• 17.804 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.713 series
  • 35.112 seizoenen
  • 658.791 acteurs
  • 200.861 gebruikers
  • 9.503.408 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederlanders noemen ze de koninklijken, en dat is echt niet om hun goede prestaties in de cl hoor. Hun officiële bijnamen zijn gewoon Los Merengues, Los Galacticos of Los Blancos.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Misschien moet orbit een cursusje Spaans voor beginners gaan volgen.....

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Real Madrid werd koninklijk of Real in 1920 en kregen deze titel van Alfons XIII.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat bedoel ik . Lijkt me er ook dik bovenop liggen dat Europees succes niet de oorzaak was voor die bijnaam.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

otherfool, hou ermee op. Ontzie hem niet langer, breng ons vreugde.

Laat ik voorop stellen; vrijwel iedereen faalde gisteren opzichtig. Maar wat Anita gisteren in 90 minuten liet zien moet toch genoeg zijn voor een wereldwijd stadionverbod; die jongen kan er op de linksback he-le-maal niks van. Aan alle kanten voorbij gelopen, alle duels verloren, het fysiek afleggen teggen Di fucking Maria, in eigen goal koppen, buitenspel opheffen en vervolgens niet dekken bij de 2-0...

Het mooiste moment kwam nog in de eerste helft; hij werd weer eens uitgespeeld en gooide in de actie nog de handen in de lucht zo van: "wat doe ik hier?". Ajacieden, geef me voor 1 keer gelijk; deze vriendelijke vriend van Sneeuwwitje komt in alles tekort om een degelijke linksback te zijn.

Ook mooi dat ze voorafgaande aan de wedstrijd bij de ploegvoorstelling Alderweireld naast hem zetten. Ik zweer het je; onze Vurnon kwam tot de knie van de Belgische reus.

chevy93

• 12777 berichten
  • 1357 stemmen

Arsenal

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

deze vriendelijke vriend van Sneeuwwitje komt in alles tekort om een degelijke linksback te zijn.

.

Werkelijk genant ja, Di Maria hoefde geen enkele moeite doen om 'm te passeren. Hij kon er gewoon voorbij lopen. Di Maria gaf bij de Spaanse tv ook al mee dat ie zoiets nog nooit had meegemaakt.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

otherfool schreef:

deze vriendelijke vriend van Sneeuwwitje.

Wel een aardig contrast...

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Bij deze: Ik geef je gelijk, waarde otherfool. Tegen de Graafschap en Willem II kan het nog net, maar tegen iedere beter tegenstander wordt ie regelrecht afgeschminckt.

Meest tekenende moment was dat ie weereens totaal positioneel verkeerd stond, er daardoor een meter of vijf werd uitgelopen en toen maar ging wuiven naar Ooijer dat ie zijn man moest overnemen. Het is dat Di Maria zelden kansen afmaakt, anders had zijn man er toch een stuk of vier gemaakt gisteren.

Overigens kun je het Anita niet eens kwalijk nemen. Je moet in mijn optiek in dit soort wedstrijden geen rechtsbenige middenvelder van 1:50 op de linksback zetten, zeker als je weet dat zo iemand spelers al Di Maria of Ronaldo gaan tegenkomen. En verder had ook hij de pech dat het middenveld totaal werd overlopen. De Zeeuw en De Jong waren dramatisch, waardoor het voor Enoh en de verdediging dweilen was met de kraan open.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ooijer was overigens ook zeer bedroevend. Een beetje lopen etteren in de Madrileense muur was het einge waar hij nog een beetje plezier uit haalde.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

wavanbuuren schreef:

Meest tekenende moment was dat ie weereens totaal positioneel verkeerd stond, er daardoor een meter of vijf werd uitgelopen en toen maar ging wuiven naar Ooijer dat ie zijn man moest overnemen.

Tja dat moment is blijkbaar niemand ontgaan.

Of bij een van de laatste keren dat Higuain doorbrak en zo simpel langs Ooijer en (?) spurtte (met pijn en moeite een corner)

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

Bij deze: Ik geef je gelijk, waarde otherfool. Tegen de Graafschap en Willem II kan het nog net, maar tegen iedere beter tegenstander wordt ie regelrecht afgeschminckt.

