- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
VI
Schuster: 'Schalke niet de geschikte club voor Raúl'
16/09/2010 14:11
Schalke 04 kent een moeilijke start in zowel de Bundesliga als de Champions League. Woensdag verloor de ploeg z'n openingswedstrijd in de Champions League met 1-0 van Olympique Lyon, terwijl in de Bundesliga uit drie duels nog geen enkel punt werd vergaard.
Trainer Felix Magath ligt onder vuur, hoewel hij hoog inzette met de aankoop van de voormalige Real-Madrid-spelers Klaas-Jan Huntelaar en Raúl.
Een ander voormalig Real Madrid-werknemer, de Duitser Bernd Schuster (hij was als speler en trainer actief in Madrid), kijkt niet vreemd op van de moeizame seizoenstart van de club uit Gelsenkirchen.
Schuster, momenteel zelf in Turkije werkzaam als trainer van Besiktas, toonde zich in het Spaanse tv-programma Punto Pelota uiterst kritisch over de overgang van zijn voormalige pupil Raúl van Real Madrid naar Schalke. 'Dat hij naar de Bundesliga is gegaan kan ik nog begrijpen', aldus Schuster, 'maar hij heeft de verkeerde club gekozen. Schalke speelt niet het technisch verzorgde voetbal waarin Raúl zich thuisvoelt.'
Onder leiding van Bernd Schuster en met Raúl als clubtopscorer (achttien treffers) werd Real Madrid in 2008 kampioen van Spanje. Aan het einde van dat kalenderjaar werd Schuster echter ontslagen.
Over zijn momenteel bij Real Madrid acterende landgenoot Mesut Özil had Schuster ook nog een paar saillante opmerkingen op de Spaanse tv. 'Prachtige speler. Hem zie ik wel slagen bij Real, als hij tenminste leert tussen de haaien te zwemmen.'
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat had ik ze ook nog wel kunnen vertellen.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Ok, ok, ik neem mijn woorden (voor een deel) terug. Ik heb het nog even (globaal, dat wel) doorgenomen en idd er is al wel het 1 en ander gezegd. Zeker door Quido. Het was gewoon wat ongelukkig dat ik er 'in' kwam bij dat bericht van rep_robert en vervolgens bij stinissen. Ondertussen dingen lees over begrotingen, ronaldo e.d. Het was ook gewoon een 1 groot one-liner gedoe. Voor de rest komen die aannames natuurlijk niet zomaar ergens vandaan en dan kijk ik alleen naar de meter fora. Of je moet die quasi-nuancering van o.a. A&L bedoelen. Wie hou je voor de gek
. Nee dat superioriteitsgevoel proef ik nog altijd in vele berichten! Niks vroeger dus.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je neemt het een Ajacied dus eigenlijk kwalijk dat hij de bluf bezit die van alle tijden is bij Ajax? Zo heeft elke club toch een cultuur?
En niet superieur zijn ten opzichte van Real Madrid lijkt me niet zo'n schande. Slaapt geen enkele Ajacied minder door. De manier waarop was alleen schrijnend en ik zag geen strijd. Maar verder is er niks mis met 100% vertrouwen in je eigen cluppie hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een groot verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie, en het is dan ook niet vreemd dat er mensen zijn die genieten van als ze dan op hun bek gaan. Had ik ook bij het WK, niet alleen omdat Spanje hem won maar omdat al die spelers maar bleven schreeuwen dat die ucp van hun was. Idem met de supporters.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat is het risico van bluf/zelfvertrouwen. Als het dan een keer flink mis gaat springt iedere andere club er met genoegen bovenop om te zeggen hoe fout de Ajacieden alles toch zien. Dat is toch mooi die concurrentie? Volgende pot begint het gewoon weer opnieuw en dat waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Zit denk ik in de Nederlander om als klein landje van ons af te bijten en arrogant/bot over te kunnen komen bij zo'n WK of EK. Is toch leuk, zo is ieder land weer anders.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Een groot verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie, en het is dan ook niet vreemd dat er mensen zijn die genieten van als ze dan op hun bek gaan. Had ik ook bij het WK, niet alleen omdat Spanje hem won maar omdat al die spelers maar bleven schreeuwen dat die ucp van hun was. Idem met de supporters.
en zie de link trouwens niet tussen Ajax en het nederlands elftal!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat ben ik met je eens, maakt het ook interessant. Ik heb meer zoiets van, grote mond moet je hebben achter af, niet vooraf. Maar Ajax heeft alle recht om te bluffen (ze zijn met afstand de meest succesvolle Nederlandse club) en volgens mij qua Europacup 1 prijzen zelfs in de top 5 van Europa maar dan is het toch niet zo vreemd dat er dan ook mensen zijn die in hun handen wrijvend toeslaan als ze hun grote smoel niet ondersteunen met daden?
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
en zie de link trouwens niet tussen Ajax en het nederlands elftal!
