• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.433 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

PSV staat ook niet te trappelen om kampioen te worden. Dan maar weer FC Twente, of Ajax.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pruim schreef:

Rep_robert, ik zal je morgen even een mooi shirtje kopen. Als Kerstkado. Voor jou, van mij:

(afbeelding)

Doe dan wel het normale t-shirtje. Ik heb een bierbuikje Wel lief dat je dat voor me over hebt.

Trouwens, wat nou als VV-NSB het lokale team was, had je het dan ook gesteund?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat is nog eens leuk thuiskomen; zien dat PSV totaal onverwacht punten verspeelt in Doetichem.

En kom maar op met de Bingo-kaarten:

Orlando Engelaar was na afloop woedend over zijn rode kaart. 'De tweede gele kaart is ongelofelijk. We worden hier gewoon genaaid.'Die eerste overtreding waar ie geel voor kreeg was al veel harder dan die waar Lindgren rood voor kreeg tegen PSV, die waar Lensky rood voor kreeg tegen PSV (wat overigens een schwalbe was van Toivonen), en waar Reekers rood voor kreeg tegen PSV (2x geel). En als je herhaadelijk loopt te zeiken op de leiding (dat is althans wat Nijhuis zegt) moet je na 2 waarschuwingen ook bij jezelf te rade gaan of je het niet over jezelf afgeroepen hebt.

En Rutten ook met allerlei insinuaties ...

M.a.w: het gebeurt gewoon overal en is niet iets typisch Jol of Ajax.

Wel een vervelend interview trouwens na de wedstrijd van de NOS met Nijhuis ... alsof dat 'comedy capers van Rose op de scheidsrechter sloeg ... dat ging over die duikeling en schreeuw van Pieters. Dan ben je als NOS zijnde toch ook niet serieus met je vak bezig om tegenover Nijhuis net te doen alsof Rose het over hem had. Nogal rare, haast SBS-achtige manier om de kijker een bepaald beeld mee te willen geven.

Nu hopen dat Ajax eindelijk eens profiteert van een misstap van de concurrent, is lang geleden volgens mij. Zoals ik al eerder zei: we krijgen hoe dan ook een kampioen van de armoede.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Om toch nog ergens vrolijk van te worden:

Vijftien van de achttien Ajax-spelers zondag afkomstig uit Ajax jeugd

11 december 2010

Van de achttien spelers die Frank de Boer in zijn wedstrijdselectie voor het duel van zondag opnam, komen er maar liefst vijftien uit de eigen jeugdopleiding zo weet De Telegraaf op te merken. Alleen Miralem Sulejmani, Mido en Demy de Zeeuw kwamen niet in de jeugdopleiding van Ajax uit.

Wedstrijdselectie: Maarten Stekelenburg, Jeroen Verhoeven, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Eyong Enoh, Miralem Sulejmani, Christian Eriksen, Siem de Jong, Urby Emanuelson, Rasmus Lindgren, Aras Özbiliz, Mido, Lorenzo Ebecilio, Demy de Zeeuw, Daley Blind, André Ooijer

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ooijer staat er wel een beetje vies tussen vind ik. Heeft echt die PSV-geur voor altijd aan zich hangen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Jeroen Verhoeven gek genoeg ook Ajax jeugd, alleen die heeft een pizza geur voor zich hangen. Maar ik lust wel pizza, dus maakt me niet zoveel uit.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

rep_robert schreef:

Trouwens, wat nou als VV-NSB het lokale team was?

Dan was ik in ieder geval net als nu ook anti-Jood geweest

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Shit, wat een inkoppertje eigenlijk. Mooi antwoord

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dit kan toch echt niet rep?

(afbeelding)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ik hield mn hart vast bij Excelsior uit, toen met enkele hoge ballen/corners. Je voelt je toch een stuk veiliger met Steek in het doel.

Verder wel prachtige reddingen die wedstrijd, maar hoop dat het ook bij die wedstrijd blijft. Snap sowieso niet waarom ze niet een jeugdkeeper als 3e keeper hebben. Maar dat vind ik vanaf het eerste moment al, ondanks dat het een sympathieke jongen is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En volgens mij zit Graafland er op aandringen van Jol ook nog ...

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, ja, ja. Zo lust ik er nog wel een paar... Ik wacht wel op de relevante data (tot ik een ons weeg).

Why do English players fail in soccer penalty shootouts? A study of team status, self-regulation, and choking under pressure. [References].

Jordet, Geir.

Journal of Sports Sciences. Vol.27(2), Jan 2009, pp. 97-106.