My job here is done

Meest tekenende moment was dat ie weereens totaal positioneel verkeerd stond, er daardoor een meter of vijf werd uitgelopen en toen maar ging wuiven naar Ooijer dat ie zijn man moest overnemen.

Ja, ja, dat moment bedoelde ik dus ook. Ik zat te schaterlachen voor de buis moet ik eerlijkheidshalve toegeven.

Overigens kun je het Anita niet eens kwalijk nemen. Je moet in mijn optiek in dit soort wedstrijden geen rechtsbenige middenvelder van 1:50 op de linksback zetten

Dat is het hele euvel. Misschien is het best een leuk middenveldertje a la Hersi of zo, maar zo'n jongen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Het is alsof je iemand met maar 1 arm op goal zet.

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

notnotfun schreef:

Maar tussen tegenstanders vernederen en zelf vernederd worden zit een groot grijs gebied. Van Feyenoord uit bij Ajax verwacht je ook geen overwinning, maar dat wil niet zeggen dat ze als zaadjes over de knie moeten gaan. En dat geldt ook voor Vitesse dat weer bij Feyenoord op bezoek komt.

Ik snap werkelijk geen hol van wat je nu probeert te zeggen. Of bedoel je dat Ajax zich als makke schaapjes naar de slachtbank liet leiden? Zo ja, dan is dat hier al diverse keren opgemerkt, waaronder door mijzelf in de rust van de wedstrijd.

Zulke wanprestaties leveren (zeker als je jezelf godenzonen noemt) is gewoon gezichtsverlies.
Natuurlijk is dit blamerend. Maar niet iets wat velen niet verwacht hadden, gezien de recente vorm en spel.

Ja dat ik maar even zeg wat niemand van 'jullie' doet/durft/zich te groot voor voelt. Vertel jij het maar?
Geen idee wat je nu weer bedoelt, maar iedere Ajacied, hier en de spelers en staf zelf, sprak welhaast van een vernedering en gatenkaas. Dus wie voelt zich te groot?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Er zijn wel ajacieden die dachten wel te kunnen winnen van Real, maar de meesten waren van tevoren toch wel realistisch. Het verschil was overigens nog wel iets groter dan ik had gedacht. Het had echt 6-0 voor Real moeten zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

6-0? Als ze gewoon de helft van hun kansen hadden gemaakt hadden ze nog in de dubbele cijfers moeten staan.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Naomi Watts schreef:

6-0? Als ze gewoon de helft van hun kansen hadden gemaakt hadden ze nog in de dubbele cijfers moeten staan.

Klopt, maar 4 kansen hadden er zéker in moeten gaan. Die van Ronaldo. Alsof hij met een trainingspartijtje bezig was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Had het hem ook wel gegund, vooral door al dat anti Ronaldo volk hiero. Ach in Amsterdam is hij weer de oude en gaat ie het gewoon doen. Dit Real is alles behalve ingespeeld.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

My job here is done

(quote)

Ja, ja, dat moment bedoelde ik dus ook. Ik zat te schaterlachen voor de buis moet ik eerlijkheidshalve toegeven.

(quote)

Dat is het hele euvel. Misschien is het best een leuk middenveldertje a la Hersi of zo, maar zo'n jongen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Het is alsof je iemand met maar 1 arm op goal zet.

Ik heb overigens nog veel meer schrik voor als Anita tegen Pato moet gaan voetballen. die maakt zijn kansen namelijk wel af doorgaans. Daarom zou ik altijd opteren voor Alderweireld en Ooijer in het centrum en Vertonghen linksback tegen Milan. Als je die wedstrijd verliest kun je de tweede plek op je buik schrijven.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Anyway: Genoeg denigrerend over Ajax gedaan, beste Feyenoorders. Anders komt het alleen maar extra gefrustreerd over t.o.v. jullie eigen clubbie. Hoe desastreus het ook was; het blijven maar drie verloren punten in een uitwedstrijd waar op voorhand zonder Suarez toch niet veel te halen was. Gewoon op naar zondag en als je die wint kunt je eigenlijk gewoon spreken van een prima seizoensstart van Ajax (al moet het spel nog wel wat beter inderdaad, Quido).

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Zeg maar gerust 'heel wat', wanvanburen

Zo red je het ook niet tegen PSV en Twente (en de traditioneel moeilijke uitwedstrijden in Rotterdam, Utrecht, Heerenveen en Kerkrade en vast nog een enkele uitschieter hier of daar).

