hij de bal tot tweemaal toe af had gelegd, was het al beslist. En 1 x legt hij 'm eindelijk af, maar helaas op zijn onzichtbare vriend.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Cabral was voor mij de man van de wedstrijd samen met Castaignos.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

De enige spelers die nog een redelijk niveau haalden waren Castaignos, Cabral, Bruins, Leerdam en Vlaar.

Bahia, de Cler en El Ahmadi waren echt bedroevend slecht. Biseswar raakte ook geen pepernoot.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook zitten genieten In zijn eentje speelt hij Twente helemaal zoek!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De Cler moest ik op een gegeven moment keihard om lachen toen hij voor de 3e keer in een paaar minuten voorbij werd gelopen. En dan toch weer als een haantje met zijn kraagje omhoog over dat veld slenteren.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

De Cler moest ik op een gegeven moment keihard om lachen toen hij voor de 3e keer in een paaar minuten voorbij werd gelopen. En dan toch weer als een haantje met zijn kraagje omhoog over dat veld slenteren.

De Cler is een absurd slechte voetballer. Snel weg met die man. Net als Schaken, El Ahmadi en Bahia. Ze mogen een ander beroep zoeken.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Mourinho die zijn kop aan de duckout stootte toen ie opsprong Was overigens wel gewoon rood voor Lanzaro.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De Cler is een absurd slechte voetballer. Snel weg met die man. Net als Schaken, El Ahmadi en Bahia. Ze mogen een ander beroep zoeken.

El Ahmadi snap ik echt niet. Hoe is hij in Rotterdam zo slecht geworden, daar waar hij in Enschede echt heerlijk voetbal liet zien.

Anderzijds, zelfs houthakker Engelaar speelde in Enschede goed en sterk, dus misschien lag het aan de omgeving

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Ajax speelde prima, dus weet niet welke pot je hebt gezien. Beetje selectief geleuter. Twente was zwaar beroerd, maar dan niet meteen Ajax ook meetrekken in die zwakheid.

Inderdaad, goede verliezers die tukkers of eindhovense boeren

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Van der Wiel wordt gewisseld, watsebizzle

Die was ziek.

Big-T schreef:

Jhon had de wind tegen

Inderdaad.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Als ik met mijn blote pokkel en met de broek op de enkels op de bar mee zing met de Zangeres Zonder Naam haar 'Mexico', dan weet je dat FC Groningen op heroische wijze heeft gewonnen. En toch ben ik -tot volle tevredenheid van mijn vriendin- al om 21.15 uur thuis. Nu maar eens slapen. Herbstmeister is ein meugligkeit. Volgende week met de trein naar Rotterdam. Woudesteijn. Excelsior uit. Ik garandeer niet dat ik in Rotterdam niet met mijn blote pokkel en met de broek op de enkels op de bar mee zing met de Zangeres Zonder naam haar 'Mexico'. Voetbal is mooi. Come on FCG. Derde. Subliem. Welterusten!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

El Ahmadi snap ik echt niet. Hoe is hij in Rotterdam zo slecht geworden, daar waar hij in Enschede echt heerlijk voetbal liet zien.

Anderzijds, zelfs houthakker Engelaar speelde in Enschede goed en sterk, dus misschien lag het aan de omgeving

Lag ook aan de omgeving. In een goed draaiend team is hij best goed, maar wie niet? Hij kan een team zeker niet beter maken. Hij ziet het ook niet, houdt veel te vaak de bal bij zich, maakt kapbewegingen, even achter z'n standbeen langs, waardoor er een gevaarlijke situatie ontstaat. Daarnaast haalt hij zowat alle snelheid uit een aanval/counter (als die snelheid al aanwezig is). Natuurlijk kan hij het best, heeft hij een geweldige techniek, maar het komt er maar niet uit. Hij heeft ook totaal geen schottechniek, overigens. Nooit meer schieten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat hij veel met deb al loopt heeft ook veel met zijn teamgenoten te maken. Geweldige voetballer, sublieme techniek, erg sterk aan de bal, zoekt altijd een voetballende oplossing (al is dat bij Feyenoord niet wenselijk nu maar dat is het aard van het beestje) en hij is niet echt een leider en maakt anderen iet persé beter. Maar als dat de maatstaf is kan je iedereen wel met de grond gelijk maken. Het kom ter misschien niet altijd uit maar El Ahmadi heeft wel de wil om te voetballen, en dat wordt bij ons op Vak S enorm geprezen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Messi Drie 1-2tjes met Alves en dan rustig langs de keeper schuiven

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

moviemafketel schreef:

Hij zit er alleen doorheen. Echt een talent die gast ja. Hij heeft ook geen zenuwen lijkt het.

Moet het nog allemaal zien. Laat hem eerst maar eens een paar maanden iets laten zien.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat hij veel met deb al loopt heeft ook veel met zijn teamgenoten te maken.

Dat dacht ik eerst ook, maar tal van situaties dat dit niet het geval is. Vandaag zag hij ook veel dingen niet, kon Castaignos zo voor de goal zetten, maar hij besloot nog een keer te kappen en de bal vervolgens naar achteren te spelen. Een spelverdeler is het niet. Een goede voetballer kan op ieder moment een strakke bal geven.

Geweldige voetballer, sublieme techniek, erg sterk aan de bal, zoekt altijd een voetballende oplossing (al is dat bij Feyenoord niet wenselijk nu maar dat is het aard van het beestje)

Hij kan zeker goed voetballen en zijn goede techniek noemde ik ook al. Maar hij zoekt altijd een voetballende oplossing? Dat vind ik juist niet. Met de bal lopen is geen voetballende oplossing. Het duurt maar en het duurt maar. En kappen en draaien, terwijl twee tegenstanders om je heen staan, is ook geen voetballende oplossing. Zeker niet als je weet dat de situatie erg gevaarlijk wordt als hij de bal verliest. Dat gebeurde vandaag in de eerste tien minuten alweer. Zeer frustrerend.

en hij is niet echt een leider en maakt anderen iet persé beter. Maar als dat de maatstaf is kan je iedereen wel met de grond gelijk maken. Het kom ter misschien niet altijd uit maar El Ahmadi heeft wel de wil om te voetballen, en dat wordt bij ons op Vak S enorm geprezen.

Iemand beter kunnen maken is een kwaliteit, die maar weinig hebben. Hij is ook geen leiderstype inderdaad, maar wel iemand die, gezien zijn leeftijd, ervaren keuzes hoort te maken en niet twee man probeert te dollen op eigen helft. Volgens mij heeft hij ook niet veel krediet meer bij het Legioen, als ik het vandaag zo aanhoorde. Vervelend om zijn negatieve ontwikkeling te zien, hij was op zich wel iemand met overzicht, maar dat is hij ook kwijt, zoals vandaag bij twee veelbelovende aanvallen, die hij verprutst met een slap rollertje.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ah, Studio Ajax is weer begonnen, gezellig.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

kos schreef:

Ah, Studio Ajax is weer begonnen, gezellig.

Ey, ik heb het over Feyenoord. Doe gezellig mee.

Wat heeft NEC eigenlijk gedaan?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik wacht op dat breaking news uit Amsterdam.

Al lees ik dat het over een grootschalige kindermisbruikzaak in een dagverblijf schijnt te gaan.

Ajax Showtime meldt dat het over Van Gaal en Ajax zou gaan. Maargoed, dat lijkt me flauwekul.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Is al lang bekend dat het om dat eerste gaat. Ook wel een tikkeltje belangrijker.

Vrij zieke grap van die site.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.