[Journal; Peer Reviewed Journal]

Year of Publication

2009

AB I examine why players from some nations appear always to choke in major international soccer penalty shootouts. Based on a model on choking under pressure as a type of self-defeating behaviour (Baumeister, 1997), I hypothesized that highly favourable public appraisals of a team would be linked to displays of escapist self-regulation strategies and inferior performance. I selected the eight most merited European nations, obtained videos from penalty shootouts in two major international tournaments (World Cup and European Championships), and analysed all 200 shots taken by players representing these teams. The results showed significant relationships between team status, self-regulation strategies, and performance. Players from countries that, at the time of the penalty shootout, either had many international club titles or featured many internationally decorated players, spent less time preparing their shots and were less successful from the penalty spot than players from countries with lower public status. England and Spain are used to illustrate these effects, as the data suggest that players from these two countries may have underperformed in previous international soccer tournaments because of high public status and misguided self-regulation strategies. (PsycINFO Database Record (c) 2010 APA, all rights reserved) (journal abstract)

When superstars flop: Public status and choking under pressure in international soccer penalty shootouts. [References].

Jordet, Geir.

Journal of Applied Sport Psychology. Vol.21(2), Apr 2009, pp. 125-130.

Year of Publication

2009

AB The purpose of this study was to examine links between public status and performance in a real-world, high-pressure sport task. It was believed that high public status could negatively affect performance through added performance pressure. Video analyses were conducted of all penalty shootouts ever held in three major soccer tournaments (n = 366 kicks) and public status was derived from prestigious international awards (e.g., "FIFA World Player of the year"). The results showed that players with high current status performed worse and seemed to engage more in certain escapist self-regulatory behaviors than players with future status.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Meest niveauvolle post ooit in dit topic denk ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat zeker

Maarrr volgens mij volgt hieruit dat het missen van strafschoppen op een WK vooral een vorm is van onderconcentratie en slechte voorbereiding (gehaast), niet zozeer 'de druk'. En wat moet ik me voorstellen bij 'certain escapist self-regulatory behaviors'?

'Grote spelers' van 'grote landen' zouden toch gewend moeten zijn aan 'de druk', waarom missen zij dan vaker? De onderzoeker concludeert vanuit zijn hypothese bekeken, maar de statistieken kan ik net zo makkelijk 'mijn' kant op laten vallen...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Quido schreef:

Die eerste overtreding waar ie geel voor kreeg was al veel harder dan die waar Lindgren rood voor kreeg tegen PSV

Op zich met veel eens wat je in bericht zegt maar snap echt niet hoe je smerige overtreding van Lindgren kunt blijven verdedigen. Op kniehoogte gewoon natrappen. Dikke directe rode kaart.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Maarrr volgens mij volgt hieruit dat het missen van strafschoppen op een WK vooral een vorm is van onderconcentratie en slechte voorbereiding (gehaast), niet zozeer 'de druk'.

Nee, die onderconcentratie en slechte voorbereiding (gehaast), "certain escapist self-regulatory behaviors", zijn juist een direct gevolg van de druk.

'Grote spelers' van 'grote landen' zouden toch gewend moeten zijn aan 'de druk', waarom missen zij dan vaker? De onderzoeker concludeert vanuit zijn hypothese bekeken, maar de statistieken kan ik net zo makkelijk 'mijn' kant op laten vallen...
Welke conclusie zou jij willen trekken dan? En op basis van het volgende artikel?

Avoidance motivation and choking under pressure in soccer penalty shootouts. [References].

Jordet, Geir; Hartman, Esther.

Journal of Sport & Exercise Psychology. Vol.30(4), Aug 2008, pp. 450-457.

Year of Publication

2008

AB The purpose of this study was to examine the relationships between shot valence, avoidance behavior, and performance in soccer penalty shootouts. Video analyses were conducted with all penalty shootouts ever held in the World Cup, the European Championships, and the UEFA Champions League (n = 36 shootouts, 359 kicks). Shot valence was assessed from the potential consequences of a shot outcome as follows: Shots where a goal instantly leads to victory were classified as positive valence shots and shots where a miss instantly leads to loss as negative valence shots. Avoidance behavior was defined as looking away from the goalkeeper or preparing the shot quickly (thus speeding up the wait). The results showed that avoidance behavior occurred more with negative valence shots than with positive shots and that players with negative valence shots performed worse than those with positive shots. Thus, avoidance motivation may help explain why professional athletes occasionally choke under pressure. (PsycINFO Database Record (c) 2010 APA, all rights reserved) (journal abstract)

Het belangrijkste verschil tussen de twee verschillende soorten strafschoppen, "shots where a goal instantly leads to victory were classified as positive valence shots and shots where a miss instantly leads to loss as negative valence shots", lijkt me toch echt het verschil in druk.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Denk ook zeker dat druk bij individuele voetballers een rol kan spelen. Of een topclub daardoor het kampioenschap zou verliezen aan een provincieclub is wél zeer onwaarschijnlijk.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Dat zeker

Maarrr volgens mij volgt hieruit dat het missen van strafschoppen op een WK vooral een vorm is van onderconcentratie en slechte voorbereiding (gehaast), niet zozeer 'de druk'. En wat moet ik me voorstellen bij 'certain escapist self-regulatory behaviors'?