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kan íemand mij uitleggen waarom Ajax voor de wedstrijd eigenlijk al geen zin had om als flinke kerels te gaan strijden voor elk polletje ipv als een mak lammetje (nog een compliment) alles toe te staan?

Man man man, verliezen ok. Maar zo'n dramaploeg heb ik in jaren niet gezien, ik heb me echt zitten schamen voor de televisie. Wat moeten die Spanjaarden ons hebben uit zitten lachen zeg. Zonder Suarez is Ajax echt zó'n beperkt ploegje die ook in Nederland never nooit kampioen zal worden. Die gassies die gister in het veld stonden.. die kunnen toch wel een passje van 5 meter naar elkaar passen? Laat ze een voorbeeld nemen aan Twente, uitgaan van eigen kracht, ook al ga je dan met 5-0 eraan, je krijgt dan in elk geval wat respect van de kijker en de tegenstander. Dit was gewoon pupillenvoetbal. Schaam je Ajax!

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Don Dijk schreef:

Kan íemand mij uitleggen waarom Ajax voor de wedstrijd eigenlijk al geen zin had om als flinke kerels te gaan strijden voor elk polletje ipv als een mak lammetje (nog een compliment) alles toe te staan?

Dat hebben ze wel gedaan hoor, alleen is dat nogal lastig als je constant achter je man aan moet lopen.

Laat ze een voorbeeld nemen aan Twente, uitgaan van eigen kracht, ook al ga je dan met 5-0 eraan, je krijgt dan in elk geval wat respect van de kijker en de tegenstander.

Beetje makkelijke vergelijking. Of je thuis speelt tegen een ploeg die zelf niet echt druk zet als Inter of uit speelt tegen Real is wel even wat anders.

Maar ik denk wel dat Twente qua selectie veel geschikter is om CL mee te spelen dan Ajax.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Dat hebben ze wel gedaan hoor, alleen is dat nogal lastig als je constant achter je man aan moet lopen.

Welnee, vanaf minuut 1 was het duidelijk dat ze alleen maar hoopten op een kleine nederlaag. Sterker nog: zelfs Jol hoopte vooraf dat het geen grote nederlaag werd (!)

Beetje makkelijke vergelijking. Of je thuis speelt tegen een ploeg die zelf niet echt druk zet als Inter of uit speelt tegen Real is wel even wat anders.

Het gaat om de intentie. Je kunt beide wedstrijden niet met elkaar vergelijken maar denk je dat Twente niet met 3 spitsen zou hebben gespeeld daar? Of in Milaan straks? Denk het wel.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Deze afgang van Ajax gaat ons Suarez kosten, die is in de winter nu echt weg, en terecht!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Waarom denk je dat if I may ask?

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Sportief gezien niks meer te zoeken bij Ajax.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij Real verliest elke club in deze poule denk ik. Nog weinig verloren hoor. Je bent wel de meest pessimistische supporter die ik ooit ben tegengekomen.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bij Real verliest elke club in deze poule denk ik. Nog weinig verloren hoor. Je bent wel de meest pessimistische supporter die ik ooit ben tegengekomen.

Neh realistisch mischien waar iedereen het hier nog al aan ontbreekt, Zie mijn statements over Spanje bijv.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

En oja Real is helemaal niet zo goed!

let maar op!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Linksback probleem is makkelijk op te lossen door Urby linksback te zetten. Dat is nog altijd met afstand de beste Nederlandse linksback en dan zou Anita eventueel op het middenveld beter uit de voeten komen.

Daarnaast ben je gewoon niet goed genoeg, ik hoop dat nu iedereen begrijpt dat het een fabeltje is dat de Ajax verdediging zo goed is. Natuurlijk krijg je over een heel seizoen weinig tegengoals met vier verdedigers + Enoh + De Zeeuw tegen VVV.

Ajax kon door een gebrek aan durf en kwaliteit niet met haar backs eroverheen komen waardoor de vleugels niet bezet waren en het veld te klein bleef.

Verder is er geen creativiteit op het middenveld en kan De Jong zich niet aan El-Hamdaoui optrekken om zo voor het doel te komen. Ik zou het met Lodeiro gaan proberen wanneer hij fit is.

Dit zijn zo'n beetje alle zwakke plekken, maar het is uiteindelijk vooral een kwaliteitstekort.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.