Het gaat puur om grootspraak afgestraft te zien worden. Kut zei het, Sneijder zei het, Robben zei het etc.
Bij de Spanjaarden was dat anders, die hebben liever grote smoel nadat ze iets in de wacht hebben gesleept. Zo hoort het ook natuurlijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja het moeten zalige jaren zijn voor de tegenstanders van Ajax.
Maar het is in ieder geval goed te zien dat het Ajax-publiek ook in bar slechte jaren qua resultaten gewoon massaal blijven komen en achter hun club blijven staan. Denk dat veel mensen hadden gedacht dat veel glory-hunters voor een andere club zouden gaan, maar Ajax is gewoon een geweldige club/merk in Nederland en de wereld.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen

We zullen voortaan zeggen dat we zullen verliezen. 
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Een groot verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie, en het is dan ook niet vreemd dat er mensen zijn die genieten van als ze dan op hun bek gaan.
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
@NW
De spelers van Spanje misschien, maar ik denk dat er in Nederland meer mensen twijfelden over het binnenhalen van de WC dan Spanjaarden dat deden voorafgaand aan de wedstrijd. Bij nader inzien ook terecht dus gezien het resultaat, dat wel.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Heb zelfs nog geld gewonnen omdat die kut spanjaarden gewonnen hebben!
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Haha ik ook! Dat was het enige lichtpuntje van de finale. Dat ik Spanje in mijn poule als kampioen had.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mijn broer verloor 300, zoveel vertrouwen had hij in Nederland.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Kut zei het, .
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alsof er geen middenweg is. Grote onzin natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gaat puur om grootspraak afgestraft te zien worden. Kut zei het, Sneijder zei het, Robben zei het etc.
Bij de Spanjaarden was dat anders, die hebben liever grote smoel nadat ze iets in de wacht hebben gesleept. Zo hoort het ook natuurlijk.
Ach, die Spanjaarden hadden al een grote bek tijdens de wedstrijd, beetje zeuren over een schopje van De Jong. Mietjes. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Spanjaarden kennen arrogantie denk ik niet zo nee. Ken weinig arrogante Spaanse sporters, dus kan me voorstellen dat de grote mond van Nederlanders je een beetje tegenstaan. Ik vind het wel een leuk trekje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nogmaals: wie of wat rond Ajax is er arrogant? Is dat niet gewoon iets wat gecreëerd is rond de club na die 1 op de stropdas zo'n tien jaar geleden, maar nu allang niet meer relevant is?
Het blijft toch hangen zoiets. Maar laatste tijd is dat niet echt meer zo nee.
Hebben spelers wel geroepen. Vaak genoeg voorbij zien gekomen met beelden na een wedstrijd en studio sportzomer. Dat jij dat wil ontkennen is prima hoor.
Bij supporters heb ik er geen problemen mee, dan snap ik dat wel, dan laat je je niet leiden tot objectiviteit. Maar als spelers wel een beetje triestig.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Alsof er geen middenweg is. Grote onzin natuurlijk.
en zat spanjaarden die tegen me hebben gezegd dat we kansloos zouden zijn, waar ik ze ook gelijk in gaf maar dat terzijde, we hadden net zo goed nog kunnen winnen hoewel Spanje duidelijk de betere waren.
En nu wil ik het niet meer hebben over het WK, voor je orgasmes val je je vriendin maar lastig. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanjaarden kennen arrogantie denk ik niet zo nee. Ken weinig arrogante Spaanse sporters, dus kan me voorstellen dat de grote mond van Nederlanders je een beetje tegenstaan. Ik vind het wel een leuk trekje.
Dat wil ik niet zeggen
maar de grote smoel komt na victorie, niet daarvoor. Pau Gasol is behoorlijk arrogant, Villa kan er ook wat van
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
en zat spanjaarden die tegen me hebben gezegd dat we kansloos zouden zijn, waar ik ze ook gelijk in gaf maar dat terzijde, we hadden net zo goed nog kunnen winnen hoewel Spanje duidelijk de betere waren.
En nu wil ik het niet meer hebben over het WK, voor je orgasmes val je je vriendin maar lastig.
Laten we er maar over ophouden, niet echt sfeer bevorderend hier
.
merijn82
-
- 1935 berichten
- 463 stemmen
Ik kan me herinneren dat enkele spelers het volste vertrouwen uitspraken in de finale, wat vrij logisch is als daarnaar gevraagd wordt. Expliciet roepen dat ze die cup wel even gingen binnenhalen heb ik eerlijk gezegd ook niet gehoord.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Ah je heb het puur over de spelers. case closed bij deze.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Robben zei alleen dingen dat hij de CL door zijn vingers zag zien glippen en dat hem dat nu niet weer zou overkomen.
Bronckie telde alleen maar af nog 6 nog 5 etc.
Sneijder en Bommel barstten gewoon van het zelfvertrouwen.
Ik vind wel dat je een beetje overdrijft wb de spelers Naomi.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.