Hier kan je je niet onderuitlullen, otherfool. Dit argument wat Apollinish geeft is een feit, de argumenten die jij geeft zijn geen feiten. En nee deze statistieken kan jij niet 'jouw' kant op laten vallen. Volgens jou gaat het om de kwaliteit van de spelers, maar uit dit onderzoek volgt dat de spelers met de meeste kwaliteiten het vaakst missen. Jij zegt dat het komt door onderconcentratie en een slechte voorbereiding. Ook daar spreek je jezelf tegen. Eerder zei je nog dat het bullshit is om op penalty's te trainen en nu zeg je dat de oorzaak van het missen van penalty's door sterspelers een slechte voorbereiding is, beetje tegenstrijdig vindt je niet?

Druk bestaat, accepteer het maar gewoon.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Even douchen en ontbijten en dan snel de trein richting kroeg pakken. Strompelend naar de Euroborg. Zingend naar buiten. Matchday. FC Groningen - AZ. Als FC Groningen wint zal ik hier vandaag niet meer posten (een extra stimulans voor jullie, Rep_robert bijvoorbeeld, om te hopen dat we winnen) omdat ik dan de overwinning in de kroeg vier. Kan zomaar een hele belangrijke en mooie zondag worden. We smelten de kazen!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Almighty schreef:

Eerder zei je nog dat het bullshit is om op penalty's te trainen

?!?!?!

Hoe kom je dáár nu weer bij. In-te-gen-deel. Typ ik in het Russisch of zo?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Pruim schreef:

Even douchen en ontbijten en dan snel de trein richting kroeg pakken. Strompelend naar de Euroborg. Zingend naar buiten. Matchday. FC Groningen - AZ. Als FC Groningen wint zal ik hier vandaag niet meer posten (een extra stimulans voor jullie, Rep_robert bijvoorbeeld, om te hopen dat we winnen) omdat ik dan de overwinning in de kroeg vier. Kan zomaar een hele belangrijke en mooie zondag worden. We smelten de kazen!

Ik ga om 6 uur wokken in de Euroborg, dus je zult niets meer van mij horen vanavond Succes met de nederlaag/gelijkspel

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Apollinisch schreef:

The results showed that avoidance behavior occurred more with negative valence shots than with positive shots and that players with negative valence shots performed worse than those with positive shots. Thus, avoidance motivation may help explain why professional athletes occasionally choke under pressure.

OK, point taken, er zit een mentaal verschil tussen de twee en blijkbaar wijzen de cijfers dat ook uit. In een heel specifiek geval (beslissende strafschop in een serie tijdens een groot toernooi) kunnen spelers choken.

Dit is overigens nog wel mijlenver verwijderd van een stelling dat 'bepaalde' spelers van Groningen bij Ajax niet zouden slagen vanwege 'druk', ik blijf dat onzin vinden.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het zal wel een gelijkspelletje worden. Wat ga je dan doen, Pruim?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ebecilio in de basis bij Ajax(linksbuiten). Frank de Boer laat er geen gras over groeien Ben benieuwd hoe het zonder Mounir en Suarez gaat.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Heerlijke pass de Zeeuw, goede aanname en een goede goal van Eriksen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Sulejmani toch... schitterend pass (alweer!) van de Zeeuw.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Hoe groot moet je een kans hebben idd

Ajax staat weer lekker te ballen, goal gehad, kans gehad en 65% balbezit.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

"Dit is een cursus voetballen over 84 schijven van de vereniging AFC Ajax"

Aldus de commentator

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Vieze van Boekel dat is rood man. Kom op zeg, de Jong kon 1 op 1 met de keeper komen.

Statistieken

Ajax

schoten 9

Schoten op doel 6

Vitesse

schoten 0

Schoten op doel 0

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

. Het is dat Ajax nu even Suarez en/of El Ham mist, want met zulke precisie erbij zou deze 1-0 waarschijnlijk verdriedubbelt zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.